SME
Štvrtok, 6. október, 2022 | Meniny má Natália

Viac ako polovičný podiel v automobilke Aston Martin je na predaj

Majiteľ 64% podielu britskej automobilky Aston Martin - Investment Dar Co chce predať svoj podiel. Vážnym záujemcom by mohla byť Toyota.

Dominantný dizajn vozidiel je spojením elegancie a dravosti.Dominantný dizajn vozidiel je spojením elegancie a dravosti. (Zdroj: Aston Martin)

Majiteľ 64% podielu britskej automobilky Aston Martin - Investment Dar Co sa obrátil na niekoľkých potenciálnych kupujúcich, ktorý vyjadrili záujem o akvizíciu tejto kultovej športovej značky. Nemáte záujem?

BRATISLAVA. Vždy je dôvod na obavu, keď sa finančná neistota vznáša nad automobilkou. Aj fanúšikovia značky musia prijať skutočnosť, že po vybudovaní magickej automobilky musí firma spĺňať aj isté ekonomické ciele. Podľa slov niektorých analytikov, spoločnosť ako Aston Martin nemôže konkurovať iným automobilkám a fungovať bez krytia skutočne veľkého podniku.

Jedným z prvých záujemcov o Aston Martin bola indická spoločnosť Mahindra & Mahindra, no po vyhlásení požadovanej ceny 800-miliónov amerických dolárov si to rozmysleli.

Svojho audítora poslala do spoločnosti Aston Martin japonská Toyota, aby pripravil predbežné finančné analýzy. Oficiálne sa automobilka k tomuto činu ešte vyjadriť nechce.

Toyota - jedna z najväčších automobiliek na svete je pravdepodobne tá posledná spoločnosť, od ktorej by sme očakávali záujem o odkúpenie britského Astona. Hoci obe spoločnosti už v minulosti spolupracovali a výsledkom bola zabudnuteľná a predražená kabelka Cygnet (Toyota iQ), ktorá si znak Aston Martin zrejme ani nezaslúži.

Na druhej strane má Toyota so športovými autami rozsiahle skúsenosti. Nemusíme spomínať Lexus LFA, Toyotu TS030 alebo posledný vydarený prírastok Toyota GT86. Zároveň je japonská spoločnosť lídrom v oblasti hybridných pohonných ústrojenstiev a úspešný výrobca produktov z uhlíkových vlákien.

Zároveň Toyote zrejme nebudú chýbať potrebné finančné prostriedky a moderné zázemie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  3. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  4. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  5. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  6. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  1. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  2. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  3. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  4. Nechajte sa zelektrizovať!
  5. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  6. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  7. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  8. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 19 910
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 666
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 346
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 289
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 006
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 020
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 178
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 020
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Za kompaktné SUV s nízkou spotrebou bazárový rebríček Carvago považuje Nissan Qashqai minulej generácie s naftovým motorom 1,5 dCi.

Výsledkom kraľujú verzie s naftovými motormi.


3 h
Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


22 h
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt

Blogy SME

  1. Martin Borecky: Život je fajn
  2. Soňa Bulbeck: O zodpovednosti, rodičoch a učiteľoch...
  3. Anna Miľanová: Alkohol a zodpovednosť, ako riadenie vozidla a iné násilnosti pod jeho vplyvom...
  4. Eva Gallova: Nechoď na tú zastávku, kde študenti zomreli
  5. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Strieborný pavilón v japonskom meste Kjóto
  6. Jan Pražák: Odsuďte mě, chcete-li
  7. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Medvedia skala a Kukla
  8. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou?
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 350
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 678
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 192
  4. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 011
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 871
  6. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 794
  7. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 2 791
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 595
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu