SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Po nárazových testoch kritizujú Daciu Lodgy, ostatní uspeli

Dacia Lodgy mala ako jediná v hodnotení bezpečnosti podľa metodiky EuroNca pmenej ako päť hviezdičiek.

Dacia Lodgy teraz nehviezdila plným počtom hviezdičiek, ale ešte pred pár rokmi by sa jej to možno podarilo. Dnes je tŕňom v oku a zároveň verná tradícii trojhviezdičkového hodnotenia prvého Loganu.Dacia Lodgy teraz nehviezdila plným počtom hviezdičiek, ale ešte pred pár rokmi by sa jej to možno podarilo. Dnes je tŕňom v oku a zároveň verná tradícii trojhviezdičkového hodnotenia prvého Loganu. (Zdroj: EURO NCAP)

Pätnásť automobilových noviniek prešlo sériou nárazových testov a hodnotením bezpečnosti podľa metodiky EuroNcap. Rodinná Dacia Lodgy mala ako jediná menej ako päť hviezdičiek, dokonca len tri.

BRATISLAVA. Skúšobňa EuroNcap ukončila sériu nárazových testov pätnástich automobilových noviniek s konštatovaním, že Dacia šetrí na bezpečnosti.

Podstatou hodnotenia už dávno nie sú len výsledky z ochrany pri náraze, ale čoraz väčšiu váhu má bezpečnostná výbava vozidla, bez ktorej nemožno získať päť hviezdičiek.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Dacia Lodgy dostala po absolvovaní testov iba tri hviezdičky. EuroNcap vystupuje proti Dacii Lodgy neobyčajne ostro a zdôrazňuje, že zlý výsledok zverejnili iba týždeň po tom, ako to isté auto predávané pod značkou Renault, získalo v juhoamerických nárazových testoch Latin EuroNcap len jednu hviezdičku.

"Lodgy je lacné auto a zákazníci môžu robiť kompromisy v oblasti komfortu a výkonu ale nie bezpečnosti," povedal Michiel Van Ratigen, sekretár EuroNCAP.

Bezpečnosť nesmie byť otázkou ceny

Kritériá na zisk plného počtu hviezdičiek za ostatný čas vzrástli veľmi vysoko, avšak zákazníci chcú autá za rovnaké ceny, nehovoriac o cenovej hladine Dacie Lodgy.

Preto je trochu zarážajúce poníženie Dacie v správe z nárazových testov. Skúšobňa tvrdí, že tri hviezdičky sú pre Daciu slabý výsledok aj napriek tomu, že samotné auto nemá vysoké ambície.

Skryť Vypnúť reklamu

Technici zdôrazňujú, že ani jedno z konkurenčných áut, ktoré sa v uplynulom roku testovali, nemá menej ako päť hviezdičiek. V časoch, keď autá získavajú najvyššie hodnotenia vo väčšine testov a poľavia maximálne v jednej oblasti, Dacia Lodgy bola priemerná vo všetkých skúškach.

Pri čelnom náraze prekážala technikom deformácia stĺpika čelného okna a zvlnenie strechy až po stredný B stĺpik. Deformácie nastali aj v oblasti nôh vodiča, deformoval sa tunel medzi prednými sedadlami. Zmeny sa diali aj na podlahe vzadu, kde sa oddelila časť tunela od podlahy.

Dacia ide do chodcov tvrdšie

Správa z nárazových testov "vyzdvihuje" 44 percentnú úspešnosť v ochrane chodcov, kým konkurenti v triede rodinných vanov dosahujú nad 60 percent. Tiež vraj prekáža 77 percentná úspešnosť v ochrane detí na zadných sedadlách v rodinnom type automobilu.

Skryť Vypnúť reklamu

Ostatných účastníkov testu (Fiat 500L, Range Rover,Ford Fiesta, Ford Kuga, Hyundai Santa Fe, Mercedes-Benz A-Class, Mitsubishi Outlander, Opel Mokka, SEAT Leon, Škoda Rapid, SEAT Toledo, Subaru Forester, Volvo V60 Plug-In Hybrid, Volkswagen Golf) správa v podstate chváli.

Dacia Lodgy si vypila pohár horkosti do dna aj napriek tomu, že stojí tretinu z porovnateľne veľkých minivanov, avšak tretinovú bezpečnosť neprináša.

Na jednej strane technici alarmujú, že lacné auto nesmie byť menej bezpečné, na druhej strane píšu, že Volvo V60 Plug-in Hybrid a Range Rover potvrdili bezpečnosť úmernú cene.

Kilá navyše Volvu nepoškodili

Nové Volvo V60 Plug-in Hybrid dosiahlo výsledky podobné ako základná verzia, z ktorej vychádza. Navýšenie hmotnosti o takmer 350 kilogramov sa nepremietlo negatívne do bezpečnosti. Naopak veľmi pozitívne bola prijatá diéta modelu Range Rover, ktorý má o vyše dvesto kilogramov menej.

Skryť Vypnúť reklamu

Skúšobňa to rešpektuje a opätovne vyzdvihuje úroveň bezpečnosti veľkého SUV. Nový Golf siedmej generácie bol vo väčšine nárazov podobne dobrý ako jeho predchodca, čiže nič nové pod slnkom pokiaľ ide o nárazy.

Najvýraznejšou zmenou v celkovej bezpečnosti je množstvo štandardných systémov vrátane prekolíznej brzdy, ktorá koriguje auto aj po náraze.

Ani Mercedes nepoľavil z nárokov na bezpečnosť, hoci trieda A je vstupná brána značky. Komisiu v EuroNcap tiež zaujal programovateľný kľúč k novej Fieste, ktorým môžu rodičia obmedziť svojim deťom maximálnu rýchlosť.

ncap.jpg

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 519
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 805
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 676
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 289
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 344
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 369
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 291
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 306
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 296
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 482
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Dacia

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.