SME

Mercedes použil na triede E úplne nový dizajn

Trieda E nadobro končí s rozdvojenými prednými reflektormi a vracia sa ku klasike v modernom štýle. Nikdy pred tým nebol Mercedes manažérskej triedy E tak odvážny ako teraz.

Najväčšie zmeny vidieť na čelnej maske, ktorá spojila oddelené reflektory.Najväčšie zmeny vidieť na čelnej maske, ktorá spojila oddelené reflektory. (Zdroj: Mercedes)

Novinka bude vzorom v oblasti bezpečnosti a okrem dizajnu dostane nové technické vymoženosti, ďalšie motory a ponechá si konzervatívny interiér.

BRATISLAVA. Úpravy na triede nekončia pri veľmi emotívnom a musíme uznať, že vydarenom predku auta. Pod prednou kapotou debutuje nový benzínový štvorvalec BlueDIRECT s objemom dva litre, priamym vstrekovaním paliva, s výkonom 155 kW a s krútiacim momentom 350 Nm. Prepĺňaný dvojliter je Vďaka spotrebe 5,8 litra a danému výkonu zaradený do najvyššej triedy účinnosti A.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Hybrid ostáva v ponuke

Okrem optimalizácie súčasných motorov ostáva trieda E aj pri naftovom hybride E300BlueTEC HYBRID, ktorý kombinuje naftový dvojliter s výkonom 150 kW a elektromotor (19 kW). Hybridná sústava by mala dosiahnuť kombinovanú spotrebu 4,1 l/100km.

Trieda E s novou tvárou dostane možnosť alternatívnej šesťstupňovej manuálnej prevodovky so skrátenými dráhami radenia a medzi motorom a hnanými nápravami debutuje v tomto modelovom rade ostatná verzia automatu 7G-Tronic Plus s možnosťou radenia pákou alebo "lopatkami" pod volantom.

Načítavam video...

Popri celkovo 18 motorizáciách a štandardnom výbere medzi pohonom zadnej nápravy a všetkých kolies 4MATIC sa v triede E predstavia úplne nové bezpečnostné systémy pripravené pre budúcu triedu S.

SkryťVypnúť reklamu

Kým ešte pred desaťročiami debutovali airbagy, ABS alebo ESP v triede S, dnes príde s jedenástkou nových systémov trieda E.

Mercedes vyššej strednej triedy dostane podvozok so štyrmi základnými variantmi nastavenia. Automobilka tiež sľubuje viac možností pre individualizáciu a zostavenie výbavy.

Bude vzorom bezpečnosti

Automobilka zahrnula všetky známe aj nové a navzájom spolupracujúce bezpečnostné systémy pod jednu strechu s označením Inteligent Drive.

Namiesto jednej sólo kamery, ktorá monitorovala priestor pred autom doteraz, prichádza stereo kamera "Stereo Multi Purpose Camera", ktorá má dva objektívy a sníma širší priestor pred autom a dovidí až do vzdialenosti 500 metrov.

Kamera neslúži len jednému systému, ale odovzdáva obraz do hlavného riadiaceho centra bezpečnostných systémov. Z obrazu si potom každý systém zoberie to svoje a napríklad predkolízna brzda dokáže zareagovať na chodca až do rýchlosti 50 kilometrov za hodinu.

SkryťVypnúť reklamu

Asistent jazdnej dráhy rozpoznáva obsadenie susedných pruhov a dokonca reaguje aj na autá v protismere. V prípade hroziacej zrážky dokáže asistent jednostranným brzdením, udržať auto v jazdnom pruhu.

Benzínové motory

Model

Valce

objem (cm3)

Výkon pri ot./min.

Krútiaci moment pri ot./min.

0-100 km/h v s

Spotreba
l/100 km

E 200

4

1991

135 kW (184 k) /5500

300 Nm /1200 - 4000

7,9

(8,3)

5,8

(6,0)

E 250

4

1991

155 kW (211 k) /5500

350 Nm /1200 - 4000

7,4

(7,8)

5,8

(6,1)

E 300

V6

3498

185 kW (252 k) /6500

340 Nm /

3500 - 4500

7,1

(7,5)

6,8

(7,1)

E 300 4MATIC

V6

3498

185 kW (252 k) /6500

340 Nm /3500-4500

7,4

(7,8)

7,4

(7,8)

E 350

V6

3498

225 kW (306 k) /6500

370 Nm /3500 - 5250

6,3

(6,7)

6,8

(7,1)

E 350 4MATIC

V6

3498

225 kW (306 k) /6500

370 Nm /3500 - 5250

6,6

(7,1)

7,4

(7,8)

E 400 *

V6

2996

245 kW (333 k) /5250 - 6000

480 Nm /1600 - 4000

5,9

(6,3)

7,5

(7,7)

E 400 4MATIC *

V6

2996

245 kW (333 k) /5250 - 6000

480 Nm /1600 - 4000

5,9

(6,3)

8,0

(8,3)

E 500

V8

4663

300 kW (408 k) /5000 - 5750

600 Nm /1600 - 4750

5,2

(5,4)

8,9

(9,3)

E 500 4MATIC

V8

4663

300 kW (408 k) /5000 - 5750

600 Nm /1600 - 4750

5,2

(5,4)

9,4

(9,5)

Naftové motory

Model

Val.

Objem (cm3)

Výkon pri ot./min.

Krútiaci moment pri ot./min.

0-100 km/h v s

Spotreba
l/100 km

E 200 CDI

4

2143

100 kW (136 k) /2800 - 4600

360 Nm /

1600 - 2600

9,5

(10,1)

4,9

(5,3)

E 220 CDI

4

2143

125 kW (170 k) /3000 - 4200

400 Nm /

1400 - 2800

8,4

(8,6)

4,7

(5,2)

E 250 CDI

4

2143

150 kW (204 k) /3800

500 Nm /

1600 - 1800

7,5

(7,8)

4,8

(5,2)

E 250 CDI 4MATIC

4

2143

150 kW (204 k) /388

500 Nm /

1600 - 1800

7,9

(8,1)

5,5

(5,8)

E 300 BlueTEC

V6

2987

170 kW (231 k) /3800

540 Nm /

1550 - 2400

7,1

(7,4)

5,5

(5,7)

E 350 BlueTEC

V6

2987

185 kW (252 k) /3600

620 Nm /

1600 – 2400

6,6

(6,9)

5,5

(5,7)

E 350 BlueTEC 4MATIC

V6

2987

185 kW (252 k) /3600

620 Nm /

1600 - 2400

6,7

(7,0)

6,0

(6,4)

E 300 BlueTEC HYBRID

4

2143

150 kW (204 k) /4200

Elektromotor
19 kW (26 k)

500 Nm
/1600 – 1800

Elektromotor
280 Nm

7,5

(7,8)

4,1

(4,4)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom
  2. Trojuholník, ktorý šetrí čas aj kroky
  3. Pulzari ukazuje, prečo algoritmy milujú dobrú kreatívu
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  2. Pulzari ukazuje, prečo algoritmy milujú dobrú kreatívu
  3. Keď sa z brigády stane kariéra
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  5. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom
  6. Trojuholník, ktorý šetrí čas aj kroky
  7. Tienenie? Áno! Profirol dotácie™ pre veľký úspech pokračujú
  8. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 559
  2. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 4 023
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 587
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 810
  5. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 107
  6. Bez nich by elektrina netiekla. 1 704
  7. Taký obrovský úver ich mohol úplne položiť 1 429
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 376
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Bijeme sa do pŕs , aký sme národ , pritom je u nás najviac čiernych skládok z celej EÚ !!
  2. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja
  3. Martin Turčan: Ohlodaná kosť v tlame KDH a HS
  4. Rudolfa Vallová: Vyhnal parlament muža a ženu z raja a stavia ich pred svetský súd?
  5. Jakub Cipko: Obyčajní ľudia opäť (Fica) nesklamali
  6. Anton Lisinovič: Svätec, surfista a Ceo
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Ako prokurátori rozhodovali, kto sa vyhne stíhaniu?
  8. Vladimír Bojničan: Protiústavná zmena ústavy? Klerikáli, nacionalisti, ficovci a putinovci – zvrátené spojenectvo proti našej liberálnej demokracii a sekulárnej ústave
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 573
  2. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 205
  3. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 12 055
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 10 500
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 10 112
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 924
  7. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 903
  8. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 147
  1. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  2. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  3. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  4. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  5. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  6. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  7. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  8. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
SkryťZatvoriť reklamu