Novinka bude vzorom v oblasti bezpečnosti a okrem dizajnu dostane nové technické vymoženosti, ďalšie motory a ponechá si konzervatívny interiér.
BRATISLAVA. Úpravy na triede nekončia pri veľmi emotívnom a musíme uznať, že vydarenom predku auta. Pod prednou kapotou debutuje nový benzínový štvorvalec BlueDIRECT s objemom dva litre, priamym vstrekovaním paliva, s výkonom 155 kW a s krútiacim momentom 350 Nm. Prepĺňaný dvojliter je Vďaka spotrebe 5,8 litra a danému výkonu zaradený do najvyššej triedy účinnosti A.
Hybrid ostáva v ponuke
Okrem optimalizácie súčasných motorov ostáva trieda E aj pri naftovom hybride E300BlueTEC HYBRID, ktorý kombinuje naftový dvojliter s výkonom 150 kW a elektromotor (19 kW). Hybridná sústava by mala dosiahnuť kombinovanú spotrebu 4,1 l/100km.
Trieda E s novou tvárou dostane možnosť alternatívnej šesťstupňovej manuálnej prevodovky so skrátenými dráhami radenia a medzi motorom a hnanými nápravami debutuje v tomto modelovom rade ostatná verzia automatu 7G-Tronic Plus s možnosťou radenia pákou alebo "lopatkami" pod volantom.
Popri celkovo 18 motorizáciách a štandardnom výbere medzi pohonom zadnej nápravy a všetkých kolies 4MATIC sa v triede E predstavia úplne nové bezpečnostné systémy pripravené pre budúcu triedu S.
Kým ešte pred desaťročiami debutovali airbagy, ABS alebo ESP v triede S, dnes príde s jedenástkou nových systémov trieda E.
Mercedes vyššej strednej triedy dostane podvozok so štyrmi základnými variantmi nastavenia. Automobilka tiež sľubuje viac možností pre individualizáciu a zostavenie výbavy.
Bude vzorom bezpečnosti
Automobilka zahrnula všetky známe aj nové a navzájom spolupracujúce bezpečnostné systémy pod jednu strechu s označením Inteligent Drive.
Namiesto jednej sólo kamery, ktorá monitorovala priestor pred autom doteraz, prichádza stereo kamera "Stereo Multi Purpose Camera", ktorá má dva objektívy a sníma širší priestor pred autom a dovidí až do vzdialenosti 500 metrov.
Kamera neslúži len jednému systému, ale odovzdáva obraz do hlavného riadiaceho centra bezpečnostných systémov. Z obrazu si potom každý systém zoberie to svoje a napríklad predkolízna brzda dokáže zareagovať na chodca až do rýchlosti 50 kilometrov za hodinu.
Asistent jazdnej dráhy rozpoznáva obsadenie susedných pruhov a dokonca reaguje aj na autá v protismere. V prípade hroziacej zrážky dokáže asistent jednostranným brzdením, udržať auto v jazdnom pruhu.
Benzínové motory
Model | Valce | objem (cm3) | Výkon pri ot./min. | Krútiaci moment pri ot./min. | 0-100 km/h v s | Spotreba |
E 200 | 4 | 1991 | 135 kW (184 k) /5500 | 300 Nm /1200 - 4000 | 7,9 (8,3) | 5,8 (6,0) |
E 250 | 4 | 1991 | 155 kW (211 k) /5500 | 350 Nm /1200 - 4000 | 7,4 (7,8) | 5,8 (6,1) |
E 300 | V6 | 3498 | 185 kW (252 k) /6500 | 340 Nm / 3500 - 4500 | 7,1 (7,5) | 6,8 (7,1) |
E 300 4MATIC | V6 | 3498 | 185 kW (252 k) /6500 | 340 Nm /3500-4500 | 7,4 (7,8) | 7,4 (7,8) |
E 350 | V6 | 3498 | 225 kW (306 k) /6500 | 370 Nm /3500 - 5250 | 6,3 (6,7) | 6,8 (7,1) |
E 350 4MATIC | V6 | 3498 | 225 kW (306 k) /6500 | 370 Nm /3500 - 5250 | 6,6 (7,1) | 7,4 (7,8) |
E 400 * | V6 | 2996 | 245 kW (333 k) /5250 - 6000 | 480 Nm /1600 - 4000 | 5,9 (6,3) | 7,5 (7,7) |
E 400 4MATIC * | V6 | 2996 | 245 kW (333 k) /5250 - 6000 | 480 Nm /1600 - 4000 | 5,9 (6,3) | 8,0 (8,3) |
E 500 | V8 | 4663 | 300 kW (408 k) /5000 - 5750 | 600 Nm /1600 - 4750 | 5,2 (5,4) | 8,9 (9,3) |
E 500 4MATIC | V8 | 4663 | 300 kW (408 k) /5000 - 5750 | 600 Nm /1600 - 4750 | 5,2 (5,4) | 9,4 (9,5) |
Naftové motory
Model | Val. | Objem (cm3) | Výkon pri ot./min. | Krútiaci moment pri ot./min. | 0-100 km/h v s | Spotreba |
E 200 CDI | 4 | 2143 | 100 kW (136 k) /2800 - 4600 | 360 Nm / 1600 - 2600 | 9,5 (10,1) | 4,9 (5,3) |
E 220 CDI | 4 | 2143 | 125 kW (170 k) /3000 - 4200 | 400 Nm / 1400 - 2800 | 8,4 (8,6) | 4,7 (5,2) |
E 250 CDI | 4 | 2143 | 150 kW (204 k) /3800 | 500 Nm / 1600 - 1800 | 7,5 (7,8) | 4,8 (5,2) |
E 250 CDI 4MATIC | 4 | 2143 | 150 kW (204 k) /388 | 500 Nm / 1600 - 1800 | 7,9 (8,1) | 5,5 (5,8) |
E 300 BlueTEC | V6 | 2987 | 170 kW (231 k) /3800 | 540 Nm / 1550 - 2400 | 7,1 (7,4) | 5,5 (5,7) |
E 350 BlueTEC | V6 | 2987 | 185 kW (252 k) /3600 | 620 Nm / 1600 – 2400 | 6,6 (6,9) | 5,5 (5,7) |
E 350 BlueTEC 4MATIC | V6 | 2987 | 185 kW (252 k) /3600 | 620 Nm / 1600 - 2400 | 6,7 (7,0) | 6,0 (6,4) |
E 300 BlueTEC HYBRID | 4 | 2143 | 150 kW (204 k) /4200 Elektromotor | 500 Nm Elektromotor | 7,5 (7,8) | 4,1 (4,4) |