SME

BMW predstavilo Gran Coupé radu 6 z dielní M-technik

Športová divízia M automobilky BMW opäť porušuje tradičné postupy a duch vozidiel M, vdýchlo do verzie 6 Gran Coupé.

Je pravdepodobné, že M6 Gran Coupé bude oficiálne predstavené na januárovom autosalóne v Detroite.Je pravdepodobné, že M6 Gran Coupé bude oficiálne predstavené na januárovom autosalóne v Detroite. (Zdroj: BMW)

Vozidlu nechýba najvýkonnejší M motor, ani elektronický aktívny diferenciál.

BRATISLAVA. Začiatkom budúceho leta sa celkom nové BMW M6 Gran Coupé pripojí k sedanu M5 a kupé M6. Dielňa BMW M GmbH, sa tak vďaka nemu zoči-voči postaví vozidlám ako Mercedes-Benz CLS 63 AMG, alebo Maserati Quattroporte.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Novú M6 vo verzii Gran Coupé, bude poháňať najsilnejší motor z produkcie BMW M. „Véčkový“ osemvalec s objemom 4,4 litra, vyprodukuje 560 koní a 680 Nm krútiaceho momentu, ktorý je k dispozícii od 1 500 do 5 750 ot./min. Dve twin-turbá, ktoré motor prepĺňajú sú umiestnené uprostred „V“, spolu s katalyzátorom.

SkryťVypnúť reklamu

Takto dopovaný automobil zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 4,1 sekundy a dosiahne elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h len o niekoľko sekúnd neskôr.

Výkon motora je prenášaný na zadné kolesá prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky M-DCT (M-Double Clutch Transmission), cez inteligentný aktívny diferenciál, ktorý nahrádza mechanický samosvor. Aktívny M-diferenciál úzko spolupracuje so stabilizačným programom DSC a silu uzamknutia vie plynule regulovať od 0 – 100 %.

V BMW M okrem športového srdca nezabudli ani na komfort. Vozidlo doplnili novým asistentom pre pomoc pri pohýnaní sa v hustej premávke mesta. Jazda s M6 Gran Coupé bude aj pri najnižších rýchlostiach úplne hladká.

Na pracovisku vodiča sa nič prevratného neobjaví a kabína bude vychádzať z dizajnových úprav, ktorými disponuje aj M6 Coupé. K dispozícii bude aj nový typ volantu s dvoma programovateľnými M tlačidlami, pod ktoré si môže vodič uložiť svoje obľúbené nastavenia odozvy motora, tuhosti podvozku, reakcií prevodovky a limitu, kedy zasahujú elektronické asistenčné systémy.

SkryťVypnúť reklamu

Ako všetky vozidlá M od roku 1972, aj M6 Gran Coupé bolo preverené na 22,8 km dlhom zelenom pekle – severnej slučke okruhu Nürburgring.

BMW
Odoberať tému

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 948
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 960
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 498
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 920
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 3 242
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 408
  7. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 2 270
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 128
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Valchár: O Máriových muliciach II.
  2. Aleksander Prętnicki: Slepý bod - Bratislavský expres
  3. Martin Turčan: Daň Igora Matoviča
  4. Radko Mačuha: Viem ako oslabiť Fica, zoberme mu tému.
  5. Martin Fronk: Svetlo v ruinách: Obdiv a podpora pre hrdinov slovenskej histórie
  6. Jolana Čuláková: Noční vlci sú podľa Aktualít najdôležitejšou udalosťou dnešného dňa na Slovensku
  7. Tomáš Karľa: WOLNERA: Nová budúcnosť slovenského thrash metalu
  8. Martin Šuraba: Toto je Škandinávia
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 367
  2. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 554
  3. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 10 020
  4. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 9 359
  5. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 7 647
  6. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 990
  7. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 6 684
  8. Elena Antalová: Ane pred 20 rokmi oznámili, že jej dieťa pri pôrode zomrelo 6 428
  1. Radko Mačuha: Viem ako oslabiť Fica, zoberme mu tému.
  2. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  3. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  4. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  5. Tupou Ceruzou: Smerákov
  6. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  7. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  8. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
SkryťZatvoriť reklamu