SME
Nedeľa, 2. október, 2022 | Meniny má Levoslav

Melichárekovci dokončili Rally Catalunya na štvrtom mieste v triede

Jediná slovenská posádka nasadená na svetovú súťaž dosiahla výborný výsledok a hlavne nazbierala cenné skúsenosti. Bratia idú jasne za svojim cieľom a teraz majú za sebou súťaž, ktorú bolo miestami ťažko prejsť. Nie to ešte rýchlo.

(Zdroj: Melico)

BRATISLAVA. Posádka slovenského DMACK MELICO Racing Teamu, Jaroslav Melichárek – Erik Melichárek, dokončila záverečné podujatie tohtoročného svetového šampionátu v rally, ktorým bola 48. Rally RACC Catalunya – Costa Daurada s centrom v španielskom letovisku Salou. Na súťaži sa predstavili na vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX, pripravovaného českým Semerád Rally Teamom.

Počas troch súťažných dní mohli sa mohli opäť ako jediná slovenská posádka na tejto súťaži porovnať so svojími súpermi jazdiacimi v kategórii produkčných vozidiel, v ktorej sa na tejto súťaži predstavilo vyše dvadsať posádok, pričom päť z nich ešte bojovalo o celkový titul majstra sveta kategórie PWRC.

V piatkovej prvej etape mali na posádky čakať pekné šotolinové úseky, no vinou silného dažďa sa nakoniec posádky museli vyrovnať s extrémne ťažkými rozmočenými traťami, na ktorých bolo všade množstvo bahna a hlboko vyjazdené koľaje.

„Nebolo jednoduché začať túto sútaž na tak náročnom povrchu. V tom hlbokom bahne to bolo miestami šialené, no podarilo sa nám to napokon zvládnuť bez väčších problémov, a to aj vďaka spoľahlivo fungujúcim pneumatikám DMACK. Boli sme radi, že sme prvý deň úspešne dokončili a tešili sme sa na kvalitné asfaltové úseky v ďalších dňoch“, objasnil situáciu prvého dňa pilot tímu Jaroslav Melichárek.

V sobotnej a nedeľnej etape sa už jazdilo na asfaltových úsekoch, pričom sobotňajšia rýchlostná skúška s názvom El Priorat merala viac ako štyridsať šesť kilometrov.

Aj tieto inak krásne asfaltové trate boli vinou premenlivého počasia veľmi náročné, keďže sa v priebehu jazdy často menil povrch trate a bolo všade množstvo vyťahaného blata v zákrutách.

„Postupne sme si na to nielen zvykali, ale zároveň sme sa každým kilometrom zžívali aj s autom a doľaďovali si ho podľa našich predstáv, čoho výsledkom bola dokonca vyhratá záverečná rýchlostná skúška v rámci našej kategórie produkčných vozidiel. Toto nás samozrejme veľmi potešilo, pretože v konkurencii, aká tu bola, to je o to cennejšie. Záverečný deň sme sa už bavili každým odjazdeným kilometrom, zároveň sme sa aj postupne zrýchľovali a posúvali vyššie v poradí. Som rád, že sme sa rozhodli absolvovať túto súťaž, bola to zase ďalšia nová skúsenosť, ktorá nás opäť posunula o kus ďalej“, vyjadril spokojnosť so súťažou Jaro Melichárek.

Rovnako spokojný bol aj Jarov spolujazdec Erik Melichárek:
„S našim výkonom som nadmieru spokojný. Do Španielska sme išli v prvom rade nazbierať ďalšie skúsenosti zo svetovej súťaže. Sme radi, že sme prešli všetky rýchlostné skúšky a dojazdili až do cieľa. Celá Rally Catalunya sa ukázala ako nesmierne náročná súťaž, navyše jediná, na ktorej sa jazdí na obidvoch povrchoch. Zažili sme tam naozaj ťažké trate, šotolinu, hlboké bahno, hmlu a všetko možné, čo sme si mohli predtým iba predstavovať. Priznávam, že pred štartom tejto súťaže som si predstavoval krásne, slnkom zaliate trate, tie sa však v okamihu vďaka dažďu premenili na súvislú blatovú masu, cez ktorú bolo veľakrát problém vôbec prejsť.“

Napokon dvadsiata šiesta priečka v celkovom hodnotení, ale najmä štvrté miesto v rámci kategórie produkčných vozidiel je skvelá vizitka a porovnanie s konkurenciou teda dopadlo viac ako dobre.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  2. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 467
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 464
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 020
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 639
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 3 953
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 921
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 778
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 532
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinskí vojaci v Lymane, na budovách vztyčujú ukrajinské vlajky.

Na pád Lymanu môže doplatiť aj minister obrany Šojgu.


3 h
Ekonómovia a finanční odborníci rada, ako naložiť s peniazmi v časoch rýchlo rastúcich cien.

Neoplatí sa špekulovať a hľadať riešenia s vysokým výnosom a nízkym rizikom.


30. sep
Násilnosti na zápase indonézskej prvej futbalovej ligy.

Na štadióne bolo asi o štyritisíc ľudí viac, ako je povolená kapacita.


ČTK 3 h
Ukrajinskí vojaci pri Siversku.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 9 h

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


23 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku
  2. Jozef Javurek: Dolné Srnie a okolie
  3. Ľubomír Maretta: Die Einsamkeit
  4. Petra Kohútová: Strážna veža Vartovka v Krupine
  5. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (3): Pred pirátmi sa schovávali v pevnosti
  6. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  7. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  8. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 8 661
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 908
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 177
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 052
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 130
  6. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 926
  7. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 911
  8. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 2 888
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu