SME
Štvrtok, 21. september, 2023 | Meniny má Matúš
reklama

Dlhodobý test: Hyundai i30 kombi inklinuje k rodine

Kompaktné kombi sa javí ako ideálne auto na každodenný servis pre štvor až päťčlennú rodinu. Nový motor 1,6 GDI má tiež radšej rodinné presúvanie pokojným štýlom.

S týmto kombi je hriech jazdiť osamote, pretože je navrhnuté pre rodinu. Interiér je využiteľnosťou pri každodennom živote na absolútnom špici triedy. Akurát motor zatiaľ potrebuje pri plnom obsadení a v kopcoch otáčky. Čakáme, že GDI sa kilometrami rS týmto kombi je hriech jazdiť osamote, pretože je navrhnuté pre rodinu. Interiér je využiteľnosťou pri každodennom živote na absolútnom špici triedy. Akurát motor zatiaľ potrebuje pri plnom obsadení a v kopcoch otáčky. Čakáme, že GDI sa kilometrami r (Zdroj: Autor)

Po prvých šesť tisíc kilometroch v našej redakcii prišli na rad prvé merania a vyššie otáčky, ktorým sa štvorvalec trochu bránil.

BREZNO. Na zábeh motora sme zvolili cestu do Talianska, čo bolo ideálne spoznanie cestovných vlastností kombi, ktoré strávi v redakcii dosť dlhý čas. Hneď na začiatku sme využili hlboký odkladací box pod dnom kufra za nakladacou hranou, kde pod lekárničku vošli ešte malé statívy.

Pozitívny dojem na zanechali sedadlá, najmä tie zadné, čo je pre cestovanie rozhodujúce. Radosť robí zadávanie adries do navigácie, ale hlas jej slovenskej navigátorky je v koncovkách intonačne zvláštny. Veľmi cítiť syntézu hlasu.

Čiže navigácia hovorí po slovensky, ale lepšie znie anglicky. Pohoda a komfort v interiéri predčí akékoľvek očakávania. Budeme však úprimní, kombi v najvyššom vybavení Style za 18190 eur a 21170 eur s doplnkami už musí nejaký komfort ponúknuť. Auto, ktoré sa nám dostalo na testovanie, je v podstate v maximálnej výbave a viac sa už objednať ani nedá.

S multifunkčným ovládaním na volante si rozumieme, toto je jednoduchšie aj ako vo Volkswagene Golf siedmej generácie.

Rozumeli sme si ovládačmi na volante a so všetkým, s čím príde šofér do styku. Asi je to dobre navrhnuté, keď viete systémy prehľadne ovládať hneď ako sadnete do nového auta a brázdite zahraničné cesty, pritom nebol čas všímať si, čo je čo. Úloha znela jasne, vyraziť čo najskôr vpred.

Snáď chytí druhý dych

Motor išiel, to áno, ale na 99 kW novej konštrukcie GDI sa nám to nezdalo. Začal ožívať otáčkami nad 130 km/h a práve viac sa v Rakúsku ani Taliansku ísť nedalo. Prednosťou štvorvalca je nízky hluk a dobré zladenie s prevodovkou.

Možno sme už postihnutí turbami, a preto sme v nižších otáčkach čakali viac života. Zrejme bol aj palubný počítač trochu šokovaný a radšej ukazoval o pol litra paliva nižšiu spotrebu než bol náš priemer. Prvé spočítanie tankovaní a kilometrov prišlo na rad teraz po 6000 kilometroch.

ico

Hyundai i30 kombi v skratke

V priebehu prvých šesť tisíc kilometrov sa Hyundai i30 kombi ukázal ako rodinne koncipované auto. Konštruktéri sa zamerali hlavne na naplnenie podstaty slova kombi.

odkladacie priestory na solídnej úrovni, auto navrhnuté pre praktický život, príkladné odloženie povinnej výbavy auta a zmysel pre praktický detail, pohodlné sedenie vzadu, veľa miesta na nohy aj hlavu, nízky stredový tunel, sklápanie operadiel bez diaľkového ovládania ale do roviny s dnom kufra, ťažšia manipulácia so sedákom pred sklopením zadných operadiel, motor sa zabieha, čakali sme lepší ťah odspodu, spotreba len pomaly klesá, radenie a chod radiacej páky doslova excelentné, príkladne nastavené ABS pre zlý povrch a slušný podvozok, funkcia automatického zavretia okna aj na zadných dverách, prehľadné ovládanie všetkých prvkov a zrozumiteľné prístroje, prehľadná navigácie a jednoduché zadávanie adries, aj najnižší jas displeja v noci pleští ako svetelná reklama- má však jednotlačidlové vypnutie, výborný výhľad z miesta šoféra na všetky strany, bezkľúčový vstup má dobrú logiku ovládania, predné svetlá sú priemerné ale lepšie než má sesterský model

Celková spotreba za test je 7,7 litra benzínu na 100 kilometrov, pritom ešte pri 3000 kilometroch to bolo okolo 8 litrov. Pomerne veľa jazdíme krátke trasy a posledné tankovanie 46,35 l zmizlo za 636 kilometrov, čo je priemer 7,2 litra na 100 kilometrov.

Motor je priam ušitý na rodinné taxikárčenie a presúvanie, vtedy si šofér užíva precízne radenie a pokojné tempo. Potom nečudo, že sa nikomu nechce pri predbiehaní siahnuť po vysokých otáčkach. Ako ukázal náš prvý test dynamiky, v otáčkach to s 1,6 GDI nevyzerá vôbec zle.

Hneď za nízkou nakladacou hranou kufra je poriadne hlboký box na povinnú výbavu a doplnky. Sem sa v podstate pohodlne a rýchlo dostanete aj pri plnom naložení, lebo je to na kraji. Pri tvorbe tohto auta niekto rozmýšľal. Inak inšpirácia pre štát: prestaňte buzerovať ľudí za farbu a vek autolekárničky a kontrolujte, či je v dosahu ako táto.

Dostal trochu zabrať

Šesť tisíc kilometrov je dosť na štandardný zábeh, preto sme Hyundai i30 kombi vystavili prvým meraniam. V zrýchlení na stovku bol skoro o dve sekundy pomalší ako udáva výrobca a pri brzdení so stovky sa trochu trápil so zimnými pneumatikami.

Predpokladáme, že na letných to bude lepšie než 46,85 metra. Chtiac-nechtiac sme ho pri novej metodike merania, na ktorú prejdú postupne všetky naše testy noviniek, porovnávali s novým Golfom 1,4 TSI (103 kW). Benzínové turbo od Volkswagenu bolo v zrýchlení a pružnosti zo 70 na 100 km/h lepšie vďaka krútiacemu momentu.

Batožinový priestor nie je koncipovaný na absolútny objem, lebo má "len" 528 litrov a po sklopení operadiel do jednej roviny s dnom kufra 1642. Je pekne čalúnený materiálom, ktorý sa celkom dobre čistí a boky okolo vnútorných blatníkov sú príkladne využiteľné. Maximálna šírka je 137,5 centimetra.

Prišla však jedna disciplína, v ktorej Hyundai vyrazil dych aj nám. Nový okruh auto.sme.sk zvládol Hyundai i30 rýchlejšie, než Golf 1,4 TSI. Hyundai mal objektívne lepšie a širšie zimné pneumatiky (Yokohama) než Golf (Semperit) a hlavne dobre nastavené ABS.

Na starom asfalte a na nerovnostiach sme mohli s Hyundaiom brzdiť neskôr až priamo do vnútra zákruty. Samozrejme, že jedno je kombi a druhé nie a rozdiel je aj v motoroch, ale Hyundai i30 sa dokáže blysnúť aj podvozkom.

Vnútorné rozmery vozidla

Nakladacia hrana von

630 mm

Nakladacia hrana dnu

0 mm

Šírka kufra min./max.

1060/1375mm

Výška po roletu

460 mm

Nakladací otvor šírka/ výška

1030/810 mm

Dĺžka kufra min./max.

970/1800 mm

Sedenie vpredu

šírka v ramenách

1420 mm

šírka v lakťoch

1470 mm

výška nad šoférovým sedadlom

970-1000 mm

dĺžka sedáK

500 mm

Sedenie vzadu

šírka v ramenách

1380 mm

šírka v lakťoch

1480 mm

výška krajné sedadlo

980 mm

výška stredné sedadlo

910 mm

dĺžka sedáka kraj/stred

450/450 mm

Rozumie rodine

Na zadných čiernych koberčekoch rýchlo vidieť stopy od detí ,najmä teraz, keď je sychravá jeseň avšak Hyundai i30 kombi je auto, ktoré rozumie rodine.

Preto sa dozadu veľmi ľahko nastupuje, zadná strana operadiel má pastový kryt a batožinový priestor sa orientuje na využiteľnosť a nie na absolútny objem. Zmysel pre detail udivuje a zároveň vidieť, kto je pre Hyundai inšpiráciou. Stačí sa pozrieť na precízne uložené náradie v polystyrénovom výlisku v dojazdovom rezervnom kolese.

Roleta na zakrytie kufra sa dá lakťom odistiť ako v konkurenčných autách a priehradka pod dnom kufra hneď za nakladacou hranou dáva zmysel. Nechváľme deň pred večerom, ale úvod dlhodobéhu testu sa rodinnému kombi vydaril. Motoru dávame ešte šancu do 10.000 kilometrov na zníženie spotreby.

Po zdvihnutí sedákov a sklopení operadiel vznikne rovná plocha dlhá 180 cm. Nadvihnutie a vyklopenie je intuitívny úkon.

Z testovacieho zápisníka

Stav tachometra

6077 km

Spotrebované PHM

458,32 l

Kilometre - monitor spotreby

5940 km

Priemerná spotreba za test

7,7 l/100km

Posledná nádrž

46,35 litra

Dojazd na nádrž

636 km

Spotreba poslednej nádrže

7,2 l/100km

Zrýchlenie z 0-100 km/h

12,14 s

Brzdná dráha 100 km/h-0

46,85

Čas v slalome

14,11 s

Čas na okruhu

1:11,44s

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň)

5,9 s

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň)

8,84 s

Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (2. stupeň)

3250 ot./min.

Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (3. stupeň)

2450 ot./min.

Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (4. stupeň)

1800 ot./min.

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (5. stupeň)

2650 ot./min.

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (6. stupeň)

2400 ot./min.

Podlaha vzadu má nízky stredový tunel a poskytuje veľa priestoru na nohy. Operadlá zadných sedadiel sa ľahko čistia, lebo majú tvrdený povrch. S takýmto riešením prišlo pred rokmi BMW. Priestor na nastupovanie s nízkym prahom vyhovuje malým deťom.
ico

Kupujem - nekupujem

Do konca dlhodobého testu je ďaleko ale predbežne kupujem. Presvedčil ma interiér navrhnutý pre rodinu.

Po praktickej stránke je možno ešte lepší ako Peugeot 308 alebo Megane Grand Tour. Do budúcnosti treba upraviť jas centrálneho displeja aj v minimálnej úrovni. Akurát o motore nie som rozhodnutý napriek náklonnosti k benzínom. Štvorvalec 1,6 GDI je super na posúvanie v meste a vozenie detí do školy a na rovnomernú jazdu. Na podnikateľské naháňanie by to chcelo asi niečo ostrejšie.

Predné sedadlá najdrahšej verzie majú dobrý tvar, čo sme si overili cestou do Talianska na test Lamborghini Aventador. Neuveríte, ale po presadnutí do i30 si chrbát uľavil. Šoférove sedadlo má elektrické ovládanie. Kožené boky a opierky hlavy sú príjemným doplnkom.

Hyundai i30 kombi, Style 1,6 GDI - základné údaje

Cena modelu od (eur)

13.190

Cena test. verzie od (eur)

18.190

Cena test. auta (eur)

21.170

Motor

1,6 GDI

Objem (cm3)

1591

Výkon (kW(k))

99 (135)

Pri otáčkach (ot./min.)

6300

Krútiaci moment (Nm)

164

Pri otáčkach (ot./min.)

4850

Priemerná spotreba (l/100km)

6,4

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

10,2

Maximálna rýchlosť (km/h)

192

Prevodovka

manuálna

Počet stupňov

6

Pneumatiky

Yokohama W*Drive

Rozmer a index pneumatík

225/45 R17 94V

Brzdy vpredu

kotúčové

Brzdy vzadu

kotúčové

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1223

Rezervné koleso

núdzové

Servisný interval (km/rok)

20 000/1

Záruka

5 rokov

Dĺžka (mm)

4485

Rázvor náprav (mm)

2650

Šírka (mm)

1780

Výška (mm)

1500

Základný objem kufra (l)

528

Delenie sedadiel

2/3

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme
  2. Ak podceníte pri stavbe tento detail, pripravte sa na vyššie účty za kúrenie
  3. Ktorá cestovka je top? Toto je stávka na istotu
  4. Podpora systému je slabá, je to na jednotlivcoch
  5. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  6. Spoločnosť EY vyhlásila 18. ročník súťaže na Slovensku
  7. Septembrové číslo krížovkárskeho magazínu Lišiak v denníku SME
  8. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz
  1. Autocentrá AURES Holdings obslúžili už 3 milióny zákazníkov
  2. Príďte ochutnať ocenené destiláty
  3. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  4. Politici dobrovoľne posielajú slovenské ženy pod nôž
  5. IT expertka: Iba mobil deťom na učenie naozaj nestačí
  6. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme
  7. Most nahradia v Trenčíne záhradou s kaviarňami
  8. Podpora systému je slabá, je to na jednotlivcoch
  1. Ľuboš Fellner opäť pozýva. Kam volá turistov teraz? 14 230
  2. Už len dnes za vás Fellner zaplatí polovicu dovolenky 11 776
  3. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 9 729
  4. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 4 946
  5. Veľké Karlovice: wellness oáza kúsok od hraníc 3 397
  6. Získajte 50% zľavu na predplatné SME.sk. Tu zistíte viac 3 203
  7. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 3 094
  8. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 2 815
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Tomas Kasprzyk: Umenie pantomímy: Čo je to pantomíma? Fascinujúci a kreatívny spôsob, ako sa vyjadriť a byť sa mímom
  2. Zuzana Hlávková: Budem voliť Progresívne Slovensko
  3. Věra Tepličková: Ideme voliť. Ale koho?
  4. Lucia Golierová: Je ľahký pôrod len o šťastí?
  5. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Menšinové práva sú základom demokracie, nie ideológiou!
  6. Miro Jankes: Vápeč po štyridsiatich dvoch rokoch
  7. Jan Pražák: Jak často to doma děláte?
  8. Ľuboš Vodička: Bukovanský mlýn na Morave a ďalšie prekvapenia
  1. Ján Šeďo: Mestskí policajti to pokašľali na celej čiare. 58 186
  2. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 52 254
  3. Igor Kossaczký: Matovičova akcia ukázala pravdu o slovenských médiách 38 444
  4. Pavel Macko: Teraz sa ukáže, ako hlboko siahajú korene zla a aká silná je Žilinkova ochrana gaunerov 16 688
  5. Michael Achberger: Kľúč k rýchlemu metabolizmu: Začnite každý deň týmito raňajkovými zvykmi 9 515
  6. Ivan Mlynár: Zo skrine biskupov Slovenska vypadol ďalší kostlivec. 7 076
  7. Ján Valchár: Ešte raz o Kryme 6 562
  8. Ladislav Matejka: Ako Slovensko vyhralo Volvo (skutočný príbeh) 5 616
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  4. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  5. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  7. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
  8. Monika Nagyova: Pedagógovia aj dnes trestajú deti za to, že odmietajú jesť to, čo im nechutí.
SkryťZatvoriť reklamu