SME
Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky

Ak zakážu kamiónom vjazd na cesty II. a III. triedy, Česmad bude štrajkovať

Podľa Združenia cestných dopravcov ČESMAD Slovakia je vylúčenie kamiónovej dopravy z ciest II. a III. triedy populistickým návrhom slovenských samospráv a žúp.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Podľa generálneho tajomníka združenia Pavla Reicha ide zároveň o brutálny zásah do podnikania v cestnej doprave. "V prípade, že bude vláda pokračovať v tomto návrhu, tak určite opäť zasadneme. Nič iné nám neostáva, len opäť sa pripojiť k ďalším sociálnym nepokojom," povedal na dnešnom tlačovom brífingu v Bratislave Reich.

Zástupcovia združenia už požiadali rezort dopravy o stretnutie, na ktorom chcú jeho reprezentantov presvedčiť o tom, že plošný zákaz kamiónov na cestách II. a III. triedy nie je správny. Podľa Reicha je takýto zásah absurdný nielen z dopravného hľadiska, ale aj z pohľadu praxe.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Reich: kamióny neobchádzajú spoplatnené úseky

Štatistiky za október ukázali, že kamionisti po vedľajších cestách vôbec neobchádzajú spoplatnené úseky ciest tak, ako to tvrdia predstavitelia slovenských obcí.

"Mýto sa neobchádza, pretože v októbri 2012 sa na Slovensku vybralo najviac mýta počas celej jeho prevádzky, a to 15,15 milióna eur," upozornil tajomník združenia.

Ako dodal, v prípade, že sa bude v realizácii spomínaného návrhu pokračovať, môžu prepravcovia legálne skrátiť príjmy do štátneho rozpočtu. A to tak, že budú svoje návesy registrovať namiesto SR v okolitých štátoch, v ktorých sú sadzby dane za motorové vozidlá nižšie.

Kamionisti nechcú podľa Česmadu ani cent, chcú podnikať

Podľa Reicha prinášajú dopravcovia na Slovensku ročne do štátneho rozpočtu minimálne 140 miliónov eur v rámci dane z motorových vozidiel, pričom ďalších najmenej 160 miliónov eur sa vyberie na mýte. Zároveň sa väčšinou podieľajú na výbere spotrebnej dane z nafty.

Skryť Vypnúť reklamu

"Na rozdiel od tých všetkých, ktorí tie sociálne nepokoje dnes robia, my sme tí, ktorí od tejto vlády nežiadame ani jeden cent. My len chceme naďalej podnikať," uzavrel Reich.

O pláne zakázať vstup vozidiel s hmotnosťou nad 12 ton na cesty II. a III. triedy sa začalo hovoriť po utorkovom (20. 11.) zasadnutí vlády, ktoré sa konalo aj za účasti predstaviteľov slovenských samospráv a vyšších územných celkov (VÚC). Podľa nich totiž kamióny prejazdmi po vedľajších cestách ohrozujú bezpečnosť premávky a zdravie občanov. K plošnému zákazu ťažkej dopravy má dôjsť zhruba ku koncu 1. štvrťroka 2013.

Viac si o návrhu zakázať kamionistom vjazd na cesty II. a III. triedy prečítajte v článku Kamióny majú zmiznúť z ciest II. a III. triedy.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  2. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  3. 15 otázok o separovaní. Minimálne na jednu nebudete vedieť odpovedať
  4. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  5. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  6. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  7. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  9. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  10. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  1. Legislative intention - recodification of the corporate law
  2. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  3. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  4. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  5. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  6. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  7. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  8. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  9. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  10. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 29 881
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 481
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 107
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 675
  5. Po Slovensku na motorke 6 768
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 352
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 4 904
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 833
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 3 626
  10. Crème de la crème po slovensky 3 180
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

4. marec 2020. Igor Matovič a Boris Kollár na tlačovej konferencii po spoločnom rokovaní po voľbách do Národnej rady SR 2020.

Čo ukázal viac ako rok vládnutia so Sme rodina?


8 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Variant delta príde aj na Slovensko.


a 2 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Golf Limited

V zvýhodnenej výbave Limited nechýba adaptívny tempomat ani cúvacia kamera.


18. jún
Nový emblém Dacia.

Kaki farba odkazuje na schopnosti v teréne, ale aj ekológiu.


17. jún
Najkrajší výhľad na Tatry ponúka čerpacia stanica Slovnaft na D1 v Štrbe.

Na cestovanie si vyčleňte aspoň štyri hodiny.


17. jún
Väčšina ponúka bohatú výbavu už v základe.

Ceny sa pohybujú od 15 do 25-tisíc eur.


16. jún