Jaguár predá dva prototypy C-X75

Jaguár zmenil po predstavení konceptu C-X75 a ohlásení jeho sériovej výroby plány. Päť vyrobených exemplárov ostane funkčných a ďalej vyvíjaných. Dva z nich dokonca predajú do rúk súkromných zberateľov.

Koncept Jaguar C-X75 bol predstavený na autosalóne v Paríži pred dvoma rokmi. Prototyp mal disponovať výkonom 778 koní vďaka sústave štyroch elektromotorov.(Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Automobilka Jaguar zverejnila správu v ktorej stojí, že technológie použité v hybridnom super-koncepte C-X75 budú použité aj v sériových modeloch.

Jaguar mal v pláne postaviť limitovanú sériu 250 exemplárov vlajkovej lode v roku 2015, no skutočnosť ostala i ostane pri piatich prototypoch.

Podľa slov predstaviteľov automobilky existuje viacero dôležitých projektov, na ktorých pracujú a ktoré dostali prednosť pred super športovým hybridom C-X75.

Napriek tomu chce Jaguár naďalej prototyp vyvíjať, až kým sa nedostane na hranicu zrýchlenia z pokoja na 100 km/h za 2,8 sekundy a najvyššiu rýchlosť takmer 330 km/h. V elektrickom režime by mal C-X75 dosiahnuť dojazd 50 km.

Špecifický dizajn vozidla, zostavený inžiniermi z Jaguaru a tímu Williams F1, by mohol postupne skrášliť celú flotilu značky. Dva z piatich funkčných prototypov C-X75 sa objavia aj v garážach bohatých zberateľov, a to vďaka aukcii.

Základom prototypu C-X75 je karoséria z uhlíkových vlákien vyvinutá v spolupráci s už spomenutým tímom Williams F1. Zabezpečuje vozidlu potrebnú „ľahkosť“ a pevnosť. Kolesá z hliníkovej zliatiny by mali byť o 40% ľahšie ako bežne používané hliníkové disky.

Elektrickú energiu bude vyrábať twin-turbom prepĺňaný, 1,6-litrový štvorvalcový motor so zníženou hmotnosťou a výkonom 368 kW (500 k). Vysoko-otáčkový motor nahradil pôvodnú koncepciu, ktorá počítala s turbínami. Jaguár chce však turbíny v budúcnosti použiť pre výrobu elektrickej energie v domácnostiach.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 28 565
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 061
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 429
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 936
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 540
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 534
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 494
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 338
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 297
  10. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 190

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

SVET

Stala sa nehoda? Treba natáčať

Prácu záchranárov komplikujú ľudia, ktorí sa chcú pochváliť zábermi.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.