Posledný Lexus LFA si našiel svojho majiteľa

Japonská automobilka Lexus sa lúči so športovým vozidlom LFA. V projekte značky vzniklo 500 exemplárov, ktoré neboli extrémne len technikou, ale aj cenou.

Napriek vysokej cene si každý z 500 kusov modelu LF-A našiel svojho majiteľa.(Zdroj: Lexus)

BRATISLAVA. V Japonskej továrni Motomachi postavili 14. decembra poslednú verziu super-vozidla Lexus LFA v edícii Nürburgring Package. Hlavný inžinier Haruhiko Tanahashi „V posledných desiatich rokoch som žil a dýchal pre ‚Supercars‘, konkrétne pre superšport LFA. Len veľmi málo ľudí dostalo možnosť a poslanie vytvoriť takýto model na nepopísanom liste papiera.“

Výroba modelu LFA japonskej automobilky Lexus, ktorá je známa ako Luxusnejšia Toyota, začala 15. decembra 2010. Pre stavbu automobilu a zabezpečenie kvality, automobilka starostlivo vybrala tím 170 pracovníkov, ktorí postavili dohromady len 500 kusov – jeden kus za deň. Cena vozidla sa vyšplhala na 375-tisíc eur.

Napriek extrémne vysokej cene, nebol projekt nikdy ziskový. Napriek tomu, automobilka použije skúsenosti z projektu a vývoja karosérie z uhlíkových vlákien modelu LFA pre ďalšie vozidlá značky Lexus.

ico

Lexus LFA

Lexus LF-A poháňa vidlicový desaťvalcový benzínový motor DOHC so zdvihovým objemom 4 805 cm3 s dvoma vačkami v každej hlave valcov. Agregát vyprodukuje výkon 412 kW* (560 k) pri 8 700 ot/min. Krútiaci moment 480 Nm je posadený tiež poriadne vysoko – 6 800 ot/min, ale 90% z neho je k dispozícii od 3 700 – 9 000 ot/min. Lexus vybavil každý jeden valec samostatnou škrtiacou klapkou, čo skrátilo reakčný čas motora.

Výkon na kolesá prenáša šesťstupňová robotizovaná prevodovka ASG, ktorá v ultra-športovom režime preradí na vyšší prevodový stupeň len za 0,2* sekundy. Vozidlo s pohotovostnou hmotnosťou je schopné pokoriť hranicu 100 km/h za 3,7 sekundy.

* Nürburgring Package: 420 kW, preradenie prevodového stupňa 0,15 sekundy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 435
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 356
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 359
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 7 000
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 974
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 116
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 009
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 542
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 898
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 561

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Výroba áut v Rusku v januári stúpla medziročne o viac ako 60 %

V minulom roku celková výroba medziročne klesla.

Prieskum spoľahlivosti J.D. Power: Kórejci sa zlepšujú, Fiat prepadol

Najlepšie sa umiestnil koncern Toyota, získal až 10 z 18 ocenení v jednotlivých segmentoch.

Zákazníkov Octavie čaká skúška vernosti (prvá jazda)

Primárny model Škodovky je po modernizácii pokojnejší a so širšou ponukou elektronických asistentov. S adaptívnymi tlmičmi je v komfortom režime skutočne pohodlná.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop