Prevodovka s elektromotorom ťahá aj v priebehu radenia

Spoločnosť Xtrac predstavila nový typ hybridizovanej prevodovky o ktorej tvrdí, že je revolučná.

Britská spoločnosť by chcela novou hybridizovanou prevodovkou nahradiť dvojspojkové prevodové ústrojenstvá.(Zdroj: Xtrac)

Umožní pripojenie elektromotora aj v priebehu radenia jednotlivých stupňov a elektrickú jazdu do rýchlosti 150 km/h.

BRATISLAVA. Britská spoločnosť Xtrac, ktorá sa špecializuje sa na vývoj a výrobu prevodoviek a hnacieho ústrojenstva a je dodávateľom pre viacero tímov F1 a super-športových značiek, predstavila nový typ prevodovky.

Firma tvrdí, že nové prevodové ústrojenstvo nazvané ako „hybridizovaná automatická prevodovka“ pomôže k revolúcii vysoko výkonných automobilov.

Spoločnosť uvádza, že použitie novej prevodovky v luxusných sedanoch a športových vozidlách, zabezpečí splnenie emisných noriem platných až po roku 2020 a výrazne zníži spotrebu paliva.

Elektromotor pomôže vozidlu aj na diaľnici

Kľúčom k úspechu novej technológie je integrácia elektromotora v prevodovke, ktorý umožní vozidlu pohybovať sa rýchlosťou až do 150 km/h na elektrickú energiu.

Sedemstupňová prevodovka disponuje viacerými jazdnými režimami. Umožňuje jazdu výhradne spaľovacím motorom, čisto elektrický mód a ich kombináciu. Nové ústrojenstvo disponuje maximálny pomerom prevodu 6:1.

Mohlo by sa zdať, že prevodovka neprináša nič prevratné. Hybridná prevodovka však umožňuje použitie elektrického motora až do štvrtého prevodového stupňa v priebehu akcelerácie.

V prípade konštantnej jazdy, kedy spaľovací motor pracuje na nízkych otáčkach, môže elektromotor poskytnúť svoj krútiaci moment na všetkých prevodových stupňoch.

Pripojenie „elektrického“ krútiaceho momentu je možné aj počas zmeny jednotlivých prevodových stupňov, kedy klasická automatická prevodovka uvoľní na okamih prenos krútiaceho momentu na kolesá. Radenie prevodových stupňov je tak preklenuté a jazda by mala byť dokonale plynulá so sústavným ťahom.

Samozrejme, moderné dvojspojkové prevodovky trpia stratou ťahu len minimálne. Odpoveďou spoločnosti Xtrac je, že ich nová hybridná prevodovka je oveľa ľahšia s menším počtom pohyblivých dielov a efektívnejšia.

Briti predstavia novú prevodovku v Berlíne

Schopnosť prevádzať krútiaci moment na kolesá nie je závislá na spaľovacom motore. Znižuje množstvo energie, ktorú musí vstrebať hlavná spojka. Môže byť teda menšia, ako spojka v klasickej automatickej prevodovke.

Hybridizovaná automatická prevodovka je schopná pracovať s krútiacim momentom 800 až 1000 Nm, v závislosti na hmotnosti vozidla a konkrétnej aplikácie.

Britská spoločnosť plánuje predviesť svoju novinku na Medzinárodnom sympóziu a výstave CTi v Berlíne od 3. decembra.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 751
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 553
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 279
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 042
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 716
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 574
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 323
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 872
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 619
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 993

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

TECH

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

Neprehliadnite tiež

Koľko stojí liter batožinového priestoru?

Objem kufra je dôležitý pre marketing auta, no čísla hovoria len polovicu pravdy.

Skupina PSA prisľúbila spolkovej vláde, že zachová nemecké závody Opelu

Automobilka PSA Group prisľúbila, že v prípade prevzatia európskych operácií General Motors bude naďalej prevádzkovať všetky nemecké závody.

Sauber predstavil nový monopost, s ktorým chce potrápiť konkurenciu

Stajňa formuly 1 Sauber predstavila v pondelok nový monopost C36-Ferrari.

Spolupráca Peugeot-Citroen-Toyota priniesla praktické dodávky (test)

Konštruktéri vyťažili z pohonu prednej nápravy maximum. Výjazd na zasnežený kopec tak nebude problémom.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop