Postupná hybridizácia automobilového trhu pozostáva z predstavovania väčšieho počtu modelov a tiež znižovania cien novej technológie. Pri prvej jazde s hybridným Aurisom sme sa dozvedeli už aj jeho cenu.
LISABON, CASCAIS. V okolí hlavného mesta Portugalska skúšame druhú generáciu modelu Auris, ktorá vstúpi 6. decembra do predaja. Po prvom dni jazdenia s hybridnou verziou, oznámila Toyota ceny Aurisu Hybrid platné pre Slovensko a Českú republiku. U nás bude stáť hybridnou sústavou poháňaný Auris 19.900 eur vo výbave Active a 21.950 eur vo výbave Style.
Rádovo je hybridná verzia o 600 eur lacnejšia ako naftová verzia 2,0 D-4D. Ceny Hybridu sú nastavené tesne pod úroveň konkurenčných áut s naftovým pohonom a automatickou prevodovkou, pretože napríklad Volkswagen Golf Comfortline 1,6 TDI DSG (105k) stojí 20 640 eur a Ford Focus Titanium 2,0 TDCi Power Shift (140 k) stojí 25 360 eur.
Jazdil za päť litrov
Hybridná sústava v Aurise má nezmenený výkon 136 koní, ako v predchádzajúcej generácii. Výrobca udáva priemernú spotrebu 3,8 litra benzínu. Na 130 kilometrov dlhom okruhu v okolí Lisabonu s polovičným podielom diaľnic, v meste aj na cestách mimo mesta, sme dosiahli spotrebu 5,2 litra benzínu. Bola to bežná jazda bez zamerania na ekonomiku jazdy. Na diaľnici sme držali tachometrovú rýchlosť medzi 130 a 140 kilometrov za hodinu.
Presunutím batérií hybridnej sústavy pod zadné sedadlá je batožinový priestor rovnako veľký, ako vo verziách s konvečným pohonom a má objem 360 litrov.
Jazdy s novým benzínovým motorom 1,6 Valvematic nás ešte len čakajú, preto kompletnú správu z prvej jazdy prinesieme neskôr. Dobrý dojem máme z podvozku, ktorý je aj na sedemnásťpalcových pneumatikách s profilovým číslom 45 veľmi komfortný. Z celku vynikajú predné sedadlá, nový štýl prístrojového panelu a dobrý výhľad z auta, hoci je nižšie o 5,5 cm než predchodca.
Záujem o hybridy stúpa
Celosvetový trend popularity hybridov sa preniesol aj na Slovensko, ktoré sa prispôsobilo vysnívaným číslam o podiele hybridných modelov na celkovom predaji a zaznamenalo najväčší nárast v predaji hybridov.
V roku 2012 bolo až 9,8 percenta hybridov zo všetkých predaných áut značky Toyota. Tento nárast zaznamenali najmä vďaka Yarisu Hybrid, ktorého sa predalo 450 kusov a predstavuje 20 percentný podiel v predaji modelu Yaris. Toyota v tomto roku umiestnila na európsky trh 115 000 hybridných vozidiel a 1,2 milióna celosvetovo. V budúcom roku by malo celkové číslo predaných hybridných vozidiel doposiaľ, dosiahnuť métu 5 miliónov.