SME

Jaguár predá dva prototypy C-X75

Jaguár zmenil po predstavení konceptu C-X75 a ohlásení jeho sériovej výroby plány. Päť vyrobených exemplárov ostane funkčných a ďalej vyvíjaných. Dva z nich dokonca predajú do rúk súkromných zberateľov.

Koncept Jaguar C-X75 bol predstavený na autosalóne v Paríži pred dvoma rokmi. Prototyp mal disponovať výkonom 778 koní vďaka sústave štyroch elektromotorov.Koncept Jaguar C-X75 bol predstavený na autosalóne v Paríži pred dvoma rokmi. Prototyp mal disponovať výkonom 778 koní vďaka sústave štyroch elektromotorov. (Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Automobilka Jaguar zverejnila správu v ktorej stojí, že technológie použité v hybridnom super-koncepte C-X75 budú použité aj v sériových modeloch.

Jaguar mal v pláne postaviť limitovanú sériu 250 exemplárov vlajkovej lode v roku 2015, no skutočnosť ostala i ostane pri piatich prototypoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa slov predstaviteľov automobilky existuje viacero dôležitých projektov, na ktorých pracujú a ktoré dostali prednosť pred super športovým hybridom C-X75.

Napriek tomu chce Jaguár naďalej prototyp vyvíjať, až kým sa nedostane na hranicu zrýchlenia z pokoja na 100 km/h za 2,8 sekundy a najvyššiu rýchlosť takmer 330 km/h. V elektrickom režime by mal C-X75 dosiahnuť dojazd 50 km.

SkryťVypnúť reklamu

Špecifický dizajn vozidla, zostavený inžiniermi z Jaguaru a tímu Williams F1, by mohol postupne skrášliť celú flotilu značky. Dva z piatich funkčných prototypov C-X75 sa objavia aj v garážach bohatých zberateľov, a to vďaka aukcii.

Základom prototypu C-X75 je karoséria z uhlíkových vlákien vyvinutá v spolupráci s už spomenutým tímom Williams F1. Zabezpečuje vozidlu potrebnú „ľahkosť“ a pevnosť. Kolesá z hliníkovej zliatiny by mali byť o 40% ľahšie ako bežne používané hliníkové disky.

Elektrickú energiu bude vyrábať twin-turbom prepĺňaný, 1,6-litrový štvorvalcový motor so zníženou hmotnosťou a výkonom 368 kW (500 k). Vysoko-otáčkový motor nahradil pôvodnú koncepciu, ktorá počítala s turbínami. Jaguár chce však turbíny v budúcnosti použiť pre výrobu elektrickej energie v domácnostiach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 447
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 595
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 252
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 774
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 549
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 3 101
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 836
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 353
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Lenka Hruščáková: Za našich čias to bolo lepšie.
  2. Jozef Černek: Virtuálna batéria od ZSE: Skvelý nápad alebo len dobre zabalený blud?
  3. Anton Kovalčík: Pápež Pius XII. v druhej svetovej vojne. Rok 1944.
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka
  5. Jozef Drahovský: Balíky pre rôznych adresátov v jednom boxe som zatiaľ zažil len u Packety v Z-Boxe.
  6. Vladimír Krátky: Mára Š e f k o n v o č ( Maroš Šefčovič )
  7. Ján Gálik: Protestné zhromaždenie v Ružomberku 4.4.2025
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 681
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 60 428
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 48 748
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 483
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 928
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 578
  7. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 19 019
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 12 986
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťZatvoriť reklamu