Až 1,3 milióna ľudí zahynie ročne na svete pri dopravných nehodách

Na následky dopravných nehôd zomrie každý rok 1,3 milióna osôb, vyše 50 miliónov osôb po nich ostáva zranených.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Vyše polovica usmrtených nie sú vodiči ba ani posádka havarovaného vozidla. Denne na cestách o život prichádza okolo 3 000 osôb.

Mladí ľudia zomierajú predovšetkým pre dopravné nehody

Dopravné nehody predstavujú prvú príčinu úmrtnosti ľudí vo vekovej hranici 15-29 rokov. Konštatovala to Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) na svojej internetovej stránke.

Valné zhromaždenie Organizácie Spojených národov (VZ OSN) vyzvalo štáty sveta, aby uplatňovali odporúčania na prevenciu pred následkami nehôd. Odporúčania vypracovali odborníci WHO a Svetovej banky.

Sú medzi nimi aj také, ktoré sa zameriavajú na hlavné rizikové faktory v cestnej premávke: nepoužívanie bezpečnostných pásov, neusadenie a nepripútanie dieťaťa v bezpečnostnej sedačke, nepoužívanie prilby počas jazdy na motorke, riadenie motorového vozidla pod vplyvom alkoholu alebo iných omamných prostriedkov, neprimerané správanie sa na ceste, nadmerná rýchlosť a absencia vhodnej dopravnej infraštruktúry.

Nehody majú vplyv aj na ekonomiku a sociálne podmienky

Okrem ľudských tragédií majú dopravné nehody aj značné negatívne dopady na ekonomické a sociálne podmienky každej krajiny a spoločnosti. Podľa OSN ide odhadom o stovky miliárd amerických dolárov ročne.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 128
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 563
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 326
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 069
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 892
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 801
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 663
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 256
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 155
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 872

Téma: Nehody


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.