Nová Škoda Octavia je trieda sama pre seba

Oficiálne predstavili novú Škodu Octavia. Chce ponúknuť extrémne veľký priestor pre cestujúcich a batožinu napriek tomu, že je o viac ako 100 kg ľahšia.

Novú Octaviu predstavil šéf firmy Winfried Vahland. "Je to bestseller. Najdôležitejší prvok našej rastovej stratégie."(Zdroj: Škoda)

Predchádzajúcich dvoch generácií Škody Octavie predali viac, ako 4,5 milióna. Tretia generácia by rada na tieto úspechy nadviazala. V danej triede chce ponúknuť extrémne veľký priestor pre cestujúcich a batožinu napriek tomu, že je o viac ako 100 kg ľahšia.

BRATISLAVA. Oficiálne fotografie novej generácie liftbacku Škoda Octavia zaplavili svet. Predstavenia v Mladej Boleslavi sa zúčastnilo viac ako 300 novinárov z celého sveta.

Napriek tomu, že nové auto pôsobilo po množstve neoficiálnych fotografií a oficiálnych detailov, ako „stará známa“ – predsa len, ide o nové auto.

Vozidlo podstatne narástlo do dĺžky (+90 mm) i šírky (+45 mm) voči predchodcovi. Priestor pre hlavu predných pasažierov vzrástol o 8 mm, šírka vo výške lakťov vpredu o 39 mm. Vzadu je šírka veľkorysejšia o 26 mm, vo výške lakťov. Rázvor náprav narástol voči predchádzajúcej generácii o 108 mm.

Nová Škoda Octavia ponúkne extrémne veľký batožinový priestor – 590 litrov.

Asistenčné systémy prekonávajú Superb

Ponuka bezpečnostných a asistenčných pomocníkov prekonáva aj v súčasnosti predávanú, o triedu vyššie položenú Škodu Superb. Octavii nechýbajú systémy predstavené vo Volkswagene Golf siedmej generácie.

V ponuke výbavy sa objavia: multikolízna brzda (snaží sa automaticky spomaliť vozidlo, ak sa po nehode ďalej pohybuje), aktívna kapota na ochranu chodcov, asistent pre stráženie neželaného opustenia jazdného pruhu, asistent rozpoznávajúci únavu vodiča, alebo deväť airbagov vrátane kolenného a bočných.

Pohodlie v Octavii doplní aj adaptívny tempomat, asistent diaľkových svetiel, parkovací asistent pre parkovanie do radu pozdĺžne stojacich vozidiel, rozpoznávanie dopravných značiek, panoramatická strecha, alebo bez-kľúčový vstup do vozidla.

Novej Octavii nebude chýbať systém na zmenu jazdných režimov Driving Mode Selection, ktorým už disponuje Golf Mk7 a nový Seat Leon.

Nebude chýbať Greenline, 4x4 ani RS

Pod kapotou sa zatiaľ objavia štyri benzínové a štyri naftové motory. Najúspornejší dieslový motor z radu Greenline (1,6 TDI) sa chváli priemernou papierovou spotrebou len 3,4 l na 100 km.

Najslabším motorom sa stane benzínový agregát 1,2 TSI s výkonom 63 kW (86 k). Miesto najsilnejšieho zaujme benzínová jednaosmička (1,8 TSI), ktorá ponúkne výkon 132 kW (179 k).

S odstupom času chce Škoda na trh uviesť aj agregáty spaľujúce stlačený zemný plyn CNG. Všetky motorizácie, okrem prvých dvoch základných, budú vybavené systémom Stop Štart.

Okrem manuálnych prevodoviek, bude k dispozícii aj dvojspojkový automat DSG a verzia s pohonom všetkých štyroch kolies. Zadná náprava bude mať dva varianty – klasická náprava s torznou priečkou, alebo viacprvkové zavesenie kolies – v závislosti na vybranej motorizácii.

Automobilka Škoda počíta s novou Octaviou ako s globálnym vozidlom. S drobnými úpravami sa dostane nielen na trhy v Európe, ale aj Číne alebo Indii.

Cenu nového modelu by mali oznámiť v polovici januára budúceho roka. Dúfame, že nie po kúskoch.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Posledné byty za uvádzacie ceny v úspešnom projekte Adlerova
  3. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  4. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Talent - vzdelanie - úspech
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  8. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  9. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  10. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  1. Posledné byty za uvádzacie ceny v úspešnom projekte Adlerova
  2. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  3. Naše finančné družstvo - príbeh Mojmíra Begána
  4. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  5. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  6. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  7. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  8. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  9. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  10. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 23 582
  2. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 14 909
  3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 9 961
  4. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 6 394
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 6 175
  6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 716
  7. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 5 239
  8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 381
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 3 988
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 816

Téma: Škoda


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bugár: Vyzerám ako nejaká troska? Strane mám čo ponúknuť aj po ďalších voľbách

Až také jednoduché to nebude, hovorí o Ficovej prípadnej kandidatúre na ústavného sudcu.

PLUS

Sardínsky šéfkuchár o Slovákoch: Netušia, čo si objednali

Prišiel na týždeň, no žije tu 16 rokov.

Neprehliadnite tiež

Šéfdizajnér Seatu: Budúci rok nás čaká výrazná zmena

Alejandro Mesonero-Romanos otvoril v Seate novú kapitolu dizajnu a onedlho načne ďalšiu, ale už bez Cupry.

Cupra Ateca má poriadny výkon a prišla o znak Seat

Stane sa prvým modelom v novej ére samostatnej značky Cupra.

Alkohol zavinil pätinu obetí dopravných nehôd v EÚ

V Európe sa vypije viac aklkoholu ako kdekoľvek inde na svete.

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.