SME

Viac ako polovičný podiel v automobilke Aston Martin je na predaj

Majiteľ 64% podielu britskej automobilky Aston Martin - Investment Dar Co chce predať svoj podiel. Vážnym záujemcom by mohla byť Toyota.

Dominantný dizajn vozidiel je spojením elegancie a dravosti.Dominantný dizajn vozidiel je spojením elegancie a dravosti. (Zdroj: Aston Martin)

Majiteľ 64% podielu britskej automobilky Aston Martin - Investment Dar Co sa obrátil na niekoľkých potenciálnych kupujúcich, ktorý vyjadrili záujem o akvizíciu tejto kultovej športovej značky. Nemáte záujem?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Vždy je dôvod na obavu, keď sa finančná neistota vznáša nad automobilkou. Aj fanúšikovia značky musia prijať skutočnosť, že po vybudovaní magickej automobilky musí firma spĺňať aj isté ekonomické ciele. Podľa slov niektorých analytikov, spoločnosť ako Aston Martin nemôže konkurovať iným automobilkám a fungovať bez krytia skutočne veľkého podniku.

SkryťVypnúť reklamu

Jedným z prvých záujemcov o Aston Martin bola indická spoločnosť Mahindra & Mahindra, no po vyhlásení požadovanej ceny 800-miliónov amerických dolárov si to rozmysleli.

Svojho audítora poslala do spoločnosti Aston Martin japonská Toyota, aby pripravil predbežné finančné analýzy. Oficiálne sa automobilka k tomuto činu ešte vyjadriť nechce.

Toyota - jedna z najväčších automobiliek na svete je pravdepodobne tá posledná spoločnosť, od ktorej by sme očakávali záujem o odkúpenie britského Astona. Hoci obe spoločnosti už v minulosti spolupracovali a výsledkom bola zabudnuteľná a predražená kabelka Cygnet (Toyota iQ), ktorá si znak Aston Martin zrejme ani nezaslúži.

Na druhej strane má Toyota so športovými autami rozsiahle skúsenosti. Nemusíme spomínať Lexus LFA, Toyotu TS030 alebo posledný vydarený prírastok Toyota GT86. Zároveň je japonská spoločnosť lídrom v oblasti hybridných pohonných ústrojenstiev a úspešný výrobca produktov z uhlíkových vlákien.

SkryťVypnúť reklamu

Zároveň Toyote zrejme nebudú chýbať potrebné finančné prostriedky a moderné zázemie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 402
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 10 082
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 847
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 305
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 396
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 077
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 658
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 24 961
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 384
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 182
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 874
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 266
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 922
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 495
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu