SME
Piatok, 22. september, 2023 | Meniny má Móric
reklama

Audi chce poraziť Ferrari dieslovým hybridom

S novým superšportovým hybridom bude Audi konkurovať najvýkonnejším autám z dielní Ferrari a McLaren.

Koncept Audi R8 Audi R8 TDI Le Mans sa do výroby nikdy nedostal.Koncept Audi R8 Audi R8 TDI Le Mans sa do výroby nikdy nedostal. (Zdroj: Audi)

Pripravuje vozidlo na novej platforme, ktoré by mohla poháňať diesel-elektrická sústava vozidla Audi R18 e-tron.

BRATISLAVA. Šéf divízie Audi quattro GmbH Franciscus Van Meel, pre portál Autoexpress prehovoril ohľadom nového superšportového vozidla z radu Audi R8. Už v novembri sa objavili informácie, že Audi pripravuje ultra výkonné diesel-elektrické vozidlo, aby posunulo víťaznú technológiu z Le Mans na bežné cesty.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Keď vozidlo dokončíme, bude to absolútne najlepšie super-športové auto a v koncepte úplne odlišné od modelu R8.“ povedal Van Meel. „Bude to veľký ‚Vorsprung Durch Technik‘, skutočne inovatívny.“ Na otázku či bude lepší, ako blížiaci sa McLaren P1, odpovedal jednoduchým „áno“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie je to prvý krát, čo je Audi namočené do vysoko-výkonných naftových automobilov, ktoré svoju inšpiráciu našli na pretekárskom okruhu. Štyri roky späť, predstavilo Audi koncept R8 TDI Le Mans poháňaný naftovým motorom V12 TDI. Nápad bol však koncom roka 2009 zmietnutý zo stola.

Nový diesel-elektrický hybrid bude od podlahy iné vozidlo s dostatkom výkonu, aby potrápilo aj autá ako Porsche 918 a nástupcu Enza od Ferrari.

Na stavbu nového špeciálu je k dispozícii viacero platforiem, vrátane najnovšej MSB, ktorá bude určená pre vozidlá strednej triedy a autá s motorom v strede a vzadu. Práve na nej by mali stáť nové generácie automobilov Audi R8, Lamborghini Gallardo a Porsche 911. Rovnako ako menšia MQB, aj nová MSB ponúkne flexibilitu dĺžok a materiálov, z ktorej môže byť vyrobená.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Detaily pohonného ústrojenstva ešte nie sú oficiálne. Dostupné informácie hovoria o kombinovanom výkone na úrovni 700 koní a prinajmenšom o 1 000 Nm krútiaceho momentu. Agregát s takýmto výkonom by mohol rozbehnúť vozidlo z pokoja na rýchlosť 100 km/h za tri sekundy.

Audi R18 e-tron 2012 poháňa dieslový motor V6 TDI s výkonom 375 kW (510 k), ktorému sekunduje elektromotor.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Podpora systému je slabá, je to na jednotlivcoch
  2. Prišli na to, že odpad je cenný
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  4. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  5. Spoločnosť EY vyhlásila 18. ročník súťaže na Slovensku
  6. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty
  7. Septembrové číslo krížovkárskeho magazínu Lišiak v denníku SME
  8. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz
  1. Tenisová zábava pre celú rodinu na Peugeot Tennis Day
  2. Prišli na to, že odpad je cenný
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  5. Autocentrá AURES Holdings obslúžili už 3 milióny zákazníkov
  6. Príďte ochutnať ocenené destiláty
  7. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  8. Politici dobrovoľne posielajú slovenské ženy pod nôž
  1. Už len dnes za vás Fellner zaplatí polovicu dovolenky 11 799
  2. Ľuboš Fellner opäť pozýva. Kam volá turistov teraz? 10 911
  3. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 8 707
  4. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 5 612
  5. Získajte 50% zľavu na predplatné SME.sk. Tu zistíte viac 3 217
  6. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 145
  7. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 2 624
  8. Veľké Karlovice: wellness oáza kúsok od hraníc 2 374
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Lukáš Čelinák: Eurofondy, zlodeji a “wanna ne podnikatelia”
  2. Pavel Nechala: Etická infrašturktúra
  3. Tupou Ceruzou: Predvolebné vyšetrenie
  4. Peter Kubica: O behoch pri brehoch
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (22. - 28.9.1923)
  6. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali.
  7. Radko Mačuha: Čo je to Liberalizmus?
  8. Rado Surovka: Kto by nás mal zastupovať v parlamente ?
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 62 039
  2. Igor Kossaczký: Matovičova akcia ukázala pravdu o slovenských médiách 38 519
  3. Ján Šeďo: Mestskí policajti to pokašľali na celej čiare. 19 567
  4. Pavel Macko: Teraz sa ukáže, ako hlboko siahajú korene zla a aká silná je Žilinkova ochrana gaunerov 12 517
  5. Michael Achberger: Kľúč k rýchlemu metabolizmu: Začnite každý deň týmito raňajkovými zvykmi 10 143
  6. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 7 908
  7. Ivan Mlynár: Zo skrine biskupov Slovenska vypadol ďalší kostlivec. 7 226
  8. Ladislav Matejka: Ako Slovensko vyhralo Volvo (skutočný príbeh) 7 005
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  4. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  5. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  7. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
  8. Monika Nagyova: Pedagógovia aj dnes trestajú deti za to, že odmietajú jesť to, čo im nechutí.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu