Toyota Auris Hybrid bude stáť pod dvadsať tisíc

Postupná hybridizácia sa prejavuje stále viac. Pri prvej jazde s hybridným Aurisom sme sa dozvedeli aj jeho cenu.

Hybridná sústava v Aurise má nezmenený výkon 136 koní ako v predchádzajúcej generácii. Výrobca udáva priemernú spotrebu 3,8 litra benzínu.(Zdroj: Toyota)

Postupná hybridizácia automobilového trhu pozostáva z predstavovania väčšieho počtu modelov a tiež znižovania cien novej technológie. Pri prvej jazde s hybridným Aurisom sme sa dozvedeli už aj jeho cenu.

LISABON, CASCAIS. V okolí hlavného mesta Portugalska skúšame druhú generáciu modelu Auris, ktorá vstúpi 6. decembra do predaja. Po prvom dni jazdenia s hybridnou verziou, oznámila Toyota ceny Aurisu Hybrid platné pre Slovensko a Českú republiku. U nás bude stáť hybridnou sústavou poháňaný Auris 19.900 eur vo výbave Active a 21.950 eur vo výbave Style.

Rádovo je hybridná verzia o 600 eur lacnejšia ako naftová verzia 2,0 D-4D. Ceny Hybridu sú nastavené tesne pod úroveň konkurenčných áut s naftovým pohonom a automatickou prevodovkou, pretože napríklad Volkswagen Golf Comfortline 1,6 TDI DSG (105k) stojí 20 640 eur a Ford Focus Titanium 2,0 TDCi Power Shift (140 k) stojí 25 360 eur.

Jazdil za päť litrov

Hybridná sústava v Aurise má nezmenený výkon 136 koní, ako v predchádzajúcej generácii. Výrobca udáva priemernú spotrebu 3,8 litra benzínu. Na 130 kilometrov dlhom okruhu v okolí Lisabonu s polovičným podielom diaľnic, v meste aj na cestách mimo mesta, sme dosiahli spotrebu 5,2 litra benzínu. Bola to bežná jazda bez zamerania na ekonomiku jazdy. Na diaľnici sme držali tachometrovú rýchlosť medzi 130 a 140 kilometrov za hodinu.

Presunutím batérií hybridnej sústavy pod zadné sedadlá je batožinový priestor rovnako veľký, ako vo verziách s konvečným pohonom a má objem 360 litrov.

Jazdy s novým benzínovým motorom 1,6 Valvematic nás ešte len čakajú, preto kompletnú správu z prvej jazdy prinesieme neskôr. Dobrý dojem máme z podvozku, ktorý je aj na sedemnásťpalcových pneumatikách s profilovým číslom 45 veľmi komfortný. Z celku vynikajú predné sedadlá, nový štýl prístrojového panelu a dobrý výhľad z auta, hoci je nižšie o 5,5 cm než predchodca.

Záujem o hybridy stúpa

Celosvetový trend popularity hybridov sa preniesol aj na Slovensko, ktoré sa prispôsobilo vysnívaným číslam o podiele hybridných modelov na celkovom predaji a zaznamenalo najväčší nárast v predaji hybridov.

V roku 2012 bolo až 9,8 percenta hybridov zo všetkých predaných áut značky Toyota. Tento nárast zaznamenali najmä vďaka Yarisu Hybrid, ktorého sa predalo 450 kusov a predstavuje 20 percentný podiel v predaji modelu Yaris. Toyota v tomto roku umiestnila na európsky trh 115 000 hybridných vozidiel a 1,2 milióna celosvetovo. V budúcom roku by malo celkové číslo predaných hybridných vozidiel doposiaľ, dosiahnuť métu 5 miliónov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 986
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 780
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 657
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 259
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 763
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 669
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 434
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 884
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 881
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 841

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.