SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Ak zakážu kamiónom vjazd na cesty II. a III. triedy, Česmad bude štrajkovať

Podľa Združenia cestných dopravcov ČESMAD Slovakia je vylúčenie kamiónovej dopravy z ciest II. a III. triedy populistickým návrhom slovenských samospráv a žúp.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Podľa generálneho tajomníka združenia Pavla Reicha ide zároveň o brutálny zásah do podnikania v cestnej doprave. "V prípade, že bude vláda pokračovať v tomto návrhu, tak určite opäť zasadneme. Nič iné nám neostáva, len opäť sa pripojiť k ďalším sociálnym nepokojom," povedal na dnešnom tlačovom brífingu v Bratislave Reich.

Zástupcovia združenia už požiadali rezort dopravy o stretnutie, na ktorom chcú jeho reprezentantov presvedčiť o tom, že plošný zákaz kamiónov na cestách II. a III. triedy nie je správny. Podľa Reicha je takýto zásah absurdný nielen z dopravného hľadiska, ale aj z pohľadu praxe.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Reich: kamióny neobchádzajú spoplatnené úseky

Štatistiky za október ukázali, že kamionisti po vedľajších cestách vôbec neobchádzajú spoplatnené úseky ciest tak, ako to tvrdia predstavitelia slovenských obcí.

"Mýto sa neobchádza, pretože v októbri 2012 sa na Slovensku vybralo najviac mýta počas celej jeho prevádzky, a to 15,15 milióna eur," upozornil tajomník združenia.

Ako dodal, v prípade, že sa bude v realizácii spomínaného návrhu pokračovať, môžu prepravcovia legálne skrátiť príjmy do štátneho rozpočtu. A to tak, že budú svoje návesy registrovať namiesto SR v okolitých štátoch, v ktorých sú sadzby dane za motorové vozidlá nižšie.

Kamionisti nechcú podľa Česmadu ani cent, chcú podnikať

Podľa Reicha prinášajú dopravcovia na Slovensku ročne do štátneho rozpočtu minimálne 140 miliónov eur v rámci dane z motorových vozidiel, pričom ďalších najmenej 160 miliónov eur sa vyberie na mýte. Zároveň sa väčšinou podieľajú na výbere spotrebnej dane z nafty.

Skryť Vypnúť reklamu

"Na rozdiel od tých všetkých, ktorí tie sociálne nepokoje dnes robia, my sme tí, ktorí od tejto vlády nežiadame ani jeden cent. My len chceme naďalej podnikať," uzavrel Reich.

O pláne zakázať vstup vozidiel s hmotnosťou nad 12 ton na cesty II. a III. triedy sa začalo hovoriť po utorkovom (20. 11.) zasadnutí vlády, ktoré sa konalo aj za účasti predstaviteľov slovenských samospráv a vyšších územných celkov (VÚC). Podľa nich totiž kamióny prejazdmi po vedľajších cestách ohrozujú bezpečnosť premávky a zdravie občanov. K plošnému zákazu ťažkej dopravy má dôjsť zhruba ku koncu 1. štvrťroka 2013.

Viac si o návrhu zakázať kamionistom vjazd na cesty II. a III. triedy prečítajte v článku Kamióny majú zmiznúť z ciest II. a III. triedy.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 274
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 415
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 179
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 718
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 524
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 447
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 515
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 269
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 067
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Úžitkové vozidlá

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L