SME

BMW i3 Coupé na elektrinu má 170 koní a dojazd 160 km

Výstava Los Angeles Auto Show bola svedkom predstavenia konceptu BMW i3 Coupé. Automobil s nulovými emisiami vznikol paralelne popri vývoji sériového elektromobilu BMW i.

Ani ultramoderné elektrické kupé neponúkne extrémny dojazd, no prezentuje vízie komunikácie vozidla s jeho okolím a vodičom.Ani ultramoderné elektrické kupé neponúkne extrémny dojazd, no prezentuje vízie komunikácie vozidla s jeho okolím a vodičom. (Zdroj: BMW)

BMW ďalej dopuje divíziu „i“, ktorá sa do budúcnosti povezie na elektrickú energiu. Výstava Los Angeles Auto Show bola svedkom predstavenia emotívnej verzie konceptu BMW i3 Coupé. Automobil s nulovými emisiami vznikol paralelne popri vývoji sériového elektromobilu BMW i.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Trojdverový model uplatňuje dizajnový jazyk, vytvorený špeciálne pre BMW i. Telo dizajnovo výrazného automobilu z karbónových vlákien, so splývajúcou líniou strechy zvýrazňuje aerodynamiku vozidla. V interiéri nechýba priestrannosť kombinovaná s exkluzívnymi, samostatnými zadnými sedadlami.

SkryťVypnúť reklamu

BMW i3 Concept Coupé je zamerané na dynamiku, dosiahnuteľnú elektrickým pohonom BMW eDrive. BMW i3 Concept, aj Coupé využíva elektromotor z vlastného vývoja. Disponuje maximálnym výkonom 125 kW (170 k) a najvyšším krútiacim momentom 250 Nm. Agregátu sekunduje jednostupňová prevodovka a pohon zadnej nápravy. Elektromotor čerpá energiu z článkov typu lithium-ion, uložených pod podlahou.

Priestor pre pasažierov vytvára tzv. Life modul, vyrobený z plastu spevneného uhlíkovými vláknami. Horizontálnym členením je modul Life položený nad modulom Drive, ktorý ukrýva samotný pohon, podvozok a uskladnenie energie.

Koncept BMW i3 je dlhý takmer štyri metre. Šírka 1 768 mm a výška 1 555 mm zdôrazňuje proporcie vozidla. Rázvor voči existujúcej i3 sa nezmenil a ostáva na 2 570 mm. Špecifický spôsob konštrukcie kabíny umožnil vytvoriť automobil bez použitia B-stĺpikov.

SkryťVypnúť reklamu

Úlohu podčiarknuť športový charakter vozidla, dostali 20-palcové disky kolies s dvojitými lúčmi, v kontraste s pneumatikami s nízkym valivým odporom - 155/60 R20 vpredu a 175/55 R20 vzadu.

BMW i3 Concept Coupé je v kabíne vybavené modernými viacúčelovými displejmi. Navigačný systém je prepojený s vonkajším svetom pomocou BMW i ConnectedDrive.

Funkciu prístrojového panelu dostala obrazovka s uhlopriečkou 16,5 cm, umiestnená na stĺpiku riadenia. Druhý displej v strede palubnej dosky umiestnený v rovnakej výške, je využívaný na zobrazenie funkcií navigačného systému, vrátane služieb BMW i ConnectedDrive.

Dojazd vozidla s čisto elektrickým pohonom výrazne závisí od štýlu jazdy, tak ako u všetkých automobilov. Ovládač jazdného režimu ponúka tri voľby: COMFORT, ECO PRO a ECO PRO+. Dojazd najefektívnejšie predlžuje režim ECO PRO+. Zmení nielen reakciu akcelerátora, ale obmedzí i maximálnu rýchlosť na 90 km/h. Funkcie komfortu sú potlačené na druhú koľaj a bežia len minimálne, alebo sú vypnuté úplne.

SkryťVypnúť reklamu

Pohon BMW eDrive je navrhnutý tak, aby vozidlo prešlo približne 160 km na jedno nabitie batérií. Navigačný systém a služby BMW i ConnectedDrive zohľadnia aktivity komfortných funkcií a zvolený jazdný režim. Do úvahy zoberie aj charakter trasy a aktuálnu dopravnú situáciu. Systém vďaka tomu dokáže odhadnúť vyššiu spotrebu energie pri blížiacom sa stúpaní, semaforoch, alebo zápchach.

Navigáciou vo vozidle to však nekončí. Dostupná je aj funkcia pešej navigácie, ktorá je súčasťou aplikácie BMW i. Cieľ zadaný do navigácie vo vozidle, je automaticky prenesený aj do BMW aplikácie v inteligentnom telefóne.

Medzi zaujímavé a reálne novinky patrí i integrácia služby DriveNow – ParkNow, ktorá bola uvedená v Nemecku a od septembra tohto roka je dostupná aj v San Franciscu. Online služba umožňuje včasnú rezerváciu voľného parkovacieho miesta aplikáciou v smartfóne, v spojení s navigačným systémom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sme zvedaví, ako sa podpíše rok 2013 na realite konceptu. Hračkám budúcnosti však rozhodne fandíme. Škoda, že na Slovensku sú v cestnej doprave hudbou budúcnosti veci, ktoré v iných štátoch existujú už dnes.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 234
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 463
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 186
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 762
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 708
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 680
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 944
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  2. Eva Bachletová: Naše svetlo
  3. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  4. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  5. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  6. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  7. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  8. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 33 964
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 828
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 409
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 827
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 400
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 114
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 312
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 292
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu