Test: Mercedes Shooting Brake nezabudol na úžitok

Odvážna kreácia kombi-kupé má mimoriadne praktický základ. Fantázia zovňajšku sa do interiéru nepremietla a vodič nemá pocit, že šoféruje tak výstredné auto.

Nech vyzerá CLS Shooting Brake akokoľvek majestátne a exkluzívne, vždy naplno vyžaruje, že je urobené pre ľudí a ich každodenné potreby. Za novými tvarmi sa ukrýva pomerne praktický Mercedes.(Zdroj: autor)

Odvážna kreácia kombi-kupé má mimoriadne praktický základ, čo sa automobilovým šperkom často nestáva. Fantázia zovňajšku sa do interiéru nepremietla a vodič nemá pocit, že šoféruje tak výstredné auto. Je zrejmé, že po verzii CLS Shooting Brake sa bude konkurencia opičiť.

BREZNO. Pri každom teste CLS si spomeniem na prvý dojem zo štúdie, ktorá ešte pred rokmi predznamenávala nástup štvordverového luxusného kupé. Zhrozenie nad automobilovým kacírstvom prerástlo v rešpekt. Už prvá generácia CLS jazdila svižnejšie ako vyzerala a napokon založila trend, ktorý s radosťou kopíruje konkurencia.

Myšlienka CLS sa dožila druhej generácie a Mercedes momentálne šteklí svet ďalším nepochopiteľným spojením kupé a kombi. Akurát, že dnes je verejnosť k výstrelkom tolerantnejšia a vzájomné prieniky automobilových tried sú na dennom poriadku. Nedlho po premiére som vyskúšal užitočnejšiu verziu CLS s označením Shooting Brake.

Shooting Brake má guľu

Jeden známy humorne poznamenáva, že každé dobré auto musí mať guľu - ťažné zariadenie. Shooting Brake ho môže mať s ovládaním v batožinovom priestore. Pootočením ružice ukrytej v ľavom boxe vypadne hák ťažného zariadenia spod nárazníka, čím sa z extravagantného Mercedesu stane užitočný ťažný kôň.

Hlavnou výhodou batožinového priestoru je dĺžka, hoci ak sa niečo presunie k operadlám, ťažko to dočiahnete. Preto si objednajte organizér do bočných koľajničiek.

Minimálne koňa potiahne, pretože brzdený príves môže mať hmotnosť 2,1 tony a nebrzdený 750 kilogramov. Úžitok týmto nekončí, pretože batožinový priestor má objem 590 litrov, dĺžku 1158 mm, tradične premyslený systém ukotvenia batožiny a po sklopení ponúka dĺžku kufra 1739 mm.

Na uhlopriečku odvezie bez problémov užšie dvojmetrové bremeno. Ani kolmá výška v nakladacom otvore 576 mm nie je úplne zlá. Mercedes použil dobré riešenie sklápania operadiel ťahom za páčku v batožinovom priestore. Operadlá tak vytvoria jednu rovinu s dnom kufra.

Noblesa auta a istá nadradenosť prameniaca z obrovskej hviezdy vpredu však neoberá značku o zmysel pre každodenný život a praktické riešenia. Stačí si všimnúť uloženie náradia, spôsob zdvíhania a uchytenia dna kufra alebo otváranie boxov po bokoch kufra. Všetko urobili pre ľahkú obsluhu auta.

Pláva komfortnejšie

Zvonku nečakaný vnútorný priestor a teda pomerne široké využitie auta ešte umocňuje meniteľná výška podvozka. Na jednej strane pruženie Airmatic drží stabilnú výšku zadnej časti nezávisle od hmotnosti nákladu a na druhej strane vie na pokyn vodiča pridať pár centimetrov svetlej výšky.

Na chvíľu sa tak obmedzí činnosť pruženia, avšak zdvihnutie auta môže mať pri kvalite našich ciest, prekonávaní jám alebo skokovitých odbočiek cenu zlata. V skutočnosti je Mercedes CLS Shooting Brake podstatne užitočnejším autom, ako sa na prvý pohľad zdá.

Isteže, rovnako praktické auto si môžete kúpiť za desatinu ceny, lenže to nebude jazdiť ako Mercedes. Tým upozorňujem na skutočnosť, že CLS Shooting Brake nie je len úlet dizajnérov.

Nový štýl strechy priniesol viac miesta nad hlavou vzadu a to až na úrovni kombi vyššej strednej triedy. Zvlášť nastupovanie sa javí ako pohodlné s ľahkým prekračovaním prahu. Tvar zadných sedadiel ušili pre dvoch.

Je to vec názoru ale tento štýl podsvietenia netreba používať len preto, že je to moderné.

Nefandite si, že tam vmestíte tri autosedačky alebo pocestujete v pätici na dlhý výlet. Jedným dychom dodávam, že dvaja sa tu môžu viesť aj na kraj sveta, ak im neprekážajú vysoko umiestnené spodné hrany bočných okien a "utopený" posed.

