Cyklistu má chrániť farba

V centre Bratislavy označili trasu pre bicykle. Piktogramy majú vodičov upozorniť, že po ceste jazdia aj cyklisti.

Na Špitálskej ulici pribudol cyklopiktogramový koridor. Kraj vozovky však obsahuje nerovnosti.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Na Špitálskej ulici v centre Bratislavy pribudli na ceste piktogramy bicyklov. Hoci ju tak volajú, vedenie mesta priznáva, že to nie je nová cyklotrasa. A cyklisti sa tam ani nemôžu cítiť úplne bezpečne. Nejazdia vedľa cesty, na jeden pruh sa musia zmestiť s autami.

Cyklista šliape do pedálov od ministerstva práce smerom na Americké námestie. Na obrubníku je zaparkované auto, po trati ide električka a v jedinom pruhu ide ďalšie auto. Keď sa stretnú na rovnakom mieste, cyklista musí prudko zabrzdiť. Potom sa opatrne prešmykne okolo zaparkovaného auta.

Autá na tejto ulici parkovať môžu. Nestoja totiž na cyklotrase, ale len na „cyklopiktokoridore“. Znamená, že po ceste jazdia rovnako autá, ako aj bicykle. Chodník je tam navyše dostatočne široký, aby stáli meter a pol od múru.

Mesto cyklistom nevyhradilo samostatnú cyklotrasu, len upozorňuje vodičov, že tadiaľ často jazdia bicyklisti. Koridor má aj napriek autám na chodníku slúžiť na zvýšenie bezpečnosti a komfortu pre cyklistov, vraví poradca primátora Michal Feik.

cyklo2_res.jpg

Pozor pri odbočovaní

Cesta má však pre cyklistov aj ďalšie úskalia. O niekoľko desiatok metrov ďalej je problémová križovatka s Ulicou 29. augusta. Cesta sa rozdvojuje, ide rovno a doprava. Podobne aj piktogramy pokračujú rovno a aj cez odbočovací pruh vpravo.

Na podobnom mieste na Jégého ulici členke Cyklokoalície Lucii Heftyovej takto auto zablokovalo cestu. Išla rovno, no auto odbočujúce vpravo ju predbehlo a odstavilo. Nič vážne sa jej nestalo.

„Podľa vyhlášky z minulého roka má auto odbočujúce vpravo povinnosť dať prednosť cyklistovi napravo od neho,“ vysvetľuje Feik. Keď sme si trasu na Špitálskej v piatok prešli na bicykli, vodiči boli ohľaduplní a počkali, kým naša redaktorka prejde, a až potom sa radili do odbočovacieho pruhu.

((a))

Obrubníky a kanál

„Vo Viedni alebo v Prahe, kde majú ešte užšie cesty, sú takéto cyklokoridory bežné,“ hovorí člen Cyklokoalície Tomáš Peciar, s ktorým sa mesto radí o cyklotrasách.

Združenie však odkazuje, že na trase ešte treba zrekonštruovať poškodené obrubníky a odstrániť žlté kachličky spred krajského policajného riaditeľstva. V trase sú aj nebezpečné kanálové poklopy. Feik vraví, že celý projekt ešte nie je dokončený a budú ho ešte zdokonaľovať.

Termoplastové piktogramy na ceste medzi ministerstvom práce a Odborárskym námestím majú vydržať päť rokov. Aj s dokumentáciou stáli 56-tisíc eur.

cyklo3_res.jpg

Problémom môžu byť autá parkujúce na chodníku, najmä keď ide aj električka.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 190
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 773
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 977
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 742
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 165
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 011
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 632
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 607
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 356
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 756

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.