V prípade veľkých akcií vodiči často nevyužívajú podzemné parkovisko, ale okolité uličky.
BRATISLAVA. Berte ohľad na ostatných a parkujte na parkoviskách.
Takto vyzýva bratislavská samospráva v kampani vodičov, ktorí odstavujú svoje autá v blízkosti Zimného štadióna Ondreja Nepelu na zeleni či chodníkoch.
Vodičom na letákoch preto ukazuje miesta, kde môžu zaparkovať.
"V okruhu jedného kilometra majú vodiči totiž k dispozícii viac ako 3000 parkovacích miest," tvrdí hovorca primátora Ľubomír Andrassy. Tam si však za státie musia zaplatiť.
Budú rozdávať letáky
Informačnú kampaň v týchto dňoch rozbieha mesto spolu s bratislavským hokejovým klubom Slovan a mestskou políciou.
Aspoň do konca roka bude samospráva rozdávať letáky počas jednotlivých podujatí priamo na štadióne a kampaň rozbehla aj na oficiálnej stránke Bratislavy, webe hokejového klubu Slovan, na predajných miestach mestskej organizácie STaRZ či informačných miestach mestskej časti Nové Mesto a Ružinov.
"Tým, že budete vo väčšej miere využívať parkoviská, prispejete k zlepšeniu dopravnej situácie pri štadióne a zároveň pomôžete ľuďom, ktorí bývajú v jeho okolí," hovorí mesto v kampani vodičom a pripomína, že státie na zeleni znehodnocuje verejný priestor a je v rozpore so zákonom.
Reagujú na podnety
Hovorca tvrdí, že mesto takto reaguje na negatívne podnety občanov s parkovaním v okolí štadióna.
"Organizácia podujatí, ktoré si vychutnáva viac ako 10-tisíc divákov, prináša so sebou výrazný nápor na dopravu a bezpečnosť," odôvodňuje.
Aj vedúci strediska Milan Mičuch hovorí, že v okolí štadióna je počas podujatí ťažké zaparkovať a napríklad podzemné parkovisko pod zimným štadiónom nevyužívajú všetci vodiči. "U nás platia euro za hodinu, ale často parkujú radšej na okolitých komunikáciách," povedal.
Andrasy hovorí, že Dopravný podnik Bratislava bude zároveň monitorovať využívanie vozidiel mestskej hromadnej dopravy pred a po akciách na štadióne.
"Následne budú použité represívne opatrenia, ktoré budú viesť k odťahovaniu áut, pokutovaniu tých vodičov, ktorí parkujú v rozpore s pravidlami," priblížil.
Informačná kampaň je výsledkom októbrových rokovaní, ktoré inicioval primátor Milan Ftáčnik a zúčastnili sa ich zástupcovia štátnej a mestskej polície, dopravného podniku, prevádzkovateľa štadióna a tiež hokejového klubu.