Chýba vlastná tvár

Povedať, že interiér vpredu sklamal, by nebolo fér, lebo je to Mercedes so všetkým, čo k tomu patrí, lenže je to Mercedes ako každý druhý s rovnakými prvkami aj štýlom. Chýba mu výstrednosť kokpitu akú má SL alebo SLS.

Ani oranžové podsvietenie drevených výplní dverí sa sem nehodí. Počtom tlačidiel na stredovej konzole a klavírovým lakom dostáva CLS štýl Las Vegas. Iný a lepší svet je medzi volantom a pedálmi.

Aktívne sedadlá s masážnymi funkciami aktívne podopierajú telo podľa smeru a intenzity zákruty, takže netreba mať nastaviteľnými bokmi zošnurované telo stále. Stačí, keď sa bočné vedenie pritisne v zákrute. Tiež multifunkčný displej pred volantom je urobený výborne a asistenčné systémy držia štandard Mercedes Benz.

Spoza volantu sa divotvorné kombi nejaví veľké a ťažké a hlavne vzduchové pruženie sa zmenilo, lebo rozbitú cestu prvej triedy číslo 66 zvláda lepšie. K svetlám sa je škoda vyjadrovať a opakovať, že pocitovo sú najlepšie na trhu.

Tieto v CLS Shooting Brake majú prívlastok inteligentné, ale na rozdiel od mnohých iných s podobným názvom u konkurencie sa aj správajú inteligentne. Najmä na rýchlostnej ceste R1 svietia tak, že protiidúcich neosvetľujete diaľkovými ale stretávacie naťahujú lúč po krajoch na dostatočnú vzdialenosť.

Svetlá sú pýchou auta, pretože ich činnosť vodič nevníma, akurát dobre vidí aj v noci.

Na rozdiel od Mercedesov, ktoré som šoféroval pred časom a ktorých kokpit mi CLS pripomína, je tu jedna nová vec. Konečne niekomu napadlo namiesto pestovania kvietkov ekologickej jazdy na displeji urobiť jednoduchý stĺpcový indikátor toho, čo jazde prevládalo.

Či to bolo zrýchľovanie, brzdenie alebo rovnomerná jazda. Keď vyhráva rovnomerná jazda, spotreba šesťvalca 350 CDI klesne aj pod 6,5 litra na sto kilometrov. Celková spotreba v teste na úrovni 7,3 litra zohľadňuje normálnu jazdu bez zreteľa na to, koľko CLS spotrebuje.

S autom vážiacim 1865 kilogramov je to isto nádhera, hoci výrobca to vidí na 6,1 litra na 100 kilometrov.
Cesta k novému CLS Shooting Brake začína na cene 62 280 eur a testovaná verzia 350 CDI BlueEffciency stojí 66 180 eur.

V nemalej sume je poistenie na tri roky, bezplatný šesťročný servis a pocit, že za tie peniaze aj niečo dostanete, hoci pre mnohých z nás je to nepredstaviteľná suma. Na celom teste je najstrašnejšie, že tomuto Mercedesu ťažko niečo vytýkať.

ico

Kupujem - nekupujem

Aj bez veľkej fantázie si človek vie predstaviť, že každý deň jazdí s CLS Shooting Brake. Mne tiež imponuje myšlienka bezrámových okien dverí a trochu iného Mercedesu.

Na dizajne mi však niečo prekáža a ak by som sa mal ukázať na ceste, tak radšej v klasickom CLS, lebo tam je čistota pôvodnej štvordverovej myšlienky dodržaná. Takže Shooting Brake napriek výrazne väčšiemu úžitku nekupujem.

S rešpektom dodávam, že ani euro z nákupnej ceny nie je prestrelené

Mercedes Benz Shooting Brake 350 CDI

Cena modelu od (eur) 62280
Cena test. verzie od (eur) 66180
Motor 350 CDI V6
Objem (cm3) 2987
Výkon (kW(k)) 195(265)
Pri otáčkach (ot./min.) 3800
Krútiaci moment (Nm) 620
Pri otáčkach (ot./min.) 1600-2400
Priemerná spotreba (l/100km) 6,1
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 6,6
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Prevodovka automatická 7 G-TRONIC
Počet stupňov 7
Pneumatiky Pirelli P-ZERO
Rozmer a index pneumatík 225/35 R19
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1910
Rezervné koleso núdzové 155/60 R18
Dĺžka (mm) 4956
Rázvor náprav (mm) 2874
Šírka (mm) 1881
Výška (mm) 1416
Základný objem kufra (l) 590
Delenie sedadiel 2/3

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 23 766
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 698
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 16 554
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 147
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 891
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 075
  7. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 967
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 243
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 575
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 033

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Čím je starší, tým je horší? Merčiak má zodpovednosť, akú si nikto neželá

Niekto má smolu, že jeho práca nie je anonymná.

Neprehliadnite tiež

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.