Ak zakážu kamiónom vjazd na cesty II. a III. triedy, Česmad bude štrajkovať

Podľa Združenia cestných dopravcov ČESMAD Slovakia je vylúčenie kamiónovej dopravy z ciest II. a III. triedy populistickým návrhom slovenských samospráv a žúp.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Podľa generálneho tajomníka združenia Pavla Reicha ide zároveň o brutálny zásah do podnikania v cestnej doprave. "V prípade, že bude vláda pokračovať v tomto návrhu, tak určite opäť zasadneme. Nič iné nám neostáva, len opäť sa pripojiť k ďalším sociálnym nepokojom," povedal na dnešnom tlačovom brífingu v Bratislave Reich.

Zástupcovia združenia už požiadali rezort dopravy o stretnutie, na ktorom chcú jeho reprezentantov presvedčiť o tom, že plošný zákaz kamiónov na cestách II. a III. triedy nie je správny. Podľa Reicha je takýto zásah absurdný nielen z dopravného hľadiska, ale aj z pohľadu praxe.

Článok pokračuje pod video reklamou

Reich: kamióny neobchádzajú spoplatnené úseky

Štatistiky za október ukázali, že kamionisti po vedľajších cestách vôbec neobchádzajú spoplatnené úseky ciest tak, ako to tvrdia predstavitelia slovenských obcí.

"Mýto sa neobchádza, pretože v októbri 2012 sa na Slovensku vybralo najviac mýta počas celej jeho prevádzky, a to 15,15 milióna eur," upozornil tajomník združenia.

Ako dodal, v prípade, že sa bude v realizácii spomínaného návrhu pokračovať, môžu prepravcovia legálne skrátiť príjmy do štátneho rozpočtu. A to tak, že budú svoje návesy registrovať namiesto SR v okolitých štátoch, v ktorých sú sadzby dane za motorové vozidlá nižšie.

Kamionisti nechcú podľa Česmadu ani cent, chcú podnikať

Podľa Reicha prinášajú dopravcovia na Slovensku ročne do štátneho rozpočtu minimálne 140 miliónov eur v rámci dane z motorových vozidiel, pričom ďalších najmenej 160 miliónov eur sa vyberie na mýte. Zároveň sa väčšinou podieľajú na výbere spotrebnej dane z nafty.

"Na rozdiel od tých všetkých, ktorí tie sociálne nepokoje dnes robia, my sme tí, ktorí od tejto vlády nežiadame ani jeden cent. My len chceme naďalej podnikať," uzavrel Reich.

O pláne zakázať vstup vozidiel s hmotnosťou nad 12 ton na cesty II. a III. triedy sa začalo hovoriť po utorkovom (20. 11.) zasadnutí vlády, ktoré sa konalo aj za účasti predstaviteľov slovenských samospráv a vyšších územných celkov (VÚC). Podľa nich totiž kamióny prejazdmi po vedľajších cestách ohrozujú bezpečnosť premávky a zdravie občanov. K plošnému zákazu ťažkej dopravy má dôjsť zhruba ku koncu 1. štvrťroka 2013.

Viac si o návrhu zakázať kamionistom vjazd na cesty II. a III. triedy prečítajte v článku Kamióny majú zmiznúť z ciest II. a III. triedy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najkrajšie cyklotrasy na Slovensku nie sú iba v Bratislave
  2. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  3. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  4. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  5. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  6. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  7. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  2. METRO ukáže zákazníkom najnovšie trendy v gastronómii
  3. Joint International Week 2018 na EU v Bratislave
  4. Podpredseda vlády Vietnamu podporuje spoluprácu s EU v BA
  5. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  6. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  7. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  1. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 898
  2. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 840
  3. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 15 564
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 13 730
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 10 203
  6. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 9 492
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 933
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 304
  9. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 3 130
  10. Klima efekt bez klimatizácie 2 965

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kováčik je naozaj špeciálny prokurátor. Ako chráni mocných?

Ako sa špeciálny prokurátor Dušan Kováčik rozhodol trestať Vasiľ Špirko. Vraj nemlčal, keď mal.

ŽENA

Vojvodkyňa Kate porodila druhého syna

Do britskej kráľovskej rodiny pribudol ďalší člen.

Neprehliadnite tiež

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.