Melichárekovci dokončili Rally Catalunya na štvrtom mieste v triede

Jediná slovenská posádka nasadená na svetovú súťaž dosiahla výborný výsledok a hlavne nazbierala cenné skúsenosti. Bratia idú jasne za svojim cieľom a teraz majú za sebou súťaž, ktorú bolo miestami ťažko prejsť. Nie to ešte rýchlo.

(Zdroj: Melico)

BRATISLAVA. Posádka slovenského DMACK MELICO Racing Teamu, Jaroslav Melichárek – Erik Melichárek, dokončila záverečné podujatie tohtoročného svetového šampionátu v rally, ktorým bola 48. Rally RACC Catalunya – Costa Daurada s centrom v španielskom letovisku Salou. Na súťaži sa predstavili na vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX, pripravovaného českým Semerád Rally Teamom.

Počas troch súťažných dní mohli sa mohli opäť ako jediná slovenská posádka na tejto súťaži porovnať so svojími súpermi jazdiacimi v kategórii produkčných vozidiel, v ktorej sa na tejto súťaži predstavilo vyše dvadsať posádok, pričom päť z nich ešte bojovalo o celkový titul majstra sveta kategórie PWRC.

V piatkovej prvej etape mali na posádky čakať pekné šotolinové úseky, no vinou silného dažďa sa nakoniec posádky museli vyrovnať s extrémne ťažkými rozmočenými traťami, na ktorých bolo všade množstvo bahna a hlboko vyjazdené koľaje.

„Nebolo jednoduché začať túto sútaž na tak náročnom povrchu. V tom hlbokom bahne to bolo miestami šialené, no podarilo sa nám to napokon zvládnuť bez väčších problémov, a to aj vďaka spoľahlivo fungujúcim pneumatikám DMACK. Boli sme radi, že sme prvý deň úspešne dokončili a tešili sme sa na kvalitné asfaltové úseky v ďalších dňoch“, objasnil situáciu prvého dňa pilot tímu Jaroslav Melichárek.

V sobotnej a nedeľnej etape sa už jazdilo na asfaltových úsekoch, pričom sobotňajšia rýchlostná skúška s názvom El Priorat merala viac ako štyridsať šesť kilometrov.

Aj tieto inak krásne asfaltové trate boli vinou premenlivého počasia veľmi náročné, keďže sa v priebehu jazdy často menil povrch trate a bolo všade množstvo vyťahaného blata v zákrutách.

„Postupne sme si na to nielen zvykali, ale zároveň sme sa každým kilometrom zžívali aj s autom a doľaďovali si ho podľa našich predstáv, čoho výsledkom bola dokonca vyhratá záverečná rýchlostná skúška v rámci našej kategórie produkčných vozidiel. Toto nás samozrejme veľmi potešilo, pretože v konkurencii, aká tu bola, to je o to cennejšie. Záverečný deň sme sa už bavili každým odjazdeným kilometrom, zároveň sme sa aj postupne zrýchľovali a posúvali vyššie v poradí. Som rád, že sme sa rozhodli absolvovať túto súťaž, bola to zase ďalšia nová skúsenosť, ktorá nás opäť posunula o kus ďalej“, vyjadril spokojnosť so súťažou Jaro Melichárek.

Rovnako spokojný bol aj Jarov spolujazdec Erik Melichárek:
„S našim výkonom som nadmieru spokojný. Do Španielska sme išli v prvom rade nazbierať ďalšie skúsenosti zo svetovej súťaže. Sme radi, že sme prešli všetky rýchlostné skúšky a dojazdili až do cieľa. Celá Rally Catalunya sa ukázala ako nesmierne náročná súťaž, navyše jediná, na ktorej sa jazdí na obidvoch povrchoch. Zažili sme tam naozaj ťažké trate, šotolinu, hlboké bahno, hmlu a všetko možné, čo sme si mohli predtým iba predstavovať. Priznávam, že pred štartom tejto súťaže som si predstavoval krásne, slnkom zaliate trate, tie sa však v okamihu vďaka dažďu premenili na súvislú blatovú masu, cez ktorú bolo veľakrát problém vôbec prejsť.“

Napokon dvadsiata šiesta priečka v celkovom hodnotení, ale najmä štvrté miesto v rámci kategórie produkčných vozidiel je skvelá vizitka a porovnanie s konkurenciou teda dopadlo viac ako dobre.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  2. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  5. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  6. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  10. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 679
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 059
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 012
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 120
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 922
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 161
  7. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 967
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 679
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 633
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 4 612

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Lunter: Nikdy som nepovedal, že mamu vyliečili len zdravé potraviny

Článok na webe firmy kandidáta na župana vysvetľuje jej vznik tým, že vďaka zdravej strave sa jeho mama dostala z rakoviny.

ŠPORT

Kohút si priznal chybu, Cígerovi sa ospravedlnil. Ten to neprijal

Tréner reprezentácie a šéf zväzu spolu diskutovali.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Je predbiehanie sprava problémom, alebo následkom problému? (riešenie)

Veľké rozdiely medzi rýchlosťami áut sú príčinou nehôd.

Dopravná hádanka: Je predbiehanie sprava problémom, alebo následkom problému?

Veľké rozdiely medzi rýchlosťami áut sú príčinou nehôd.

Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

So 115 konskými silami má byť poctou pôvodnému Golfu GTI.