Nová Škoda Octavia je trieda sama pre seba

Oficiálne predstavili novú Škodu Octavia. Chce ponúknuť extrémne veľký priestor pre cestujúcich a batožinu napriek tomu, že je o viac ako 100 kg ľahšia.

Novú Octaviu predstavil šéf firmy Winfried Vahland. "Je to bestseller. Najdôležitejší prvok našej rastovej stratégie."(Zdroj: Škoda)

Predchádzajúcich dvoch generácií Škody Octavie predali viac, ako 4,5 milióna. Tretia generácia by rada na tieto úspechy nadviazala. V danej triede chce ponúknuť extrémne veľký priestor pre cestujúcich a batožinu napriek tomu, že je o viac ako 100 kg ľahšia.

BRATISLAVA. Oficiálne fotografie novej generácie liftbacku Škoda Octavia zaplavili svet. Predstavenia v Mladej Boleslavi sa zúčastnilo viac ako 300 novinárov z celého sveta.

Napriek tomu, že nové auto pôsobilo po množstve neoficiálnych fotografií a oficiálnych detailov, ako „stará známa“ – predsa len, ide o nové auto.

Vozidlo podstatne narástlo do dĺžky (+90 mm) i šírky (+45 mm) voči predchodcovi. Priestor pre hlavu predných pasažierov vzrástol o 8 mm, šírka vo výške lakťov vpredu o 39 mm. Vzadu je šírka veľkorysejšia o 26 mm, vo výške lakťov. Rázvor náprav narástol voči predchádzajúcej generácii o 108 mm.

Nová Škoda Octavia ponúkne extrémne veľký batožinový priestor – 590 litrov.

Asistenčné systémy prekonávajú Superb

Ponuka bezpečnostných a asistenčných pomocníkov prekonáva aj v súčasnosti predávanú, o triedu vyššie položenú Škodu Superb. Octavii nechýbajú systémy predstavené vo Volkswagene Golf siedmej generácie.

V ponuke výbavy sa objavia: multikolízna brzda (snaží sa automaticky spomaliť vozidlo, ak sa po nehode ďalej pohybuje), aktívna kapota na ochranu chodcov, asistent pre stráženie neželaného opustenia jazdného pruhu, asistent rozpoznávajúci únavu vodiča, alebo deväť airbagov vrátane kolenného a bočných.

Pohodlie v Octavii doplní aj adaptívny tempomat, asistent diaľkových svetiel, parkovací asistent pre parkovanie do radu pozdĺžne stojacich vozidiel, rozpoznávanie dopravných značiek, panoramatická strecha, alebo bez-kľúčový vstup do vozidla.

Novej Octavii nebude chýbať systém na zmenu jazdných režimov Driving Mode Selection, ktorým už disponuje Golf Mk7 a nový Seat Leon.

Nebude chýbať Greenline, 4x4 ani RS

Pod kapotou sa zatiaľ objavia štyri benzínové a štyri naftové motory. Najúspornejší dieslový motor z radu Greenline (1,6 TDI) sa chváli priemernou papierovou spotrebou len 3,4 l na 100 km.

Najslabším motorom sa stane benzínový agregát 1,2 TSI s výkonom 63 kW (86 k). Miesto najsilnejšieho zaujme benzínová jednaosmička (1,8 TSI), ktorá ponúkne výkon 132 kW (179 k).

S odstupom času chce Škoda na trh uviesť aj agregáty spaľujúce stlačený zemný plyn CNG. Všetky motorizácie, okrem prvých dvoch základných, budú vybavené systémom Stop Štart.

Okrem manuálnych prevodoviek, bude k dispozícii aj dvojspojkový automat DSG a verzia s pohonom všetkých štyroch kolies. Zadná náprava bude mať dva varianty – klasická náprava s torznou priečkou, alebo viacprvkové zavesenie kolies – v závislosti na vybranej motorizácii.

Automobilka Škoda počíta s novou Octaviou ako s globálnym vozidlom. S drobnými úpravami sa dostane nielen na trhy v Európe, ale aj Číne alebo Indii.

Cenu nového modelu by mali oznámiť v polovici januára budúceho roka. Dúfame, že nie po kúskoch.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 434
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 6 882
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 665
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 473
  5. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 094
  6. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 089
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 775
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 625
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 168
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 759

Téma: Škoda


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

KOMENTÁRE

(Ne)obyčajný človek Igor Matovič

Lídra Obyčajných ľudí šikanuje koalícia, no sám zo seba robí ľahký terč.

KOMENTÁRE

Ako sa žije v kraji, kde bane miznú

Vnímajú ich ako náletové buriny, ktoré sa uchytili v pustnúcom kraji.

DOMOV

Čo hovoria na vývoj v Poľsku Fico, Šebej či Švecová

Poľská vláda zasahuje do nezávislosti ústavného súdu.

Neprehliadnite tiež

Nemecko zachráni dieselové autá za 2 miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.

Aktivisti: Kolóne na D1 mohli zabrániť kolektory

Medzi Bratislavou a Trnavou sú ohrozené životy i majetky ľudí.