SME
Utorok, 26. október, 2021 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Nová Škoda Octavia je trieda sama pre seba

Oficiálne predstavili novú Škodu Octavia. Chce ponúknuť extrémne veľký priestor pre cestujúcich a batožinu napriek tomu, že je o viac ako 100 kg ľahšia.

Novú Octaviu predstavil šéf firmy Winfried Vahland. "Je to bestseller. Najdôležitejší prvok našej rastovej stratégie."Novú Octaviu predstavil šéf firmy Winfried Vahland. "Je to bestseller. Najdôležitejší prvok našej rastovej stratégie." (Zdroj: Škoda)

Predchádzajúcich dvoch generácií Škody Octavie predali viac, ako 4,5 milióna. Tretia generácia by rada na tieto úspechy nadviazala. V danej triede chce ponúknuť extrémne veľký priestor pre cestujúcich a batožinu napriek tomu, že je o viac ako 100 kg ľahšia.

BRATISLAVA. Oficiálne fotografie novej generácie liftbacku Škoda Octavia zaplavili svet. Predstavenia v Mladej Boleslavi sa zúčastnilo viac ako 300 novinárov z celého sveta.

Napriek tomu, že nové auto pôsobilo po množstve neoficiálnych fotografií a oficiálnych detailov, ako „stará známa“ – predsa len, ide o nové auto.

Vozidlo podstatne narástlo do dĺžky (+90 mm) i šírky (+45 mm) voči predchodcovi. Priestor pre hlavu predných pasažierov vzrástol o 8 mm, šírka vo výške lakťov vpredu o 39 mm. Vzadu je šírka veľkorysejšia o 26 mm, vo výške lakťov. Rázvor náprav narástol voči predchádzajúcej generácii o 108 mm.

Nová Škoda Octavia ponúkne extrémne veľký batožinový priestor – 590 litrov.

Asistenčné systémy prekonávajú Superb

Ponuka bezpečnostných a asistenčných pomocníkov prekonáva aj v súčasnosti predávanú, o triedu vyššie položenú Škodu Superb. Octavii nechýbajú systémy predstavené vo Volkswagene Golf siedmej generácie.

V ponuke výbavy sa objavia: multikolízna brzda (snaží sa automaticky spomaliť vozidlo, ak sa po nehode ďalej pohybuje), aktívna kapota na ochranu chodcov, asistent pre stráženie neželaného opustenia jazdného pruhu, asistent rozpoznávajúci únavu vodiča, alebo deväť airbagov vrátane kolenného a bočných.

Pohodlie v Octavii doplní aj adaptívny tempomat, asistent diaľkových svetiel, parkovací asistent pre parkovanie do radu pozdĺžne stojacich vozidiel, rozpoznávanie dopravných značiek, panoramatická strecha, alebo bez-kľúčový vstup do vozidla.

Novej Octavii nebude chýbať systém na zmenu jazdných režimov Driving Mode Selection, ktorým už disponuje Golf Mk7 a nový Seat Leon.

Nebude chýbať Greenline, 4x4 ani RS

Pod kapotou sa zatiaľ objavia štyri benzínové a štyri naftové motory. Najúspornejší dieslový motor z radu Greenline (1,6 TDI) sa chváli priemernou papierovou spotrebou len 3,4 l na 100 km.

Najslabším motorom sa stane benzínový agregát 1,2 TSI s výkonom 63 kW (86 k). Miesto najsilnejšieho zaujme benzínová jednaosmička (1,8 TSI), ktorá ponúkne výkon 132 kW (179 k).

S odstupom času chce Škoda na trh uviesť aj agregáty spaľujúce stlačený zemný plyn CNG. Všetky motorizácie, okrem prvých dvoch základných, budú vybavené systémom Stop Štart.

Okrem manuálnych prevodoviek, bude k dispozícii aj dvojspojkový automat DSG a verzia s pohonom všetkých štyroch kolies. Zadná náprava bude mať dva varianty – klasická náprava s torznou priečkou, alebo viacprvkové zavesenie kolies – v závislosti na vybranej motorizácii.

Automobilka Škoda počíta s novou Octaviou ako s globálnym vozidlom. S drobnými úpravami sa dostane nielen na trhy v Európe, ale aj Číne alebo Indii.

Cenu nového modelu by mali oznámiť v polovici januára budúceho roka. Dúfame, že nie po kúskoch.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  3. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  4. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  5. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  6. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  7. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  8. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť!
  9. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  10. Profesor Alexy: S plastmi sa musíme naučiť zaobchádzať
  1. Až dve tretiny Slovákov chcú mať všetky služby v jednom balíku
  2. A čokoládového Oscara získava – táto slovenská pralinka! Mňam!
  3. Takto ochránite peniaze pred infláciou
  4. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  5. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  6. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť!
  7. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  8. Jesenný školský zber papiera je v plnom prúde
  9. Počúvali ste na cestách kazety v aute? Vieme, kto za tým stál
  10. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  1. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 9 192
  2. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 8 711
  3. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova 7 564
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 363
  5. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 6 224
  6. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 5 099
  7. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 673
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 191
  9. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor 2 589
  10. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 2 480
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Spoločnosť Invita sa špecializovala na výrobu oceľových rúr.

Majetok spoločnosť Invita rozpredávajú.


21 h
Zuzana Kepplová.

Jednotka moci v štáte naďalej drží.


2 h
Dole vodou so Samom Marcom

Životopisný film by sa volal Peter Pellegrini ležiaci, spiaci.


24. okt
Čistenie zubov zubnou niťou.

Rady ako a čím je najlepšie čistiť si zuby.


20 h

Neprehliadnite tiež

Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


24 h
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt

Blogy SME

  1. Patrik Lenčéš: Lakomstvo alebo štedrosť?
  2. Rudolf Pado: Reportéri: Liptovská Mara – dôkaz absolútnej nevšímavosti?
  3. Martina Hilbertová: Komu prospeje únik dôkazov v údajnej Gorile 2?
  4. Marta Medzihradská: Benického dom - reštaurácia a poštová schránka
  5. Dušan Koniar: Na hajloku pri Leviciach
  6. Věra Tepličková: Zvieratá - máte svoje chodníčky (máte tajné chodníčky)
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Jiří Ščobák: Potřebujeme úrazové pojištění?
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 29 790
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 17 435
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 13 224
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 337
  5. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 7 238
  6. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 5 717
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 267
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 920
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  5. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu