SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Audi RS 6 Avant môže prekročiť 300 km/h aj s kufrom

Športový kombík RS 6 Avant spotrebuje podľa automobilky v priemere 9,8 litra benzínu na 100 km, čo by mal byť pokles až o 40 %.

Karoséria Audi RS 6 Avant je z 20% zo zliatin hliníka. Zvyšok je vysoko-pevná oceľ.Karoséria Audi RS 6 Avant je z 20% zo zliatin hliníka. Zvyšok je vysoko-pevná oceľ. (Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Motor 4,0 TFSI, ktorý debutoval minulý rok, je v AUDI príklad „downsizing“ stratégie v kategórii high-performance. V novom AUDI RS 6 Avant ponúkne dvoma twin-turbo dúchadlami prepĺňaný V8 motor s objemom 3 993 cm3, maximálny výkon 412 kW (560 k) v rozpätí od 5 700 do 6 700 otáčok za minútu. Motorárom sa podarilo dosiahnuť plochú krivku krútiaceho momentu 700 Nm od 1 750 až do 5 500 ot/min.

Vyladený motor by mal ponúknuť spontánne reakcie aj vďaka preprogramovanej elektronike a upravenej škrtiacej klapke. Zvukový prejav motora je možné meniť vďaka pripínateľným klapkám vo výfukovom potrubí.

Na výkone a technike sa nešetrilo

Ani dynamické parametre neparia k slimačiemu tempu. Vozidlo sa z pokoja na 100 km/h dostane za 3,9 sekundy. V štandarde je maximálna rýchlosť obmedzená na 250 km/h. Paket Dynamic dokáže hranicu maximálnej rýchlosti posunúť na hodnotu 280 km/h. Pre extrovertov je tu ešte Dynamic Plus, ktorý otvorí maximálne možnosti motora a vozidlo môže dosiahnuť rýchlosť až 305 km/h.

Na papieri spotrebuje RS 6 Avant v priemere 9,8 litra benzínu na 100 km, čo by mal byť pokles až o 40%. Ako jeden z dôvodov Audi uvádza napríklad aj použitie systému Cylinder on demand (COD). Motor má vďaka nemu schopnosť vypnúť sacie a výfukové ventily valcov 2, 3, 5 a 8. Nezanedbateľné slovo v efektivite využitia paliva má aj úbytok hmotnosti – 100 kg voči predchodcovi.

Motoru sekunduje osemstupňová automatická prevodovka Tiptronic so skráteným časom preradenia disponujúca dvoma režimami „D“ (Drive) a „S“ (Sport). Nebude chýbať manuálne radenie pod volantom, alebo na páke automatickej prevodovky. Najvyšší ôsmy stupeň je prispôsobený na jazdu po diaľnici, s výrazne ťažším prevodom.

Srdcom pohonu všetkých štyroch kolies Quattro je centrálny samosvorný diferenciál s chladičom oleja. Nové Audi RS 6 Avant je prvým modelom RS so štandardne dodávaným vzduchovým odpružením a schopnosťou znížiť svetlú výšku vozidla o 20 mm. Ako ostrejšiu alternatívu ponúkne Audi „Sport suspension plus“ s funkciou DRC (Dynamic Ride Control). Tento podvozok využíva oceľové pružiny a vzájomne prepojené, nastaviteľné olejové tlmiče.

O zastavenie vozidla sa postarajú kotúčové brzdy – vpredu šesťpiestikový strmeň s priemerom kotúča 390 mm. Alternatívu tvoria keramické kotúče s uhlíkovými vláknami a priemerom 420 mm. Vozidlo roluje na 20 alebo 21-palcových diskoch z ľahkej zliatiny.

Samozrejmosťou je úplne vypínateľný elektronický stabilizačný program

Interiér vozidla nebudeme rozoberať detailne. Stačí spomenúť, že môže disponovať všetkým dostupným z dielní AUDI vrátane: navigačného systému MMI, HeadUp displeja, zvukového systému Bang & Olufsen s 15 reproduktormi (celkový výkon 1 200 W) a nového informačného systému pre vodiča - DIS. Nebude chýbať zobrazenie plniaceho tlaku turba, teplota oleja a pod.

Audi nezabudlo ani na praktickosť modelu Avant. Netradičné spojenie kufra s maximálnym objemom 1 680 litrov (po sklopení zadných delených sedadiel) a rýchleho podvozka sa dobre predáva. Audi RS 6 Avant prvý krát oficiálne odhalia na autosalóne v Ženeve, na jar budúceho roka.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  10. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 195
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 524
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 601
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 244
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 465
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 807
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 227
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 575
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 374
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 544
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Z tohto už Fico neutečie

Fico je svojim ľuďom verný za každých okolností.

Peter Tkačenko
Plošne testovanie na Covid-19.

Koronavírus na Slovensku: Matovič ponúka zdravotníkom mimoriadne odmeny (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Premiér Igor Matovič.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.