SME
Štvrtok, 2. február, 2023 | Meniny má Erik, Erika

Nová Škoda Octavia je trieda sama pre seba

Oficiálne predstavili novú Škodu Octavia. Chce ponúknuť extrémne veľký priestor pre cestujúcich a batožinu napriek tomu, že je o viac ako 100 kg ľahšia.

Novú Octaviu predstavil šéf firmy Winfried Vahland. "Je to bestseller. Najdôležitejší prvok našej rastovej stratégie."Novú Octaviu predstavil šéf firmy Winfried Vahland. "Je to bestseller. Najdôležitejší prvok našej rastovej stratégie." (Zdroj: Škoda)

Predchádzajúcich dvoch generácií Škody Octavie predali viac, ako 4,5 milióna. Tretia generácia by rada na tieto úspechy nadviazala. V danej triede chce ponúknuť extrémne veľký priestor pre cestujúcich a batožinu napriek tomu, že je o viac ako 100 kg ľahšia.

BRATISLAVA. Oficiálne fotografie novej generácie liftbacku Škoda Octavia zaplavili svet. Predstavenia v Mladej Boleslavi sa zúčastnilo viac ako 300 novinárov z celého sveta.

Napriek tomu, že nové auto pôsobilo po množstve neoficiálnych fotografií a oficiálnych detailov, ako „stará známa“ – predsa len, ide o nové auto.

Vozidlo podstatne narástlo do dĺžky (+90 mm) i šírky (+45 mm) voči predchodcovi. Priestor pre hlavu predných pasažierov vzrástol o 8 mm, šírka vo výške lakťov vpredu o 39 mm. Vzadu je šírka veľkorysejšia o 26 mm, vo výške lakťov. Rázvor náprav narástol voči predchádzajúcej generácii o 108 mm.

Nová Škoda Octavia ponúkne extrémne veľký batožinový priestor – 590 litrov.

Asistenčné systémy prekonávajú Superb

Ponuka bezpečnostných a asistenčných pomocníkov prekonáva aj v súčasnosti predávanú, o triedu vyššie položenú Škodu Superb. Octavii nechýbajú systémy predstavené vo Volkswagene Golf siedmej generácie.

V ponuke výbavy sa objavia: multikolízna brzda (snaží sa automaticky spomaliť vozidlo, ak sa po nehode ďalej pohybuje), aktívna kapota na ochranu chodcov, asistent pre stráženie neželaného opustenia jazdného pruhu, asistent rozpoznávajúci únavu vodiča, alebo deväť airbagov vrátane kolenného a bočných.

Pohodlie v Octavii doplní aj adaptívny tempomat, asistent diaľkových svetiel, parkovací asistent pre parkovanie do radu pozdĺžne stojacich vozidiel, rozpoznávanie dopravných značiek, panoramatická strecha, alebo bez-kľúčový vstup do vozidla.

Novej Octavii nebude chýbať systém na zmenu jazdných režimov Driving Mode Selection, ktorým už disponuje Golf Mk7 a nový Seat Leon.

Nebude chýbať Greenline, 4x4 ani RS

Pod kapotou sa zatiaľ objavia štyri benzínové a štyri naftové motory. Najúspornejší dieslový motor z radu Greenline (1,6 TDI) sa chváli priemernou papierovou spotrebou len 3,4 l na 100 km.

Najslabším motorom sa stane benzínový agregát 1,2 TSI s výkonom 63 kW (86 k). Miesto najsilnejšieho zaujme benzínová jednaosmička (1,8 TSI), ktorá ponúkne výkon 132 kW (179 k).

S odstupom času chce Škoda na trh uviesť aj agregáty spaľujúce stlačený zemný plyn CNG. Všetky motorizácie, okrem prvých dvoch základných, budú vybavené systémom Stop Štart.

Okrem manuálnych prevodoviek, bude k dispozícii aj dvojspojkový automat DSG a verzia s pohonom všetkých štyroch kolies. Zadná náprava bude mať dva varianty – klasická náprava s torznou priečkou, alebo viacprvkové zavesenie kolies – v závislosti na vybranej motorizácii.

Automobilka Škoda počíta s novou Octaviou ako s globálnym vozidlom. S drobnými úpravami sa dostane nielen na trhy v Európe, ale aj Číne alebo Indii.

Cenu nového modelu by mali oznámiť v polovici januára budúceho roka. Dúfame, že nie po kúskoch.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  3. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  4. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  5. Dodajte vašej pokožke šťavu
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  1. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  2. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  3. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu
  5. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  6. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  7. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  8. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 942
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 070
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 310
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 643
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 668
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 084
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 012
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová dorazila do Kyjeva vo štvrtok.

Kyjev vie, že najväčším problémom je korupcia. Pokračuje v zásahoch.


4 h
Jaroslav Halák.

Sezóna 2022/23 pripomína Halákovu kariéru ako takú.


6 h
Ivan Chrenko (3 ku 2)

Chrenko vybudoval najväčšieho slovenského developera, hoci nie všetky projekty mu vyšli.


12 h
Fínska premiérka Sanna Marin a švédsky premiér Ulf Kristersson.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 23 h

Neprehliadnite tiež

Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


8 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan

Blogy SME

  1. Jozef Stasík: iCow: Aplikácia z Kene, ktorá pomáha farmárom zlepšiť produktivitu stáda a zvýšiť príjmy
  2. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  3. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  4. Barbora Suráková: Čo vidieť a zažiť v perle Maroka – Marrákeši
  5. Miriam Studeničová: Koniec duchovného tuláctva a duchovného bezdomovectva
  6. Martin Sukupčák: Neskutočný pokrytec Fico
  7. Irena Šimuneková: Keď sme na SME II.
  8. Štefan Vidlár: Šampáňo - kampáňo
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 645
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 741
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 3 999
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 884
  5. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 758
  6. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 688
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 936
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 755
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu