SME

Nepojazdné auto vás stojí zbytočné peniaze

S nepojazdným vozidlom, ktoré sa ťažko opravuje, sú len nepríjemnosti. Aj keď sa s ním nedá ísť na cesty, musíte zaň platiť ako za bezchybné auto.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Vendo: "Počul som že STK bude povinná, či auto vyjde na cestu alebo je celý rok v garáži. Mám malú Aviu 21 furgon. Minulý rok som skoro vôbec nejazdil.

Ako mám ísť na STK, ak je auto nepojazdné? Opravuje sa to veľmi zle, lebo okolo motorovej časti je veľmi zlý prístup. Čo ak ho budem mať rok dočasne odhlásené? Samozrejme, ešte sa mi nestalo, aby som jazdil bez STK. Ale mám dostať pokutu za to, že mi auto doma stojí a zákonnú poistku mám zaplatenú? To je proti zdravému rozumu."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nie je dôležité, či je vozidlo pojazdné alebo nepojazdné. Predpisy vyžadujú od každého vozidla kategórie N1, aby absolvovalo povinnú pravidelnú technickú kontrolu v lehote štyroch rokov po jeho prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v dvojročných lehotách.

V prípade Vendo s vozidlom nezájde v lehote na povinnú technickú kontrolu, riskuje pokutu 166 eur od obvodného úradu dopravy.

Ak sa chce technickej kontrole vyhnúť, mal by zájsť na obvodný úrad dopravy a tam vozidlo dočasne odhlásiť z premávky na pozemných komunikáciách. Najdlhšie môže byť vozidlo odhlásené 20 rokov. V závislosti od doby odhlásenia bude musieť zaplatiť poplatok podľa tabuľky.

Dočasné vyradenie vozidla z premávky Poplatok
v lehote do 1 roka 5 eur
v lehote od 1 roka do 2 rokov 20 eur
v lehote od 2 rokov do 4 rokov 35 eur
v lehote od 4 rokov do 6 rokov 70 eur
v lehote od 6 rokov do 10 rokov 170 eur
v lehote nad 10 rokov 350 eur

V čase, keď je vozidlo dočasne odhlásené z premávky, nie je potrebné platiť zákonnú poistku.

SkryťVypnúť reklamu

Po skončení dočasného odhlásenia však musíte zájsť s vozidlom do siedmych dní na technickú kontrolu, ak ju má vozidlo neplatnú. To isté platí aj vo vzťahu k povinnej emisnej kontrole.

Či je auto pojazdné alebo nepojazdné, s neplatnou technickou alebo emisnou kontrolou nesmiete ísť na cesty. V opačnom prípade riskujete pokutu.

Ak chce Vendo s vozidlom absolvovať technickú kontrolu, bude ho musieť na stanicu technickej kontroly odtiahnuť.

Vendo ale napísal, že vozidlo je nepojazdné a pravdepodobne už ani nebude. Nakoniec sa môže stať, že mu zostane buď vozidlo predať alebo dať zošrotovať. Každá iná možnosť z neho bude postupne vyťahovať poplatok za poplatkom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 957
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 632
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 263
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 110
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 106
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 876
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 717
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 123
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  2. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  3. Ľubomír Maretta: Die Bank
  4. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  5. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  6. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  7. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  8. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 13 688
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 12 972
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 911
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 865
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 106
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 944
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 665
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 368
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu