Re-exporty kazia obraz o automobilovom trhu

Štatistiky predajov automobilov sú zrkadlom úspešnosti automobilek v danom štáte. Tie však vychádzajú zo štatistík registrácie vozidiel na polícii. Tento fakt sťažuje zistenie, či vozidlo prvýkrát zaregistrované na Slovensku, bolo v našej krajine aj skuto

Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky vydá každoročne štatistiku predjava vozidiel na Slovensku, vrátane vozidiel ktoré sú označené ako "reexport".(Zdroj: Rastislav Chvála)

čne predané.

BRATISLAVA. Kým na Slovenku sa cena za registráciu zvýšila len pre niekoľkými mesiaci, v Maďarsku sa výška poplatku registrácie odvíjala od ceny vozidla už oveľa skôr. Vznikol tak priestor pre špekulantov i „seriózne“ firmy, ktoré svojim maďarským zákazníkom zaregistrovali nové vozidlo na Slovensku. Pôvodný spoločný poplatok za prihlásenie – 66 eur bol násobne nižší, ako u našich južných susedov.

Predpokladáme, že zavedenie novej registračnej dane podľa výkonu motora, tento biznis mierne pribrzdí. Pre vozidlá so stredným výkonom v „plnke“ – teda s vysokou cenou, bude však stále zaujímavý.

Štatistiky krivia aj jednotlivci

Re-export vozidiel je problém nie len na Slovensku, ale i v susednej Českej Republike. Auto vyrobené napríklad v Nemecku, je vyvezené na Slovensko. Tu je predané s nižšou, prípadne výrazne akciovou cenou. Majiteľ ho následne vyvezie do inej krajiny, kde ho predá za cenu regulérnu – teda vyššiu. Na rozdiele cien následne zarobí.

Tajomstvom nie je ani skutočnosť, že vozidlá na Slovensku registrujú samotný importéri a následne ich nové, alebo len málo ojazdené predávajú v inom štáte. Cieľom je umelo zvýšiť štatistiku predaja a stať sa tak úspešnejším, ako konkurencia.

Zo štatistiky Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky vyplýva, že 3 849 vozidiel od januára do októbra tohto roka bolo re-exportovaných mimo našu krajinu. Pre ilustráciu sme pripravili aj tabuľku, kde sme odrátali re-exportované vozidlá. Rebríček sa zmenil hlavne v jeho druhej polovici.

Štatistika predaných kusov vrátane re-exportu podľa (zdroj ZAP)

Štatistika po odrátaní re-exportovaných vozidiel

Značka

Počet predaných kusov

Percento na trhu

Re-export (ks)

Re-export (%)

Značka (pohyb v rebríčku)

Počet predaných kusov

Percento na trhu

Škoda

13111

22,36

1212

9,24

Škoda

11899

21,56

Volkswagen

5365

9,15

436

8,13

Volkswagen

4929

8,93

Kia

4648

7,93

11

0,24

Kia

4637

8,40

Hyundai

3870

6,60

405

10,47

Hyundai

3465

6,28

Renault

3346

5,71

81

2,42

Renault

3265

5,92

Peugeot

3310

5,64

292

8,82

Peugeot

3018

5,47

Opel

2254

3,84

5

0,22

Opel

2249

4,08

Suzuki

2083

3,55

146

7,01

Citroen ↑

1951

3,54

Citroen

2070

3,53

119

5,75

Suzuki ↓

1937

3,51

BMW

1938

3,30

130

6,71

BMW

1808

3,28

Ford

1823

3,11

110

6,03

Toyota ↑

1734

3,14

Toyota

1734

2,96

0,00

Ford ↓

1713

3,10

Audi

1504

2,56

136

9,04

Mercedes-Benz ↑

1482

2,69

Nissan

1488

2,54

379

25,47

Audi ↓

1368

2,48

Mercedes-Benz

1483

2,53

1

0,07

Nissan ↓

1109

2,01

ostatné značky

8614

14,69

ostatné značky

8614

15,61

SPOLU

58641

100

3849

SPOLU

55178

100,00

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 320
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 962
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 124
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 931
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 722
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 493
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 135
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 086
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 852
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 474

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

KĽDR sa vracia ku Kube, môže jej pomôcť so zbraňami

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje, Severná Kórea sa vracia k dávnemu spojencovi.

ŠPORT

Slovan vyhral najväčšie slovenské derby, rozhodol Hološko

Fanúšikovia Trnavy vypredali sektor hostí.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.