Spoločnosť Honda Motor vyvinula tri nové hybridné pohonné ústrojenstvá, rozdelené podľa veľkosti vozidiel v ktorých majú byť použité. Nové technológie by sa mali dostať do vozidiel už na budúci rok. Počítajú s jedným, dvoma alebo systémom troch elektromotorov.
BRATISLAVA. Najmenšia a najľahšia hybridná pohonná sústava je určená pre malé mestské vozidlá. Okrem nízkej spotreby paliva v danej triede systém sľubuje slušnú akceleráciu, ktorá chce byť výraznejšia než u súčasných modelov a s lineárnym nárastom výkonu.
Pohonná jednotka kombinuje novo vyvinutý 1,5-litrový radový štvorvalcový motor a sedemstupňovú prevodovku DCT so zabudovaným elektromotorom. Systém dopĺňa batéria typu lithium-ion.
Dvojmotorový multi-režimový hybridný pohon
Oproti svojmu menšiemu bratovi disponuje dvoma elektromotormi s elektronicky riadenou prevodovkou typu CVT, v ktorej sú motory zabudované. Vodič má k dispozícii tri rôzne režimy jazdy. Tento hybridný plug-in systém, bude použitý v severoamerickej verzii modelu Accord, ktorá na trh dorazí v januári 2013.
Trojmotorový systém s pohonom všetkých kolies
Honda by kombináciou motora V6 a troch elektromotorov chcela dosiahnuť akceleráciu porovnateľnú s vozidlami vybavenými motorom V8, no s rádovo nižšou spotrebou.
Nový 3,5-litrový motor V6 s priamym vstrekovaním paliva je umiestnený v prednej časti vozidla a spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ktorá má zabudovaný jeden elektromotor. Na zadnej náprave sú použité elektromotory dva a regulujú prenos krútiaceho momentu na pravé a ľavé zadné koleso.
Vďaka nezávislému pohonu je na vonkajšie koleso v zákrute prenášaný pozitívny krútiaci moment a na vnútorné koleso negatívny, čo umožňuje reguláciu prenosu krútiaceho momentu na zadné kolesá bez toho, aby bolo nutné spoliehať sa na výkon spaľovacieho motora.
V závislosti na polomere zákruty je energia generovaná vnútorným kolesom - premieňaná na elektrinu, ktorá je použitá k pohonu vonkajšieho kolesa. Tým vzniká krútiaci moment potrebný pre zatočenie vozidla.
Sme zvedaví v akom svetle sa nové hybridné systémy ukážu v praxi. Popis nových technológií je jedna vec a zabudovanie do reálnych vozidiel, ktoré treba predať zákazníkom - vec druhá.