Mercedes použil na triede E úplne nový dizajn

Trieda E nadobro končí s rozdvojenými prednými reflektormi a vracia sa ku klasike v modernom štýle. Nikdy pred tým nebol Mercedes manažérskej triedy E tak odvážny ako teraz.

Najväčšie zmeny vidieť na čelnej maske, ktorá spojila oddelené reflektory.(Zdroj: Mercedes)

Novinka bude vzorom v oblasti bezpečnosti a okrem dizajnu dostane nové technické vymoženosti, ďalšie motory a ponechá si konzervatívny interiér.

BRATISLAVA. Úpravy na triede nekončia pri veľmi emotívnom a musíme uznať, že vydarenom predku auta. Pod prednou kapotou debutuje nový benzínový štvorvalec BlueDIRECT s objemom dva litre, priamym vstrekovaním paliva, s výkonom 155 kW a s krútiacim momentom 350 Nm. Prepĺňaný dvojliter je Vďaka spotrebe 5,8 litra a danému výkonu zaradený do najvyššej triedy účinnosti A.

Hybrid ostáva v ponuke

Okrem optimalizácie súčasných motorov ostáva trieda E aj pri naftovom hybride E300BlueTEC HYBRID, ktorý kombinuje naftový dvojliter s výkonom 150 kW a elektromotor (19 kW). Hybridná sústava by mala dosiahnuť kombinovanú spotrebu 4,1 l/100km.

Trieda E s novou tvárou dostane možnosť alternatívnej šesťstupňovej manuálnej prevodovky so skrátenými dráhami radenia a medzi motorom a hnanými nápravami debutuje v tomto modelovom rade ostatná verzia automatu 7G-Tronic Plus s možnosťou radenia pákou alebo "lopatkami" pod volantom.

Popri celkovo 18 motorizáciách a štandardnom výbere medzi pohonom zadnej nápravy a všetkých kolies 4MATIC sa v triede E predstavia úplne nové bezpečnostné systémy pripravené pre budúcu triedu S.

Kým ešte pred desaťročiami debutovali airbagy, ABS alebo ESP v triede S, dnes príde s jedenástkou nových systémov trieda E.

Mercedes vyššej strednej triedy dostane podvozok so štyrmi základnými variantmi nastavenia. Automobilka tiež sľubuje viac možností pre individualizáciu a zostavenie výbavy.

Bude vzorom bezpečnosti

Automobilka zahrnula všetky známe aj nové a navzájom spolupracujúce bezpečnostné systémy pod jednu strechu s označením Inteligent Drive.

Namiesto jednej sólo kamery, ktorá monitorovala priestor pred autom doteraz, prichádza stereo kamera "Stereo Multi Purpose Camera", ktorá má dva objektívy a sníma širší priestor pred autom a dovidí až do vzdialenosti 500 metrov.

Kamera neslúži len jednému systému, ale odovzdáva obraz do hlavného riadiaceho centra bezpečnostných systémov. Z obrazu si potom každý systém zoberie to svoje a napríklad predkolízna brzda dokáže zareagovať na chodca až do rýchlosti 50 kilometrov za hodinu.

Asistent jazdnej dráhy rozpoznáva obsadenie susedných pruhov a dokonca reaguje aj na autá v protismere. V prípade hroziacej zrážky dokáže asistent jednostranným brzdením, udržať auto v jazdnom pruhu.

Benzínové motory

Model

Valce

objem (cm3)

Výkon pri ot./min.

Krútiaci moment pri ot./min.

0-100 km/h v s

Spotreba
l/100 km

E 200

4

1991

135 kW (184 k) /5500

300 Nm /1200 - 4000

7,9

(8,3)

5,8

(6,0)

E 250

4

1991

155 kW (211 k) /5500

350 Nm /1200 - 4000

7,4

(7,8)

5,8

(6,1)

E 300

V6

3498

185 kW (252 k) /6500

340 Nm /

3500 - 4500

7,1

(7,5)

6,8

(7,1)

E 300 4MATIC

V6

3498

185 kW (252 k) /6500

340 Nm /3500-4500

7,4

(7,8)

7,4

(7,8)

E 350

V6

3498

225 kW (306 k) /6500

370 Nm /3500 - 5250

6,3

(6,7)

6,8

(7,1)

E 350 4MATIC

V6

3498

225 kW (306 k) /6500

370 Nm /3500 - 5250

6,6

(7,1)

7,4

(7,8)

E 400 *

V6

2996

245 kW (333 k) /5250 - 6000

480 Nm /1600 - 4000

5,9

(6,3)

7,5

(7,7)

E 400 4MATIC *

V6

2996

245 kW (333 k) /5250 - 6000

480 Nm /1600 - 4000

5,9

(6,3)

8,0

(8,3)

E 500

V8

4663

300 kW (408 k) /5000 - 5750

600 Nm /1600 - 4750

5,2

(5,4)

8,9

(9,3)

E 500 4MATIC

V8

4663

300 kW (408 k) /5000 - 5750

600 Nm /1600 - 4750

5,2

(5,4)

9,4

(9,5)

Naftové motory

Model

Val.

Objem (cm3)

Výkon pri ot./min.

Krútiaci moment pri ot./min.

0-100 km/h v s

Spotreba
l/100 km

E 200 CDI

4

2143

100 kW (136 k) /2800 - 4600

360 Nm /

1600 - 2600

9,5

(10,1)

4,9

(5,3)

E 220 CDI

4

2143

125 kW (170 k) /3000 - 4200

400 Nm /

1400 - 2800

8,4

(8,6)

4,7

(5,2)

E 250 CDI

4

2143

150 kW (204 k) /3800

500 Nm /

1600 - 1800

7,5

(7,8)

4,8

(5,2)

E 250 CDI 4MATIC

4

2143

150 kW (204 k) /388

500 Nm /

1600 - 1800

7,9

(8,1)

5,5

(5,8)

E 300 BlueTEC

V6

2987

170 kW (231 k) /3800

540 Nm /

1550 - 2400

7,1

(7,4)

5,5

(5,7)

E 350 BlueTEC

V6

2987

185 kW (252 k) /3600

620 Nm /

1600 – 2400

6,6

(6,9)

5,5

(5,7)

E 350 BlueTEC 4MATIC

V6

2987

185 kW (252 k) /3600

620 Nm /

1600 - 2400

6,7

(7,0)

6,0

(6,4)

E 300 BlueTEC HYBRID

4

2143

150 kW (204 k) /4200

Elektromotor
19 kW (26 k)

500 Nm
/1600 – 1800

Elektromotor
280 Nm

7,5

(7,8)

4,1

(4,4)

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 717
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 145
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 690
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 120
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 284
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 252
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 039
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 992
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 817
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 777

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.