SME
reklama

Poslal vás policajt pre pokutu cez frekventovanú cestu? Neriskujte

Policajti by mali kontrolovať dopravné predpisy tak, aby neohrozili bezpečnosť.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Policajti by mali kontrolovať dopravné predpisy tak, aby neohrozili bezpečnosť cestnej premávky. Ak vám ale dajú možnosť ísť po peniaze cez frekventovanú cestu, je to vaša zodpovednosť, ak pôjdete.

Jaroslav: "Dnes som sa znovu presvedčil, že polícia má nápis na autách "pomáhať a chrániť" len pre srandu. Ráno polícia merala rýchlosť v Bratislave na výjazde D2 smerom do centra pred tunelom Sitina. Na tom by nebolo nič zlé. Je tam 40 km/h a schvaľujem to. Je to dosť nehodový úsek.

Ale to, že sa policajti postavia na koniec ľavého pruhu a merajú tam dosť nebezpečne, pretože to je v zákrute a ešte aj v križovatke, tak to už je podľa mňa dosť zlé. Plynulosti premávky to veru nepomohlo.

A najlepšie na tom bolo, že zastavili jedného vodiča, ktorý spáchal priestupok a ktorý asi nemal na pokutu. Tak ho policajt poslal k bankomatu. Pán odstavil auto na zebru, kde sa pripájajú 2 pruhy a policajt ho poslal krížom cez 4-prúdovú cestu, kde nie je žiadny priechod pre chodcov na druhú stranu k Tescu do bankomatu.

Pripomínam, že bola celkom hustá hmla a ten človek bol v tmavom. Čo ak by ho zrazilo auto? Čo by urobil ten policajt?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ani policajti nesmú ohroziť bezpečnosť cestnej premávky. Majú síce oprávnenie kontrolovať dodržiavanie dopravných pravidiel, prednostne by sa však mali starať o zachovanie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.

Ak sa policajti postavili na ľavý kraj cesty a nezasahovali do jazdných pruhov, ohrozili predovšetkým seba. Hmla ich bezpečnosti neprispievala.

Nebezpečenstvo pri cestnej kontrole tak, ako ju opísal Jaroslav, vzniklo aj pri zastavovaní vozidiel. Policajti smú potrestať vodiča, ak poruší dopravné predpisy. Trestom však nesmie byť ich ohrozenie. Ak zastavovali autá pri ľavom okraji alebo v mieste, kde sa cesty spájajú alebo rozpájajú na "zebre", ohrozili predovšetkým vodičov a pasažierov zastavených áut.

Vodorovné značenie na cestách nie je samoúčelné

Z vyhlášky k zákonu o cestnej premávke vyplýva, že vozidlá zvyčajne nesmú na plochu vozovky, ktorá je vyznačená rovnobežnými šikmými čiarami. Takto vyznačená plocha má vodičov udržať v správnych jazdných pruhoch a zároveň zvýšiť bezpečnosť premávky. Ak na takúto plochu posielajú policajti autá, ktorých vodiči prekročili najvyššiu povolenú rýchlosť, zvyšujú nebezpečenstvo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Znamenie na zastavenie vozidla sa musí dávať včas, zreteľne a s ohľadom na okolnosti cestnej premávky, aby vodič mohol bezpečne zastaviť vozidlo a aby sa neohrozila bezpečnosť cestnej premávky," píše sa vo vyhláške.

Aby policajti neohrozili bezpečnosť premávky, obyčajne autá zastavujú pri pravom okraji cesty tak, aby miesto kontroly boli viditeľné z dostatočnej vzdialenosti. Aby ho iní vodiči včas zbadali a vedeli tomu prispôsobiť jazdu.

Za normálnych okolností je vodiči povinný poslúchnuť pokyn policajta pod hrozbou zákazu šoférovania až na dva roky. Ak by to ale znamenalo, že ho pokyn policajta ohrozí na zdraví alebo živote, nemusí sa trestu obávať, ak splní pokyn policajta o trochu neskôr alebo na bezpečnom mieste.

Zodpovedný policajt by vodiča neposlal cez frekventovanú cestu po peniaze

Podľa nás spravili policajti chybu v opísanej situácii aj v tom, že dovolili vodičovi odstaviť vozidlo v križovatke, aby mohol ísť po peniaze. Dali tak jednoznačne prednosť pokute pred bezpečnosťou premávky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To, že vodiča pustili ísť po peniaze cez štvorprúdovú cestu, je predovšetkým na zodpovednosti vodiča. Zodpovedný policajt by ho ale nepustil, najmä nie za hmly.

Zo skúseností vyplýva, že vodič asi dostal od policajtov len dve možnosti: buď zadržanie vodičáku alebo zaplatenie pokuty v hotovosti na mieste. Vodič si zjavne cenil svoj vodičák viac ako svoje zdravie a život.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 299
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 12 498
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 016
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 693
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 533
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 041
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 265
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 921
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 673
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 487
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 393
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 388
  6. Juraj Kumičák: Kolaborant 8 364
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 032
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 914
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu