Viac ako polovičný podiel v automobilke Aston Martin je na predaj

Majiteľ 64% podielu britskej automobilky Aston Martin - Investment Dar Co chce predať svoj podiel. Vážnym záujemcom by mohla byť Toyota.

Dominantný dizajn vozidiel je spojením elegancie a dravosti.(Zdroj: Aston Martin)

Majiteľ 64% podielu britskej automobilky Aston Martin - Investment Dar Co sa obrátil na niekoľkých potenciálnych kupujúcich, ktorý vyjadrili záujem o akvizíciu tejto kultovej športovej značky. Nemáte záujem?

BRATISLAVA. Vždy je dôvod na obavu, keď sa finančná neistota vznáša nad automobilkou. Aj fanúšikovia značky musia prijať skutočnosť, že po vybudovaní magickej automobilky musí firma spĺňať aj isté ekonomické ciele. Podľa slov niektorých analytikov, spoločnosť ako Aston Martin nemôže konkurovať iným automobilkám a fungovať bez krytia skutočne veľkého podniku.

Jedným z prvých záujemcov o Aston Martin bola indická spoločnosť Mahindra & Mahindra, no po vyhlásení požadovanej ceny 800-miliónov amerických dolárov si to rozmysleli.

Svojho audítora poslala do spoločnosti Aston Martin japonská Toyota, aby pripravil predbežné finančné analýzy. Oficiálne sa automobilka k tomuto činu ešte vyjadriť nechce.

Toyota - jedna z najväčších automobiliek na svete je pravdepodobne tá posledná spoločnosť, od ktorej by sme očakávali záujem o odkúpenie britského Astona. Hoci obe spoločnosti už v minulosti spolupracovali a výsledkom bola zabudnuteľná a predražená kabelka Cygnet (Toyota iQ), ktorá si znak Aston Martin zrejme ani nezaslúži.

Na druhej strane má Toyota so športovými autami rozsiahle skúsenosti. Nemusíme spomínať Lexus LFA, Toyotu TS030 alebo posledný vydarený prírastok Toyota GT86. Zároveň je japonská spoločnosť lídrom v oblasti hybridných pohonných ústrojenstiev a úspešný výrobca produktov z uhlíkových vlákien.

Zároveň Toyote zrejme nebudú chýbať potrebné finančné prostriedky a moderné zázemie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 563
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 856
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 488
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 115
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 003
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 977
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 509
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 297
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 889

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.