Štvrtú generáciu crossoveru RAV4 odhalila automobilka Toyota v Amerike. Dostane novú konštrukciu karosérie, moderných elektronických pomocníkov a modernizovaný pohon oboch náprav. Nebude chýbať široká paleta motorov ani kufor s objemom 547 litrov.
BRATISLAVA. Štvrtá generácia menšieho SUV je nižšia o 25 mm, no v ostatných rozmeroch narástla. Je dlhšia o 205 mm a širšia o 30 mm. Nový dizajnérsky jazyk sa prejavil vo všetkých črtách automobilu. Pri pohľade z boku si nová Toyota RAV4 zachováva znaky svojich predchodcov.
Nechýba nový dizajn zadných združených svetiel. Zadná časť sa vyklápa dohora. Rezervné koleso sa premiestnilo z piatych dverí, pod podlahu batožinového priestoru. Auto dostane deväť rôznych farieb laku karosérie.
Väčšia priestrannosť a kvalitnejšia povrchová úprava – to by mali byť základy o ktoré sa opierali v Toyote pri vývoji novej RAV4. Mäkké obklady sú vo všetkých miestach, ktorých sa cestujúci pravidelne dotýkajú. Všetky podsvietenia prístrojov a ovládacích prvkov, sú teraz prevedené v modrom farebnom tóne.
Celková dĺžka vozidla narástla na 4 570 mm a rázvor na 2 660 mm. Nová tenšia konštrukcia operadiel predných sedadiel, umožnila zväčšiť priestor pre zadných cestujúcich. Sklopné operadlá zadných sedadiel, delené v pomere 60:40, sú teraz podľa automobilky pohodlnejšie.
Zadné sedadlá je možné sklopiť do roviny s podlahou batožinového priestoru bez nutnosti odklápať či demontovať sedáky, alebo opierky hlavy. Dĺžka batožinového priestoru sa zväčšila a jeho objem vzrástol na 547 litrov.
Toyota RAV4 má mať vyššiu tuhosť karosérie, odladené zavesenie predných aj zadných kolies a prepracovaný elektrický posilňovač riadenia. Vozidlu nebude chýbať ani asistent pre rozjazd do kopca. Asistovať bude vedieť i pri jeho schádzaní.
Krútiaci moment môže byť rozdelený medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 100:0 až 50:50. Kvôli zníženiu spotreby paliva sa za normálnych jazdných podmienok používa pohon prednej nápravy. Pre jazdu mimo cesty má vodič k dispozícii tlačidlo 4WD Lock (pri rýchlostiach do 40 km/h).
SUV je vybavené 7 airbagmi, vrátane kolenného airbagu vodiča a dvojkomorových bočných airbagov pre predné cestujúcich. Nechýbajú nové technológie - automatické diaľkové svetlá, systém varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu a systém na monitorovanie mŕtveho uhla.
Novú Toyotu RAV4 bude poháňať slušná paleta motorov: zážihové dvojlitre s výkonom 107 kW (145 k), 111 kW (151 k) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo bezstupňovou CVT. Ponuku doplnia naftové agregáty. Menší s objemom dva litre ponúkne 91 kW (124 k). Väčšie s objemom 2,2 litra a výkonom 110 kW (150 k) budú disponovať šesťstupňovými prevodovkami – manuálnou i automatickou.
Toyota RAV4 sa do predaja dostane v prvej polovici budúceho roka. Podľa dostupných informácií by nové vozidlo nemalo byť drahšie, ako jeho predchodca.