Vendo: "Počul som že STK bude povinná, či auto vyjde na cestu alebo je celý rok v garáži. Mám malú Aviu 21 furgon. Minulý rok som skoro vôbec nejazdil.
Ako mám ísť na STK, ak je auto nepojazdné? Opravuje sa to veľmi zle, lebo okolo motorovej časti je veľmi zlý prístup. Čo ak ho budem mať rok dočasne odhlásené? Samozrejme, ešte sa mi nestalo, aby som jazdil bez STK. Ale mám dostať pokutu za to, že mi auto doma stojí a zákonnú poistku mám zaplatenú? To je proti zdravému rozumu."
Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk
Nie je dôležité, či je vozidlo pojazdné alebo nepojazdné. Predpisy vyžadujú od každého vozidla kategórie N1, aby absolvovalo povinnú pravidelnú technickú kontrolu v lehote štyroch rokov po jeho prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v dvojročných lehotách.
V prípade Vendo s vozidlom nezájde v lehote na povinnú technickú kontrolu, riskuje pokutu 166 eur od obvodného úradu dopravy.
Ak sa chce technickej kontrole vyhnúť, mal by zájsť na obvodný úrad dopravy a tam vozidlo dočasne odhlásiť z premávky na pozemných komunikáciách. Najdlhšie môže byť vozidlo odhlásené 20 rokov. V závislosti od doby odhlásenia bude musieť zaplatiť poplatok podľa tabuľky.
Dočasné vyradenie vozidla z premávky | Poplatok |
v lehote do 1 roka | 5 eur |
v lehote od 1 roka do 2 rokov | 20 eur |
v lehote od 2 rokov do 4 rokov | 35 eur |
v lehote od 4 rokov do 6 rokov | 70 eur |
v lehote od 6 rokov do 10 rokov | 170 eur |
v lehote nad 10 rokov | 350 eur |
V čase, keď je vozidlo dočasne odhlásené z premávky, nie je potrebné platiť zákonnú poistku.
Po skončení dočasného odhlásenia však musíte zájsť s vozidlom do siedmych dní na technickú kontrolu, ak ju má vozidlo neplatnú. To isté platí aj vo vzťahu k povinnej emisnej kontrole.
Či je auto pojazdné alebo nepojazdné, s neplatnou technickou alebo emisnou kontrolou nesmiete ísť na cesty. V opačnom prípade riskujete pokutu.
Ak chce Vendo s vozidlom absolvovať technickú kontrolu, bude ho musieť na stanicu technickej kontroly odtiahnuť.
Vendo ale napísal, že vozidlo je nepojazdné a pravdepodobne už ani nebude. Nakoniec sa môže stať, že mu zostane buď vozidlo predať alebo dať zošrotovať. Každá iná možnosť z neho bude postupne vyťahovať poplatok za poplatkom.