Diaľnica D2 medzi Stupavou a Lamačom ostane spoplatnená

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja nepodporí návrh Bratislavy zrušiť spoplatnenie diaľnice D2 v úseku medzi Stupavou a Lamačom pre osobné autá.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) nepodporí návrh Bratislavy zrušiť spoplatnenie diaľnice D2 v úseku medzi Stupavou a Lamačom pre osobné autá.

Argumenty hlavného mesta, že sa tým zvýši bezpečnosť a rýchlosť premávky a zníži dopravné zaťaženie v Lamači a Záhorskej Bystrici, ministerstvo nepovažuje za relevantné.

Cesta I. triedy je preťažená

Žiadosť o zrušenie spoplatnenia na diaľnici D2 okrem primátora Bratislavy podpísali aj starostovia Lamača a Záhorskej Bystrice, Peter Šramko a Jozef Krúpa. Nadviazali tak už na predchádzajúce pokusy, ktoré v tejto veci vykonal starosta Marianky Radovan Jurika.

V žiadosti uvádzajú, že súčasné spoplatnenie spôsobuje preťaženie štátnej cesty I. triedy, vedúcej priamo cez Záhorskú Bystricu a Lamač. "V čase dopravných špičiek sa na tomto úseku vytvárajú kolóny so zvýšeným rizikom kolízií a nehôd," napísali v žiadosti.

Cestu I. triedy na Hodonínskej ulici využíva za každodennou prácou do Bratislavy väčšina motorizovaných obyvateľov spádovej oblasti, do ktorej patria aj Borinka, Marianka a Stupava. Rýchlejšiu a bezpečnejšiu diaľnicu podľa autorov žiadosti nevyužívajú preto, lebo pre nich nie je ekonomicky výhodná. "Na takýto krátky úsek diaľnice sa im neoplatí kupovať diaľničnú známku, najmä, ak sú nútení v rodine využívať dve autá."

Ministerstvo: diaľnica nemá riešiť dopravnú obslužnosť

Ministerstvo vo svojom stanovisku tvrdí, že diaľnica nemá riešiť dopravnú obslužnosť priľahlého územia. "Je to nadštandard a za ten sa platí," uviedlo MDVRR. Spochybňuje tiež ekonomickú nerentabilnosť kúpy diaľničnej známky.

"Okrem tohto úseku môžu vďaka diaľničnej známke používať aj 600-kilometrovú sieť diaľnic po celom Slovensku." Podľa ministerstva je daný úsek diaľnice štandardnou diaľnicou, ktorá prechádza nezastavaným územím. "Preto zostane úsek naďalej spoplatnený."

Primátor vidí diaľnicu ako súčasť bratislavskej cestnej siete

Primátor Bratislavy to však vidí inak. "V tomto prípade nejde o vonkajší obchvat mesta, ale o komunikáciu, ktorá nadväzuje na sieť nosných mestských ťahov a je takpovediac súčasťou bratislavskej cestnej siete," uviedol pre TASR Milan Ftáčnik.

"Táto diaľnica spája mestské časti, navyše prechádza medzi časťami Devínskej Novej Vsi a Záhorskej Bystrice, ktoré sú súčasťou obytných zón," pridal sa starosta Záhorskej Bystrice Jozef Krúpa.

Ten by s argumentmi ministerstva súhlasil za predpokladu, ak by bola dobudovaná vnútorná infraštruktúra. "Ak by bol pri Baumaxe vybudovaný kruhový objazd, aby nevznikali zápchy, a ak by Hodonínska bola štvorprúdová, tak ako sa o tom uvažuje," uviedol Krúpa. Dodal, že kým tak nebude, práve nespoplatnenie krátkeho diaľničného úseku pre osobné autá by obyvateľom i samotným mestským častiam veľmi pomohlo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 017
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 731
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 273
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 543
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 908
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 419
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 323
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 143
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 786
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 701

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na náramok treba myslieť, Rusko nemôže zájsť ani na viedenské vianočné trhy

Pavol Rusko je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment politológ.

KOMENTÁRE

Srebrenica stále pripomína, že Európa nemusí byť imúnna

Mladič sa pred spravodlivosťou nakoniec neschoval.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.