SME
Pondelok, 30. január, 2023 | Meniny má Ema

Policajti merali rýchlosť podľa tachometra

Niekedy sa stane aj to, že vás policajt na ceste ohrozí, len aby ste porušili predpisy.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Nejednému vodičovi sa už stalo, že natrafil na nečestného policajta. Spoznáte ho podľa toho, že vás obviní z niečoho, čo ste nespravili. Alebo vás ohrozí, len aby ste porušili predpisy.

Peter: "Občas jazdím po Slovensku osobným autom s ŠPZ zahraničnej spoločnosti. Počas jednej jazdy po diaľnici ma predbiehalo policajné auto. Chvíľu šlo so mnou rovnakou rýchlosťou a potom ma predbehlo a pri najbližšej príležitosti zastavilo.

Policajt mi po kontrole dokladov povedal, že moja rýchlosť bola 150 km/h. Keď šli vedľa mňa, vraj mali taký údaj na ich aute. Otvorene ale slušne som nesúhlasil, lebo som si bol istý, že som išiel rýchlosťou 125 až 126 km/h, ktorú som mal nastavenú na tempomate.

Policajt potom chcel ústrižok od diaľničnej nálepky. Následne mi povedal, že mi dáva ústne napomenutie a pustil ma ďalej.

Viem si predstaviť, že takáto metóda merania rýchlosti môže na cudzincov fungovať, zvlášť, keď policajt pohrozí zadržaním papierov.

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Tachometer nie je radar

Podľa toho, čo nám napísal Peter, sa zdá, že policajti nemali v úmysle kontrolovať dodržiavanie predpisov. Podobné prípady spôsobujú, že vodiči nedôverujú policajtom už ani vtedy, ak natrafia na slušných a čestných príslušníkov policajného zboru.

V prípade, že by vás niekedy chcel policajt obviniť z nedodržania najvyššej povolenej rýchlosti len na základe tachometra v policajnom aute, nedajte sa. Policajti musia mať normovaný merač rýchlosti, aby mohol byť akceptovaný ako dôkaz.

Tachometre v autách nemerajú presne. Zvyčajne sú nastavené tak, aby vodičovi ukazovali mierne vyššiu rýchlosť, než akou v skutočnosti ide.

Policajti zneužili svoje postavenie

Policajti, ktorí tvrdili, že Peter šiel rýchlosťou 150 km/h, nepatria do policajného zboru. Pokúsili sa zneužiť svoje postavenie orgánu, ktorý má oprávnenie trestať iných. Pravdepodobne chceli využiť neznalosť slovenských predpisov cudzincom.

SkryťVypnúť reklamu

V zákone o policajnom zbore sa píše: "Pri vykonávaní služobnej činnosti je policajt povinný dbať na česť, vážnosť a dôstojnosť osoby i svoju vlastnú a nepripustiť, aby v súvislosti s touto jeho činnosťou vznikla osobe bezdôvodná ujma a aby prípadný zásah do jej práv a slobôd prekročil mieru nevyhnutnú na dosiahnutie účelu sledovaného jeho služobnou činnosťou."

Policajti sa pokúsili prinútiť vodiča jazdiť rýchlejšie

Peter: "Počas jazdy v noci na mokrej vozovke na diaľnici pri rýchlosti okolo 120 až 130 km/h sa na mňa nalepilo tmavé auto. Medzi nami mohlo byť tak 5 až 7 metrov. "Tlačilo" ma pred sebou, aby som zvýšil rýchlosť. Diaľnica bola prázdna.

Na to som znížil pomaly rýchlosť a dal smerovkou signál, aby ma predbehol. To neurobil a bol na mne zavesený ďalej.

Pred tunelom som postupne znižoval rýchlosť. Keď sme vošli do tunela znížil som rýchlosť na 40 km/h. On bol stále aj pri tej rýchlosti nalepený na mne. Pri osvetlení v tuneli som zistil cez spätné zrkadlo, že v aute s civilnou značkou sedia policajti v svietiacich vestách. Po výjazde z tunela asi zistili, že o nich viem a ostali stáť v odstavnom páse.

Bolo to veľmi nepríjemné, pretože to auto bolo veľmi blízko a pri náhlom brzdení (napríklad pre vbehnutie zvieraťa) by nemali žiadnu šancu zabrzdiť aj pri malej rýchlosti. Páni sa pravdepodobne zabávali na tom, že vyprovokujú vodiča k stíhacej jazde a potom ho nafilmujú a dajú mu pokutu."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu

Správanie sa policajtov bolo mimoriadne nebezpečné a mohlo skončiť aj dopravnou nehodou.

Najmä na diaľnici je potrebné dodržiavať bezpečnú vzdialenosť. Tá sa pre diaľnice počíta ako vzdialenosť, ktorú vozidlo prejde za dve sekundy. Pre nákladné vozidlá platia 3 sekundy.

Ani policajti nesmú ohrozovať bezpečnosť cestnej premávky. Snaha vyprovokovať vodiča jazdiť rýchlejšie takisto nepatrí medzi oprávnenia polície.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  2. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  3. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 10 866
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 242
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 968
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 944
  5. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 713
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 570
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 044
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur 856
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Generálny prokurátor Maroš Žilinka v parlamente.

V kauzách vplyvných ľudí vidí špeciálna prokuratúra odlišný prístup.


7 h
Ilustračné foto.

Predaj beží v „prázdninovom“ režime, cenové korekcie sa dotknú špecifických projektov.


26. jan
Peter Tkačenko

Existovať smie len Dzurindova strana so všetkým, čo k tomu patrí.


12 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


3 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Soňa Fröhlichová: Château-d’Œx – hlavné mesto teplovzdušných balónov vo švajčiarskych Alpách
  2. Jozef Sitko: Vraj samozvaný premiér Heger?
  3. Samuel Ivančák: Phil Collins, ten chlapík od vedľa
  4. Martin Krsak: Dátová analýza, programovanie a telemedicína ako spôsob nabudenia regionálnej ekonomiky?
  5. Miluna Rolinczová: MamaNávod: Ako nestratiť dieťa do 7 týždňa ?
  6. Monika Kusendová: Zimné tatranské chodníčky alebo po stopách tamojších vysokohorských chát
  7. Ivan Mlynár: Kotleba by mal ísť do žalára za hoax, že policajný prezident Hamran mal ťažký infarkt
  8. Veronika Michalčíková: Kežmarok (3): Cenzúra, ľúbostný trojuholník a epidémia moru
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 29 751
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 15 524
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 215
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 052
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 006
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 805
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 726
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 627
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu