BRATISLAVA. V Japonskej továrni Motomachi postavili 14. decembra poslednú verziu super-vozidla Lexus LFA v edícii Nürburgring Package. Hlavný inžinier Haruhiko Tanahashi „V posledných desiatich rokoch som žil a dýchal pre ‚Supercars‘, konkrétne pre superšport LFA. Len veľmi málo ľudí dostalo možnosť a poslanie vytvoriť takýto model na nepopísanom liste papiera.“
Výroba modelu LFA japonskej automobilky Lexus, ktorá je známa ako Luxusnejšia Toyota, začala 15. decembra 2010. Pre stavbu automobilu a zabezpečenie kvality, automobilka starostlivo vybrala tím 170 pracovníkov, ktorí postavili dohromady len 500 kusov – jeden kus za deň. Cena vozidla sa vyšplhala na 375-tisíc eur.
Napriek extrémne vysokej cene, nebol projekt nikdy ziskový. Napriek tomu, automobilka použije skúsenosti z projektu a vývoja karosérie z uhlíkových vlákien modelu LFA pre ďalšie vozidlá značky Lexus.
Lexus LFALexus LF-A poháňa vidlicový desaťvalcový benzínový motor DOHC so zdvihovým objemom 4 805 cm3 s dvoma vačkami v každej hlave valcov. Agregát vyprodukuje výkon 412 kW* (560 k) pri 8 700 ot/min. Krútiaci moment 480 Nm je posadený tiež poriadne vysoko – 6 800 ot/min, ale 90% z neho je k dispozícii od 3 700 – 9 000 ot/min. Lexus vybavil každý jeden valec samostatnou škrtiacou klapkou, čo skrátilo reakčný čas motora.
Výkon na kolesá prenáša šesťstupňová robotizovaná prevodovka ASG, ktorá v ultra-športovom režime preradí na vyšší prevodový stupeň len za 0,2* sekundy. Vozidlo s pohotovostnou hmotnosťou je schopné pokoriť hranicu 100 km/h za 3,7 sekundy.
* Nürburgring Package: 420 kW, preradenie prevodového stupňa 0,15 sekundy.