Vozidlu nechýba najvýkonnejší M motor, ani elektronický aktívny diferenciál.
BRATISLAVA. Začiatkom budúceho leta sa celkom nové BMW M6 Gran Coupé pripojí k sedanu M5 a kupé M6. Dielňa BMW M GmbH, sa tak vďaka nemu zoči-voči postaví vozidlám ako Mercedes-Benz CLS 63 AMG, alebo Maserati Quattroporte.
Novú M6 vo verzii Gran Coupé, bude poháňať najsilnejší motor z produkcie BMW M. „Véčkový“ osemvalec s objemom 4,4 litra, vyprodukuje 560 koní a 680 Nm krútiaceho momentu, ktorý je k dispozícii od 1 500 do 5 750 ot./min. Dve twin-turbá, ktoré motor prepĺňajú sú umiestnené uprostred „V“, spolu s katalyzátorom.
Takto dopovaný automobil zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 4,1 sekundy a dosiahne elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h len o niekoľko sekúnd neskôr.
Výkon motora je prenášaný na zadné kolesá prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky M-DCT (M-Double Clutch Transmission), cez inteligentný aktívny diferenciál, ktorý nahrádza mechanický samosvor. Aktívny M-diferenciál úzko spolupracuje so stabilizačným programom DSC a silu uzamknutia vie plynule regulovať od 0 – 100 %.
V BMW M okrem športového srdca nezabudli ani na komfort. Vozidlo doplnili novým asistentom pre pomoc pri pohýnaní sa v hustej premávke mesta. Jazda s M6 Gran Coupé bude aj pri najnižších rýchlostiach úplne hladká.
Na pracovisku vodiča sa nič prevratného neobjaví a kabína bude vychádzať z dizajnových úprav, ktorými disponuje aj M6 Coupé. K dispozícii bude aj nový typ volantu s dvoma programovateľnými M tlačidlami, pod ktoré si môže vodič uložiť svoje obľúbené nastavenia odozvy motora, tuhosti podvozku, reakcií prevodovky a limitu, kedy zasahujú elektronické asistenčné systémy.
Ako všetky vozidlá M od roku 1972, aj M6 Gran Coupé bolo preverené na 22,8 km dlhom zelenom pekle – severnej slučke okruhu Nürburgring.