Melichárekovci dokončili Rally Catalunya na štvrtom mieste v triede

Jediná slovenská posádka nasadená na svetovú súťaž dosiahla výborný výsledok a hlavne nazbierala cenné skúsenosti. Bratia idú jasne za svojim cieľom a teraz majú za sebou súťaž, ktorú bolo miestami ťažko prejsť. Nie to ešte rýchlo.

(Zdroj: Melico)

BRATISLAVA. Posádka slovenského DMACK MELICO Racing Teamu, Jaroslav Melichárek – Erik Melichárek, dokončila záverečné podujatie tohtoročného svetového šampionátu v rally, ktorým bola 48. Rally RACC Catalunya – Costa Daurada s centrom v španielskom letovisku Salou. Na súťaži sa predstavili na vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX, pripravovaného českým Semerád Rally Teamom.

Počas troch súťažných dní mohli sa mohli opäť ako jediná slovenská posádka na tejto súťaži porovnať so svojími súpermi jazdiacimi v kategórii produkčných vozidiel, v ktorej sa na tejto súťaži predstavilo vyše dvadsať posádok, pričom päť z nich ešte bojovalo o celkový titul majstra sveta kategórie PWRC.

V piatkovej prvej etape mali na posádky čakať pekné šotolinové úseky, no vinou silného dažďa sa nakoniec posádky museli vyrovnať s extrémne ťažkými rozmočenými traťami, na ktorých bolo všade množstvo bahna a hlboko vyjazdené koľaje.

„Nebolo jednoduché začať túto sútaž na tak náročnom povrchu. V tom hlbokom bahne to bolo miestami šialené, no podarilo sa nám to napokon zvládnuť bez väčších problémov, a to aj vďaka spoľahlivo fungujúcim pneumatikám DMACK. Boli sme radi, že sme prvý deň úspešne dokončili a tešili sme sa na kvalitné asfaltové úseky v ďalších dňoch“, objasnil situáciu prvého dňa pilot tímu Jaroslav Melichárek.

V sobotnej a nedeľnej etape sa už jazdilo na asfaltových úsekoch, pričom sobotňajšia rýchlostná skúška s názvom El Priorat merala viac ako štyridsať šesť kilometrov.

Aj tieto inak krásne asfaltové trate boli vinou premenlivého počasia veľmi náročné, keďže sa v priebehu jazdy často menil povrch trate a bolo všade množstvo vyťahaného blata v zákrutách.

„Postupne sme si na to nielen zvykali, ale zároveň sme sa každým kilometrom zžívali aj s autom a doľaďovali si ho podľa našich predstáv, čoho výsledkom bola dokonca vyhratá záverečná rýchlostná skúška v rámci našej kategórie produkčných vozidiel. Toto nás samozrejme veľmi potešilo, pretože v konkurencii, aká tu bola, to je o to cennejšie. Záverečný deň sme sa už bavili každým odjazdeným kilometrom, zároveň sme sa aj postupne zrýchľovali a posúvali vyššie v poradí. Som rád, že sme sa rozhodli absolvovať túto súťaž, bola to zase ďalšia nová skúsenosť, ktorá nás opäť posunula o kus ďalej“, vyjadril spokojnosť so súťažou Jaro Melichárek.

Rovnako spokojný bol aj Jarov spolujazdec Erik Melichárek:
„S našim výkonom som nadmieru spokojný. Do Španielska sme išli v prvom rade nazbierať ďalšie skúsenosti zo svetovej súťaže. Sme radi, že sme prešli všetky rýchlostné skúšky a dojazdili až do cieľa. Celá Rally Catalunya sa ukázala ako nesmierne náročná súťaž, navyše jediná, na ktorej sa jazdí na obidvoch povrchoch. Zažili sme tam naozaj ťažké trate, šotolinu, hlboké bahno, hmlu a všetko možné, čo sme si mohli predtým iba predstavovať. Priznávam, že pred štartom tejto súťaže som si predstavoval krásne, slnkom zaliate trate, tie sa však v okamihu vďaka dažďu premenili na súvislú blatovú masu, cez ktorú bolo veľakrát problém vôbec prejsť.“

Napokon dvadsiata šiesta priečka v celkovom hodnotení, ale najmä štvrté miesto v rámci kategórie produkčných vozidiel je skvelá vizitka a porovnanie s konkurenciou teda dopadlo viac ako dobre.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 26 368
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 070
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 768
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 569
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 428
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 187
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 129
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 041
  9. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 005
  10. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 004

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Nemajú nič, čo si nedopestujú. Život na lazoch je zložitý

Čo sa kachliar z Brdárky naučil od Siouxov.

DOMOV

Tak to už nie, Béla, odkazuje Bugárovi Paška z SNS

Pašku hnevá, že ombudsmanka podporila Dúhový pochod.

DOMOV

Plavčan oznámil abdikáciu, z tlačovky opäť ušiel

Plavčan odstúpil z postu ministra deň po výzve Roberta Fica.

KOMENTÁRE

Politiku som si predstavovala inak

Dnes je politika, ak poviete, že ubližovať ľuďom pre inakosť nie je v poriadku.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.