SME
Štvrtok, 8. december, 2022 | Meniny má Marína

Poslal vás policajt pre pokutu cez frekventovanú cestu? Neriskujte

Policajti by mali kontrolovať dopravné predpisy tak, aby neohrozili bezpečnosť.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Policajti by mali kontrolovať dopravné predpisy tak, aby neohrozili bezpečnosť cestnej premávky. Ak vám ale dajú možnosť ísť po peniaze cez frekventovanú cestu, je to vaša zodpovednosť, ak pôjdete.

Jaroslav: "Dnes som sa znovu presvedčil, že polícia má nápis na autách "pomáhať a chrániť" len pre srandu. Ráno polícia merala rýchlosť v Bratislave na výjazde D2 smerom do centra pred tunelom Sitina. Na tom by nebolo nič zlé. Je tam 40 km/h a schvaľujem to. Je to dosť nehodový úsek.

Ale to, že sa policajti postavia na koniec ľavého pruhu a merajú tam dosť nebezpečne, pretože to je v zákrute a ešte aj v križovatke, tak to už je podľa mňa dosť zlé. Plynulosti premávky to veru nepomohlo.

A najlepšie na tom bolo, že zastavili jedného vodiča, ktorý spáchal priestupok a ktorý asi nemal na pokutu. Tak ho policajt poslal k bankomatu. Pán odstavil auto na zebru, kde sa pripájajú 2 pruhy a policajt ho poslal krížom cez 4-prúdovú cestu, kde nie je žiadny priechod pre chodcov na druhú stranu k Tescu do bankomatu.

Pripomínam, že bola celkom hustá hmla a ten človek bol v tmavom. Čo ak by ho zrazilo auto? Čo by urobil ten policajt?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Ani policajti nesmú ohroziť bezpečnosť cestnej premávky. Majú síce oprávnenie kontrolovať dodržiavanie dopravných pravidiel, prednostne by sa však mali starať o zachovanie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.

Ak sa policajti postavili na ľavý kraj cesty a nezasahovali do jazdných pruhov, ohrozili predovšetkým seba. Hmla ich bezpečnosti neprispievala.

Nebezpečenstvo pri cestnej kontrole tak, ako ju opísal Jaroslav, vzniklo aj pri zastavovaní vozidiel. Policajti smú potrestať vodiča, ak poruší dopravné predpisy. Trestom však nesmie byť ich ohrozenie. Ak zastavovali autá pri ľavom okraji alebo v mieste, kde sa cesty spájajú alebo rozpájajú na "zebre", ohrozili predovšetkým vodičov a pasažierov zastavených áut.

Vodorovné značenie na cestách nie je samoúčelné

Z vyhlášky k zákonu o cestnej premávke vyplýva, že vozidlá zvyčajne nesmú na plochu vozovky, ktorá je vyznačená rovnobežnými šikmými čiarami. Takto vyznačená plocha má vodičov udržať v správnych jazdných pruhoch a zároveň zvýšiť bezpečnosť premávky. Ak na takúto plochu posielajú policajti autá, ktorých vodiči prekročili najvyššiu povolenú rýchlosť, zvyšujú nebezpečenstvo.

SkryťVypnúť reklamu

"Znamenie na zastavenie vozidla sa musí dávať včas, zreteľne a s ohľadom na okolnosti cestnej premávky, aby vodič mohol bezpečne zastaviť vozidlo a aby sa neohrozila bezpečnosť cestnej premávky," píše sa vo vyhláške.

Aby policajti neohrozili bezpečnosť premávky, obyčajne autá zastavujú pri pravom okraji cesty tak, aby miesto kontroly boli viditeľné z dostatočnej vzdialenosti. Aby ho iní vodiči včas zbadali a vedeli tomu prispôsobiť jazdu.

Za normálnych okolností je vodiči povinný poslúchnuť pokyn policajta pod hrozbou zákazu šoférovania až na dva roky. Ak by to ale znamenalo, že ho pokyn policajta ohrozí na zdraví alebo živote, nemusí sa trestu obávať, ak splní pokyn policajta o trochu neskôr alebo na bezpečnom mieste.

Zodpovedný policajt by vodiča neposlal cez frekventovanú cestu po peniaze

Podľa nás spravili policajti chybu v opísanej situácii aj v tom, že dovolili vodičovi odstaviť vozidlo v križovatke, aby mohol ísť po peniaze. Dali tak jednoznačne prednosť pokute pred bezpečnosťou premávky.

SkryťVypnúť reklamu

To, že vodiča pustili ísť po peniaze cez štvorprúdovú cestu, je predovšetkým na zodpovednosti vodiča. Zodpovedný policajt by ho ale nepustil, najmä nie za hmly.

Zo skúseností vyplýva, že vodič asi dostal od policajtov len dve možnosti: buď zadržanie vodičáku alebo zaplatenie pokuty v hotovosti na mieste. Vodič si zjavne cenil svoj vodičák viac ako svoje zdravie a život.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete budúci rok kúpu kosačky ?
  2. Šéf sporiteľne: Synovia ma inšpirujú, čo čítať a koho sledovať
  3. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  4. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  5. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  6. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  7. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  8. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  1. Auto na prenájom môže byť výhodné aj pre živnostníkov
  2. BILLA spolu so zákazníkmi pomôže aj pred Vianocami jednorodičom
  3. Plánujete budúci rok kúpu kosačky ?
  4. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  5. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  6. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  7. Auto do 14-tisíc už nekúpite. Zvážte radšej prenájom
  8. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 709
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 613
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 918
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 997
  5. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 4 994
  6. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 284
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 273
  8. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 100
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Slovensko potrebuje tankový prápor.


17 h
Nutričná terapeutka Petronela Forišek Paulová.

Rozprávali sme sa s Petronelou Forišek Paulovou.


6. dec

Opozícia potrebuje aspoň 76 hlasov, aby pád vlády dosiahla.


a 2 ďalší 2 h
MG EHS

Jedenásť otázok a odpovedí o novinke.


16 h

Neprehliadnite tiež

MG EHS

Jedenásť otázok a odpovedí o novinke.


16 h
Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


6. dec
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec

Blogy SME

  1. Milan Lorinc: Bojíte sa pádu vlády? A čo ste preto urobili?!
  2. ASEKOL SK: Prežite Vianoce ekologicky aj u vás doma. Prinášame Vám 5 tipov, ako na to.
  3. Miroslav Daniš: Rozpočet
  4. Lubomir Zahora: Schrinkflation- skryté zvyšovanie cien v supermarkete
  5. Jozef Ďanovský: 6 rokov vo väzení ako psychológ
  6. Júlia Piraňa Mikolášiková: Aktér vraždy exprimátora Hurbanova ostal bez trestu. Je mestský policajt a stráži verejný poriadok
  7. Seniori v pohybe: Jaroslav Servátka: „Seniori dokážu prekvapiť a prekvapujú pravidelne.“ 1.časť
  8. Jan Pražák: Sex ve třech?
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 17 187
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 14 002
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 11 262
  4. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 140
  5. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 974
  6. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 563
  7. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 265
  8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 079
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu