SME
Štvrtok, 29. júl, 2021 | Meniny má MartaKrížovkyKrížovky

Melichárekovci dokončili Rally Catalunya na štvrtom mieste v triede

Jediná slovenská posádka nasadená na svetovú súťaž dosiahla výborný výsledok a hlavne nazbierala cenné skúsenosti. Bratia idú jasne za svojim cieľom a teraz majú za sebou súťaž, ktorú bolo miestami ťažko prejsť. Nie to ešte rýchlo.

(Zdroj: Melico)

BRATISLAVA. Posádka slovenského DMACK MELICO Racing Teamu, Jaroslav Melichárek – Erik Melichárek, dokončila záverečné podujatie tohtoročného svetového šampionátu v rally, ktorým bola 48. Rally RACC Catalunya – Costa Daurada s centrom v španielskom letovisku Salou. Na súťaži sa predstavili na vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX, pripravovaného českým Semerád Rally Teamom.

Počas troch súťažných dní mohli sa mohli opäť ako jediná slovenská posádka na tejto súťaži porovnať so svojími súpermi jazdiacimi v kategórii produkčných vozidiel, v ktorej sa na tejto súťaži predstavilo vyše dvadsať posádok, pričom päť z nich ešte bojovalo o celkový titul majstra sveta kategórie PWRC.

V piatkovej prvej etape mali na posádky čakať pekné šotolinové úseky, no vinou silného dažďa sa nakoniec posádky museli vyrovnať s extrémne ťažkými rozmočenými traťami, na ktorých bolo všade množstvo bahna a hlboko vyjazdené koľaje.

„Nebolo jednoduché začať túto sútaž na tak náročnom povrchu. V tom hlbokom bahne to bolo miestami šialené, no podarilo sa nám to napokon zvládnuť bez väčších problémov, a to aj vďaka spoľahlivo fungujúcim pneumatikám DMACK. Boli sme radi, že sme prvý deň úspešne dokončili a tešili sme sa na kvalitné asfaltové úseky v ďalších dňoch“, objasnil situáciu prvého dňa pilot tímu Jaroslav Melichárek.

V sobotnej a nedeľnej etape sa už jazdilo na asfaltových úsekoch, pričom sobotňajšia rýchlostná skúška s názvom El Priorat merala viac ako štyridsať šesť kilometrov.

Aj tieto inak krásne asfaltové trate boli vinou premenlivého počasia veľmi náročné, keďže sa v priebehu jazdy často menil povrch trate a bolo všade množstvo vyťahaného blata v zákrutách.

„Postupne sme si na to nielen zvykali, ale zároveň sme sa každým kilometrom zžívali aj s autom a doľaďovali si ho podľa našich predstáv, čoho výsledkom bola dokonca vyhratá záverečná rýchlostná skúška v rámci našej kategórie produkčných vozidiel. Toto nás samozrejme veľmi potešilo, pretože v konkurencii, aká tu bola, to je o to cennejšie. Záverečný deň sme sa už bavili každým odjazdeným kilometrom, zároveň sme sa aj postupne zrýchľovali a posúvali vyššie v poradí. Som rád, že sme sa rozhodli absolvovať túto súťaž, bola to zase ďalšia nová skúsenosť, ktorá nás opäť posunula o kus ďalej“, vyjadril spokojnosť so súťažou Jaro Melichárek.

Rovnako spokojný bol aj Jarov spolujazdec Erik Melichárek:
„S našim výkonom som nadmieru spokojný. Do Španielska sme išli v prvom rade nazbierať ďalšie skúsenosti zo svetovej súťaže. Sme radi, že sme prešli všetky rýchlostné skúšky a dojazdili až do cieľa. Celá Rally Catalunya sa ukázala ako nesmierne náročná súťaž, navyše jediná, na ktorej sa jazdí na obidvoch povrchoch. Zažili sme tam naozaj ťažké trate, šotolinu, hlboké bahno, hmlu a všetko možné, čo sme si mohli predtým iba predstavovať. Priznávam, že pred štartom tejto súťaže som si predstavoval krásne, slnkom zaliate trate, tie sa však v okamihu vďaka dažďu premenili na súvislú blatovú masu, cez ktorú bolo veľakrát problém vôbec prejsť.“

Napokon dvadsiata šiesta priečka v celkovom hodnotení, ale najmä štvrté miesto v rámci kategórie produkčných vozidiel je skvelá vizitka a porovnanie s konkurenciou teda dopadlo viac ako dobre.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  2. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  3. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  4. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  5. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Lenivý brunch s Muchom
  8. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  9. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  1. Hrotka: Sporiteľne ťahajú za kratší koniec. Musíme reagovať
  2. Slováci čoraz viac nakupujú pivo vo vratných fľašiach
  3. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  4. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  5. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Do portfólia Proxenty pribudol projekt na Šancovej
  8. 60 rokov tradície s ekologickým srdcom a modernou víziou
  9. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  10. Keď ekológia spája
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 11 429
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 137
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 402
  4. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 316
  5. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 131
  6. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 2 891
  7. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 2 858
  8. Od Česka až po Jadran 2 826
  9. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 2 667
  10. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 2 504
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zuzana Rehák Štefečeková vyhrala na olympiáde trap.


Boris Vanya 3 h
Ilustračné foto.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 392-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 536 obetí.


a 4 ďalší 11 h
Slovenská strelkyňa Zuzana Rehák Štefečeková (uprostred) sa teší zo zisku zlatej medaily.

Sledujte dianie z olympiády s nami.


Sportnet 11 h

Neprehliadnite tiež

Hyundai Kona

Na prvých miestach sú kórejské značky.


18 h
Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


27. júl
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec