Jaguár predá dva prototypy C-X75

Jaguár zmenil po predstavení konceptu C-X75 a ohlásení jeho sériovej výroby plány. Päť vyrobených exemplárov ostane funkčných a ďalej vyvíjaných. Dva z nich dokonca predajú do rúk súkromných zberateľov.

Koncept Jaguar C-X75 bol predstavený na autosalóne v Paríži pred dvoma rokmi. Prototyp mal disponovať výkonom 778 koní vďaka sústave štyroch elektromotorov.(Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Automobilka Jaguar zverejnila správu v ktorej stojí, že technológie použité v hybridnom super-koncepte C-X75 budú použité aj v sériových modeloch.

Jaguar mal v pláne postaviť limitovanú sériu 250 exemplárov vlajkovej lode v roku 2015, no skutočnosť ostala i ostane pri piatich prototypoch.

Podľa slov predstaviteľov automobilky existuje viacero dôležitých projektov, na ktorých pracujú a ktoré dostali prednosť pred super športovým hybridom C-X75.

Napriek tomu chce Jaguár naďalej prototyp vyvíjať, až kým sa nedostane na hranicu zrýchlenia z pokoja na 100 km/h za 2,8 sekundy a najvyššiu rýchlosť takmer 330 km/h. V elektrickom režime by mal C-X75 dosiahnuť dojazd 50 km.

Špecifický dizajn vozidla, zostavený inžiniermi z Jaguaru a tímu Williams F1, by mohol postupne skrášliť celú flotilu značky. Dva z piatich funkčných prototypov C-X75 sa objavia aj v garážach bohatých zberateľov, a to vďaka aukcii.

Základom prototypu C-X75 je karoséria z uhlíkových vlákien vyvinutá v spolupráci s už spomenutým tímom Williams F1. Zabezpečuje vozidlu potrebnú „ľahkosť“ a pevnosť. Kolesá z hliníkovej zliatiny by mali byť o 40% ľahšie ako bežne používané hliníkové disky.

Elektrickú energiu bude vyrábať twin-turbom prepĺňaný, 1,6-litrový štvorvalcový motor so zníženou hmotnosťou a výkonom 368 kW (500 k). Vysoko-otáčkový motor nahradil pôvodnú koncepciu, ktorá počítala s turbínami. Jaguár chce však turbíny v budúcnosti použiť pre výrobu elektrickej energie v domácnostiach.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 834
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 425
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 574
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 715
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 994
  6. Moskva alebo Petrohrad? 1 994
  7. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 798
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 793
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 550
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 519

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

KOMENTÁRE

Čo je to sloboda

Sloboda prináša ťarchu vlastnej aktivity.

EKONOMIKA

Futej predáva strojárne v Detve, keď SNS chystá výrobu transportérov

Oslovili záujemcov z Česka a Slovenska.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.