SME

Toyota Auris Hybrid bude stáť pod dvadsať tisíc

Postupná hybridizácia sa prejavuje stále viac. Pri prvej jazde s hybridným Aurisom sme sa dozvedeli aj jeho cenu.

Hybridná sústava v Aurise má nezmenený výkon 136 koní ako v predchádzajúcej generácii. Výrobca udáva priemernú spotrebu 3,8 litra benzínu.Hybridná sústava v Aurise má nezmenený výkon 136 koní ako v predchádzajúcej generácii. Výrobca udáva priemernú spotrebu 3,8 litra benzínu. (Zdroj: Toyota)

Postupná hybridizácia automobilového trhu pozostáva z predstavovania väčšieho počtu modelov a tiež znižovania cien novej technológie. Pri prvej jazde s hybridným Aurisom sme sa dozvedeli už aj jeho cenu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

LISABON, CASCAIS. V okolí hlavného mesta Portugalska skúšame druhú generáciu modelu Auris, ktorá vstúpi 6. decembra do predaja. Po prvom dni jazdenia s hybridnou verziou, oznámila Toyota ceny Aurisu Hybrid platné pre Slovensko a Českú republiku. U nás bude stáť hybridnou sústavou poháňaný Auris 19.900 eur vo výbave Active a 21.950 eur vo výbave Style.

SkryťVypnúť reklamu

Rádovo je hybridná verzia o 600 eur lacnejšia ako naftová verzia 2,0 D-4D. Ceny Hybridu sú nastavené tesne pod úroveň konkurenčných áut s naftovým pohonom a automatickou prevodovkou, pretože napríklad Volkswagen Golf Comfortline 1,6 TDI DSG (105k) stojí 20 640 eur a Ford Focus Titanium 2,0 TDCi Power Shift (140 k) stojí 25 360 eur.

Jazdil za päť litrov

Hybridná sústava v Aurise má nezmenený výkon 136 koní, ako v predchádzajúcej generácii. Výrobca udáva priemernú spotrebu 3,8 litra benzínu. Na 130 kilometrov dlhom okruhu v okolí Lisabonu s polovičným podielom diaľnic, v meste aj na cestách mimo mesta, sme dosiahli spotrebu 5,2 litra benzínu. Bola to bežná jazda bez zamerania na ekonomiku jazdy. Na diaľnici sme držali tachometrovú rýchlosť medzi 130 a 140 kilometrov za hodinu.

SkryťVypnúť reklamu

Presunutím batérií hybridnej sústavy pod zadné sedadlá je batožinový priestor rovnako veľký, ako vo verziách s konvečným pohonom a má objem 360 litrov.

Jazdy s novým benzínovým motorom 1,6 Valvematic nás ešte len čakajú, preto kompletnú správu z prvej jazdy prinesieme neskôr. Dobrý dojem máme z podvozku, ktorý je aj na sedemnásťpalcových pneumatikách s profilovým číslom 45 veľmi komfortný. Z celku vynikajú predné sedadlá, nový štýl prístrojového panelu a dobrý výhľad z auta, hoci je nižšie o 5,5 cm než predchodca.

Záujem o hybridy stúpa

Celosvetový trend popularity hybridov sa preniesol aj na Slovensko, ktoré sa prispôsobilo vysnívaným číslam o podiele hybridných modelov na celkovom predaji a zaznamenalo najväčší nárast v predaji hybridov.

SkryťVypnúť reklamu

V roku 2012 bolo až 9,8 percenta hybridov zo všetkých predaných áut značky Toyota. Tento nárast zaznamenali najmä vďaka Yarisu Hybrid, ktorého sa predalo 450 kusov a predstavuje 20 percentný podiel v predaji modelu Yaris. Toyota v tomto roku umiestnila na európsky trh 115 000 hybridných vozidiel a 1,2 milióna celosvetovo. V budúcom roku by malo celkové číslo predaných hybridných vozidiel doposiaľ, dosiahnuť métu 5 miliónov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 14 065
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 317
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 844
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 505
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 103
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 766
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 565
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 333
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezident Peter Pellegrini a minister obrany Robert Kaliňák.

Suchú kôrku nahradila iná firma, zákazku za 23 miliónov eur preveruje ÚVO.


a 5 ďalší 8
Mesto Hlohovec.

Zostavili sme rebríček najväčších dlžníkov.


Ekonóm Peter Gonda vysvetľuje, že komunistom sa podarilo u ľudí vyvolať ilúzie o nízkych cenách.

Prvky socializmu ostali v hlavách ľudí doteraz.


40
Jozef Krošlák

V minulosti bol hovorcom premiéra Vladimíra Mečiara.


TASR a 1 ďalší 67
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  2. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  3. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  4. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  5. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  6. Ivan Čáni: Ten atentát nám bol čert dlžný.
  7. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil
  8. Štefan Šturdzík: Každá bomba a každý dron , ktorý dopadne a ničí je ďalším klincom do sŕdc Ukrajincov.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 331
  2. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 367
  3. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 884
  4. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 17 292
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 756
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 636
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 451
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 418
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu