BRATISLAVA. Automobilka Jaguar zverejnila správu v ktorej stojí, že technológie použité v hybridnom super-koncepte C-X75 budú použité aj v sériových modeloch.
Jaguar mal v pláne postaviť limitovanú sériu 250 exemplárov vlajkovej lode v roku 2015, no skutočnosť ostala i ostane pri piatich prototypoch.
Podľa slov predstaviteľov automobilky existuje viacero dôležitých projektov, na ktorých pracujú a ktoré dostali prednosť pred super športovým hybridom C-X75.
Napriek tomu chce Jaguár naďalej prototyp vyvíjať, až kým sa nedostane na hranicu zrýchlenia z pokoja na 100 km/h za 2,8 sekundy a najvyššiu rýchlosť takmer 330 km/h. V elektrickom režime by mal C-X75 dosiahnuť dojazd 50 km.
Špecifický dizajn vozidla, zostavený inžiniermi z Jaguaru a tímu Williams F1, by mohol postupne skrášliť celú flotilu značky. Dva z piatich funkčných prototypov C-X75 sa objavia aj v garážach bohatých zberateľov, a to vďaka aukcii.
Základom prototypu C-X75 je karoséria z uhlíkových vlákien vyvinutá v spolupráci s už spomenutým tímom Williams F1. Zabezpečuje vozidlu potrebnú „ľahkosť“ a pevnosť. Kolesá z hliníkovej zliatiny by mali byť o 40% ľahšie ako bežne používané hliníkové disky.
Elektrickú energiu bude vyrábať twin-turbom prepĺňaný, 1,6-litrový štvorvalcový motor so zníženou hmotnosťou a výkonom 368 kW (500 k). Vysoko-otáčkový motor nahradil pôvodnú koncepciu, ktorá počítala s turbínami. Jaguár chce však turbíny v budúcnosti použiť pre výrobu elektrickej energie v domácnostiach.