Audi RS 6 Avant môže prekročiť 300 km/h aj s kufrom

Športový kombík RS 6 Avant spotrebuje podľa automobilky v priemere 9,8 litra benzínu na 100 km, čo by mal byť pokles až o 40 %.

Karoséria Audi RS 6 Avant je z 20% zo zliatin hliníka. Zvyšok je vysoko-pevná oceľ.(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Motor 4,0 TFSI, ktorý debutoval minulý rok, je v AUDI príklad „downsizing“ stratégie v kategórii high-performance. V novom AUDI RS 6 Avant ponúkne dvoma twin-turbo dúchadlami prepĺňaný V8 motor s objemom 3 993 cm3, maximálny výkon 412 kW (560 k) v rozpätí od 5 700 do 6 700 otáčok za minútu. Motorárom sa podarilo dosiahnuť plochú krivku krútiaceho momentu 700 Nm od 1 750 až do 5 500 ot/min.

Vyladený motor by mal ponúknuť spontánne reakcie aj vďaka preprogramovanej elektronike a upravenej škrtiacej klapke. Zvukový prejav motora je možné meniť vďaka pripínateľným klapkám vo výfukovom potrubí.

Na výkone a technike sa nešetrilo

Ani dynamické parametre neparia k slimačiemu tempu. Vozidlo sa z pokoja na 100 km/h dostane za 3,9 sekundy. V štandarde je maximálna rýchlosť obmedzená na 250 km/h. Paket Dynamic dokáže hranicu maximálnej rýchlosti posunúť na hodnotu 280 km/h. Pre extrovertov je tu ešte Dynamic Plus, ktorý otvorí maximálne možnosti motora a vozidlo môže dosiahnuť rýchlosť až 305 km/h.

Na papieri spotrebuje RS 6 Avant v priemere 9,8 litra benzínu na 100 km, čo by mal byť pokles až o 40%. Ako jeden z dôvodov Audi uvádza napríklad aj použitie systému Cylinder on demand (COD). Motor má vďaka nemu schopnosť vypnúť sacie a výfukové ventily valcov 2, 3, 5 a 8. Nezanedbateľné slovo v efektivite využitia paliva má aj úbytok hmotnosti – 100 kg voči predchodcovi.

Motoru sekunduje osemstupňová automatická prevodovka Tiptronic so skráteným časom preradenia disponujúca dvoma režimami „D“ (Drive) a „S“ (Sport). Nebude chýbať manuálne radenie pod volantom, alebo na páke automatickej prevodovky. Najvyšší ôsmy stupeň je prispôsobený na jazdu po diaľnici, s výrazne ťažším prevodom.

Srdcom pohonu všetkých štyroch kolies Quattro je centrálny samosvorný diferenciál s chladičom oleja. Nové Audi RS 6 Avant je prvým modelom RS so štandardne dodávaným vzduchovým odpružením a schopnosťou znížiť svetlú výšku vozidla o 20 mm. Ako ostrejšiu alternatívu ponúkne Audi „Sport suspension plus“ s funkciou DRC (Dynamic Ride Control). Tento podvozok využíva oceľové pružiny a vzájomne prepojené, nastaviteľné olejové tlmiče.

O zastavenie vozidla sa postarajú kotúčové brzdy – vpredu šesťpiestikový strmeň s priemerom kotúča 390 mm. Alternatívu tvoria keramické kotúče s uhlíkovými vláknami a priemerom 420 mm. Vozidlo roluje na 20 alebo 21-palcových diskoch z ľahkej zliatiny.

Samozrejmosťou je úplne vypínateľný elektronický stabilizačný program

Interiér vozidla nebudeme rozoberať detailne. Stačí spomenúť, že môže disponovať všetkým dostupným z dielní AUDI vrátane: navigačného systému MMI, HeadUp displeja, zvukového systému Bang & Olufsen s 15 reproduktormi (celkový výkon 1 200 W) a nového informačného systému pre vodiča - DIS. Nebude chýbať zobrazenie plniaceho tlaku turba, teplota oleja a pod.

Audi nezabudlo ani na praktickosť modelu Avant. Netradičné spojenie kufra s maximálnym objemom 1 680 litrov (po sklopení zadných delených sedadiel) a rýchleho podvozka sa dobre predáva. Audi RS 6 Avant prvý krát oficiálne odhalia na autosalóne v Ženeve, na jar budúceho roka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 883
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 510
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 079
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 13 590
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 280
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 909
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 847
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 484
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 389
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 709

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cinkota: Som pôžitkár. Viem, že chuť príde, ale už mi nebude diktovať

Verím, že som oveľa múdrejší, hovorí prepustený herec Dušan Cinkota.

KULTÚRA

Jana Oľhová: Politický sitkom potrebuje učiteľky zo základnej

Bývajú vystrašené, hovorí o učiteľkách, ktoré navštevujú jej divadelnú dielňu.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.