SME

Honda vyvinula tri nové hybridné systémy

Spoločnosť Honda vyvinula tri nové hybridné pohonné ústrojenstvá, rozdelené podľa veľkosti vozidiel v ktorých majú byť použité.

ilustračný obr. koncept Honda Insightilustračný obr. koncept Honda Insight (Zdroj: Honda)

Spoločnosť Honda Motor vyvinula tri nové hybridné pohonné ústrojenstvá, rozdelené podľa veľkosti vozidiel v ktorých majú byť použité. Nové technológie by sa mali dostať do vozidiel už na budúci rok. Počítajú s jedným, dvoma alebo systémom troch elektromotorov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Najmenšia a najľahšia hybridná pohonná sústava je určená pre malé mestské vozidlá. Okrem nízkej spotreby paliva v danej triede systém sľubuje slušnú akceleráciu, ktorá chce byť výraznejšia než u súčasných modelov a s lineárnym nárastom výkonu.

SkryťVypnúť reklamu

Pohonná jednotka kombinuje novo vyvinutý 1,5-litrový radový štvorvalcový motor a sedemstupňovú prevodovku DCT so zabudovaným elektromotorom. Systém dopĺňa batéria typu lithium-ion.

Dvojmotorový multi-režimový hybridný pohon

Oproti svojmu menšiemu bratovi disponuje dvoma elektromotormi s elektronicky riadenou prevodovkou typu CVT, v ktorej sú motory zabudované. Vodič má k dispozícii tri rôzne režimy jazdy. Tento hybridný plug-in systém, bude použitý v severoamerickej verzii modelu Accord, ktorá na trh dorazí v januári 2013.

Trojmotorový systém s pohonom všetkých kolies

Honda by kombináciou motora V6 a troch elektromotorov chcela dosiahnuť akceleráciu porovnateľnú s vozidlami vybavenými motorom V8, no s rádovo nižšou spotrebou.

Nový 3,5-litrový motor V6 s priamym vstrekovaním paliva je umiestnený v prednej časti vozidla a spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ktorá má zabudovaný jeden elektromotor. Na zadnej náprave sú použité elektromotory dva a regulujú prenos krútiaceho momentu na pravé a ľavé zadné koleso.

SkryťVypnúť reklamu

Vďaka nezávislému pohonu je na vonkajšie koleso v zákrute prenášaný pozitívny krútiaci moment a na vnútorné koleso negatívny, čo umožňuje reguláciu prenosu krútiaceho momentu na zadné kolesá bez toho, aby bolo nutné spoliehať sa na výkon spaľovacieho motora.

V závislosti na polomere zákruty je energia generovaná vnútorným kolesom - premieňaná na elektrinu, ktorá je použitá k pohonu vonkajšieho kolesa. Tým vzniká krútiaci moment potrebný pre zatočenie vozidla.

Sme zvedaví v akom svetle sa nové hybridné systémy ukážu v praxi. Popis nových technológií je jedna vec a zabudovanie do reálnych vozidiel, ktoré treba predať zákazníkom - vec druhá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 399
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 10 292
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 841
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 339
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 398
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 082
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 658
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 24 961
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 384
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 182
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 874
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 266
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 922
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 495
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
reklama
SkryťZatvoriť reklamu