AKTUALIZOVANÉ 19:55

Plošný zákaz pre kamióny na cesty druhej a tretej triedy asi nebude

Zákaz vjazdu kamiónov na cestách druhej a tretej triedy zrejme nebude až taký tvrdý, ako ho avizoval premiér.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom SME.

BRATISLAVA. „Bola prijatá úloha okamžite v skrátenom legislatívnom konaní zakázať pohyb ťažkej nákladnej techniky na cestách druhej a tretej triedy.“ Vyhlásil to nedávno premiér Robert Fico po rokovaní s predstaviteľmi samosprávnych krajov.

Po niekoľkých stretnutiach dopravcov a samospráv na ministerstve dopravy sa však už skôr hovorí o iných alternatívach než o plošnom zákaze pre kamióny na cestách druhej a tretej triedy.

Predseda banskobystrickej župy Vladimír Maňka povedal, že niektoré trasy by sa kamionistom mohli cez cesty prvej triedy predĺžiť aj o sto kilometrov. Dlhšia cesta sa môže dotknúť aj viacerých obcí a dedín, než sa týka dnes.

Keby mal fungovať plošný zákaz, bolo by v ňom treba podľa Maňku urobiť veľa výnimiek: „Neviem si predstaviť, ak by na kraj chodilo stotisíc žiadostí o výnimky.“

Spokojní sú po rokovaniach aj dopravcovia. Po tom, ako sa ohlásil plošný zákaz, hovorili aj o hrozbe štrajku.

„Názorová zhoda bola celým spektrom. Celoplošný zákaz asi nebude,“ skonštatoval po stretnutí Ľuboš Suchý z Únie autodopravcov Slovenska.

„Smeruje to k tomu,“ dodal aj Ľubomír Honíšek, prezident združenia dopravcov Česmad.

Čo teda bude, ak nebude platiť plošný zákaz pre kamióny, má vymyslieť ministerstvo dopravy.

Podľa Maňku treba uvažovať nad tým, že by sa niektoré cesty prvej triedy oslobodili od mýta alebo aby sa mýtom spoplatnili aj cesty najnižších tried.

„Podľa uznesenia vlády riešenie má byť na stole do konca júna 2013, my veríme, že to bude aj skôr,“ povedal hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Už dnes pritom fungujú na cestách aj značky, ktoré zakazujú kamiónom vjazd na niektoré cesty druhej a tretej triedy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 803
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 22 332
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 20 853
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 711
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 432
  6. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 5 737
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 312
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 699
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 845
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 079

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava

Lego predstavilo model najznámejšieho auta Jamesa Bonda

Stavebnica s 1295 dielmi dá zabrať aj dospelým.