Melichárekovci dokončili Rally Catalunya na štvrtom mieste v triede

Jediná slovenská posádka nasadená na svetovú súťaž dosiahla výborný výsledok a hlavne nazbierala cenné skúsenosti. Bratia idú jasne za svojim cieľom a teraz majú za sebou súťaž, ktorú bolo miestami ťažko prejsť. Nie to ešte rýchlo.

(Zdroj: Melico)

BRATISLAVA. Posádka slovenského DMACK MELICO Racing Teamu, Jaroslav Melichárek – Erik Melichárek, dokončila záverečné podujatie tohtoročného svetového šampionátu v rally, ktorým bola 48. Rally RACC Catalunya – Costa Daurada s centrom v španielskom letovisku Salou. Na súťaži sa predstavili na vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX, pripravovaného českým Semerád Rally Teamom.

Počas troch súťažných dní mohli sa mohli opäť ako jediná slovenská posádka na tejto súťaži porovnať so svojími súpermi jazdiacimi v kategórii produkčných vozidiel, v ktorej sa na tejto súťaži predstavilo vyše dvadsať posádok, pričom päť z nich ešte bojovalo o celkový titul majstra sveta kategórie PWRC.

V piatkovej prvej etape mali na posádky čakať pekné šotolinové úseky, no vinou silného dažďa sa nakoniec posádky museli vyrovnať s extrémne ťažkými rozmočenými traťami, na ktorých bolo všade množstvo bahna a hlboko vyjazdené koľaje.

„Nebolo jednoduché začať túto sútaž na tak náročnom povrchu. V tom hlbokom bahne to bolo miestami šialené, no podarilo sa nám to napokon zvládnuť bez väčších problémov, a to aj vďaka spoľahlivo fungujúcim pneumatikám DMACK. Boli sme radi, že sme prvý deň úspešne dokončili a tešili sme sa na kvalitné asfaltové úseky v ďalších dňoch“, objasnil situáciu prvého dňa pilot tímu Jaroslav Melichárek.

V sobotnej a nedeľnej etape sa už jazdilo na asfaltových úsekoch, pričom sobotňajšia rýchlostná skúška s názvom El Priorat merala viac ako štyridsať šesť kilometrov.

Aj tieto inak krásne asfaltové trate boli vinou premenlivého počasia veľmi náročné, keďže sa v priebehu jazdy často menil povrch trate a bolo všade množstvo vyťahaného blata v zákrutách.

„Postupne sme si na to nielen zvykali, ale zároveň sme sa každým kilometrom zžívali aj s autom a doľaďovali si ho podľa našich predstáv, čoho výsledkom bola dokonca vyhratá záverečná rýchlostná skúška v rámci našej kategórie produkčných vozidiel. Toto nás samozrejme veľmi potešilo, pretože v konkurencii, aká tu bola, to je o to cennejšie. Záverečný deň sme sa už bavili každým odjazdeným kilometrom, zároveň sme sa aj postupne zrýchľovali a posúvali vyššie v poradí. Som rád, že sme sa rozhodli absolvovať túto súťaž, bola to zase ďalšia nová skúsenosť, ktorá nás opäť posunula o kus ďalej“, vyjadril spokojnosť so súťažou Jaro Melichárek.

Rovnako spokojný bol aj Jarov spolujazdec Erik Melichárek:
„S našim výkonom som nadmieru spokojný. Do Španielska sme išli v prvom rade nazbierať ďalšie skúsenosti zo svetovej súťaže. Sme radi, že sme prešli všetky rýchlostné skúšky a dojazdili až do cieľa. Celá Rally Catalunya sa ukázala ako nesmierne náročná súťaž, navyše jediná, na ktorej sa jazdí na obidvoch povrchoch. Zažili sme tam naozaj ťažké trate, šotolinu, hlboké bahno, hmlu a všetko možné, čo sme si mohli predtým iba predstavovať. Priznávam, že pred štartom tejto súťaže som si predstavoval krásne, slnkom zaliate trate, tie sa však v okamihu vďaka dažďu premenili na súvislú blatovú masu, cez ktorú bolo veľakrát problém vôbec prejsť.“

Napokon dvadsiata šiesta priečka v celkovom hodnotení, ale najmä štvrté miesto v rámci kategórie produkčných vozidiel je skvelá vizitka a porovnanie s konkurenciou teda dopadlo viac ako dobre.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  2. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  3. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  4. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  6. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  7. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  9. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  10. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 12 807
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 841
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 925
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 009
  5. Kam do tepla v januári? 2 512
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 413
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 352
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 226
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 313
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 089

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Fico je fašista, odkazuje Harabin

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.