Infiniti vyrábaný v Nissane bude vychádzať z Mercedesu

Značka Infiniti potvrdila, že v súlade s plánmi na celosvetovú expanziu bude vozidlá určené pre Európu vyrábať v závode spoločnosti Nissan vo Veľkej Británii.

Koncept Etherea predstavili pred dvoma rokmi v Ženeve. Je sériové vyhotovenie sa stane základným modelom značky.(Zdroj: Infiniti)

Značka Infiniti, ktorá predstavuje v spoločnosti Nissan divíziu prémiových vozidiel, potvrdila, že v súlade s plánmi na celosvetovú expanziu bude svoje vozidlá určené pre Európu vyrábať v závode Nissanu v Sunderlande vo Veľkej Británii.

BRATISLAVA. Správa hovorí o zásadnej investícii do výrobného závodu vo výške približne 250 miliónov libier a očakávanom vzniku 1 000 nových pracovných miest v Sunderlande a po celej Veľkej Británii.

Colin Dodge CBE, výkonný viceprezident a riaditeľ spoločnosti Nissan Motor Co. Ltd., uviedol: „Tento medzník, spojený s rozhodnutím vyrábať náš prvý prémiový model v Sunderlande, znovu potvrdzuje náš záväzok voči výrobe v Európe a je symbolom trvalého úspechu tejto továrne, ktorá v hodnotovom reťazci stúpa nahor."

Úplne nový kompaktný model Infiniti by sa mal začať vyrábať od roku 2015 a spoločnosť Nissan by chcela bojovať o zákazníkov i v rámci prémiového segmentu.

Keď sa s výrobou začne, bude Infiniti po 23 rokoch prvou automobilovou značkou vyrábanou vo Veľkej Británii v takomto rozsahu. Celková výrobná kapacita by mala predstavovať 60 000 modelov značky Infiniti ročne.

Koncept nedostal stredový stĺpik

Hybridné kríženec rôznych automobilových druhov dlhá 4,4 metra predstavila automobilka ešte v roku 2011 na autosalóne v Ženeve. Vedúci projektu a dizajnér exteriéru Giichi Endo automobil opisuje ako: "Štvordverové kupé s praktickosťou päťdverového vozidla - teda hatchback, ktorý nevyzerá ako hatchback."

Infiniti Etherea koncept má pohon predných kolies, roztáča ich cez bezstupňovú prevodovkou CVT. Celkový výkon elektromotora a štvorvalcového 2,5-litrového motora vyladili na 183 kW (245 k).

Vozidlo by malo byť postavené na platforme požičanej z dielní Mercedes-Benz. Trieda B sa tak stane základom, no príde o stredový stĺpik. Dvojica dverí sa bude otvárať proti sebe. Ak by sme mali vyjadriť subjektívny názor, museli by sme priznať, že sa nám vozidlo nepáči - pôsobí na nás ako napuchnutá zlátanina. Ako sa však hovorí: proti gustu žiaden dišputát.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 320
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 078
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 050
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 403
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 005
  6. Kam do tepla v januári? 1 700
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 460
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 354
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 144
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.