Prevodovka s elektromotorom ťahá aj v priebehu radenia

Spoločnosť Xtrac predstavila nový typ hybridizovanej prevodovky o ktorej tvrdí, že je revolučná.

Britská spoločnosť by chcela novou hybridizovanou prevodovkou nahradiť dvojspojkové prevodové ústrojenstvá.(Zdroj: Xtrac)

Umožní pripojenie elektromotora aj v priebehu radenia jednotlivých stupňov a elektrickú jazdu do rýchlosti 150 km/h.

BRATISLAVA. Britská spoločnosť Xtrac, ktorá sa špecializuje sa na vývoj a výrobu prevodoviek a hnacieho ústrojenstva a je dodávateľom pre viacero tímov F1 a super-športových značiek, predstavila nový typ prevodovky.

Firma tvrdí, že nové prevodové ústrojenstvo nazvané ako „hybridizovaná automatická prevodovka“ pomôže k revolúcii vysoko výkonných automobilov.

Spoločnosť uvádza, že použitie novej prevodovky v luxusných sedanoch a športových vozidlách, zabezpečí splnenie emisných noriem platných až po roku 2020 a výrazne zníži spotrebu paliva.

Elektromotor pomôže vozidlu aj na diaľnici

Kľúčom k úspechu novej technológie je integrácia elektromotora v prevodovke, ktorý umožní vozidlu pohybovať sa rýchlosťou až do 150 km/h na elektrickú energiu.

Sedemstupňová prevodovka disponuje viacerými jazdnými režimami. Umožňuje jazdu výhradne spaľovacím motorom, čisto elektrický mód a ich kombináciu. Nové ústrojenstvo disponuje maximálny pomerom prevodu 6:1.

Mohlo by sa zdať, že prevodovka neprináša nič prevratné. Hybridná prevodovka však umožňuje použitie elektrického motora až do štvrtého prevodového stupňa v priebehu akcelerácie.

V prípade konštantnej jazdy, kedy spaľovací motor pracuje na nízkych otáčkach, môže elektromotor poskytnúť svoj krútiaci moment na všetkých prevodových stupňoch.

Pripojenie „elektrického“ krútiaceho momentu je možné aj počas zmeny jednotlivých prevodových stupňov, kedy klasická automatická prevodovka uvoľní na okamih prenos krútiaceho momentu na kolesá. Radenie prevodových stupňov je tak preklenuté a jazda by mala byť dokonale plynulá so sústavným ťahom.

Samozrejme, moderné dvojspojkové prevodovky trpia stratou ťahu len minimálne. Odpoveďou spoločnosti Xtrac je, že ich nová hybridná prevodovka je oveľa ľahšia s menším počtom pohyblivých dielov a efektívnejšia.

Briti predstavia novú prevodovku v Berlíne

Schopnosť prevádzať krútiaci moment na kolesá nie je závislá na spaľovacom motore. Znižuje množstvo energie, ktorú musí vstrebať hlavná spojka. Môže byť teda menšia, ako spojka v klasickej automatickej prevodovke.

Hybridizovaná automatická prevodovka je schopná pracovať s krútiacim momentom 800 až 1000 Nm, v závislosti na hmotnosti vozidla a konkrétnej aplikácie.

Britská spoločnosť plánuje predviesť svoju novinku na Medzinárodnom sympóziu a výstave CTi v Berlíne od 3. decembra.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 158
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 15 444
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 13 595
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 001
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 732
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 840
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 409
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 882
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 514
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 263

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Američania spozorneli. Slovenský princ je hodný Oscara

Veľký šľachtiteľský príbeh sa začal celkom nenápadne.

DOMOV

Architekt: Nikde som nezažil to, čo na Námestí slobody

Socializmus architektovi neprekáža, dôležitá je funkčnosť.

Neprehliadnite tiež

F1: V Monaku vyhral Vettel na Ferrari, tretina jazdcov pretek nedokončila

Po deviatich rokoch Raikonnen opäť štartoval z pole position.

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.

Na rakúskej výstave sa veterány naživo reštaurovali

Organizátori vymysleli spôsob, ako prilákať čo najviac veteránov.