Audi chce poraziť Ferrari dieslovým hybridom

S novým superšportovým hybridom bude Audi konkurovať najvýkonnejším autám z dielní Ferrari a McLaren.

Koncept Audi R8 Audi R8 TDI Le Mans sa do výroby nikdy nedostal.(Zdroj: Audi)

Pripravuje vozidlo na novej platforme, ktoré by mohla poháňať diesel-elektrická sústava vozidla Audi R18 e-tron.

BRATISLAVA. Šéf divízie Audi quattro GmbH Franciscus Van Meel, pre portál Autoexpress prehovoril ohľadom nového superšportového vozidla z radu Audi R8. Už v novembri sa objavili informácie, že Audi pripravuje ultra výkonné diesel-elektrické vozidlo, aby posunulo víťaznú technológiu z Le Mans na bežné cesty.

„Keď vozidlo dokončíme, bude to absolútne najlepšie super-športové auto a v koncepte úplne odlišné od modelu R8.“ povedal Van Meel. „Bude to veľký ‚Vorsprung Durch Technik‘, skutočne inovatívny.“ Na otázku či bude lepší, ako blížiaci sa McLaren P1, odpovedal jednoduchým „áno“.

Nie je to prvý krát, čo je Audi namočené do vysoko-výkonných naftových automobilov, ktoré svoju inšpiráciu našli na pretekárskom okruhu. Štyri roky späť, predstavilo Audi koncept R8 TDI Le Mans poháňaný naftovým motorom V12 TDI. Nápad bol však koncom roka 2009 zmietnutý zo stola.

Nový diesel-elektrický hybrid bude od podlahy iné vozidlo s dostatkom výkonu, aby potrápilo aj autá ako Porsche 918 a nástupcu Enza od Ferrari.

Na stavbu nového špeciálu je k dispozícii viacero platforiem, vrátane najnovšej MSB, ktorá bude určená pre vozidlá strednej triedy a autá s motorom v strede a vzadu. Práve na nej by mali stáť nové generácie automobilov Audi R8, Lamborghini Gallardo a Porsche 911. Rovnako ako menšia MQB, aj nová MSB ponúkne flexibilitu dĺžok a materiálov, z ktorej môže byť vyrobená.

Detaily pohonného ústrojenstva ešte nie sú oficiálne. Dostupné informácie hovoria o kombinovanom výkone na úrovni 700 koní a prinajmenšom o 1 000 Nm krútiaceho momentu. Agregát s takýmto výkonom by mohol rozbehnúť vozidlo z pokoja na rýchlosť 100 km/h za tri sekundy.

Audi R18 e-tron 2012 poháňa dieslový motor V6 TDI s výkonom 375 kW (510 k), ktorému sekunduje elektromotor.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 393
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 555
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 150
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 042
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 426
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 272
  7. Kam do tepla v januári? 2 287
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 996
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 893
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 153

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov a ničí mimovládky

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov, médiá aj zahraničné organizácie. Vzoprieť sa mu vie málokto.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.