Posledný Lexus LFA si našiel svojho majiteľa

Japonská automobilka Lexus sa lúči so športovým vozidlom LFA. V projekte značky vzniklo 500 exemplárov, ktoré neboli extrémne len technikou, ale aj cenou.

Napriek vysokej cene si každý z 500 kusov modelu LF-A našiel svojho majiteľa.(Zdroj: Lexus)

BRATISLAVA. V Japonskej továrni Motomachi postavili 14. decembra poslednú verziu super-vozidla Lexus LFA v edícii Nürburgring Package. Hlavný inžinier Haruhiko Tanahashi „V posledných desiatich rokoch som žil a dýchal pre ‚Supercars‘, konkrétne pre superšport LFA. Len veľmi málo ľudí dostalo možnosť a poslanie vytvoriť takýto model na nepopísanom liste papiera.“

Výroba modelu LFA japonskej automobilky Lexus, ktorá je známa ako Luxusnejšia Toyota, začala 15. decembra 2010. Pre stavbu automobilu a zabezpečenie kvality, automobilka starostlivo vybrala tím 170 pracovníkov, ktorí postavili dohromady len 500 kusov – jeden kus za deň. Cena vozidla sa vyšplhala na 375-tisíc eur.

Napriek extrémne vysokej cene, nebol projekt nikdy ziskový. Napriek tomu, automobilka použije skúsenosti z projektu a vývoja karosérie z uhlíkových vlákien modelu LFA pre ďalšie vozidlá značky Lexus.

ico

Lexus LFA

Lexus LF-A poháňa vidlicový desaťvalcový benzínový motor DOHC so zdvihovým objemom 4 805 cm3 s dvoma vačkami v každej hlave valcov. Agregát vyprodukuje výkon 412 kW* (560 k) pri 8 700 ot/min. Krútiaci moment 480 Nm je posadený tiež poriadne vysoko – 6 800 ot/min, ale 90% z neho je k dispozícii od 3 700 – 9 000 ot/min. Lexus vybavil každý jeden valec samostatnou škrtiacou klapkou, čo skrátilo reakčný čas motora.

Výkon na kolesá prenáša šesťstupňová robotizovaná prevodovka ASG, ktorá v ultra-športovom režime preradí na vyšší prevodový stupeň len za 0,2* sekundy. Vozidlo s pohotovostnou hmotnosťou je schopné pokoriť hranicu 100 km/h za 3,7 sekundy.

* Nürburgring Package: 420 kW, preradenie prevodového stupňa 0,15 sekundy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 11 109
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 473
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 850
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 494
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 242
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 134
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 992
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 671
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 525
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 289

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.