SME

Po nárazových testoch kritizujú Daciu Lodgy, ostatní uspeli

Dacia Lodgy mala ako jediná v hodnotení bezpečnosti podľa metodiky EuroNca pmenej ako päť hviezdičiek.

Dacia Lodgy teraz nehviezdila plným počtom hviezdičiek, ale ešte pred pár rokmi by sa jej to možno podarilo. Dnes je tŕňom v oku a zároveň verná tradícii trojhviezdičkového hodnotenia prvého Loganu.Dacia Lodgy teraz nehviezdila plným počtom hviezdičiek, ale ešte pred pár rokmi by sa jej to možno podarilo. Dnes je tŕňom v oku a zároveň verná tradícii trojhviezdičkového hodnotenia prvého Loganu. (Zdroj: EURO NCAP)

Pätnásť automobilových noviniek prešlo sériou nárazových testov a hodnotením bezpečnosti podľa metodiky EuroNcap. Rodinná Dacia Lodgy mala ako jediná menej ako päť hviezdičiek, dokonca len tri.

BRATISLAVA. Skúšobňa EuroNcap ukončila sériu nárazových testov pätnástich automobilových noviniek s konštatovaním, že Dacia šetrí na bezpečnosti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podstatou hodnotenia už dávno nie sú len výsledky z ochrany pri náraze, ale čoraz väčšiu váhu má bezpečnostná výbava vozidla, bez ktorej nemožno získať päť hviezdičiek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Dacia Lodgy dostala po absolvovaní testov iba tri hviezdičky. EuroNcap vystupuje proti Dacii Lodgy neobyčajne ostro a zdôrazňuje, že zlý výsledok zverejnili iba týždeň po tom, ako to isté auto predávané pod značkou Renault, získalo v juhoamerických nárazových testoch Latin EuroNcap len jednu hviezdičku.

"Lodgy je lacné auto a zákazníci môžu robiť kompromisy v oblasti komfortu a výkonu ale nie bezpečnosti," povedal Michiel Van Ratigen, sekretár EuroNCAP.

Bezpečnosť nesmie byť otázkou ceny

Kritériá na zisk plného počtu hviezdičiek za ostatný čas vzrástli veľmi vysoko, avšak zákazníci chcú autá za rovnaké ceny, nehovoriac o cenovej hladine Dacie Lodgy.

Preto je trochu zarážajúce poníženie Dacie v správe z nárazových testov. Skúšobňa tvrdí, že tri hviezdičky sú pre Daciu slabý výsledok aj napriek tomu, že samotné auto nemá vysoké ambície.

SkryťVypnúť reklamu

Technici zdôrazňujú, že ani jedno z konkurenčných áut, ktoré sa v uplynulom roku testovali, nemá menej ako päť hviezdičiek. V časoch, keď autá získavajú najvyššie hodnotenia vo väčšine testov a poľavia maximálne v jednej oblasti, Dacia Lodgy bola priemerná vo všetkých skúškach.

Pri čelnom náraze prekážala technikom deformácia stĺpika čelného okna a zvlnenie strechy až po stredný B stĺpik. Deformácie nastali aj v oblasti nôh vodiča, deformoval sa tunel medzi prednými sedadlami. Zmeny sa diali aj na podlahe vzadu, kde sa oddelila časť tunela od podlahy.

Dacia ide do chodcov tvrdšie

Správa z nárazových testov "vyzdvihuje" 44 percentnú úspešnosť v ochrane chodcov, kým konkurenti v triede rodinných vanov dosahujú nad 60 percent. Tiež vraj prekáža 77 percentná úspešnosť v ochrane detí na zadných sedadlách v rodinnom type automobilu.

SkryťVypnúť reklamu

Ostatných účastníkov testu (Fiat 500L, Range Rover,Ford Fiesta, Ford Kuga, Hyundai Santa Fe, Mercedes-Benz A-Class, Mitsubishi Outlander, Opel Mokka, SEAT Leon, Škoda Rapid, SEAT Toledo, Subaru Forester, Volvo V60 Plug-In Hybrid, Volkswagen Golf) správa v podstate chváli.

Dacia Lodgy si vypila pohár horkosti do dna aj napriek tomu, že stojí tretinu z porovnateľne veľkých minivanov, avšak tretinovú bezpečnosť neprináša.

Na jednej strane technici alarmujú, že lacné auto nesmie byť menej bezpečné, na druhej strane píšu, že Volvo V60 Plug-in Hybrid a Range Rover potvrdili bezpečnosť úmernú cene.

Kilá navyše Volvu nepoškodili

Nové Volvo V60 Plug-in Hybrid dosiahlo výsledky podobné ako základná verzia, z ktorej vychádza. Navýšenie hmotnosti o takmer 350 kilogramov sa nepremietlo negatívne do bezpečnosti. Naopak veľmi pozitívne bola prijatá diéta modelu Range Rover, ktorý má o vyše dvesto kilogramov menej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skúšobňa to rešpektuje a opätovne vyzdvihuje úroveň bezpečnosti veľkého SUV. Nový Golf siedmej generácie bol vo väčšine nárazov podobne dobrý ako jeho predchodca, čiže nič nové pod slnkom pokiaľ ide o nárazy.

Najvýraznejšou zmenou v celkovej bezpečnosti je množstvo štandardných systémov vrátane prekolíznej brzdy, ktorá koriguje auto aj po náraze.

Ani Mercedes nepoľavil z nárokov na bezpečnosť, hoci trieda A je vstupná brána značky. Komisiu v EuroNcap tiež zaujal programovateľný kľúč k novej Fieste, ktorým môžu rodičia obmedziť svojim deťom maximálnu rýchlosť.

ncap.jpg

Dacia

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  7. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  2. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  3. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  4. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  5. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  6. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  7. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  8. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 12 313
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 200
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 6 183
  4. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 5 643
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 5 397
  6. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 487
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 2 709
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 1 908
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria?
  2. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  3. Ivan Čáni: Keď sa Blaha naparuje v Europarlamente pred „vypredaným“ hľadiskom.
  4. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod.
  5. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  6. Štefan Šturdzík: Róbert , novinári sú strážny pes demokracie.
  7. Imunoblog: Suchý vzduch: Ako vplýva vykurovacia sezóna na naše sliznice?
  8. Ľuboš Vodička: Gasometer Viedeň, imperiálna industriálna architektúra
  1. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 14 390
  2. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 12 568
  3. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 10 029
  4. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 10 004
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 4 793
  6. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 4 777
  7. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský? 4 777
  8. Ján Valchár: Základný stavebný kameň každej ideológie: STRACH 4 310
  1. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  2. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  3. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  4. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  5. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
  6. Dušan Koniar: Trnafský Kazisvet, náš agilný sused zo spoločného dvora
  7. Radko Mačuha: Leninovec Blaha sa rozčuluje nad stratou sochy Čulena.
  8. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu