Jaguár predá dva prototypy C-X75

Jaguár zmenil po predstavení konceptu C-X75 a ohlásení jeho sériovej výroby plány. Päť vyrobených exemplárov ostane funkčných a ďalej vyvíjaných. Dva z nich dokonca predajú do rúk súkromných zberateľov.

Koncept Jaguar C-X75 bol predstavený na autosalóne v Paríži pred dvoma rokmi. Prototyp mal disponovať výkonom 778 koní vďaka sústave štyroch elektromotorov.(Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Automobilka Jaguar zverejnila správu v ktorej stojí, že technológie použité v hybridnom super-koncepte C-X75 budú použité aj v sériových modeloch.

Jaguar mal v pláne postaviť limitovanú sériu 250 exemplárov vlajkovej lode v roku 2015, no skutočnosť ostala i ostane pri piatich prototypoch.

Podľa slov predstaviteľov automobilky existuje viacero dôležitých projektov, na ktorých pracujú a ktoré dostali prednosť pred super športovým hybridom C-X75.

Napriek tomu chce Jaguár naďalej prototyp vyvíjať, až kým sa nedostane na hranicu zrýchlenia z pokoja na 100 km/h za 2,8 sekundy a najvyššiu rýchlosť takmer 330 km/h. V elektrickom režime by mal C-X75 dosiahnuť dojazd 50 km.

Špecifický dizajn vozidla, zostavený inžiniermi z Jaguaru a tímu Williams F1, by mohol postupne skrášliť celú flotilu značky. Dva z piatich funkčných prototypov C-X75 sa objavia aj v garážach bohatých zberateľov, a to vďaka aukcii.

Základom prototypu C-X75 je karoséria z uhlíkových vlákien vyvinutá v spolupráci s už spomenutým tímom Williams F1. Zabezpečuje vozidlu potrebnú „ľahkosť“ a pevnosť. Kolesá z hliníkovej zliatiny by mali byť o 40% ľahšie ako bežne používané hliníkové disky.

Elektrickú energiu bude vyrábať twin-turbom prepĺňaný, 1,6-litrový štvorvalcový motor so zníženou hmotnosťou a výkonom 368 kW (500 k). Vysoko-otáčkový motor nahradil pôvodnú koncepciu, ktorá počítala s turbínami. Jaguár chce však turbíny v budúcnosti použiť pre výrobu elektrickej energie v domácnostiach.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  3. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  4. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  5. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  6. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  7. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  8. Naša freestyle kajakárka: na majstrovstvá ideme tri baby
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70%
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  4. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  5. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  6. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  7. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  8. Atos predstavil najúplnejšie 4G a LTE komunikačné riešenie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 663
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 610
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 852
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 329
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 079
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 923
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 406
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 4 026
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 523
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 171