SME

Mercedes použil na triede E úplne nový dizajn

Trieda E nadobro končí s rozdvojenými prednými reflektormi a vracia sa ku klasike v modernom štýle. Nikdy pred tým nebol Mercedes manažérskej triedy E tak odvážny ako teraz.

Najväčšie zmeny vidieť na čelnej maske, ktorá spojila oddelené reflektory.Najväčšie zmeny vidieť na čelnej maske, ktorá spojila oddelené reflektory. (Zdroj: Mercedes)

Novinka bude vzorom v oblasti bezpečnosti a okrem dizajnu dostane nové technické vymoženosti, ďalšie motory a ponechá si konzervatívny interiér.

BRATISLAVA. Úpravy na triede nekončia pri veľmi emotívnom a musíme uznať, že vydarenom predku auta. Pod prednou kapotou debutuje nový benzínový štvorvalec BlueDIRECT s objemom dva litre, priamym vstrekovaním paliva, s výkonom 155 kW a s krútiacim momentom 350 Nm. Prepĺňaný dvojliter je Vďaka spotrebe 5,8 litra a danému výkonu zaradený do najvyššej triedy účinnosti A.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Hybrid ostáva v ponuke

Okrem optimalizácie súčasných motorov ostáva trieda E aj pri naftovom hybride E300BlueTEC HYBRID, ktorý kombinuje naftový dvojliter s výkonom 150 kW a elektromotor (19 kW). Hybridná sústava by mala dosiahnuť kombinovanú spotrebu 4,1 l/100km.

Trieda E s novou tvárou dostane možnosť alternatívnej šesťstupňovej manuálnej prevodovky so skrátenými dráhami radenia a medzi motorom a hnanými nápravami debutuje v tomto modelovom rade ostatná verzia automatu 7G-Tronic Plus s možnosťou radenia pákou alebo "lopatkami" pod volantom.

Načítavam video...

Popri celkovo 18 motorizáciách a štandardnom výbere medzi pohonom zadnej nápravy a všetkých kolies 4MATIC sa v triede E predstavia úplne nové bezpečnostné systémy pripravené pre budúcu triedu S.

SkryťVypnúť reklamu

Kým ešte pred desaťročiami debutovali airbagy, ABS alebo ESP v triede S, dnes príde s jedenástkou nových systémov trieda E.

Mercedes vyššej strednej triedy dostane podvozok so štyrmi základnými variantmi nastavenia. Automobilka tiež sľubuje viac možností pre individualizáciu a zostavenie výbavy.

Bude vzorom bezpečnosti

Automobilka zahrnula všetky známe aj nové a navzájom spolupracujúce bezpečnostné systémy pod jednu strechu s označením Inteligent Drive.

Namiesto jednej sólo kamery, ktorá monitorovala priestor pred autom doteraz, prichádza stereo kamera "Stereo Multi Purpose Camera", ktorá má dva objektívy a sníma širší priestor pred autom a dovidí až do vzdialenosti 500 metrov.

Kamera neslúži len jednému systému, ale odovzdáva obraz do hlavného riadiaceho centra bezpečnostných systémov. Z obrazu si potom každý systém zoberie to svoje a napríklad predkolízna brzda dokáže zareagovať na chodca až do rýchlosti 50 kilometrov za hodinu.

SkryťVypnúť reklamu

Asistent jazdnej dráhy rozpoznáva obsadenie susedných pruhov a dokonca reaguje aj na autá v protismere. V prípade hroziacej zrážky dokáže asistent jednostranným brzdením, udržať auto v jazdnom pruhu.

Benzínové motory

Model

Valce

objem (cm3)

Výkon pri ot./min.

Krútiaci moment pri ot./min.

0-100 km/h v s

Spotreba
l/100 km

E 200

4

1991

135 kW (184 k) /5500

300 Nm /1200 - 4000

7,9

(8,3)

5,8

(6,0)

E 250

4

1991

155 kW (211 k) /5500

350 Nm /1200 - 4000

7,4

(7,8)

5,8

(6,1)

E 300

V6

3498

185 kW (252 k) /6500

340 Nm /

3500 - 4500

7,1

(7,5)

6,8

(7,1)

E 300 4MATIC

V6

3498

185 kW (252 k) /6500

340 Nm /3500-4500

7,4

(7,8)

7,4

(7,8)

E 350

V6

3498

225 kW (306 k) /6500

370 Nm /3500 - 5250

6,3

(6,7)

6,8

(7,1)

E 350 4MATIC

V6

3498

225 kW (306 k) /6500

370 Nm /3500 - 5250

6,6

(7,1)

7,4

(7,8)

E 400 *

V6

2996

245 kW (333 k) /5250 - 6000

480 Nm /1600 - 4000

5,9

(6,3)

7,5

(7,7)

E 400 4MATIC *

V6

2996

245 kW (333 k) /5250 - 6000

480 Nm /1600 - 4000

5,9

(6,3)

8,0

(8,3)

E 500

V8

4663

300 kW (408 k) /5000 - 5750

600 Nm /1600 - 4750

5,2

(5,4)

8,9

(9,3)

E 500 4MATIC

V8

4663

300 kW (408 k) /5000 - 5750

600 Nm /1600 - 4750

5,2

(5,4)

9,4

(9,5)

Naftové motory

Model

Val.

Objem (cm3)

Výkon pri ot./min.

Krútiaci moment pri ot./min.

0-100 km/h v s

Spotreba
l/100 km

E 200 CDI

4

2143

100 kW (136 k) /2800 - 4600

360 Nm /

1600 - 2600

9,5

(10,1)

4,9

(5,3)

E 220 CDI

4

2143

125 kW (170 k) /3000 - 4200

400 Nm /

1400 - 2800

8,4

(8,6)

4,7

(5,2)

E 250 CDI

4

2143

150 kW (204 k) /3800

500 Nm /

1600 - 1800

7,5

(7,8)

4,8

(5,2)

E 250 CDI 4MATIC

4

2143

150 kW (204 k) /388

500 Nm /

1600 - 1800

7,9

(8,1)

5,5

(5,8)

E 300 BlueTEC

V6

2987

170 kW (231 k) /3800

540 Nm /

1550 - 2400

7,1

(7,4)

5,5

(5,7)

E 350 BlueTEC

V6

2987

185 kW (252 k) /3600

620 Nm /

1600 – 2400

6,6

(6,9)

5,5

(5,7)

E 350 BlueTEC 4MATIC

V6

2987

185 kW (252 k) /3600

620 Nm /

1600 - 2400

6,7

(7,0)

6,0

(6,4)

E 300 BlueTEC HYBRID

4

2143

150 kW (204 k) /4200

Elektromotor
19 kW (26 k)

500 Nm
/1600 – 1800

Elektromotor
280 Nm

7,5

(7,8)

4,1

(4,4)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 439
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 327
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 894
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 806
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 559
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 424
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 142
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  7. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 804
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 525
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 299
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 038
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu