SME

Infiniti vyrábaný v Nissane bude vychádzať z Mercedesu

Značka Infiniti potvrdila, že v súlade s plánmi na celosvetovú expanziu bude vozidlá určené pre Európu vyrábať v závode spoločnosti Nissan vo Veľkej Británii.

Koncept Etherea predstavili pred dvoma rokmi v Ženeve. Je sériové vyhotovenie sa stane základným modelom značky.Koncept Etherea predstavili pred dvoma rokmi v Ženeve. Je sériové vyhotovenie sa stane základným modelom značky. (Zdroj: Infiniti)

Značka Infiniti, ktorá predstavuje v spoločnosti Nissan divíziu prémiových vozidiel, potvrdila, že v súlade s plánmi na celosvetovú expanziu bude svoje vozidlá určené pre Európu vyrábať v závode Nissanu v Sunderlande vo Veľkej Británii.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Správa hovorí o zásadnej investícii do výrobného závodu vo výške približne 250 miliónov libier a očakávanom vzniku 1 000 nových pracovných miest v Sunderlande a po celej Veľkej Británii.

Colin Dodge CBE, výkonný viceprezident a riaditeľ spoločnosti Nissan Motor Co. Ltd., uviedol: „Tento medzník, spojený s rozhodnutím vyrábať náš prvý prémiový model v Sunderlande, znovu potvrdzuje náš záväzok voči výrobe v Európe a je symbolom trvalého úspechu tejto továrne, ktorá v hodnotovom reťazci stúpa nahor."

SkryťVypnúť reklamu

Úplne nový kompaktný model Infiniti by sa mal začať vyrábať od roku 2015 a spoločnosť Nissan by chcela bojovať o zákazníkov i v rámci prémiového segmentu.

Keď sa s výrobou začne, bude Infiniti po 23 rokoch prvou automobilovou značkou vyrábanou vo Veľkej Británii v takomto rozsahu. Celková výrobná kapacita by mala predstavovať 60 000 modelov značky Infiniti ročne.

Koncept nedostal stredový stĺpik

Hybridné kríženec rôznych automobilových druhov dlhá 4,4 metra predstavila automobilka ešte v roku 2011 na autosalóne v Ženeve. Vedúci projektu a dizajnér exteriéru Giichi Endo automobil opisuje ako: "Štvordverové kupé s praktickosťou päťdverového vozidla - teda hatchback, ktorý nevyzerá ako hatchback."

Infiniti Etherea koncept má pohon predných kolies, roztáča ich cez bezstupňovú prevodovkou CVT. Celkový výkon elektromotora a štvorvalcového 2,5-litrového motora vyladili na 183 kW (245 k).

SkryťVypnúť reklamu

Vozidlo by malo byť postavené na platforme požičanej z dielní Mercedes-Benz. Trieda B sa tak stane základom, no príde o stredový stĺpik. Dvojica dverí sa bude otvárať proti sebe. Ak by sme mali vyjadriť subjektívny názor, museli by sme priznať, že sa nám vozidlo nepáči - pôsobí na nás ako napuchnutá zlátanina. Ako sa však hovorí: proti gustu žiaden dišputát.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Zvládli by ste za volantom šmyk? Inštruktor hovorí, čo chýba dnešným vodičom
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 148
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 096
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 340
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 000
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 827
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 527
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 2 388
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 1 953
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Timotej Opálek: Damon Albarn & Africa Express - Budapešť / Müpa
  2. Martin Fronk: Z kaštieľa sklad zemiakov. Renesančný skvost v (ne)službách času
  3. Timotej Opálek: Morrissey - Viedeň / Gasometer
  4. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  5. Irena Šimuneková: Chytila jsem na pasece motýlka...
  6. Jozef Ďanovský: mini-poviedka: Leo a Duša
  7. Timotej Opálek: Dropkick Murphys - For The People
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 405
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 350
  3. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 14 875
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 360
  5. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 9 360
  6. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 8 786
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 937
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 038
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťZatvoriť reklamu