Až 1,3 milióna ľudí zahynie ročne na svete pri dopravných nehodách

Na následky dopravných nehôd zomrie každý rok 1,3 milióna osôb, vyše 50 miliónov osôb po nich ostáva zranených.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Vyše polovica usmrtených nie sú vodiči ba ani posádka havarovaného vozidla. Denne na cestách o život prichádza okolo 3 000 osôb.

Mladí ľudia zomierajú predovšetkým pre dopravné nehody

Dopravné nehody predstavujú prvú príčinu úmrtnosti ľudí vo vekovej hranici 15-29 rokov. Konštatovala to Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) na svojej internetovej stránke.

Valné zhromaždenie Organizácie Spojených národov (VZ OSN) vyzvalo štáty sveta, aby uplatňovali odporúčania na prevenciu pred následkami nehôd. Odporúčania vypracovali odborníci WHO a Svetovej banky.

Sú medzi nimi aj také, ktoré sa zameriavajú na hlavné rizikové faktory v cestnej premávke: nepoužívanie bezpečnostných pásov, neusadenie a nepripútanie dieťaťa v bezpečnostnej sedačke, nepoužívanie prilby počas jazdy na motorke, riadenie motorového vozidla pod vplyvom alkoholu alebo iných omamných prostriedkov, neprimerané správanie sa na ceste, nadmerná rýchlosť a absencia vhodnej dopravnej infraštruktúry.

Nehody majú vplyv aj na ekonomiku a sociálne podmienky

Okrem ľudských tragédií majú dopravné nehody aj značné negatívne dopady na ekonomické a sociálne podmienky každej krajiny a spoločnosti. Podľa OSN ide odhadom o stovky miliárd amerických dolárov ročne.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  6. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  7. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  10. Vysoká hra o súdne trovy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 949
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 3 942
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 801
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 600
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 469
  6. Splnený sen 1 433
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 318
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 179
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 983
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 926

Téma: Nehody


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum AKO: Uhrík v Nitre výrazne zaostáva za súčasným županom Belicom

Súčasní župani majú podľa prieskumu agentúry AKO najlepšie vyhliadky uspieť v župných voľbách.

SVET

Schwarzenberg pre SME: Okamura či Kotleba, všetko rovnaká háveď

Babiš môže ohroziť demokraciu, tvrdí.

ŠPORT

Sagan si pôjde po zelený dres. Šéf Bory poukázal na Bergen

Cyklisti spoznali trasu Tour de France 2018.

Neprehliadnite tiež

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.