Audi RS 6 Avant môže prekročiť 300 km/h aj s kufrom

Športový kombík RS 6 Avant spotrebuje podľa automobilky v priemere 9,8 litra benzínu na 100 km, čo by mal byť pokles až o 40 %.

Karoséria Audi RS 6 Avant je z 20% zo zliatin hliníka. Zvyšok je vysoko-pevná oceľ.(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Motor 4,0 TFSI, ktorý debutoval minulý rok, je v AUDI príklad „downsizing“ stratégie v kategórii high-performance. V novom AUDI RS 6 Avant ponúkne dvoma twin-turbo dúchadlami prepĺňaný V8 motor s objemom 3 993 cm3, maximálny výkon 412 kW (560 k) v rozpätí od 5 700 do 6 700 otáčok za minútu. Motorárom sa podarilo dosiahnuť plochú krivku krútiaceho momentu 700 Nm od 1 750 až do 5 500 ot/min.

Vyladený motor by mal ponúknuť spontánne reakcie aj vďaka preprogramovanej elektronike a upravenej škrtiacej klapke. Zvukový prejav motora je možné meniť vďaka pripínateľným klapkám vo výfukovom potrubí.

Na výkone a technike sa nešetrilo

Ani dynamické parametre neparia k slimačiemu tempu. Vozidlo sa z pokoja na 100 km/h dostane za 3,9 sekundy. V štandarde je maximálna rýchlosť obmedzená na 250 km/h. Paket Dynamic dokáže hranicu maximálnej rýchlosti posunúť na hodnotu 280 km/h. Pre extrovertov je tu ešte Dynamic Plus, ktorý otvorí maximálne možnosti motora a vozidlo môže dosiahnuť rýchlosť až 305 km/h.

Na papieri spotrebuje RS 6 Avant v priemere 9,8 litra benzínu na 100 km, čo by mal byť pokles až o 40%. Ako jeden z dôvodov Audi uvádza napríklad aj použitie systému Cylinder on demand (COD). Motor má vďaka nemu schopnosť vypnúť sacie a výfukové ventily valcov 2, 3, 5 a 8. Nezanedbateľné slovo v efektivite využitia paliva má aj úbytok hmotnosti – 100 kg voči predchodcovi.

Motoru sekunduje osemstupňová automatická prevodovka Tiptronic so skráteným časom preradenia disponujúca dvoma režimami „D“ (Drive) a „S“ (Sport). Nebude chýbať manuálne radenie pod volantom, alebo na páke automatickej prevodovky. Najvyšší ôsmy stupeň je prispôsobený na jazdu po diaľnici, s výrazne ťažším prevodom.

Srdcom pohonu všetkých štyroch kolies Quattro je centrálny samosvorný diferenciál s chladičom oleja. Nové Audi RS 6 Avant je prvým modelom RS so štandardne dodávaným vzduchovým odpružením a schopnosťou znížiť svetlú výšku vozidla o 20 mm. Ako ostrejšiu alternatívu ponúkne Audi „Sport suspension plus“ s funkciou DRC (Dynamic Ride Control). Tento podvozok využíva oceľové pružiny a vzájomne prepojené, nastaviteľné olejové tlmiče.

O zastavenie vozidla sa postarajú kotúčové brzdy – vpredu šesťpiestikový strmeň s priemerom kotúča 390 mm. Alternatívu tvoria keramické kotúče s uhlíkovými vláknami a priemerom 420 mm. Vozidlo roluje na 20 alebo 21-palcových diskoch z ľahkej zliatiny.

Samozrejmosťou je úplne vypínateľný elektronický stabilizačný program

Interiér vozidla nebudeme rozoberať detailne. Stačí spomenúť, že môže disponovať všetkým dostupným z dielní AUDI vrátane: navigačného systému MMI, HeadUp displeja, zvukového systému Bang & Olufsen s 15 reproduktormi (celkový výkon 1 200 W) a nového informačného systému pre vodiča - DIS. Nebude chýbať zobrazenie plniaceho tlaku turba, teplota oleja a pod.

Audi nezabudlo ani na praktickosť modelu Avant. Netradičné spojenie kufra s maximálnym objemom 1 680 litrov (po sklopení zadných delených sedadiel) a rýchleho podvozka sa dobre predáva. Audi RS 6 Avant prvý krát oficiálne odhalia na autosalóne v Ženeve, na jar budúceho roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 11 204
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 298
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 777
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 610
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 451
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 083
  7. Kam do tepla v januári? 2 218
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 937
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 796
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 091

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Soros je všade. Orbánov verejný nepriateľ číslo jeden

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov aj médiá.

KOMENTÁRE

Vnášanie Kaliňáka do osád je novou tradíciou

Treba sa postaviť chrbtom a potom takto zariekať: že bude viac policajtov.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.