SME

Volkswagen Polo R WRC vyrobia s veľkým výkonom v malej sérii

Najrýchlejšie Polo všetkých čias bude vyrobené len v obmedzenej sérii. Malé vozidlo s výkonom vyše 200 koní sa chce stať konkurentom pre ostrú Fiestu, alebo úspešné Clio RS.

Volkswagen Polo R WRC bude druhým ostrejším Polom. Pridá sa k verzii GTI, ktorá disponuje výkonom 180 koní.Volkswagen Polo R WRC bude druhým ostrejším Polom. Pridá sa k verzii GTI, ktorá disponuje výkonom 180 koní. (Zdroj: VW)

BRATISLAVA. Automobilka Volkswagen sa rozhodla poštekliť svojich priaznivcov a tak v budúcom roku vyrobí 2 500 kusov modelu Polo vo verzii R WRC. Koncept vozidla bol prvý krát predstavený v Austrálii pod menom Polo WRC Street. Automobil postavený na ocenenej – piatej generácie modelu Polo bude výrazne upravený.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pod kapotou schováva benzínový motor 2,0 TSI z modelu Golf GTI. V najhorúcejšom Pole všetkých čias produkuje výkon 160 kW (217 k) v rozmedzí otáčok od 4 500 do 6 300 za minútu a 350 Nm krútiaceho momentu, ktorý je dostupný od 2 500 ot/min. Hmotnosť vozidla s vodičom a takmer plnou natankovanou nádržou sa zastavila na 1 324 kg.

SkryťVypnúť reklamu

Motoru sekunduje šesťstupňová manuálna prevodovka s ktorou auto zrýchli z pokoja na 100 km/h za 6,4 sekundy a atakuje maximálnu rýchlosť 240 km/h. Svojimi dynamickými parametrami sa zapojí do boja o zákazníkov Fordu Fiesta ST, alebo niektorého z modelov vyvinutých v dielňach Renault Motorsport.

Trojdverové Polo bude postavené na 18-palcových diskoch z ľahkých zliatin a pneumatikách 215/35 R 18. Motoršportom inšpirovaný interiér zahŕňa škrupinové sedadlá, alkantarou potiahnutý volant či športové pedále.

Prvé objednané vozidlá 2 500 kusovej série s výhradne ľavostranným riadením sa k zákazníkovi dostanú od septembra budúceho roka. Automobilka si každý kus cení na 33 900 eur.

Polo R by mohlo dostať 4x4

Úlohou malého sériového „WRC“ bola i jeho pomoc pri homologizácii špeciálu určeného pre štart na svetovom šampionáte rely. Podľa posledných správ - sériový model R pripravovaný na platforme PQ25 by mohol dostať aj pohon všetkých štyroch kolies, rovnako ako na tej istej platforme postavené Audi A1 Quattro.

SkryťVypnúť reklamu

Vedúci výskumu a vývoja Volkswagen - Ulrich Hackenberg sa vyjadril, že so zákazníkom by chceli nadviazať emocionálny vzťah. „Očakávame záujem zákazníkov a myslíme si, že pohon všetkých štyroch kolies by mohol byť pre niektoré krajiny veľmi vhodný. V tejto chvíli neexistujú konkrétne plány, ale vedel by som si to predstaviť.“

Autá Volkswagen

Logo Volkswagenu.

Nemecká skupina sa snaží pretransformovať svoje európske závody.


TASR
Logo Volkswagenu.

Cieľom je vyhnúť sa vysokým americkým clám.


TASR 2
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 13 569
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 570
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 087
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 203
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 512
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 271
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 238
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radko Mačuha: Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe, dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  2. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka
  3. Martin Fronk: OPERÁNA POŽIČOVŇA S HMOTNOU ZODPOVEDNOSŤOU (pre chudobu dole)
  4. Tomas Hlavaty: Prezident Erik Kaliňák, premiér Kaliňák st., predseda parlamentu Bombic.
  5. Vladimír Krátky: Budem ( asi ) kandidovať za Primátora Bratislavy !
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia.
  7. Vladimír Hatara: Fico ako Mečiar...
  8. Ján Valchár: Štvrtý Aljoša. Ambasáda.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 27 980
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 9 397
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 039
  4. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 680
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 682
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 724
  7. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 6 604
  8. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 5 214
  1. Radko Mačuha: Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe, dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  2. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  3. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  4. Tupou Ceruzou: Krížovka
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť?
  6. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  7. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  8. Tupou Ceruzou: Za čiarou
reklama
SkryťZatvoriť reklamu