Kangoo a Dokker poslúžia telesne postihnutým

Súrodencov Kangoo a Dokker upravil Renault Tech pre potreby prevozu osôb s telesným postihnutím, ktorí sú odkázaní na invalidný vozík.

Renault Kangoo Ergo rapm bude dostupný v jednej verzii s možnosťou individualizácie. Dostane sa na vybrané trhy Európy, okrem Slovenska.(Zdroj: Renault Tech)

Dostanú sa nielen na európske trhy.

BRATISLAVA. Renault Tech, jedna z divízií Renault Sport Technologies, navrhuje, vyrába a marketingovo zviditeľňuje vozidlá pre prepravu osôb so zníženou schopnosťou pohybu už viac, ako 25 rokov. Renault Tech na výstave Autonomic Méditerranée show, ktorá sa uskutoční v Marseilles – Francúzko, v dňoch od 6. do 7. decembra, ukáže dve nové vozidlá - Grand Kangoo TPMR* a Dokker TPMR*.

Grand Kangoo sa zmenil na Kangoo Ergo ramp

Prvá úprava postavená na predĺženej platforme osobnej verzie Grand Kangoo MPV, je vozidlo zamerané predovšetkým na profesionálnu sféru, ako sú taxikári, obsluha letísk i prevádzkovateľov verejnej dopravy. Automobil disponuje šiestimi miestami. Jedno z nich je miesto pre telesne postihnutú osobu na invalidnom vozíku.

Renault220.jpgRenault Kangoo TPMR – Ergo ramp sa v predaji objaví po skončení výstavy Autonomic Méditerranée show najprv vo Francúzsku, následne v rade krajín Európy. Oficiálne bude existovať len jediná verzia modelu, no so širokými možnosťami jej individuálneho prispôsobenia.

Zásadnou inováciou vozidla Kangoo Ergo Ramp je, ako z názvu vyplýva, rampa pre nastúpenie telesne postihnutého – vozíčkara. Podľa slov výrobcu, je mimoriadne jednoducho ovládateľná. Výhodou je zároveň jej možnosť úplného zasunutia do podlahy, čo umožní maximálne využitie batožinového priestoru.

Daciu Dokker urobili robustnejšie

V podstate rovnakou úpravou prešla i Dacia Dokker. Ťažisko tohto automobilu bude postavené na jeho hrubšom spracovaní s možnosťou vyššieho zaťaženia. Tomu zodpovedajú aj trhy, na ktoré bude koncom marca 2013 umiestnený - okrem Európy sa dostane aj do Turecka a Maroka.

Na rozdiel od Renaultu, bude Dacia Dokker TPMR ponúkaná, v závislosti na verzii, v dvoch alebo trochu výbavových stupňoch s možnosťou ich ďalšej personalizácie.

K dispozícii bude znížená podlaha z kompozitných materiálov, vďaka ktorej neklesla len hmotnosť, ale je pevnejšia s menším počtom dielov. Nakladacia rampa je z hliníka, ktorého konštrukcia pripomína včelí plást. Umožňuje tak zaťaženie až 300 kg, čo zodpovedá jednej telesne postihnutej osobe na vozíčku v sprievode ďalšej dospelej osoby.

Ceny oboch vozidiel budú dostupné do konca roka. Známe je však to, že pre slovenský trh vozidlá homologované nebudú.

* TPMR = „Transport de Personnes à Mobilité Réduite“ / „Transport of Persons with Reduced Mobility“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 487
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 818
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 059
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 634
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 119
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 003
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 650
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 556
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 341
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 767

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.