SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

Plošný zákaz pre kamióny na cesty druhej a tretej triedy asi nebude

Zákaz vjazdu kamiónov na cestách druhej a tretej triedy zrejme nebude až taký tvrdý, ako ho avizoval premiér.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom SME.

BRATISLAVA. „Bola prijatá úloha okamžite v skrátenom legislatívnom konaní zakázať pohyb ťažkej nákladnej techniky na cestách druhej a tretej triedy.“ Vyhlásil to nedávno premiér Robert Fico po rokovaní s predstaviteľmi samosprávnych krajov.

Po niekoľkých stretnutiach dopravcov a samospráv na ministerstve dopravy sa však už skôr hovorí o iných alternatívach než o plošnom zákaze pre kamióny na cestách druhej a tretej triedy.

Predseda banskobystrickej župy Vladimír Maňka povedal, že niektoré trasy by sa kamionistom mohli cez cesty prvej triedy predĺžiť aj o sto kilometrov. Dlhšia cesta sa môže dotknúť aj viacerých obcí a dedín, než sa týka dnes.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Keby mal fungovať plošný zákaz, bolo by v ňom treba podľa Maňku urobiť veľa výnimiek: „Neviem si predstaviť, ak by na kraj chodilo stotisíc žiadostí o výnimky.“

Spokojní sú po rokovaniach aj dopravcovia. Po tom, ako sa ohlásil plošný zákaz, hovorili aj o hrozbe štrajku.

„Názorová zhoda bola celým spektrom. Celoplošný zákaz asi nebude,“ skonštatoval po stretnutí Ľuboš Suchý z Únie autodopravcov Slovenska.

„Smeruje to k tomu,“ dodal aj Ľubomír Honíšek, prezident združenia dopravcov Česmad.

Čo teda bude, ak nebude platiť plošný zákaz pre kamióny, má vymyslieť ministerstvo dopravy.

Podľa Maňku treba uvažovať nad tým, že by sa niektoré cesty prvej triedy oslobodili od mýta alebo aby sa mýtom spoplatnili aj cesty najnižších tried.

„Podľa uznesenia vlády riešenie má byť na stole do konca júna 2013, my veríme, že to bude aj skôr,“ povedal hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

SkryťVypnúť reklamu

Už dnes pritom fungujú na cestách aj značky, ktoré zakazujú kamiónom vjazd na niektoré cesty druhej a tretej triedy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  3. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  4. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  5. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  7. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  8. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  1. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  2. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  3. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  4. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  7. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  8. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 684
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 598
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 798
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 970
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 256
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 135
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 089
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 581
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


16 h
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Veľké problémy malého Macka Pú. Intro.
  2. Peter Maroncik: Riaditeľské kvóty pre ženy nie sú teda diskrimináciou?
  3. Štefan Vidlár: Husárský kúsek
  4. Samuel Ivančák: Gitara, ktorá hrala budúcnosť
  5. Ľuboš Vodička: Dolní Kounice, kláštor Rosa Coeli, krása Ruže nebeskej v moravskom mestečku
  6. Roland Ondrus: Nemecko, nič sme sa nenaučili
  7. Jozef Kozár: Výber z výskumu Marsu: November 2022
  8. Dušan Koniar: V roku 2011 odtancoval v súťaži Let’s Dance homosexuálny pár. Čo to v spoločnosti spustilo?
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 47 963
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 11 283
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 5 427
  4. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 338
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 259
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 897
  7. Jana Melišová: V závoji hmly 2 483
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 171
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  6. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu