BMW i3 Coupé na elektrinu má 170 koní a dojazd 160 km

Výstava Los Angeles Auto Show bola svedkom predstavenia konceptu BMW i3 Coupé. Automobil s nulovými emisiami vznikol paralelne popri vývoji sériového elektromobilu BMW i.

Ani ultramoderné elektrické kupé neponúkne extrémny dojazd, no prezentuje vízie komunikácie vozidla s jeho okolím a vodičom.(Zdroj: BMW)

BMW ďalej dopuje divíziu „i“, ktorá sa do budúcnosti povezie na elektrickú energiu. Výstava Los Angeles Auto Show bola svedkom predstavenia emotívnej verzie konceptu BMW i3 Coupé. Automobil s nulovými emisiami vznikol paralelne popri vývoji sériového elektromobilu BMW i.

BRATISLAVA. Trojdverový model uplatňuje dizajnový jazyk, vytvorený špeciálne pre BMW i. Telo dizajnovo výrazného automobilu z karbónových vlákien, so splývajúcou líniou strechy zvýrazňuje aerodynamiku vozidla. V interiéri nechýba priestrannosť kombinovaná s exkluzívnymi, samostatnými zadnými sedadlami.

BMW i3 Concept Coupé je zamerané na dynamiku, dosiahnuteľnú elektrickým pohonom BMW eDrive. BMW i3 Concept, aj Coupé využíva elektromotor z vlastného vývoja. Disponuje maximálnym výkonom 125 kW (170 k) a najvyšším krútiacim momentom 250 Nm. Agregátu sekunduje jednostupňová prevodovka a pohon zadnej nápravy. Elektromotor čerpá energiu z článkov typu lithium-ion, uložených pod podlahou.

Priestor pre pasažierov vytvára tzv. Life modul, vyrobený z plastu spevneného uhlíkovými vláknami. Horizontálnym členením je modul Life položený nad modulom Drive, ktorý ukrýva samotný pohon, podvozok a uskladnenie energie.

Koncept BMW i3 je dlhý takmer štyri metre. Šírka 1 768 mm a výška 1 555 mm zdôrazňuje proporcie vozidla. Rázvor voči existujúcej i3 sa nezmenil a ostáva na 2 570 mm. Špecifický spôsob konštrukcie kabíny umožnil vytvoriť automobil bez použitia B-stĺpikov.

Úlohu podčiarknuť športový charakter vozidla, dostali 20-palcové disky kolies s dvojitými lúčmi, v kontraste s pneumatikami s nízkym valivým odporom - 155/60 R20 vpredu a 175/55 R20 vzadu.

BMW i3 Concept Coupé je v kabíne vybavené modernými viacúčelovými displejmi. Navigačný systém je prepojený s vonkajším svetom pomocou BMW i ConnectedDrive.

Funkciu prístrojového panelu dostala obrazovka s uhlopriečkou 16,5 cm, umiestnená na stĺpiku riadenia. Druhý displej v strede palubnej dosky umiestnený v rovnakej výške, je využívaný na zobrazenie funkcií navigačného systému, vrátane služieb BMW i ConnectedDrive.

Dojazd vozidla s čisto elektrickým pohonom výrazne závisí od štýlu jazdy, tak ako u všetkých automobilov. Ovládač jazdného režimu ponúka tri voľby: COMFORT, ECO PRO a ECO PRO+. Dojazd najefektívnejšie predlžuje režim ECO PRO+. Zmení nielen reakciu akcelerátora, ale obmedzí i maximálnu rýchlosť na 90 km/h. Funkcie komfortu sú potlačené na druhú koľaj a bežia len minimálne, alebo sú vypnuté úplne.

Pohon BMW eDrive je navrhnutý tak, aby vozidlo prešlo približne 160 km na jedno nabitie batérií. Navigačný systém a služby BMW i ConnectedDrive zohľadnia aktivity komfortných funkcií a zvolený jazdný režim. Do úvahy zoberie aj charakter trasy a aktuálnu dopravnú situáciu. Systém vďaka tomu dokáže odhadnúť vyššiu spotrebu energie pri blížiacom sa stúpaní, semaforoch, alebo zápchach.

Navigáciou vo vozidle to však nekončí. Dostupná je aj funkcia pešej navigácie, ktorá je súčasťou aplikácie BMW i. Cieľ zadaný do navigácie vo vozidle, je automaticky prenesený aj do BMW aplikácie v inteligentnom telefóne.

Medzi zaujímavé a reálne novinky patrí i integrácia služby DriveNow – ParkNow, ktorá bola uvedená v Nemecku a od septembra tohto roka je dostupná aj v San Franciscu. Online služba umožňuje včasnú rezerváciu voľného parkovacieho miesta aplikáciou v smartfóne, v spojení s navigačným systémom.

Sme zvedaví, ako sa podpíše rok 2013 na realite konceptu. Hračkám budúcnosti však rozhodne fandíme. Škoda, že na Slovensku sú v cestnej doprave hudbou budúcnosti veci, ktoré v iných štátoch existujú už dnes.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 016
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 249
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 994
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 425
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 162
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 927
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 177
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 988
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 195
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 037

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Najnebezpečnejší text na facebooku napísal jeho zakladateľ

Mark Zuckerberg chce použiť silu firmy na to, aby zmenil podobu našej spoločnosti. Bol by veľmi nebezpečným spasiteľom.

BLOG TRANSPARENCY

Ombudsmanka: Lajčák opakovane porušoval ústavu

V zdôvodnení vysvetľuje, čo ministerstvo nespravilo.

EKONOMIKA

Dodávateľ nemocníc dostal pokutu za biele kone z Cypru

Prvý postih za neprehľadnú vlastnícku štruktúru je právoplatný.

KOMENTÁRE

Príbeh popáleného rómskeho dievčatka ožíva. My sme Natálka

Na prahu pôstu nám pripomína posolstvo Ježišovho príbehu.

Neprehliadnite tiež

Nová aplikácia vám ukáže, koľko času ušetríte, keď sa ponáhľate

Prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti ušetrí len pár sekúnd.

Takata sa priznala, jej airbagy sú spájané so 16 úmrtiami

Airbagy firmy Takata sú spájané približne so 16 úmrtiami a zhruba 180 zraneniami po celom svete.

Mitsubishi odhalilo SUV Eclipse Cross

Týždeň pred svetovou premiérou ukázali Japonci svoju novinku na fotografiách.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop