SME
Nedeľa, 2. október, 2022 | Meniny má Levoslav

Nové Ferrari dostane systém z F1 a výkon 800 koní

Po odhalení prvých fotografií nového Ferrari spoločnosť pridala ďalšie technické informácie. Vozidlu nebude chýbať ani hybridný systém KERS z monopostov F1.

Motor V12 použitý aj vo Ferrari F12 Berlinetta by mohol byť vyladený až na výkon 800 koní.Motor V12 použitý aj vo Ferrari F12 Berlinetta by mohol byť vyladený až na výkon 800 koní. (Zdroj: Ferrari)

Po odhalení prvých fotografií nového Ferrari, ktoré sa dostane na vrchol rebríčka automobilky, spoločnosť pridala ďalšie technické informácie. Vozidlu nebude chýbať ani hybridný systém KERS, používaný aj v monopostoch F1.

BRATISLAVA. V polovici decembra internet odhalil prvé obrázky nástupcu Ferrari Enza. Fotografie čiastočne zahaleného modelu F150 boli uverejnené vo firemnom magazíne Ferrari. Je veľmi pravdepodobné, že ide skutočne o reálne zábery produkčného modelu.

Štýl nového Ferrari s predpokladaným názvom F150 alebo F70 výrazne ovplyvnil dizajn monopostov F1. V spodných častiach môžeme počítať s veľkým funkčným difúzorom. Karbónový monokok by mal mať strechu s dvojitým vydutím, ktorá vytvorí viac miesta v kabíne pre vodičov s prilbou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Vozidlo s hmotnosťou len približne 1 100 kg bude poháňať 6,3-litrový motor V12, ktorý roztáča kolesá aj Ferrari F12 Berlinetta. Agregát v Berlinette disponuje výkonom 544 kW (740 k). V novom aute bude spriahnutý s elektrickým hybridným systémom HY-KERS. Automobilka sa vyjadrila, že vďaka nemu dokázala skrátiť zrýchlenie z pokoja na 200 km/h o 10% (na niečo málo cez osem sekúnd) a údajne znížiť emisie až o 40%.

V novom Ferrai by mohol spomenutý motor disponovať výkonom až 588 kW (800 k). Systém KERS pridá približne 88 kW (120 k) navyše. Celkový výkon sústavy by tak mohol prekročiť hranicu 900 koní. Nový KERS bol pripravený tak, aby nemal negatívny vplyv na celkovú hmotnosť vozidla.

Podľa slov automobilky by nové vozidlo nemalo byť vyššie ako Ferrari 458 Italia a nebude mať ani dlhší rázvor. Hotové vozidlo je očakávané v budúcom roku na autosalóne v Shanghaii, hoci nie je vylúčený ani ženevský autosalón.

SkryťVypnúť reklamu

Šéf Ferrari, Amedeo Felis na autosalóne v Oegingu povedal, že nové Enzo musí byť také, aby dalo opäť jasne najavo vrcholné technologické postavenie Ferrari.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  2. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 467
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 464
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 020
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 639
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 3 953
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 921
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 778
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 532
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinskí vojaci v Lymane, na budovách vztyčujú ukrajinské vlajky.

Na pád Lymanu môže doplatiť aj minister obrany Šojgu.


3 h
Ekonómovia a finanční odborníci rada, ako naložiť s peniazmi v časoch rýchlo rastúcich cien.

Neoplatí sa špekulovať a hľadať riešenia s vysokým výnosom a nízkym rizikom.


30. sep
Násilnosti na zápase indonézskej prvej futbalovej ligy.

Na štadióne bolo asi o štyritisíc ľudí viac, ako je povolená kapacita.


ČTK 3 h
Ukrajinskí vojaci pri Siversku.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 9 h

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


23 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku
  2. Jozef Javurek: Dolné Srnie a okolie
  3. Ľubomír Maretta: Die Einsamkeit
  4. Petra Kohútová: Strážna veža Vartovka v Krupine
  5. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (3): Pred pirátmi sa schovávali v pevnosti
  6. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  7. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  8. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 8 660
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 907
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 176
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 048
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 130
  6. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 926
  7. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 911
  8. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 2 887
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu