SME
Nedeľa, 2. október, 2022 | Meniny má Levoslav

BMW i3 Coupé na elektrinu má 170 koní a dojazd 160 km

Výstava Los Angeles Auto Show bola svedkom predstavenia konceptu BMW i3 Coupé. Automobil s nulovými emisiami vznikol paralelne popri vývoji sériového elektromobilu BMW i.

Ani ultramoderné elektrické kupé neponúkne extrémny dojazd, no prezentuje vízie komunikácie vozidla s jeho okolím a vodičom.Ani ultramoderné elektrické kupé neponúkne extrémny dojazd, no prezentuje vízie komunikácie vozidla s jeho okolím a vodičom. (Zdroj: BMW)

BMW ďalej dopuje divíziu „i“, ktorá sa do budúcnosti povezie na elektrickú energiu. Výstava Los Angeles Auto Show bola svedkom predstavenia emotívnej verzie konceptu BMW i3 Coupé. Automobil s nulovými emisiami vznikol paralelne popri vývoji sériového elektromobilu BMW i.

BRATISLAVA. Trojdverový model uplatňuje dizajnový jazyk, vytvorený špeciálne pre BMW i. Telo dizajnovo výrazného automobilu z karbónových vlákien, so splývajúcou líniou strechy zvýrazňuje aerodynamiku vozidla. V interiéri nechýba priestrannosť kombinovaná s exkluzívnymi, samostatnými zadnými sedadlami.

BMW i3 Concept Coupé je zamerané na dynamiku, dosiahnuteľnú elektrickým pohonom BMW eDrive. BMW i3 Concept, aj Coupé využíva elektromotor z vlastného vývoja. Disponuje maximálnym výkonom 125 kW (170 k) a najvyšším krútiacim momentom 250 Nm. Agregátu sekunduje jednostupňová prevodovka a pohon zadnej nápravy. Elektromotor čerpá energiu z článkov typu lithium-ion, uložených pod podlahou.

Priestor pre pasažierov vytvára tzv. Life modul, vyrobený z plastu spevneného uhlíkovými vláknami. Horizontálnym členením je modul Life položený nad modulom Drive, ktorý ukrýva samotný pohon, podvozok a uskladnenie energie.

Koncept BMW i3 je dlhý takmer štyri metre. Šírka 1 768 mm a výška 1 555 mm zdôrazňuje proporcie vozidla. Rázvor voči existujúcej i3 sa nezmenil a ostáva na 2 570 mm. Špecifický spôsob konštrukcie kabíny umožnil vytvoriť automobil bez použitia B-stĺpikov.

Úlohu podčiarknuť športový charakter vozidla, dostali 20-palcové disky kolies s dvojitými lúčmi, v kontraste s pneumatikami s nízkym valivým odporom - 155/60 R20 vpredu a 175/55 R20 vzadu.

BMW i3 Concept Coupé je v kabíne vybavené modernými viacúčelovými displejmi. Navigačný systém je prepojený s vonkajším svetom pomocou BMW i ConnectedDrive.

Funkciu prístrojového panelu dostala obrazovka s uhlopriečkou 16,5 cm, umiestnená na stĺpiku riadenia. Druhý displej v strede palubnej dosky umiestnený v rovnakej výške, je využívaný na zobrazenie funkcií navigačného systému, vrátane služieb BMW i ConnectedDrive.

Dojazd vozidla s čisto elektrickým pohonom výrazne závisí od štýlu jazdy, tak ako u všetkých automobilov. Ovládač jazdného režimu ponúka tri voľby: COMFORT, ECO PRO a ECO PRO+. Dojazd najefektívnejšie predlžuje režim ECO PRO+. Zmení nielen reakciu akcelerátora, ale obmedzí i maximálnu rýchlosť na 90 km/h. Funkcie komfortu sú potlačené na druhú koľaj a bežia len minimálne, alebo sú vypnuté úplne.

Pohon BMW eDrive je navrhnutý tak, aby vozidlo prešlo približne 160 km na jedno nabitie batérií. Navigačný systém a služby BMW i ConnectedDrive zohľadnia aktivity komfortných funkcií a zvolený jazdný režim. Do úvahy zoberie aj charakter trasy a aktuálnu dopravnú situáciu. Systém vďaka tomu dokáže odhadnúť vyššiu spotrebu energie pri blížiacom sa stúpaní, semaforoch, alebo zápchach.

Navigáciou vo vozidle to však nekončí. Dostupná je aj funkcia pešej navigácie, ktorá je súčasťou aplikácie BMW i. Cieľ zadaný do navigácie vo vozidle, je automaticky prenesený aj do BMW aplikácie v inteligentnom telefóne.

Medzi zaujímavé a reálne novinky patrí i integrácia služby DriveNow – ParkNow, ktorá bola uvedená v Nemecku a od septembra tohto roka je dostupná aj v San Franciscu. Online služba umožňuje včasnú rezerváciu voľného parkovacieho miesta aplikáciou v smartfóne, v spojení s navigačným systémom.

Sme zvedaví, ako sa podpíše rok 2013 na realite konceptu. Hračkám budúcnosti však rozhodne fandíme. Škoda, že na Slovensku sú v cestnej doprave hudbou budúcnosti veci, ktoré v iných štátoch existujú už dnes.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 453
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 381
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 015
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 638
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 4 108
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 921
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 778
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 530
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinskí vojaci v Lymane, na budovách vztyčujú ukrajinské vlajky.

Na pád Lymanu môže doplatiť aj minister obrany Šojgu.


2 h
Ekonómovia a finanční odborníci rada, ako naložiť s peniazmi v časoch rýchlo rastúcich cien.

Neoplatí sa špekulovať a hľadať riešenia s vysokým výnosom a nízkym rizikom.


30. sep
Násilnosti na zápase indonézskej prvej futbalovej ligy.

Na štadióne bolo asi o štyritisíc ľudí viac, ako je povolená kapacita.


ČTK 2 h
Ukrajinskí vojaci pri Siversku.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


22 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku
  2. Jozef Javurek: Dolné Srnie a okolie
  3. Ľubomír Maretta: Die Einsamkeit
  4. Petra Kohútová: Strážna veža Vartovka v Krupine
  5. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (3): Pred pirátmi sa schovávali v pevnosti
  6. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  7. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  8. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 8 717
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 901
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 163
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 041
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 190
  6. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 940
  7. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 939
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 908
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu