Prevodovka s elektromotorom ťahá aj v priebehu radenia

Spoločnosť Xtrac predstavila nový typ hybridizovanej prevodovky o ktorej tvrdí, že je revolučná.

Britská spoločnosť by chcela novou hybridizovanou prevodovkou nahradiť dvojspojkové prevodové ústrojenstvá.(Zdroj: Xtrac)

Umožní pripojenie elektromotora aj v priebehu radenia jednotlivých stupňov a elektrickú jazdu do rýchlosti 150 km/h.

BRATISLAVA. Britská spoločnosť Xtrac, ktorá sa špecializuje sa na vývoj a výrobu prevodoviek a hnacieho ústrojenstva a je dodávateľom pre viacero tímov F1 a super-športových značiek, predstavila nový typ prevodovky.

Firma tvrdí, že nové prevodové ústrojenstvo nazvané ako „hybridizovaná automatická prevodovka“ pomôže k revolúcii vysoko výkonných automobilov.

Spoločnosť uvádza, že použitie novej prevodovky v luxusných sedanoch a športových vozidlách, zabezpečí splnenie emisných noriem platných až po roku 2020 a výrazne zníži spotrebu paliva.

Elektromotor pomôže vozidlu aj na diaľnici

Kľúčom k úspechu novej technológie je integrácia elektromotora v prevodovke, ktorý umožní vozidlu pohybovať sa rýchlosťou až do 150 km/h na elektrickú energiu.

Sedemstupňová prevodovka disponuje viacerými jazdnými režimami. Umožňuje jazdu výhradne spaľovacím motorom, čisto elektrický mód a ich kombináciu. Nové ústrojenstvo disponuje maximálny pomerom prevodu 6:1.

Mohlo by sa zdať, že prevodovka neprináša nič prevratné. Hybridná prevodovka však umožňuje použitie elektrického motora až do štvrtého prevodového stupňa v priebehu akcelerácie.

V prípade konštantnej jazdy, kedy spaľovací motor pracuje na nízkych otáčkach, môže elektromotor poskytnúť svoj krútiaci moment na všetkých prevodových stupňoch.

Pripojenie „elektrického“ krútiaceho momentu je možné aj počas zmeny jednotlivých prevodových stupňov, kedy klasická automatická prevodovka uvoľní na okamih prenos krútiaceho momentu na kolesá. Radenie prevodových stupňov je tak preklenuté a jazda by mala byť dokonale plynulá so sústavným ťahom.

Samozrejme, moderné dvojspojkové prevodovky trpia stratou ťahu len minimálne. Odpoveďou spoločnosti Xtrac je, že ich nová hybridná prevodovka je oveľa ľahšia s menším počtom pohyblivých dielov a efektívnejšia.

Briti predstavia novú prevodovku v Berlíne

Schopnosť prevádzať krútiaci moment na kolesá nie je závislá na spaľovacom motore. Znižuje množstvo energie, ktorú musí vstrebať hlavná spojka. Môže byť teda menšia, ako spojka v klasickej automatickej prevodovke.

Hybridizovaná automatická prevodovka je schopná pracovať s krútiacim momentom 800 až 1000 Nm, v závislosti na hmotnosti vozidla a konkrétnej aplikácie.

Britská spoločnosť plánuje predviesť svoju novinku na Medzinárodnom sympóziu a výstave CTi v Berlíne od 3. decembra.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 233
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 5 208
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 906
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 540
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 614
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 593
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 401
  8. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 218
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 154
  10. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 141

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Mexiko ničí ďalšie zemetrasenie, má už 248 obetí

Zabíjali padajúce budovy, medzi obeťami sú aj deti.

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

ŠPORT

Saganov debut na MS: žalúdočné problémy a hnev

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

Neprehliadnite tiež

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.