Od vinníkov nehôd na nepoistených autách vymáhajú tisíce eur

Nepoisteného vodiča môže dopravná nehoda, ktorú zapríčiní, zruinovať. Podľa Slovenskej kancelárie poisťovateľov môže byť u nás až 190-tisíc vozidiel bez zákonnej poistky.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Nepoisteného vodiča môže dopravná nehoda, ktorú zapríčiní, zruinovať. Podľa Slovenskej kancelárie poisťovateľov (SKP) môže byť u nás až 190-tisíc vozidiel bez zákonnej poistky.

Zatiaľ, čo priemerná škoda na vozidlách po nehodách sa v celej Európe pohybuje rádovo v tisíckach eur, stále vyššie sú škody na zdraví. Len u českých susedov predstavovala takáto škoda v minulom roku v priemere 18 000 eur.

Na Slovensku medziročne poklesli priemerné škody na zdraví z necelých 5 500 eur na 4 700 eur. Vo väčšine krajín Európy pritom výška škôd na zdraví postupne rastie. Vyplýva to z porovnania online poisťovne Genertel.

V zahraničí nie sú výnimkou škody na zdraví, ktoré dosahujú státisíce eur. Súvisí to najmä so zdokonaľovaním lekárskej starostlivosti a meniacou sa legislatívou, kvôli čomu sú nároky na odškodnenie po nehode vyššie a je ich stále viac.

Povinné zmluvné poistenie, ktoré stojí rádovo desiatky eur ročne, kryje škody spôsobené poisteným vodičom až do výšky 5 miliónov eur pri škodách na zdraví a usmrtení a do 1 milióna eur pri vecných škodách a ušlom zisku. Bez poisteného auta musí nezodpovedný vodič hradiť všetky škody sám.

Hoci škody spôsobené nepoisteným vozidlom najprv uhradí SKP, tá ich od vinníka následne vymáha.

Porovnanie priemernej škody na vozidle na Slovensku a vo vybraných krajinách Európy:

Krajina

Priemerná výška škody na vozidle*

Maďarsko

950 €

Slovensko

1 177 €

Česká republika

1 228 €

Rakúsko

2 223 €

Nemecko

3 564 €

Taliansko

4 337 €

Švajčiarsko

4 453 €

*Údaje sú spriemerované za rok 2011. Zdroj: Skupina Generali; internet

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 21 859
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 638
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 164
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 665
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 310
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 512
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 504
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 392
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 357
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 022

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Denne im prejde cez ruky šesťsto kíl múky. Ako sa robí maces na Slovensku

Maces kupujú hlavne ľudia s problémami s trávením.

KOMENTÁRE

Rok 1997: Zmrznutý Leo desil viac než elektrikár Mečiar

Moc stále držal v rukách Mečiar a z rodinných osláv sa stávali nočné mory.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.