SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Honda vyvinula tri nové hybridné systémy

Spoločnosť Honda vyvinula tri nové hybridné pohonné ústrojenstvá, rozdelené podľa veľkosti vozidiel v ktorých majú byť použité.

ilustračný obr. koncept Honda Insightilustračný obr. koncept Honda Insight (Zdroj: Honda)

Spoločnosť Honda Motor vyvinula tri nové hybridné pohonné ústrojenstvá, rozdelené podľa veľkosti vozidiel v ktorých majú byť použité. Nové technológie by sa mali dostať do vozidiel už na budúci rok. Počítajú s jedným, dvoma alebo systémom troch elektromotorov.

BRATISLAVA. Najmenšia a najľahšia hybridná pohonná sústava je určená pre malé mestské vozidlá. Okrem nízkej spotreby paliva v danej triede systém sľubuje slušnú akceleráciu, ktorá chce byť výraznejšia než u súčasných modelov a s lineárnym nárastom výkonu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Pohonná jednotka kombinuje novo vyvinutý 1,5-litrový radový štvorvalcový motor a sedemstupňovú prevodovku DCT so zabudovaným elektromotorom. Systém dopĺňa batéria typu lithium-ion.

Dvojmotorový multi-režimový hybridný pohon

Oproti svojmu menšiemu bratovi disponuje dvoma elektromotormi s elektronicky riadenou prevodovkou typu CVT, v ktorej sú motory zabudované. Vodič má k dispozícii tri rôzne režimy jazdy. Tento hybridný plug-in systém, bude použitý v severoamerickej verzii modelu Accord, ktorá na trh dorazí v januári 2013.

Trojmotorový systém s pohonom všetkých kolies

Honda by kombináciou motora V6 a troch elektromotorov chcela dosiahnuť akceleráciu porovnateľnú s vozidlami vybavenými motorom V8, no s rádovo nižšou spotrebou.

Nový 3,5-litrový motor V6 s priamym vstrekovaním paliva je umiestnený v prednej časti vozidla a spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ktorá má zabudovaný jeden elektromotor. Na zadnej náprave sú použité elektromotory dva a regulujú prenos krútiaceho momentu na pravé a ľavé zadné koleso.

Skryť Vypnúť reklamu

Vďaka nezávislému pohonu je na vonkajšie koleso v zákrute prenášaný pozitívny krútiaci moment a na vnútorné koleso negatívny, čo umožňuje reguláciu prenosu krútiaceho momentu na zadné kolesá bez toho, aby bolo nutné spoliehať sa na výkon spaľovacieho motora.

V závislosti na polomere zákruty je energia generovaná vnútorným kolesom - premieňaná na elektrinu, ktorá je použitá k pohonu vonkajšieho kolesa. Tým vzniká krútiaci moment potrebný pre zatočenie vozidla.

Sme zvedaví v akom svetle sa nové hybridné systémy ukážu v praxi. Popis nových technológií je jedna vec a zabudovanie do reálnych vozidiel, ktoré treba predať zákazníkom - vec druhá.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 266
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 488
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 736
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 971
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 910
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 633
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 815
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 732
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 593
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 925
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Honda
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.