Všetkým kamiónom a nákladným autám by mal na európskych cestách stačiť len jeden mýtny prístroj, teda palubná jednotka.
"V podstate takto reagujeme na európsku legislatívu, ktorá chce, aby všetkým kamiónom na európskych cestách stačila iba jedna palubná jednotka," uviedol v rozhovore pre TASR minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD).
Autá by tak nemuseli mať v kabínach zariadenia zvlášť pre jazdu po Slovensku, Poľsku či Nemecku. Mýto by dopravca zaplatil poskytovateľovi služby, ktorý by peniaze prerozdelil medzi jednotlivých národných prevádzkovateľov mýtneho systému. Na Slovensku by ich odviedla Národná diaľničná spoločnosť (NDS).
Novým zákonom chce rezort dopravy od 1. januára 2014 tiež zaviesť objektívnu zodpovednosť za priestupky pri jazde po mýtom spoplatnených úsekoch. "Pracujeme aj na zavádzaní ekologických sadzieb mýta, ktoré zvýhodnia ekologickú dopravu s nízkymi emisiami CO2," doplnil minister.