SME
Štvrtok, 21. október, 2021 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Mercedes použil na triede E úplne nový dizajn

Trieda E nadobro končí s rozdvojenými prednými reflektormi a vracia sa ku klasike v modernom štýle. Nikdy pred tým nebol Mercedes manažérskej triedy E tak odvážny ako teraz.

Najväčšie zmeny vidieť na čelnej maske, ktorá spojila oddelené reflektory.Najväčšie zmeny vidieť na čelnej maske, ktorá spojila oddelené reflektory. (Zdroj: Mercedes)

Novinka bude vzorom v oblasti bezpečnosti a okrem dizajnu dostane nové technické vymoženosti, ďalšie motory a ponechá si konzervatívny interiér.

BRATISLAVA. Úpravy na triede nekončia pri veľmi emotívnom a musíme uznať, že vydarenom predku auta. Pod prednou kapotou debutuje nový benzínový štvorvalec BlueDIRECT s objemom dva litre, priamym vstrekovaním paliva, s výkonom 155 kW a s krútiacim momentom 350 Nm. Prepĺňaný dvojliter je Vďaka spotrebe 5,8 litra a danému výkonu zaradený do najvyššej triedy účinnosti A.

Hybrid ostáva v ponuke

Okrem optimalizácie súčasných motorov ostáva trieda E aj pri naftovom hybride E300BlueTEC HYBRID, ktorý kombinuje naftový dvojliter s výkonom 150 kW a elektromotor (19 kW). Hybridná sústava by mala dosiahnuť kombinovanú spotrebu 4,1 l/100km.

Trieda E s novou tvárou dostane možnosť alternatívnej šesťstupňovej manuálnej prevodovky so skrátenými dráhami radenia a medzi motorom a hnanými nápravami debutuje v tomto modelovom rade ostatná verzia automatu 7G-Tronic Plus s možnosťou radenia pákou alebo "lopatkami" pod volantom.

Popri celkovo 18 motorizáciách a štandardnom výbere medzi pohonom zadnej nápravy a všetkých kolies 4MATIC sa v triede E predstavia úplne nové bezpečnostné systémy pripravené pre budúcu triedu S.

Kým ešte pred desaťročiami debutovali airbagy, ABS alebo ESP v triede S, dnes príde s jedenástkou nových systémov trieda E.

Mercedes vyššej strednej triedy dostane podvozok so štyrmi základnými variantmi nastavenia. Automobilka tiež sľubuje viac možností pre individualizáciu a zostavenie výbavy.

Bude vzorom bezpečnosti

Automobilka zahrnula všetky známe aj nové a navzájom spolupracujúce bezpečnostné systémy pod jednu strechu s označením Inteligent Drive.

Namiesto jednej sólo kamery, ktorá monitorovala priestor pred autom doteraz, prichádza stereo kamera "Stereo Multi Purpose Camera", ktorá má dva objektívy a sníma širší priestor pred autom a dovidí až do vzdialenosti 500 metrov.

Kamera neslúži len jednému systému, ale odovzdáva obraz do hlavného riadiaceho centra bezpečnostných systémov. Z obrazu si potom každý systém zoberie to svoje a napríklad predkolízna brzda dokáže zareagovať na chodca až do rýchlosti 50 kilometrov za hodinu.

Asistent jazdnej dráhy rozpoznáva obsadenie susedných pruhov a dokonca reaguje aj na autá v protismere. V prípade hroziacej zrážky dokáže asistent jednostranným brzdením, udržať auto v jazdnom pruhu.

Benzínové motory

Model

Valce

objem (cm3)

Výkon pri ot./min.

Krútiaci moment pri ot./min.

0-100 km/h v s

Spotreba
l/100 km

E 200

4

1991

135 kW (184 k) /5500

300 Nm /1200 - 4000

7,9

(8,3)

5,8

(6,0)

E 250

4

1991

155 kW (211 k) /5500

350 Nm /1200 - 4000

7,4

(7,8)

5,8

(6,1)

E 300

V6

3498

185 kW (252 k) /6500

340 Nm /

3500 - 4500

7,1

(7,5)

6,8

(7,1)

E 300 4MATIC

V6

3498

185 kW (252 k) /6500

340 Nm /3500-4500

7,4

(7,8)

7,4

(7,8)

E 350

V6

3498

225 kW (306 k) /6500

370 Nm /3500 - 5250

6,3

(6,7)

6,8

(7,1)

E 350 4MATIC

V6

3498

225 kW (306 k) /6500

370 Nm /3500 - 5250

6,6

(7,1)

7,4

(7,8)

E 400 *

V6

2996

245 kW (333 k) /5250 - 6000

480 Nm /1600 - 4000

5,9

(6,3)

7,5

(7,7)

E 400 4MATIC *

V6

2996

245 kW (333 k) /5250 - 6000

480 Nm /1600 - 4000

5,9

(6,3)

8,0

(8,3)

E 500

V8

4663

300 kW (408 k) /5000 - 5750

600 Nm /1600 - 4750

5,2

(5,4)

8,9

(9,3)

E 500 4MATIC

V8

4663

300 kW (408 k) /5000 - 5750

600 Nm /1600 - 4750

5,2

(5,4)

9,4

(9,5)

Naftové motory

Model

Val.

Objem (cm3)

Výkon pri ot./min.

Krútiaci moment pri ot./min.

0-100 km/h v s

Spotreba
l/100 km

E 200 CDI

4

2143

100 kW (136 k) /2800 - 4600

360 Nm /

1600 - 2600

9,5

(10,1)

4,9

(5,3)

E 220 CDI

4

2143

125 kW (170 k) /3000 - 4200

400 Nm /

1400 - 2800

8,4

(8,6)

4,7

(5,2)

E 250 CDI

4

2143

150 kW (204 k) /3800

500 Nm /

1600 - 1800

7,5

(7,8)

4,8

(5,2)

E 250 CDI 4MATIC

4

2143

150 kW (204 k) /388

500 Nm /

1600 - 1800

7,9

(8,1)

5,5

(5,8)

E 300 BlueTEC

V6

2987

170 kW (231 k) /3800

540 Nm /

1550 - 2400

7,1

(7,4)

5,5

(5,7)

E 350 BlueTEC

V6

2987

185 kW (252 k) /3600

620 Nm /

1600 – 2400

6,6

(6,9)

5,5

(5,7)

E 350 BlueTEC 4MATIC

V6

2987

185 kW (252 k) /3600

620 Nm /

1600 - 2400

6,7

(7,0)

6,0

(6,4)

E 300 BlueTEC HYBRID

4

2143

150 kW (204 k) /4200

Elektromotor
19 kW (26 k)

500 Nm
/1600 – 1800

Elektromotor
280 Nm

7,5

(7,8)

4,1

(4,4)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šéf Accenture: Nie je nič nezvyčajné, že mám paralelne dva mítingy naraz
  2. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  3. 4 hi-tech inovácie, ktoré zmenia Slovensko
  4. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  5. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  6. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  7. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite
  8. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  9. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  10. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  1. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  2. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  3. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  4. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  5. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  6. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  7. Stanovisko Asociácie moderných benefitov k TK RÚZ
  8. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  9. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  10. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 23 073
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 095
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 165
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 5 823
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 5 809
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 720
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 340
  8. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 3 244
  9. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 024
  10. Bratislavu bude sprevádzať luxus 2 984
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Judita a Tomáš

Na jej verzii nesedeli nože, rany ani stopy krvi.


9 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Už niekoľko týždňov ide o najsledovanejší seriál.


a 2 ďalší 9 h

Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt

Blogy SME

  1. Anna Záhorčáková: Vymysli appku, ktorá zlepší svet!
  2. Miroslav Židek: Čím sú čísla?
  3. Miroslav Galovič: Stověžatá Praha trocha jinak anebo sedm pražských zastavení. Dnes první, všehochuť bez ladu a skladu (pragomix).
  4. Jan Pražák: Budeš se nám starat o dítě, maminko
  5. Samuel Ivančák: Úvaha (nielen) o rozhlasových kvótach
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 16. S panickou poruchou v zahraničí alebo na maličkostiach záleží
  7. Ján Marton: Život ohrozujúce škodlivé potraviny ostávajú utajené v tabuľkách potravinovej správy. Takto môžeme pokapať ako myši.
  8. Zuzana Cascino: Keď bzučí poézia.
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 30 708
  2. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 6 673
  3. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 930
  4. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 5 819
  5. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 666
  6. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 5 370
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 5 097
  8. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 3 655
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu