Audi RS 6 Avant môže prekročiť 300 km/h aj s kufrom

Športový kombík RS 6 Avant spotrebuje podľa automobilky v priemere 9,8 litra benzínu na 100 km, čo by mal byť pokles až o 40 %.

Karoséria Audi RS 6 Avant je z 20% zo zliatin hliníka. Zvyšok je vysoko-pevná oceľ.(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Motor 4,0 TFSI, ktorý debutoval minulý rok, je v AUDI príklad „downsizing“ stratégie v kategórii high-performance. V novom AUDI RS 6 Avant ponúkne dvoma twin-turbo dúchadlami prepĺňaný V8 motor s objemom 3 993 cm3, maximálny výkon 412 kW (560 k) v rozpätí od 5 700 do 6 700 otáčok za minútu. Motorárom sa podarilo dosiahnuť plochú krivku krútiaceho momentu 700 Nm od 1 750 až do 5 500 ot/min.

Vyladený motor by mal ponúknuť spontánne reakcie aj vďaka preprogramovanej elektronike a upravenej škrtiacej klapke. Zvukový prejav motora je možné meniť vďaka pripínateľným klapkám vo výfukovom potrubí.

Na výkone a technike sa nešetrilo

Ani dynamické parametre neparia k slimačiemu tempu. Vozidlo sa z pokoja na 100 km/h dostane za 3,9 sekundy. V štandarde je maximálna rýchlosť obmedzená na 250 km/h. Paket Dynamic dokáže hranicu maximálnej rýchlosti posunúť na hodnotu 280 km/h. Pre extrovertov je tu ešte Dynamic Plus, ktorý otvorí maximálne možnosti motora a vozidlo môže dosiahnuť rýchlosť až 305 km/h.

Na papieri spotrebuje RS 6 Avant v priemere 9,8 litra benzínu na 100 km, čo by mal byť pokles až o 40%. Ako jeden z dôvodov Audi uvádza napríklad aj použitie systému Cylinder on demand (COD). Motor má vďaka nemu schopnosť vypnúť sacie a výfukové ventily valcov 2, 3, 5 a 8. Nezanedbateľné slovo v efektivite využitia paliva má aj úbytok hmotnosti – 100 kg voči predchodcovi.

Motoru sekunduje osemstupňová automatická prevodovka Tiptronic so skráteným časom preradenia disponujúca dvoma režimami „D“ (Drive) a „S“ (Sport). Nebude chýbať manuálne radenie pod volantom, alebo na páke automatickej prevodovky. Najvyšší ôsmy stupeň je prispôsobený na jazdu po diaľnici, s výrazne ťažším prevodom.

Srdcom pohonu všetkých štyroch kolies Quattro je centrálny samosvorný diferenciál s chladičom oleja. Nové Audi RS 6 Avant je prvým modelom RS so štandardne dodávaným vzduchovým odpružením a schopnosťou znížiť svetlú výšku vozidla o 20 mm. Ako ostrejšiu alternatívu ponúkne Audi „Sport suspension plus“ s funkciou DRC (Dynamic Ride Control). Tento podvozok využíva oceľové pružiny a vzájomne prepojené, nastaviteľné olejové tlmiče.

O zastavenie vozidla sa postarajú kotúčové brzdy – vpredu šesťpiestikový strmeň s priemerom kotúča 390 mm. Alternatívu tvoria keramické kotúče s uhlíkovými vláknami a priemerom 420 mm. Vozidlo roluje na 20 alebo 21-palcových diskoch z ľahkej zliatiny.

Samozrejmosťou je úplne vypínateľný elektronický stabilizačný program

Interiér vozidla nebudeme rozoberať detailne. Stačí spomenúť, že môže disponovať všetkým dostupným z dielní AUDI vrátane: navigačného systému MMI, HeadUp displeja, zvukového systému Bang & Olufsen s 15 reproduktormi (celkový výkon 1 200 W) a nového informačného systému pre vodiča - DIS. Nebude chýbať zobrazenie plniaceho tlaku turba, teplota oleja a pod.

Audi nezabudlo ani na praktickosť modelu Avant. Netradičné spojenie kufra s maximálnym objemom 1 680 litrov (po sklopení zadných delených sedadiel) a rýchleho podvozka sa dobre predáva. Audi RS 6 Avant prvý krát oficiálne odhalia na autosalóne v Ženeve, na jar budúceho roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 561
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 640
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 627
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 914
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 158
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 156
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 145
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 982
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 932

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.