SME
Nedeľa, 2. október, 2022 | Meniny má Levoslav

Toyota RAV4 pózuje na oficiálnych fotografiách

Štvrtú generáciu crossoveru RAV4, odhalila automobilka Toyota v Amerike. Dostane novú konštrukciu karosérie a modernizovaný pohon oboch náprav.

Nová Toyota RAV4 má karosériu postavenú podľa koncepcie viacnásobného rozdelenie zaťaženia tak, aby získala maximálne hodnotenie Euro NCAP.Nová Toyota RAV4 má karosériu postavenú podľa koncepcie viacnásobného rozdelenie zaťaženia tak, aby získala maximálne hodnotenie Euro NCAP. (Zdroj: Toyota)

Štvrtú generáciu crossoveru RAV4 odhalila automobilka Toyota v Amerike. Dostane novú konštrukciu karosérie, moderných elektronických pomocníkov a modernizovaný pohon oboch náprav. Nebude chýbať široká paleta motorov ani kufor s objemom 547 litrov.

BRATISLAVA. Štvrtá generácia menšieho SUV je nižšia o 25 mm, no v ostatných rozmeroch narástla. Je dlhšia o 205 mm a širšia o 30 mm. Nový dizajnérsky jazyk sa prejavil vo všetkých črtách automobilu. Pri pohľade z boku si nová Toyota RAV4 zachováva znaky svojich predchodcov.

Nechýba nový dizajn zadných združených svetiel. Zadná časť sa vyklápa dohora. Rezervné koleso sa premiestnilo z piatych dverí, pod podlahu batožinového priestoru. Auto dostane deväť rôznych farieb laku karosérie.

Väčšia priestrannosť a kvalitnejšia povrchová úprava – to by mali byť základy o ktoré sa opierali v Toyote pri vývoji novej RAV4. Mäkké obklady sú vo všetkých miestach, ktorých sa cestujúci pravidelne dotýkajú. Všetky podsvietenia prístrojov a ovládacích prvkov, sú teraz prevedené v modrom farebnom tóne.

Celková dĺžka vozidla narástla na 4 570 mm a rázvor na 2 660 mm. Nová tenšia konštrukcia operadiel predných sedadiel, umožnila zväčšiť priestor pre zadných cestujúcich. Sklopné operadlá zadných sedadiel, delené v pomere 60:40, sú teraz podľa automobilky pohodlnejšie.

Zadné sedadlá je možné sklopiť do roviny s podlahou batožinového priestoru bez nutnosti odklápať či demontovať sedáky, alebo opierky hlavy. Dĺžka batožinového priestoru sa zväčšila a jeho objem vzrástol na 547 litrov.

Toyota RAV4 má mať vyššiu tuhosť karosérie, odladené zavesenie predných aj zadných kolies a prepracovaný elektrický posilňovač riadenia. Vozidlu nebude chýbať ani asistent pre rozjazd do kopca. Asistovať bude vedieť i pri jeho schádzaní.

Krútiaci moment môže byť rozdelený medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 100:0 až 50:50. Kvôli zníženiu spotreby paliva sa za normálnych jazdných podmienok používa pohon prednej nápravy. Pre jazdu mimo cesty má vodič k dispozícii tlačidlo 4WD Lock (pri rýchlostiach do 40 km/h).

SUV je vybavené 7 airbagmi, vrátane kolenného airbagu vodiča a dvojkomorových bočných airbagov pre predné cestujúcich. Nechýbajú nové technológie - automatické diaľkové svetlá, systém varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu a systém na monitorovanie mŕtveho uhla.

Novú Toyotu RAV4 bude poháňať slušná paleta motorov: zážihové dvojlitre s výkonom 107 kW (145 k), 111 kW (151 k) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo bezstupňovou CVT. Ponuku doplnia naftové agregáty. Menší s objemom dva litre ponúkne 91 kW (124 k). Väčšie s objemom 2,2 litra a výkonom 110 kW (150 k) budú disponovať šesťstupňovými prevodovkami – manuálnou i automatickou.

Toyota RAV4 sa do predaja dostane v prvej polovici budúceho roka. Podľa dostupných informácií by nové vozidlo nemalo byť drahšie, ako jeho predchodca.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 453
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 381
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 015
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 638
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 4 108
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 921
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 778
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 530
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinskí vojaci v Lymane, na budovách vztyčujú ukrajinské vlajky.

Na pád Lymanu môže doplatiť aj minister obrany Šojgu.


2 h
Ekonómovia a finanční odborníci rada, ako naložiť s peniazmi v časoch rýchlo rastúcich cien.

Neoplatí sa špekulovať a hľadať riešenia s vysokým výnosom a nízkym rizikom.


30. sep
Násilnosti na zápase indonézskej prvej futbalovej ligy.

Na štadióne bolo asi o štyritisíc ľudí viac, ako je povolená kapacita.


ČTK 2 h
Ukrajinskí vojaci pri Siversku.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


22 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku
  2. Jozef Javurek: Dolné Srnie a okolie
  3. Ľubomír Maretta: Die Einsamkeit
  4. Petra Kohútová: Strážna veža Vartovka v Krupine
  5. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (3): Pred pirátmi sa schovávali v pevnosti
  6. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  7. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  8. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 8 717
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 901
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 163
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 041
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 190
  6. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 940
  7. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 939
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 908
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu