BRATISLAVA. Továreň, kde Toyota nové systémy skúša, má podľa agentúry AP veľkosť približne troch baseballových štadiónov - neďaleko sopky Fudži. Testované autá využívajú bezdrôtovú komunikáciu, cez ktorú získavajú potrebné informácie. Napríklad o chodcoch, ktorí práve prechádzajú, alebo o iných autách približujúcich z takzvaného mŕtveho uhla. Na prenos dát slúžia senzory a vysielače zabudované v ceste.
Toyota časť testovacieho procesu ukázala novinárom. Počas jazdy, kedy sa vozidlo blíži k prechodu pre chodcov, sa napríklad spustí signál, ktorý vodiča na prechádzajúcu osobu včas upozorní. Vo vozidle je obrazovka, na ktorej sa ukáže chodec. Systém vodiča upozorní aj na iné auto, ktoré sa blíži do križovatky. Na obrazovke sa rozsvieti šípka v smere, odkiaľ sa vozidlo blíži. Doplňujúcou informáciou môže byť ženský varovný hlas s informáciou, že na križovatke svietia červené svetlá.
Predstavitelia koncernu informovali, že na japonských cestách začnú systém testovať od roku 2014. Bude sa overovať aj v Spojených štátoch, ale zatiaľ nie je stanovený termín.
Toyota predpokladá, že v budúcnosti nový bezpečnostný systém pomôže vodičom, aby brzdili rýchlejšie a účinnejšie a zabránilo sa tak nárazu do vozidla, ktoré náhle prudko spomalí, alebo zastane. Vývojári Toyoty tvrdia, že vodiči často v kolíznych situáciách neskočia na brzdu včas a silno, lebo spanikária. V Japonsku dosahujú nárazy do vozidla zozadu až 34 % podiel na celkovom počte dopravných nehôd. Čelných zrážok je o 7 % menej.