SME

Test: Nový Volkswagen Golf nie je úplne dokonalý

Siedma generácia ide vzorom v bezpečnosti a ľahkosti ovládania. Najväčší dojem urobil úsporný a silný benzínový motor 1,4 TSI.

Golf siedmej generácie ostáva verný svojej povesti robustného a kvalitného auta. Konkurencia motivovala výrobcu urobiť nový model rýchlo a opäť  tak, aby udával krok v triede.Golf siedmej generácie ostáva verný svojej povesti robustného a kvalitného auta. Konkurencia motivovala výrobcu urobiť nový model rýchlo a opäť tak, aby udával krok v triede. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Siedma generácia ide vzorom v bezpečnosti a ľahkosti ovládania. Najväčší dojem urobil úsporný a silný benzínový motor. Osvetlenie interiéru by mohlo byť lepšie a niektoré detaily sú aj v Golfe zbytočne komplikované. Pozrite si, aký bol Golf na začiatku a aký je dnes.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BREZNO. Už sme si zvykli, že kompaktný Volkswagen s menom Golf veľké revolúcie tvarov neprináša. Siedma generácia prišla pomerne skoro a motivovaná konkurenciou sa chce ukázať v najlepšom svetle.

Napriek technickej náročnosti projektu a vďaka úplne novej modulárnej platforme, ktorá umožňuje v koncerne efektívne stavať z modulov autá rôznej veľkosti, ostala cena zachovaná. Samozrejme auto s výbavou už nie je zadarmo, a to bol aj prípad testovaného auta za vyše 26 000 eur.

SkryťVypnúť reklamu

To je skoro raz toľko ako základný model za 13.980 eur. Aspoň sme vyskúšali verziu s najvyššou výbavou a novými technickými vymoženosťami. Po tisíc najazdených kilometroch chválime asistent jazdného pruhu, ktorý dokáže chvíľu sám riadiť auto podľa čiar.

Reaguje aj na staršie a dokonca iné, než biele čiary. Motorista však zaň zaplatí 453 eur. Za férovú považujeme cenu 266 eur za aktívny tempomat a systémy núdzového brzdenia.

Kolegovia s príplatkovým športovým podvozkom sa sťažovali na jeho umelú tvrdosť a búchanie pri prejazde nerovností. Náš Golf mal štandardný a prekvapujúco komfortný podvozok na pneumatikách s vyšším profilom.

Túto kombináciu odporúčame každému, lebo Golf doslova žehlí cestu. Komfort podvozka je na tej najvyššej úrovni a prekážalo nám len veľmi skokovité zasahovanie stabilizačného systému do riadenia auta v slalome a v okruhovej skúške.

SkryťVypnúť reklamu

Aj pri bežnej jazde v ostrých zákrutách sa nám zdal systém ESP veľmi prestrašený a zbytočne prísny. Lahodnú jazdu s Golfom umocnil motor 1,4 TSI prepĺňaný len turbodúchadlom.

Štandardný podvozok preferuje mäkkú a komfortnú jazdu. V dynamických disciplínach brzdila Golf elektronika a nevypínateľný stabilizačný systém. Najmä pri výjazde trvalo kým ESP povolilo motoru potiahnuť naplno.

Motor vyniká spotrebouOproti predchádzajúcej verzii má výbornú spotrebu a vyniká dynamikou. Priemer 6,8 litra na 100 km bez zvláštnej sebakontroly je v teste úžasná spotreba.

Popri zníženej úrovni aerodynamického hluku bolo počuť motor viac, ako by sme od fajnového auta čakali, ale všetko vyvážil pomerom dynamiky a spotreby.

Prvý Golf mal oproti siedmemu o 23 centimetrov kratší rázvor, bol o vyše pol metra kratší, o päť centimetrov nižší a o 19 centimetrov užší. Vážil o dobrých 300 kilogramov menej.

SkryťVypnúť reklamu

Jeho pružnosť z 70 na 100 km/h je doslova excelentná. S motorom sú dobre zladené prevody, ale tradične presnej kulise radenia chýbala povestná ľahkosť. Musíme povedať, že v pohybe radiacej páky je Hyundai i30 lepší.

Našli sme nedokonalostiPri hľadaní nedokonalostí vo všetkých smeroch dômyselne urobeného auta sme narazili na komplikované nastavovanie intenzity osvetlenia prístrojov, na slabé osvetlenie interiéru LED diódami, ktoré sú bodové a neosvetľujú celok a nečakali sme už klasické otočné veko nádrže.

Dvojité dno batožinového priestoru má dve polohy. V nižšej ostane na preklenutie schodíka medzi dnom a sklopeným operadlom šikmá plocha. Objem a využiteľnosť batožinového priestoru ostala na bežnej úrovni nižšej strednej triedy.

Škoda, že pri výrobe tuhej karosérie sa Golf nevie zbaviť vysokého stredového tunelu vzadu a pomerne vysokých prahov, ktoré trochu prekážajú pri nastupovaní. Panoramatická strecha prináša príjemné presvetlenie veľkého interiéru a zároveň berie priestor nad hlavami, pretože mechanizmus strechy si svoje vyžaduje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na prvý pohľad veľmi nevidno všetko to, čo užívaním asi každý ocení, obrovskými a dobre tvarovanými boxmi vo dverách počnúc a sedadlami končiac.

S jedným turbom pracuje 1,4 TSI úsporne a dnes nepotrebuje ani ozdobný kryt. Spotreba 6,8 litra bola na danú jazdu výborná. Konečne sme zažili pocit, že prepĺňaný motor má dobrú spotrebu aj pri normálnej jazde.

Volkswagen použil pre svoj najdôležitejší model vysoké štandardy a ukázal, že vie urobiť auto na každý deň. Informačný displej palubného systému dokazuje, že štandardne vo väčšine koncernových áut dostupný displej nestačil a musel prísť nový, väčší a prehľadnejší.

Tvarom dvierok nad uzáverom nádrže sa výrobca chváli, hoci dnes by sa patrilo mať pod dvierkami už len hrdlo s klapkou bez veka.

Ľahko sa v ňom orientuje a po stránke zobrazenia a funkcií sa stáva lídrom. To však neznamená, že bolo dobré, aby sa všetko nastavovalo cez menu, pretože napríklad osvetlenie prístrojového panelu je lepšie robiť potenciometrom niekde na prístrojovej doske.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V cenovej hladine testovaného modelu by sa hodil aj bezkľúčový vstup do auta a štartovanie tlačidlom. Golf komunikuje okrem iných aj v českom jazyku a väčšinou detailov dáva najavo, že pri jeho tvorbe mysleli na užívateľa.

Zadné sedadlá sú jedna báseň, potešia tvarom vypracovaním a zmyslom pre detail.

Zlomovým Golfom bola štvrtá generácia, s robustnou karosériou, plynovou vzperou pod prednou kapotou a nadčasovým interiérom. Golf IV je dnes vyhľadávaným ojazdeným autom, ktoré si napriek veku drží vysoké ceny.

Kupujem - nekupujem Vyznie to veľmi stádovito a neoriginálne ale kupujem. Nie je to dokonalé auto avšak najlepšie v triede. Momentálne určite.

Volkswagen Golf 1,4 TSI HighlineCena modelu od (eur)

13.980

Cena test. verzie od (eur)

18.620

Cena test. Auta (eur)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

26.781

Motor

1,4 TSI

Objem (cm3)

1395

Výkon (kW(k))

103 (140)

Pri otáčkach (ot./min.)

4500-6000

Krútiaci moment (Nm)

250

Pri otáčkach (ot./min.)

1500 - 3500

Priemerná spotreba (l/100km)

4,7

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

8,4

Maximálna rýchlosť (km/h)

212

Prevodovka

manuálna

Počet stupňov

6

Brzdy vpredu

kotúčové

Brzdy vzadu

kotúčové

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1293

Rezervné koleso

dojazdové - Hankook

Servisný interval (km/rok)

30 000 (variabilný)/1

Dĺžka (mm)

4255

Rázvor náprav (mm)

2637

Šírka (mm)

1799

Výška (mm)

1452

Základný objem kufra (l)

380

Delenie sedadiel

2/3

Z testovacieho zápisníkaStav tachometra

842 km

Počasie počas testu

oblačno

Teplota

10 stupňov

Stabilizačný systém

nevypínateľný

Pneumatiky

Semperit Speed Grid 2-Winter

Rozmer a index pneumatík

205/55 R16, 93V

Priemerná spotreba v teste

6,5-6,8 l/100km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zrýchlenie z 0-100 km/h

8,97s

Brzdná dráha 100 km/h-0

43,20

Čas v slalome

15,03s

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň)

3,76 s

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň)

4,75 s

Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (2. stupeň)

3100 ot./min.

Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (3. stupeň)

2050 ot./min.

Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (4. stupeň)

1500 ot./min.

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (5. stupeň)

2250 ot./min.

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (6. stupeň)

1950 ot./min.

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (6. stupeň)

2800 ot./min.

Vnútorné rozmery batožinového priestorunakladacia hrana von (mm)

680

nakladacia hrana dnu (mm)

50-150

šírka kufra min./maximálna (mm)

1030/1275

výška kufra po roletu (mm)

430

nakladací otvor výška/šírka(mm)

1000/720

dĺžka kufra min./max (mm)

740/1500

Rozmery priestoru na sedeniešírka v ramenách vpredu (mm)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1430

šírka lakte vpredu (mm)

1500

výška na hlavu šofér max. (mm)

960/990

dĺžka sedáku šofér (mm)

515

šírka v ramenách vzadu (mm)

1355

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1460

výška krajné sedadlá (mm)

970

výška stredné sedadlo (mm)

950

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

460/450

Autá Volkswagen

Výroba elektrického modelu Volkswagen ID.3 v závode v Drážďanoch.

Ide o 20-tisíc ľudí z plánovaných 35-tisíc do roku 2030.


TASR 2
Ilustračná snímka.

Volkswagen priznal manipuláciu testov dieselových vozidiel.


SITA
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 391
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 272
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 554
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 439
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 938
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 529
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 423
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 066
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Francúzsko.
  2. Vladimír Bojničan: Ako sa vyrába z progresívca - hrozba (slamenný panák) a konzervatívneho klerikálna - obeť (mučeník)
  3. Ján Škerko: Arthur Schopenhauer: pesimista alebo realista?
  4. Vladimír Krátky: Matovič bol génius !
  5. Irena Šimuneková: Makové políčka
  6. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia
  7. Irena Šimuneková: Okolie Banskej Bystrice, Pancierovské travertíny
  8. Ivan Mlynár: Ako si Robert Fico strčil do vrecka európskych politikov a zahral si pingpong s Bohom.
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 491
  2. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 040
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 006
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 961
  5. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 8 478
  6. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 8 367
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 119
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 756
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťZatvoriť reklamu