SME
Pondelok, 30. január, 2023 | Meniny má Ema

Ak agresívny vodič nespraví nehodu, viac ako 60 eur pokuty nedostane

S pribúdajúcim počtom áut na cestách sa zvyšuje pravdepodobnosť, že natrafíte na agresívneho vodiča. Občas na jeho konanie ale doplatia nevinní.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Karol: "V piatok ráno v decembri sa stala drobná dopravná nehoda za Račianskym Mýtom v Bratislave. Dvaja vodiči si už v križovatke vytrubovali, asi jeden trochu vytlačil druhého. Následne jeden z nich, vodič bledomodrej Fabie, predbehol druhého vodiča a prudko zabrzdil, až bolo na ľade počuť flekovanie pneumatík. Vodič za ním situáciu zvládol a ubrzdil. Následne, vodič Fabie rýchlo unikal preč. V rade za týmito dvomi autami sa ale zrazili nasledujúce dve osobné vozidlá (prvé bolo čierne so ženou za volantom a druhé svetlé)."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Podobný príbeh nám pred niekoľkými dňami rozpovedal aj kolega. Keď šiel ráno do práce trolejbusom, všimol si, ako sa trolejbus pravdepodobne natlačil pred Škodu Octavia pre prechádzaní z jedného pruhu do druhého.

Vodič Škody situáciu psychicky nezvládol, predbehol sprava trolejbus a prudko pred ním zabrzdil. V tomto prípade sa však našťastie nikomu nič nestalo.

Nebezpečným môže byť ktokoľvek

Napriek tomu, že autá môžu byť v rukách nezodpovedných vodičov zbraňou, vodičský preukaz môže získať v podstate ktokoľvek veľmi jednoducho a rýchlo. Napríklad vodiči, ktorí sú si za volantom premávke mimoriadne neistí. Na cestách neraz spanikária a nepredvídateľnými reakciami ohrozujú iných.

Ďalšou skupinou vodičov, ktorá by sa na cestách nemala objavovať, sú "ignoranti". Dokonalo ovládajú auto, možno aj dopravné pravidlá, ale tie sú im ukradnuté. Dôležitejšie je pre nich byť všade prvý, najrýchlejší. Myslia síce na bezpečnú jazdu, no iba prvoplánovo. Dokážu zareagovať na predvídateľné riziko, nie sú ale pripravení na nečakané a menej pravdepodobné situácie.

SkryťVypnúť reklamu

Najhorší sú však agresívni vodiči. Aj keď agresivita drieme v každom z nás, väčšina ju dokáže ovládať aj v kritických situáciách. Malá skupina šoférov však necháva svojim pudom voľný priebeh a neváhajú úmyselne ohroziť iných, často z pomsty.

Každý vodič by mal jazdiť tak, aby zvládol zabrzdiť

Ako ukázala Karolova skúsenosť, pôvodca nebezpečnej situácie, ktorú úmyselne vyvolal, sa problémom vyhol útekom. Na jeho prudké zabrzdenie doplatili šoféri, ktorí s pomstou agresívneho šoféra nemali nič spoločné.

Bez svedkov alebo kamerového záznamu s veľkou pravdepodobnosťou pripadne celá vina na niektorého z vodičov, ktorí sa zrazili. Aj keď skutočným vinníkom je niekto úplne iný.

Možno by pomohlo, keby svedkovia takýchto situácií zavolali políciu. Aj keď je malá šanca na potrestanie agresívneho vodiča, je tu istá pravdepodobnosť, že sa počet agresívnych vodičov na cestách zníži, ak sa polícia tomuto problému bude venovať.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek všetkému, aj vodič, ktorý nezabrzdil a narazil do auta pred ním, je čiastočne vinný. Vodič je povinný jazdiť v takej vzdialenosti od vozidla pred ním a takou rýchlosťou, aby dokázal bezpečne spomaliť alebo zastaviť. Aj v kolónach alebo na šmykľavých cestách.

Spravodlivo potrestať agresívneho vodiča sa dnes nedá

"Vodič nesmie znížiť náhle rýchlosť jazdy alebo náhle zastaviť, ak to nevyžaduje bezpečnosť cestnej premávky," píše sa v zákone o cestnej premávke.

Ak by sa žiadne auto nezrazilo, agresívny vodič za svoj priestupok riskuje pokutu najviac 100 eur. V prípade havárie áut ho môžu pokutovať až do 1300 eur a šoférovať mu zakážu na jeden až 5 rokov.

Dokázať to ale agresívnemu vodičovi, ak ho neusvedčia na mieste, je takmer nemožné.

SkryťVypnúť reklamu

Vyhnať z ciest nebezpečných vodičov sa prakticky nedá. Ostatným zostáva byť aj v normálnej premávke veľmi opatrný.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  2. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  3. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 10 866
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 242
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 968
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 944
  5. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 713
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 570
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 044
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur 856
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Generálny prokurátor Maroš Žilinka v parlamente.

V kauzách vplyvných ľudí vidí špeciálna prokuratúra odlišný prístup.


7 h
Ilustračné foto.

Predaj beží v „prázdninovom“ režime, cenové korekcie sa dotknú špecifických projektov.


26. jan
Peter Tkačenko

Existovať smie len Dzurindova strana so všetkým, čo k tomu patrí.


12 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


3 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Soňa Fröhlichová: Château-d’Œx – hlavné mesto teplovzdušných balónov vo švajčiarskych Alpách
  2. Jozef Sitko: Vraj samozvaný premiér Heger?
  3. Samuel Ivančák: Phil Collins, ten chlapík od vedľa
  4. Martin Krsak: Dátová analýza, programovanie a telemedicína ako spôsob nabudenia regionálnej ekonomiky?
  5. Miluna Rolinczová: MamaNávod: Ako nestratiť dieťa do 7 týždňa ?
  6. Ivan Mlynár: Kotleba by mal ísť do žalára za hoax, že policajný prezident Hamran mal ťažký infarkt
  7. Monika Kusendová: Zimné tatranské chodníčky alebo po stopách tamojších vysokohorských chát
  8. Veronika Michalčíková: Kežmarok (3): Cenzúra, ľúbostný trojuholník a epidémia moru
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 29 749
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 15 522
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 215
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 052
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 005
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 805
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 726
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 627
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu