Diaľnica D2 medzi Stupavou a Lamačom ostane spoplatnená

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja nepodporí návrh Bratislavy zrušiť spoplatnenie diaľnice D2 v úseku medzi Stupavou a Lamačom pre osobné autá.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) nepodporí návrh Bratislavy zrušiť spoplatnenie diaľnice D2 v úseku medzi Stupavou a Lamačom pre osobné autá.

Argumenty hlavného mesta, že sa tým zvýši bezpečnosť a rýchlosť premávky a zníži dopravné zaťaženie v Lamači a Záhorskej Bystrici, ministerstvo nepovažuje za relevantné.

Cesta I. triedy je preťažená

Žiadosť o zrušenie spoplatnenia na diaľnici D2 okrem primátora Bratislavy podpísali aj starostovia Lamača a Záhorskej Bystrice, Peter Šramko a Jozef Krúpa. Nadviazali tak už na predchádzajúce pokusy, ktoré v tejto veci vykonal starosta Marianky Radovan Jurika.

V žiadosti uvádzajú, že súčasné spoplatnenie spôsobuje preťaženie štátnej cesty I. triedy, vedúcej priamo cez Záhorskú Bystricu a Lamač. "V čase dopravných špičiek sa na tomto úseku vytvárajú kolóny so zvýšeným rizikom kolízií a nehôd," napísali v žiadosti.

Cestu I. triedy na Hodonínskej ulici využíva za každodennou prácou do Bratislavy väčšina motorizovaných obyvateľov spádovej oblasti, do ktorej patria aj Borinka, Marianka a Stupava. Rýchlejšiu a bezpečnejšiu diaľnicu podľa autorov žiadosti nevyužívajú preto, lebo pre nich nie je ekonomicky výhodná. "Na takýto krátky úsek diaľnice sa im neoplatí kupovať diaľničnú známku, najmä, ak sú nútení v rodine využívať dve autá."

Ministerstvo: diaľnica nemá riešiť dopravnú obslužnosť

Ministerstvo vo svojom stanovisku tvrdí, že diaľnica nemá riešiť dopravnú obslužnosť priľahlého územia. "Je to nadštandard a za ten sa platí," uviedlo MDVRR. Spochybňuje tiež ekonomickú nerentabilnosť kúpy diaľničnej známky.

"Okrem tohto úseku môžu vďaka diaľničnej známke používať aj 600-kilometrovú sieť diaľnic po celom Slovensku." Podľa ministerstva je daný úsek diaľnice štandardnou diaľnicou, ktorá prechádza nezastavaným územím. "Preto zostane úsek naďalej spoplatnený."

Primátor vidí diaľnicu ako súčasť bratislavskej cestnej siete

Primátor Bratislavy to však vidí inak. "V tomto prípade nejde o vonkajší obchvat mesta, ale o komunikáciu, ktorá nadväzuje na sieť nosných mestských ťahov a je takpovediac súčasťou bratislavskej cestnej siete," uviedol pre TASR Milan Ftáčnik.

"Táto diaľnica spája mestské časti, navyše prechádza medzi časťami Devínskej Novej Vsi a Záhorskej Bystrice, ktoré sú súčasťou obytných zón," pridal sa starosta Záhorskej Bystrice Jozef Krúpa.

Ten by s argumentmi ministerstva súhlasil za predpokladu, ak by bola dobudovaná vnútorná infraštruktúra. "Ak by bol pri Baumaxe vybudovaný kruhový objazd, aby nevznikali zápchy, a ak by Hodonínska bola štvorprúdová, tak ako sa o tom uvažuje," uviedol Krúpa. Dodal, že kým tak nebude, práve nespoplatnenie krátkeho diaľničného úseku pre osobné autá by obyvateľom i samotným mestským častiam veľmi pomohlo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  4. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  5. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  9. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  1. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  2. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  4. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  5. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  6. Trendy udržateľnej architektúry
  7. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  8. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  9. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  10. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 8 795
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana 3 561
  3. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 179
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 2 823
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 360
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 898
  7. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!? 1 662
  8. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 515
  9. Energetici predávajú nevyužívaný majetok 997
  10. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 962

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Vláda chystá masové zneplatnenie e-podpisov, dotkne sa 300-tisíc ľudí

Už aj Pellegrini pripustil, že bude treba plošne zrušiť vydané e-podpisy. Rozhodnutie zatiaľ nepadlo.

DOMOV

Bžán považuje odmenu v spore o Gabčíkovo za férovú

Pôvodná 11-percentná odmena bola podľa neho výsledkom súťaže.

Neprehliadnite tiež

Opel Insignia ST je konečne veľké auto aj zvnútra (test)

Ako manažérske auto a mobilná kancelária obstála dobre.

Pozrite si najspoľahlivejšie a najmenej spoľahlivé autá roka 2017

Organizácia Consumer Reports zverejnila svoj rebríček.

Dopravná hádanka: Viete, ako sa správne odbočuje?

Poradie úkonov nie je niektorým vodičom jednoznačné.

Dopravná hádanka: Viete, ako sa správne odbočuje? (riešenie)

Poradie úkonov nie je niektorým vodičom jednoznačné.