Ak zakážu kamiónom vjazd na cesty II. a III. triedy, Česmad bude štrajkovať

Podľa Združenia cestných dopravcov ČESMAD Slovakia je vylúčenie kamiónovej dopravy z ciest II. a III. triedy populistickým návrhom slovenských samospráv a žúp.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Podľa generálneho tajomníka združenia Pavla Reicha ide zároveň o brutálny zásah do podnikania v cestnej doprave. "V prípade, že bude vláda pokračovať v tomto návrhu, tak určite opäť zasadneme. Nič iné nám neostáva, len opäť sa pripojiť k ďalším sociálnym nepokojom," povedal na dnešnom tlačovom brífingu v Bratislave Reich.

Zástupcovia združenia už požiadali rezort dopravy o stretnutie, na ktorom chcú jeho reprezentantov presvedčiť o tom, že plošný zákaz kamiónov na cestách II. a III. triedy nie je správny. Podľa Reicha je takýto zásah absurdný nielen z dopravného hľadiska, ale aj z pohľadu praxe.

Článok pokračuje pod video reklamou

Reich: kamióny neobchádzajú spoplatnené úseky

Štatistiky za október ukázali, že kamionisti po vedľajších cestách vôbec neobchádzajú spoplatnené úseky ciest tak, ako to tvrdia predstavitelia slovenských obcí.

"Mýto sa neobchádza, pretože v októbri 2012 sa na Slovensku vybralo najviac mýta počas celej jeho prevádzky, a to 15,15 milióna eur," upozornil tajomník združenia.

Ako dodal, v prípade, že sa bude v realizácii spomínaného návrhu pokračovať, môžu prepravcovia legálne skrátiť príjmy do štátneho rozpočtu. A to tak, že budú svoje návesy registrovať namiesto SR v okolitých štátoch, v ktorých sú sadzby dane za motorové vozidlá nižšie.

Kamionisti nechcú podľa Česmadu ani cent, chcú podnikať

Podľa Reicha prinášajú dopravcovia na Slovensku ročne do štátneho rozpočtu minimálne 140 miliónov eur v rámci dane z motorových vozidiel, pričom ďalších najmenej 160 miliónov eur sa vyberie na mýte. Zároveň sa väčšinou podieľajú na výbere spotrebnej dane z nafty.

"Na rozdiel od tých všetkých, ktorí tie sociálne nepokoje dnes robia, my sme tí, ktorí od tejto vlády nežiadame ani jeden cent. My len chceme naďalej podnikať," uzavrel Reich.

O pláne zakázať vstup vozidiel s hmotnosťou nad 12 ton na cesty II. a III. triedy sa začalo hovoriť po utorkovom (20. 11.) zasadnutí vlády, ktoré sa konalo aj za účasti predstaviteľov slovenských samospráv a vyšších územných celkov (VÚC). Podľa nich totiž kamióny prejazdmi po vedľajších cestách ohrozujú bezpečnosť premávky a zdravie občanov. K plošnému zákazu ťažkej dopravy má dôjsť zhruba ku koncu 1. štvrťroka 2013.

Viac si o návrhu zakázať kamionistom vjazd na cesty II. a III. triedy prečítajte v článku Kamióny majú zmiznúť z ciest II. a III. triedy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 29 735
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 438
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 20 159
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 988
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 592
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 057
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 725
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 009
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 2 445
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 010

Téma: Úžitkové vozidlá


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Techniku zo základne v Dolnej Krupej žiada ministerstvo vrátiť

Čo robia Noční vlci v Dolnej Krupej.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: V RTVS môže byť ohrozené vysielanie správ

Ľudia v spravodajstve končia, spor o verejnoprávnosť pokračuje.

ČESKÝ ZÁPISNÍK

Zbohom, Praha. Hľadá sa nová Krnáčová

Primátorka prichádzala s nádejou na zmenu. Odchádza ponížená.

Neprehliadnite tiež

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava

Najznámejšie auto Jamesa Bonda ožilo ako stavebnica Lego

Stavebnica s 1295 dielmi dá zabrať aj dospelým.

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.