SME

Policajti merali rýchlosť podľa tachometra

Niekedy sa stane aj to, že vás policajt na ceste ohrozí, len aby ste porušili predpisy.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Nejednému vodičovi sa už stalo, že natrafil na nečestného policajta. Spoznáte ho podľa toho, že vás obviní z niečoho, čo ste nespravili. Alebo vás ohrozí, len aby ste porušili predpisy.

Peter: "Občas jazdím po Slovensku osobným autom s ŠPZ zahraničnej spoločnosti. Počas jednej jazdy po diaľnici ma predbiehalo policajné auto. Chvíľu šlo so mnou rovnakou rýchlosťou a potom ma predbehlo a pri najbližšej príležitosti zastavilo.

Policajt mi po kontrole dokladov povedal, že moja rýchlosť bola 150 km/h. Keď šli vedľa mňa, vraj mali taký údaj na ich aute. Otvorene ale slušne som nesúhlasil, lebo som si bol istý, že som išiel rýchlosťou 125 až 126 km/h, ktorú som mal nastavenú na tempomate.

Policajt potom chcel ústrižok od diaľničnej nálepky. Následne mi povedal, že mi dáva ústne napomenutie a pustil ma ďalej.

Viem si predstaviť, že takáto metóda merania rýchlosti môže na cudzincov fungovať, zvlášť, keď policajt pohrozí zadržaním papierov.

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Tachometer nie je radar

Podľa toho, čo nám napísal Peter, sa zdá, že policajti nemali v úmysle kontrolovať dodržiavanie predpisov. Podobné prípady spôsobujú, že vodiči nedôverujú policajtom už ani vtedy, ak natrafia na slušných a čestných príslušníkov policajného zboru.

V prípade, že by vás niekedy chcel policajt obviniť z nedodržania najvyššej povolenej rýchlosti len na základe tachometra v policajnom aute, nedajte sa. Policajti musia mať normovaný merač rýchlosti, aby mohol byť akceptovaný ako dôkaz.

Tachometre v autách nemerajú presne. Zvyčajne sú nastavené tak, aby vodičovi ukazovali mierne vyššiu rýchlosť, než akou v skutočnosti ide.

Policajti zneužili svoje postavenie

Policajti, ktorí tvrdili, že Peter šiel rýchlosťou 150 km/h, nepatria do policajného zboru. Pokúsili sa zneužiť svoje postavenie orgánu, ktorý má oprávnenie trestať iných. Pravdepodobne chceli využiť neznalosť slovenských predpisov cudzincom.

SkryťVypnúť reklamu

V zákone o policajnom zbore sa píše: "Pri vykonávaní služobnej činnosti je policajt povinný dbať na česť, vážnosť a dôstojnosť osoby i svoju vlastnú a nepripustiť, aby v súvislosti s touto jeho činnosťou vznikla osobe bezdôvodná ujma a aby prípadný zásah do jej práv a slobôd prekročil mieru nevyhnutnú na dosiahnutie účelu sledovaného jeho služobnou činnosťou."

Policajti sa pokúsili prinútiť vodiča jazdiť rýchlejšie

Peter: "Počas jazdy v noci na mokrej vozovke na diaľnici pri rýchlosti okolo 120 až 130 km/h sa na mňa nalepilo tmavé auto. Medzi nami mohlo byť tak 5 až 7 metrov. "Tlačilo" ma pred sebou, aby som zvýšil rýchlosť. Diaľnica bola prázdna.

Na to som znížil pomaly rýchlosť a dal smerovkou signál, aby ma predbehol. To neurobil a bol na mne zavesený ďalej.

Pred tunelom som postupne znižoval rýchlosť. Keď sme vošli do tunela znížil som rýchlosť na 40 km/h. On bol stále aj pri tej rýchlosti nalepený na mne. Pri osvetlení v tuneli som zistil cez spätné zrkadlo, že v aute s civilnou značkou sedia policajti v svietiacich vestách. Po výjazde z tunela asi zistili, že o nich viem a ostali stáť v odstavnom páse.

Bolo to veľmi nepríjemné, pretože to auto bolo veľmi blízko a pri náhlom brzdení (napríklad pre vbehnutie zvieraťa) by nemali žiadnu šancu zabrzdiť aj pri malej rýchlosti. Páni sa pravdepodobne zabávali na tom, že vyprovokujú vodiča k stíhacej jazde a potom ho nafilmujú a dajú mu pokutu."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu

Správanie sa policajtov bolo mimoriadne nebezpečné a mohlo skončiť aj dopravnou nehodou.

Najmä na diaľnici je potrebné dodržiavať bezpečnú vzdialenosť. Tá sa pre diaľnice počíta ako vzdialenosť, ktorú vozidlo prejde za dve sekundy. Pre nákladné vozidlá platia 3 sekundy.

Ani policajti nesmú ohrozovať bezpečnosť cestnej premávky. Snaha vyprovokovať vodiča jazdiť rýchlejšie takisto nepatrí medzi oprávnenia polície.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 77 330
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 375
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 076
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 062
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 203
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 199
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 262
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  3. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  4. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  5. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  6. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  7. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  8. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 604
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 554
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 54 098
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 399
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 337
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 949
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 619
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 419
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu