SME

Nepojazdné auto vás stojí zbytočné peniaze

S nepojazdným vozidlom, ktoré sa ťažko opravuje, sú len nepríjemnosti. Aj keď sa s ním nedá ísť na cesty, musíte zaň platiť ako za bezchybné auto.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Vendo: "Počul som že STK bude povinná, či auto vyjde na cestu alebo je celý rok v garáži. Mám malú Aviu 21 furgon. Minulý rok som skoro vôbec nejazdil.

Ako mám ísť na STK, ak je auto nepojazdné? Opravuje sa to veľmi zle, lebo okolo motorovej časti je veľmi zlý prístup. Čo ak ho budem mať rok dočasne odhlásené? Samozrejme, ešte sa mi nestalo, aby som jazdil bez STK. Ale mám dostať pokutu za to, že mi auto doma stojí a zákonnú poistku mám zaplatenú? To je proti zdravému rozumu."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nie je dôležité, či je vozidlo pojazdné alebo nepojazdné. Predpisy vyžadujú od každého vozidla kategórie N1, aby absolvovalo povinnú pravidelnú technickú kontrolu v lehote štyroch rokov po jeho prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v dvojročných lehotách.

V prípade Vendo s vozidlom nezájde v lehote na povinnú technickú kontrolu, riskuje pokutu 166 eur od obvodného úradu dopravy.

Ak sa chce technickej kontrole vyhnúť, mal by zájsť na obvodný úrad dopravy a tam vozidlo dočasne odhlásiť z premávky na pozemných komunikáciách. Najdlhšie môže byť vozidlo odhlásené 20 rokov. V závislosti od doby odhlásenia bude musieť zaplatiť poplatok podľa tabuľky.

Dočasné vyradenie vozidla z premávky Poplatok
v lehote do 1 roka 5 eur
v lehote od 1 roka do 2 rokov 20 eur
v lehote od 2 rokov do 4 rokov 35 eur
v lehote od 4 rokov do 6 rokov 70 eur
v lehote od 6 rokov do 10 rokov 170 eur
v lehote nad 10 rokov 350 eur

V čase, keď je vozidlo dočasne odhlásené z premávky, nie je potrebné platiť zákonnú poistku.

SkryťVypnúť reklamu

Po skončení dočasného odhlásenia však musíte zájsť s vozidlom do siedmych dní na technickú kontrolu, ak ju má vozidlo neplatnú. To isté platí aj vo vzťahu k povinnej emisnej kontrole.

Či je auto pojazdné alebo nepojazdné, s neplatnou technickou alebo emisnou kontrolou nesmiete ísť na cesty. V opačnom prípade riskujete pokutu.

Ak chce Vendo s vozidlom absolvovať technickú kontrolu, bude ho musieť na stanicu technickej kontroly odtiahnuť.

Vendo ale napísal, že vozidlo je nepojazdné a pravdepodobne už ani nebude. Nakoniec sa môže stať, že mu zostane buď vozidlo predať alebo dať zošrotovať. Každá iná možnosť z neho bude postupne vyťahovať poplatok za poplatkom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 276
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 053
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 804
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 532
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 867
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 717
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 332
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 028
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Miroslav Kollár: Prečo nechce pravica stavať premiéra?
  2. Štefan Šturdzík: Špinavosti v PPA a ich bagatelizovanie.
  3. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  4. Dagmar Szabó: Čo sa deje po odobratí dieťaťa v zahraničí?
  5. Milan Resutík: NA ZAČIATOK
  6. Marian Filčík: Konečné riešenie kultúrno-etickej otázky
  7. Dušan Piršel: Zdravotníctvo sa má dobre – len zdravie občanov je na tom horšie.
  8. Jozef Drahovský: Novela zákona o cestnej premávke, legislatívny proces lp/2025/282 - analýza
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 241
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 12 950
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 916
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 892
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 903
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 6 979
  7. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 5 691
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 702
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
reklama
SkryťZatvoriť reklamu