Pripravuje vozidlo na novej platforme, ktoré by mohla poháňať diesel-elektrická sústava vozidla Audi R18 e-tron.
BRATISLAVA. Šéf divízie Audi quattro GmbH Franciscus Van Meel, pre portál Autoexpress prehovoril ohľadom nového superšportového vozidla z radu Audi R8. Už v novembri sa objavili informácie, že Audi pripravuje ultra výkonné diesel-elektrické vozidlo, aby posunulo víťaznú technológiu z Le Mans na bežné cesty.
„Keď vozidlo dokončíme, bude to absolútne najlepšie super-športové auto a v koncepte úplne odlišné od modelu R8.“ povedal Van Meel. „Bude to veľký ‚Vorsprung Durch Technik‘, skutočne inovatívny.“ Na otázku či bude lepší, ako blížiaci sa McLaren P1, odpovedal jednoduchým „áno“.
Nie je to prvý krát, čo je Audi namočené do vysoko-výkonných naftových automobilov, ktoré svoju inšpiráciu našli na pretekárskom okruhu. Štyri roky späť, predstavilo Audi koncept R8 TDI Le Mans poháňaný naftovým motorom V12 TDI. Nápad bol však koncom roka 2009 zmietnutý zo stola.
Nový diesel-elektrický hybrid bude od podlahy iné vozidlo s dostatkom výkonu, aby potrápilo aj autá ako Porsche 918 a nástupcu Enza od Ferrari.
Na stavbu nového špeciálu je k dispozícii viacero platforiem, vrátane najnovšej MSB, ktorá bude určená pre vozidlá strednej triedy a autá s motorom v strede a vzadu. Práve na nej by mali stáť nové generácie automobilov Audi R8, Lamborghini Gallardo a Porsche 911. Rovnako ako menšia MQB, aj nová MSB ponúkne flexibilitu dĺžok a materiálov, z ktorej môže byť vyrobená.
Detaily pohonného ústrojenstva ešte nie sú oficiálne. Dostupné informácie hovoria o kombinovanom výkone na úrovni 700 koní a prinajmenšom o 1 000 Nm krútiaceho momentu. Agregát s takýmto výkonom by mohol rozbehnúť vozidlo z pokoja na rýchlosť 100 km/h za tri sekundy.
Audi R18 e-tron 2012 poháňa dieslový motor V6 TDI s výkonom 375 kW (510 k), ktorému sekunduje elektromotor. |