Cyklistu má chrániť farba

V centre Bratislavy označili trasu pre bicykle. Piktogramy majú vodičov upozorniť, že po ceste jazdia aj cyklisti.

Na Špitálskej ulici pribudol cyklopiktogramový koridor. Kraj vozovky však obsahuje nerovnosti.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Na Špitálskej ulici v centre Bratislavy pribudli na ceste piktogramy bicyklov. Hoci ju tak volajú, vedenie mesta priznáva, že to nie je nová cyklotrasa. A cyklisti sa tam ani nemôžu cítiť úplne bezpečne. Nejazdia vedľa cesty, na jeden pruh sa musia zmestiť s autami.

Cyklista šliape do pedálov od ministerstva práce smerom na Americké námestie. Na obrubníku je zaparkované auto, po trati ide električka a v jedinom pruhu ide ďalšie auto. Keď sa stretnú na rovnakom mieste, cyklista musí prudko zabrzdiť. Potom sa opatrne prešmykne okolo zaparkovaného auta.

Autá na tejto ulici parkovať môžu. Nestoja totiž na cyklotrase, ale len na „cyklopiktokoridore“. Znamená, že po ceste jazdia rovnako autá, ako aj bicykle. Chodník je tam navyše dostatočne široký, aby stáli meter a pol od múru.

Mesto cyklistom nevyhradilo samostatnú cyklotrasu, len upozorňuje vodičov, že tadiaľ často jazdia bicyklisti. Koridor má aj napriek autám na chodníku slúžiť na zvýšenie bezpečnosti a komfortu pre cyklistov, vraví poradca primátora Michal Feik.

cyklo2_res.jpg

Pozor pri odbočovaní

Cesta má však pre cyklistov aj ďalšie úskalia. O niekoľko desiatok metrov ďalej je problémová križovatka s Ulicou 29. augusta. Cesta sa rozdvojuje, ide rovno a doprava. Podobne aj piktogramy pokračujú rovno a aj cez odbočovací pruh vpravo.

Na podobnom mieste na Jégého ulici členke Cyklokoalície Lucii Heftyovej takto auto zablokovalo cestu. Išla rovno, no auto odbočujúce vpravo ju predbehlo a odstavilo. Nič vážne sa jej nestalo.

„Podľa vyhlášky z minulého roka má auto odbočujúce vpravo povinnosť dať prednosť cyklistovi napravo od neho,“ vysvetľuje Feik. Keď sme si trasu na Špitálskej v piatok prešli na bicykli, vodiči boli ohľaduplní a počkali, kým naša redaktorka prejde, a až potom sa radili do odbočovacieho pruhu.

((a))

Obrubníky a kanál

„Vo Viedni alebo v Prahe, kde majú ešte užšie cesty, sú takéto cyklokoridory bežné,“ hovorí člen Cyklokoalície Tomáš Peciar, s ktorým sa mesto radí o cyklotrasách.

Združenie však odkazuje, že na trase ešte treba zrekonštruovať poškodené obrubníky a odstrániť žlté kachličky spred krajského policajného riaditeľstva. V trase sú aj nebezpečné kanálové poklopy. Feik vraví, že celý projekt ešte nie je dokončený a budú ho ešte zdokonaľovať.

Termoplastové piktogramy na ceste medzi ministerstvom práce a Odborárskym námestím majú vydržať päť rokov. Aj s dokumentáciou stáli 56-tisíc eur.

cyklo3_res.jpg

Problémom môžu byť autá parkujúce na chodníku, najmä keď ide aj električka.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 170
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 260
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 140
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 047
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 802
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 559
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 353
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 149
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 848
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 605

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.