SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Test: Nový Volkswagen Golf nie je úplne dokonalý

Siedma generácia ide vzorom v bezpečnosti a ľahkosti ovládania. Najväčší dojem urobil úsporný a silný benzínový motor 1,4 TSI.

Golf siedmej generácie ostáva verný svojej povesti robustného a kvalitného auta. Konkurencia motivovala výrobcu urobiť nový model rýchlo a opäť  tak, aby udával krok v triede.Golf siedmej generácie ostáva verný svojej povesti robustného a kvalitného auta. Konkurencia motivovala výrobcu urobiť nový model rýchlo a opäť tak, aby udával krok v triede. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Siedma generácia ide vzorom v bezpečnosti a ľahkosti ovládania. Najväčší dojem urobil úsporný a silný benzínový motor. Osvetlenie interiéru by mohlo byť lepšie a niektoré detaily sú aj v Golfe zbytočne komplikované. Pozrite si, aký bol Golf na začiatku a aký je dnes.

BREZNO. Už sme si zvykli, že kompaktný Volkswagen s menom Golf veľké revolúcie tvarov neprináša. Siedma generácia prišla pomerne skoro a motivovaná konkurenciou sa chce ukázať v najlepšom svetle.

Napriek technickej náročnosti projektu a vďaka úplne novej modulárnej platforme, ktorá umožňuje v koncerne efektívne stavať z modulov autá rôznej veľkosti, ostala cena zachovaná. Samozrejme auto s výbavou už nie je zadarmo, a to bol aj prípad testovaného auta za vyše 26 000 eur.

To je skoro raz toľko ako základný model za 13.980 eur. Aspoň sme vyskúšali verziu s najvyššou výbavou a novými technickými vymoženosťami. Po tisíc najazdených kilometroch chválime asistent jazdného pruhu, ktorý dokáže chvíľu sám riadiť auto podľa čiar.

Reaguje aj na staršie a dokonca iné, než biele čiary. Motorista však zaň zaplatí 453 eur. Za férovú považujeme cenu 266 eur za aktívny tempomat a systémy núdzového brzdenia.

Kolegovia s príplatkovým športovým podvozkom sa sťažovali na jeho umelú tvrdosť a búchanie pri prejazde nerovností. Náš Golf mal štandardný a prekvapujúco komfortný podvozok na pneumatikách s vyšším profilom.

Túto kombináciu odporúčame každému, lebo Golf doslova žehlí cestu. Komfort podvozka je na tej najvyššej úrovni a prekážalo nám len veľmi skokovité zasahovanie stabilizačného systému do riadenia auta v slalome a v okruhovej skúške.

Aj pri bežnej jazde v ostrých zákrutách sa nám zdal systém ESP veľmi prestrašený a zbytočne prísny. Lahodnú jazdu s Golfom umocnil motor 1,4 TSI prepĺňaný len turbodúchadlom.

Štandardný podvozok preferuje mäkkú a komfortnú jazdu. V dynamických disciplínach brzdila Golf elektronika a nevypínateľný stabilizačný systém. Najmä pri výjazde trvalo kým ESP povolilo motoru potiahnuť naplno.

Motor vyniká spotrebou

Oproti predchádzajúcej verzii má výbornú spotrebu a vyniká dynamikou. Priemer 6,8 litra na 100 km bez zvláštnej sebakontroly je v teste úžasná spotreba.

Popri zníženej úrovni aerodynamického hluku bolo počuť motor viac, ako by sme od fajnového auta čakali, ale všetko vyvážil pomerom dynamiky a spotreby.

Prvý Golf mal oproti siedmemu o 23 centimetrov kratší rázvor, bol o vyše pol metra kratší, o päť centimetrov nižší a o 19 centimetrov užší. Vážil o dobrých 300 kilogramov menej.

Jeho pružnosť z 70 na 100 km/h je doslova excelentná. S motorom sú dobre zladené prevody, ale tradične presnej kulise radenia chýbala povestná ľahkosť. Musíme povedať, že v pohybe radiacej páky je Hyundai i30 lepší.

Našli sme nedokonalosti

Pri hľadaní nedokonalostí vo všetkých smeroch dômyselne urobeného auta sme narazili na komplikované nastavovanie intenzity osvetlenia prístrojov, na slabé osvetlenie interiéru LED diódami, ktoré sú bodové a neosvetľujú celok a nečakali sme už klasické otočné veko nádrže.

Dvojité dno batožinového priestoru má dve polohy. V nižšej ostane na preklenutie schodíka medzi dnom a sklopeným operadlom šikmá plocha. Objem a využiteľnosť batožinového priestoru ostala na bežnej úrovni nižšej strednej triedy.

Škoda, že pri výrobe tuhej karosérie sa Golf nevie zbaviť vysokého stredového tunelu vzadu a pomerne vysokých prahov, ktoré trochu prekážajú pri nastupovaní. Panoramatická strecha prináša príjemné presvetlenie veľkého interiéru a zároveň berie priestor nad hlavami, pretože mechanizmus strechy si svoje vyžaduje.

Na prvý pohľad veľmi nevidno všetko to, čo užívaním asi každý ocení, obrovskými a dobre tvarovanými boxmi vo dverách počnúc a sedadlami končiac.

S jedným turbom pracuje 1,4 TSI úsporne a dnes nepotrebuje ani ozdobný kryt. Spotreba 6,8 litra bola na danú jazdu výborná. Konečne sme zažili pocit, že prepĺňaný motor má dobrú spotrebu aj pri normálnej jazde.

Volkswagen použil pre svoj najdôležitejší model vysoké štandardy a ukázal, že vie urobiť auto na každý deň. Informačný displej palubného systému dokazuje, že štandardne vo väčšine koncernových áut dostupný displej nestačil a musel prísť nový, väčší a prehľadnejší.

Tvarom dvierok nad uzáverom nádrže sa výrobca chváli, hoci dnes by sa patrilo mať pod dvierkami už len hrdlo s klapkou bez veka.

Ľahko sa v ňom orientuje a po stránke zobrazenia a funkcií sa stáva lídrom. To však neznamená, že bolo dobré, aby sa všetko nastavovalo cez menu, pretože napríklad osvetlenie prístrojového panelu je lepšie robiť potenciometrom niekde na prístrojovej doske.

V cenovej hladine testovaného modelu by sa hodil aj bezkľúčový vstup do auta a štartovanie tlačidlom. Golf komunikuje okrem iných aj v českom jazyku a väčšinou detailov dáva najavo, že pri jeho tvorbe mysleli na užívateľa.

Zadné sedadlá sú jedna báseň, potešia tvarom vypracovaním a zmyslom pre detail.
Zlomovým Golfom bola štvrtá generácia, s robustnou karosériou, plynovou vzperou pod prednou kapotou a nadčasovým interiérom. Golf IV je dnes vyhľadávaným ojazdeným autom, ktoré si napriek veku drží vysoké ceny.
ico

Kupujem - nekupujem

Vyznie to veľmi stádovito a neoriginálne ale kupujem. Nie je to dokonalé auto avšak najlepšie v triede. Momentálne určite.

Volkswagen Golf 1,4 TSI Highline

Cena modelu od (eur) 13.980
Cena test. verzie od (eur) 18.620
Cena test. Auta (eur) 26.781
Motor 1,4 TSI
Objem (cm3) 1395
Výkon (kW(k)) 103 (140)
Pri otáčkach (ot./min.) 4500-6000
Krútiaci moment (Nm) 250
Pri otáčkach (ot./min.) 1500 - 3500
Priemerná spotreba (l/100km) 4,7
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 8,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 212
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1293
Rezervné koleso dojazdové - Hankook
Servisný interval (km/rok) 30 000 (variabilný)/1
Dĺžka (mm) 4255
Rázvor náprav (mm) 2637
Šírka (mm) 1799
Výška (mm) 1452
Základný objem kufra (l) 380
Delenie sedadiel 2/3

Z testovacieho zápisníka

Stav tachometra 842 km
Počasie počas testu oblačno
Teplota 10 stupňov
Stabilizačný systém nevypínateľný
Pneumatiky Semperit Speed Grid 2-Winter
Rozmer a index pneumatík 205/55 R16, 93V
Priemerná spotreba v teste 6,5-6,8 l/100km
Zrýchlenie z 0-100 km/h 8,97s
Brzdná dráha 100 km/h-0 43,20
Čas v slalome 15,03s
Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) 3,76 s
Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) 4,75 s
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (2. stupeň) 3100 ot./min.
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (3. stupeň) 2050 ot./min.
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (4. stupeň) 1500 ot./min.
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (5. stupeň) 2250 ot./min.
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (6. stupeň) 1950 ot./min.
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (6. stupeň) 2800 ot./min.

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana von (mm) 680
nakladacia hrana dnu (mm) 50-150
šírka kufra min./maximálna (mm) 1030/1275
výška kufra po roletu (mm) 430
nakladací otvor výška/šírka(mm) 1000/720
dĺžka kufra min./max (mm) 740/1500

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm) 1430
šírka lakte vpredu (mm) 1500
výška na hlavu šofér max. (mm) 960/990
dĺžka sedáku šofér (mm) 515
šírka v ramenách vzadu (mm) 1355
šírka v lakťoch vzadu(mm) 1460
výška krajné sedadlá (mm) 970
výška stredné sedadlo (mm) 950
dĺžka sedáku kraj/stred (mm) 460/450

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  2. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  3. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  4. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  8. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 406
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 302
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 295
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 733
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 378
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 2 761
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 592
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 470
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava ruský prezident Vladimir Putin, minister obrany Sergej Šojgu a admirál Nikolaj Jevmenov.

Diktátora z Kremľa nedokáže odstrániť ulica ani oligarchia, stále mu však ide o život.


Arpád Soltész 27. sep
Michaela Valicová

Poradenstvu sa venuje desať rokov.


22. sep
Igor Matovič

Matovič dôvod na svoje odvolanie nevidí.


a 3 ďalší 2 h
Nataša Holinová

Kontroly na vnútorných hraniciach Schengenu sú dávno, len Heger s Mikulcom ich nevidia.


55m

Blogy SME

  1. Marek Kytka: Skvelý Pavol Regenda opäť skóroval v drese káčerov a Šimon Nemec v Devils podal kvalitný výkon
  2. ADRA Slovensko: Ukrajina | Pomoc pre oslobodené mesto Izium a nový projekt humanitárnej pomoci
  3. Jozef Javurek: Kurátor
  4. Anna Miľanová: Nie je myš ako myš...
  5. Štefan Vidlár: O Zhulíčkovi pacholíčkovi
  6. Ľuboš Vodička: České a moravské veterné mlyny: Třebíč
  7. Jan Pražák: Nesahejte mi na prsa, člověče!
  8. Post Bellum SK: Vízie televízie. Inscenácie na obrazovke boli aj kompromisom
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 321
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 538
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 314
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 702
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 587
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 490
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 317
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 166
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu