Po nárazových testoch kritizujú Daciu Lodgy, ostatní uspeli

Dacia Lodgy mala ako jediná v hodnotení bezpečnosti podľa metodiky EuroNca pmenej ako päť hviezdičiek.

Dacia Lodgy teraz nehviezdila plným počtom hviezdičiek, ale ešte pred pár rokmi by sa jej to možno podarilo. Dnes je tŕňom v oku a zároveň verná tradícii trojhviezdičkového hodnotenia prvého Loganu.(Zdroj: EURO NCAP)

Pätnásť automobilových noviniek prešlo sériou nárazových testov a hodnotením bezpečnosti podľa metodiky EuroNcap. Rodinná Dacia Lodgy mala ako jediná menej ako päť hviezdičiek, dokonca len tri.

BRATISLAVA. Skúšobňa EuroNcap ukončila sériu nárazových testov pätnástich automobilových noviniek s konštatovaním, že Dacia šetrí na bezpečnosti.

Podstatou hodnotenia už dávno nie sú len výsledky z ochrany pri náraze, ale čoraz väčšiu váhu má bezpečnostná výbava vozidla, bez ktorej nemožno získať päť hviezdičiek.

Dacia Lodgy dostala po absolvovaní testov iba tri hviezdičky. EuroNcap vystupuje proti Dacii Lodgy neobyčajne ostro a zdôrazňuje, že zlý výsledok zverejnili iba týždeň po tom, ako to isté auto predávané pod značkou Renault, získalo v juhoamerických nárazových testoch Latin EuroNcap len jednu hviezdičku.

"Lodgy je lacné auto a zákazníci môžu robiť kompromisy v oblasti komfortu a výkonu ale nie bezpečnosti," povedal Michiel Van Ratigen, sekretár EuroNCAP.

Bezpečnosť nesmie byť otázkou ceny

Kritériá na zisk plného počtu hviezdičiek za ostatný čas vzrástli veľmi vysoko, avšak zákazníci chcú autá za rovnaké ceny, nehovoriac o cenovej hladine Dacie Lodgy.

Preto je trochu zarážajúce poníženie Dacie v správe z nárazových testov. Skúšobňa tvrdí, že tri hviezdičky sú pre Daciu slabý výsledok aj napriek tomu, že samotné auto nemá vysoké ambície.

Technici zdôrazňujú, že ani jedno z konkurenčných áut, ktoré sa v uplynulom roku testovali, nemá menej ako päť hviezdičiek. V časoch, keď autá získavajú najvyššie hodnotenia vo väčšine testov a poľavia maximálne v jednej oblasti, Dacia Lodgy bola priemerná vo všetkých skúškach.

Pri čelnom náraze prekážala technikom deformácia stĺpika čelného okna a zvlnenie strechy až po stredný B stĺpik. Deformácie nastali aj v oblasti nôh vodiča, deformoval sa tunel medzi prednými sedadlami. Zmeny sa diali aj na podlahe vzadu, kde sa oddelila časť tunela od podlahy.

Dacia ide do chodcov tvrdšie

Správa z nárazových testov "vyzdvihuje" 44 percentnú úspešnosť v ochrane chodcov, kým konkurenti v triede rodinných vanov dosahujú nad 60 percent. Tiež vraj prekáža 77 percentná úspešnosť v ochrane detí na zadných sedadlách v rodinnom type automobilu.

Ostatných účastníkov testu (Fiat 500L, Range Rover,Ford Fiesta, Ford Kuga, Hyundai Santa Fe, Mercedes-Benz A-Class, Mitsubishi Outlander, Opel Mokka, SEAT Leon, Škoda Rapid, SEAT Toledo, Subaru Forester, Volvo V60 Plug-In Hybrid, Volkswagen Golf) správa v podstate chváli.

Dacia Lodgy si vypila pohár horkosti do dna aj napriek tomu, že stojí tretinu z porovnateľne veľkých minivanov, avšak tretinovú bezpečnosť neprináša.

Na jednej strane technici alarmujú, že lacné auto nesmie byť menej bezpečné, na druhej strane píšu, že Volvo V60 Plug-in Hybrid a Range Rover potvrdili bezpečnosť úmernú cene.

Kilá navyše Volvu nepoškodili

Nové Volvo V60 Plug-in Hybrid dosiahlo výsledky podobné ako základná verzia, z ktorej vychádza. Navýšenie hmotnosti o takmer 350 kilogramov sa nepremietlo negatívne do bezpečnosti. Naopak veľmi pozitívne bola prijatá diéta modelu Range Rover, ktorý má o vyše dvesto kilogramov menej.

Skúšobňa to rešpektuje a opätovne vyzdvihuje úroveň bezpečnosti veľkého SUV. Nový Golf siedmej generácie bol vo väčšine nárazov podobne dobrý ako jeho predchodca, čiže nič nové pod slnkom pokiaľ ide o nárazy.

Najvýraznejšou zmenou v celkovej bezpečnosti je množstvo štandardných systémov vrátane prekolíznej brzdy, ktorá koriguje auto aj po náraze.

Ani Mercedes nepoľavil z nárokov na bezpečnosť, hoci trieda A je vstupná brána značky. Komisiu v EuroNcap tiež zaujal programovateľný kľúč k novej Fieste, ktorým môžu rodičia obmedziť svojim deťom maximálnu rýchlosť.

ncap.jpg

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 036
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 472
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 720
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 348
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 724
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 647
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 364
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 952
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 946
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 818

Téma: Dacia


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Návrat Ščurka z basy k hokeju: vražda, klamstvá aj podozrenie z korupcie

Pôvodne mu hrozilo až 20 rokov. Prečo dostal hokejista Ščurko za brutálnu vraždu rozhodcu Mareka Liptaja len mierny trest.

ŠPORT

Saganov debut na MS: žalúdočné problémy a hnev

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria 20 rokov.

SVET

Silné zemetrasenie v centrálnej časti Mexika má už 149 obetí

Tisíce ľudí utekali ulicami, padali aj budovy.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.