Predchádzajúcich dvoch generácií Škody Octavie predali viac, ako 4,5 milióna. Tretia generácia by rada na tieto úspechy nadviazala. V danej triede chce ponúknuť extrémne veľký priestor pre cestujúcich a batožinu napriek tomu, že je o viac ako 100 kg ľahšia.
BRATISLAVA. Oficiálne fotografie novej generácie liftbacku Škoda Octavia zaplavili svet. Predstavenia v Mladej Boleslavi sa zúčastnilo viac ako 300 novinárov z celého sveta.
Napriek tomu, že nové auto pôsobilo po množstve neoficiálnych fotografií a oficiálnych detailov, ako „stará známa“ – predsa len, ide o nové auto.
Vozidlo podstatne narástlo do dĺžky (+90 mm) i šírky (+45 mm) voči predchodcovi. Priestor pre hlavu predných pasažierov vzrástol o 8 mm, šírka vo výške lakťov vpredu o 39 mm. Vzadu je šírka veľkorysejšia o 26 mm, vo výške lakťov. Rázvor náprav narástol voči predchádzajúcej generácii o 108 mm.
Nová Škoda Octavia ponúkne extrémne veľký batožinový priestor – 590 litrov.
Asistenčné systémy prekonávajú Superb Ponuka bezpečnostných a asistenčných pomocníkov prekonáva aj v súčasnosti predávanú, o triedu vyššie položenú Škodu Superb. Octavii nechýbajú systémy predstavené vo Volkswagene Golf siedmej generácie.
V ponuke výbavy sa objavia: multikolízna brzda (snaží sa automaticky spomaliť vozidlo, ak sa po nehode ďalej pohybuje), aktívna kapota na ochranu chodcov, asistent pre stráženie neželaného opustenia jazdného pruhu, asistent rozpoznávajúci únavu vodiča, alebo deväť airbagov vrátane kolenného a bočných.
Pohodlie v Octavii doplní aj adaptívny tempomat, asistent diaľkových svetiel, parkovací asistent pre parkovanie do radu pozdĺžne stojacich vozidiel, rozpoznávanie dopravných značiek, panoramatická strecha, alebo bez-kľúčový vstup do vozidla.
Novej Octavii nebude chýbať systém na zmenu jazdných režimov Driving Mode Selection, ktorým už disponuje Golf Mk7 a nový Seat Leon.
Nebude chýbať Greenline, 4x4 ani RS Pod kapotou sa zatiaľ objavia štyri benzínové a štyri naftové motory. Najúspornejší dieslový motor z radu Greenline (1,6 TDI) sa chváli priemernou papierovou spotrebou len 3,4 l na 100 km.
Najslabším motorom sa stane benzínový agregát 1,2 TSI s výkonom 63 kW (86 k). Miesto najsilnejšieho zaujme benzínová jednaosmička (1,8 TSI), ktorá ponúkne výkon 132 kW (179 k).
S odstupom času chce Škoda na trh uviesť aj agregáty spaľujúce stlačený zemný plyn CNG. Všetky motorizácie, okrem prvých dvoch základných, budú vybavené systémom Stop Štart.
Okrem manuálnych prevodoviek, bude k dispozícii aj dvojspojkový automat DSG a verzia s pohonom všetkých štyroch kolies. Zadná náprava bude mať dva varianty – klasická náprava s torznou priečkou, alebo viacprvkové zavesenie kolies – v závislosti na vybranej motorizácii.
Automobilka Škoda počíta s novou Octaviou ako s globálnym vozidlom. S drobnými úpravami sa dostane nielen na trhy v Európe, ale aj Číne alebo Indii.
Cenu nového modelu by mali oznámiť v polovici januára budúceho roka. Dúfame, že nie po kúskoch.