Re-exporty kazia obraz o automobilovom trhu

Štatistiky predajov automobilov sú zrkadlom úspešnosti automobilek v danom štáte. Tie však vychádzajú zo štatistík registrácie vozidiel na polícii. Tento fakt sťažuje zistenie, či vozidlo prvýkrát zaregistrované na Slovensku, bolo v našej krajine aj skuto

Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky vydá každoročne štatistiku predjava vozidiel na Slovensku, vrátane vozidiel ktoré sú označené ako "reexport".(Zdroj: Rastislav Chvála)

čne predané.

BRATISLAVA. Kým na Slovenku sa cena za registráciu zvýšila len pre niekoľkými mesiaci, v Maďarsku sa výška poplatku registrácie odvíjala od ceny vozidla už oveľa skôr. Vznikol tak priestor pre špekulantov i „seriózne“ firmy, ktoré svojim maďarským zákazníkom zaregistrovali nové vozidlo na Slovensku. Pôvodný spoločný poplatok za prihlásenie – 66 eur bol násobne nižší, ako u našich južných susedov.

Predpokladáme, že zavedenie novej registračnej dane podľa výkonu motora, tento biznis mierne pribrzdí. Pre vozidlá so stredným výkonom v „plnke“ – teda s vysokou cenou, bude však stále zaujímavý.

Článok pokračuje pod video reklamou

Štatistiky krivia aj jednotlivci

Re-export vozidiel je problém nie len na Slovensku, ale i v susednej Českej Republike. Auto vyrobené napríklad v Nemecku, je vyvezené na Slovensko. Tu je predané s nižšou, prípadne výrazne akciovou cenou. Majiteľ ho následne vyvezie do inej krajiny, kde ho predá za cenu regulérnu – teda vyššiu. Na rozdiele cien následne zarobí.

Tajomstvom nie je ani skutočnosť, že vozidlá na Slovensku registrujú samotný importéri a následne ich nové, alebo len málo ojazdené predávajú v inom štáte. Cieľom je umelo zvýšiť štatistiku predaja a stať sa tak úspešnejším, ako konkurencia.

Zo štatistiky Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky vyplýva, že 3 849 vozidiel od januára do októbra tohto roka bolo re-exportovaných mimo našu krajinu. Pre ilustráciu sme pripravili aj tabuľku, kde sme odrátali re-exportované vozidlá. Rebríček sa zmenil hlavne v jeho druhej polovici.

Štatistika predaných kusov vrátane re-exportu podľa (zdroj ZAP)

Štatistika po odrátaní re-exportovaných vozidiel

Značka

Počet predaných kusov

Percento na trhu

Re-export (ks)

Re-export (%)

Značka (pohyb v rebríčku)

Počet predaných kusov

Percento na trhu

Škoda

13111

22,36

1212

9,24

Škoda

11899

21,56

Volkswagen

5365

9,15

436

8,13

Volkswagen

4929

8,93

Kia

4648

7,93

11

0,24

Kia

4637

8,40

Hyundai

3870

6,60

405

10,47

Hyundai

3465

6,28

Renault

3346

5,71

81

2,42

Renault

3265

5,92

Peugeot

3310

5,64

292

8,82

Peugeot

3018

5,47

Opel

2254

3,84

5

0,22

Opel

2249

4,08

Suzuki

2083

3,55

146

7,01

Citroen ↑

1951

3,54

Citroen

2070

3,53

119

5,75

Suzuki ↓

1937

3,51

BMW

1938

3,30

130

6,71

BMW

1808

3,28

Ford

1823

3,11

110

6,03

Toyota ↑

1734

3,14

Toyota

1734

2,96

0,00

Ford ↓

1713

3,10

Audi

1504

2,56

136

9,04

Mercedes-Benz ↑

1482

2,69

Nissan

1488

2,54

379

25,47

Audi ↓

1368

2,48

Mercedes-Benz

1483

2,53

1

0,07

Nissan ↓

1109

2,01

ostatné značky

8614

14,69

ostatné značky

8614

15,61

SPOLU

58641

100

3849

SPOLU

55178

100,00

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 737
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 730
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 299
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 397
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 955
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 368
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 745
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 657
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 794
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 255

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.