SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Audi chce byť do roku 2020 jednotkou

Audi sa chce do roku 2020 stať jednotkou na trhu áut vyššej triedy a predstihnúť svojich rivalov BMW a Daimler. Sústredí sa najmä na globálne trhy.

Na fotografii: cetrála Audi v IngolstadteNa fotografii: cetrála Audi v Ingolstadte (Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. "Do roka 2010 sa chceme stať jednotkou na trhu prémiových áut, už dnes sme na dostrel kolegom z Mníchova," uviedol na margo BMW šéf Audi Rupert Stadler v rozhovore pre nemecký denník Bild.

Daimler v súčasnosti predovšetkým z pohľadu ziskovosti zaostáva. Šéf koncernu Daimler Dieter Zetsche sa však už pred vyše rokom vydal do boja a predstavil svoj plán predbehnúť bavorskú konkurenciu do roku 2020. Daimler chce dovtedy zdvojnásobiť svoj predaj na približne 2,6 milióna áut ročne.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Šéf Audi, Stadler vsádza v boji o pozíciu lídra predovšetkým na zahraničné trhy. "Sme nastavení globálne. Vo svete automobilový trh naďalej rastie. Mnohí výrobcovia, ktorí predávajú autá len v Európe, majú veľké problémy." Audi sa darí hlavne v Číne.

Odbyt Audi v októbri medziročne vyskočil takmer o 14 %. Predaj BMW vzrástol o 13 % a divízie osobných áut Daimlera o 6,2 %.

Pokiaľ ide o technológie budúcnosti - Stadler verí elektromobilom. "Ešte sú potrebné zlepšenia v oblasti toho, koľko autá prejdú na jedno nabitie, ceny a infraštruktúry. Avšak nemôžeme strkať hlavu do piesku. Ešte sme len začali."

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  2. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  5. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  10. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 936
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 830
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 889
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 297
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 793
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 11 358
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 276
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 908
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 759
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 095
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Audi

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Nemecko
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany SR Jaroslav Naď.
Vládna limuzína, v ktorej sedel predseda parlamentu Boris Kollár, a ktorá havarovala za Slovnaftom na ulici Mramorova v Bratislave v sobotu 24. októbra 2020.
Scenáristka a spisovateľka Hana Lasicová.
Cynická obluda

Poľovnícka výnimka

Zatiaľ čo matky nemôžu ísť ani kočíkovať do parku, poľovníci môžu hromadne chodiť strieľať na všetko, čo sa pohne.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.