Cyklistu má chrániť farba

V centre Bratislavy označili trasu pre bicykle. Piktogramy majú vodičov upozorniť, že po ceste jazdia aj cyklisti.

Na Špitálskej ulici pribudol cyklopiktogramový koridor. Kraj vozovky však obsahuje nerovnosti.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Na Špitálskej ulici v centre Bratislavy pribudli na ceste piktogramy bicyklov. Hoci ju tak volajú, vedenie mesta priznáva, že to nie je nová cyklotrasa. A cyklisti sa tam ani nemôžu cítiť úplne bezpečne. Nejazdia vedľa cesty, na jeden pruh sa musia zmestiť s autami.

Cyklista šliape do pedálov od ministerstva práce smerom na Americké námestie. Na obrubníku je zaparkované auto, po trati ide električka a v jedinom pruhu ide ďalšie auto. Keď sa stretnú na rovnakom mieste, cyklista musí prudko zabrzdiť. Potom sa opatrne prešmykne okolo zaparkovaného auta.

Autá na tejto ulici parkovať môžu. Nestoja totiž na cyklotrase, ale len na „cyklopiktokoridore“. Znamená, že po ceste jazdia rovnako autá, ako aj bicykle. Chodník je tam navyše dostatočne široký, aby stáli meter a pol od múru.

Mesto cyklistom nevyhradilo samostatnú cyklotrasu, len upozorňuje vodičov, že tadiaľ často jazdia bicyklisti. Koridor má aj napriek autám na chodníku slúžiť na zvýšenie bezpečnosti a komfortu pre cyklistov, vraví poradca primátora Michal Feik.

cyklo2_res.jpg

Pozor pri odbočovaní

Cesta má však pre cyklistov aj ďalšie úskalia. O niekoľko desiatok metrov ďalej je problémová križovatka s Ulicou 29. augusta. Cesta sa rozdvojuje, ide rovno a doprava. Podobne aj piktogramy pokračujú rovno a aj cez odbočovací pruh vpravo.

Na podobnom mieste na Jégého ulici členke Cyklokoalície Lucii Heftyovej takto auto zablokovalo cestu. Išla rovno, no auto odbočujúce vpravo ju predbehlo a odstavilo. Nič vážne sa jej nestalo.

„Podľa vyhlášky z minulého roka má auto odbočujúce vpravo povinnosť dať prednosť cyklistovi napravo od neho,“ vysvetľuje Feik. Keď sme si trasu na Špitálskej v piatok prešli na bicykli, vodiči boli ohľaduplní a počkali, kým naša redaktorka prejde, a až potom sa radili do odbočovacieho pruhu.

((a))

Obrubníky a kanál

„Vo Viedni alebo v Prahe, kde majú ešte užšie cesty, sú takéto cyklokoridory bežné,“ hovorí člen Cyklokoalície Tomáš Peciar, s ktorým sa mesto radí o cyklotrasách.

Združenie však odkazuje, že na trase ešte treba zrekonštruovať poškodené obrubníky a odstrániť žlté kachličky spred krajského policajného riaditeľstva. V trase sú aj nebezpečné kanálové poklopy. Feik vraví, že celý projekt ešte nie je dokončený a budú ho ešte zdokonaľovať.

Termoplastové piktogramy na ceste medzi ministerstvom práce a Odborárskym námestím majú vydržať päť rokov. Aj s dokumentáciou stáli 56-tisíc eur.

cyklo3_res.jpg

Problémom môžu byť autá parkujúce na chodníku, najmä keď ide aj električka.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 12 014
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 791
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 222
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 719
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 514
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 873
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 812
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 663
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 607
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 027

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch: prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme – ako súdruhovia z NDR – urobili chybu.

ŠPORT

Slovenskí hokejisti prehrali s Rusmi po predĺžení na turnaji v Nórsku

Slovákom patrí priebežne druhé miesto.

KOMENTÁRE

Prečo sa v kostoloch nediskutuje

Chromík a Kuffa kázali proti Istanbulskému dohovoru. Vraj veď násilie na ženách nikto nechce.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.