Podľa dostupných informácií by automobilka mohla testovať aj nový pohonný agregát, ktorý sa do predaja môže dostať na prelome rokov 2014 a 2015.
BRATISLAVA. Na testovanom exemplári je na Californiu neštandardne riešená kapota motora. Zúčastneným, ktorí vozidlo videli a počuli, hovorili o zvuku prepĺňaného motora. Podľa britského portálu Autocar sa nový motor V8 v Maranelle už pripravuje do sériovej výroby. Nebude však zatiaľ poháňať Ferrari.
Zdvihnutá línia kapoty a doplnené vetracie otvory by mohli domnienky o prepĺňaní potvrdzovať. Motor je vyšší, produkuje viac tepla a vyžaduje účinnejšie chladenie.
Opačný názor hovorí, že zvýšená kapota a neštandardné výfukové potrubie je len čisto „testovacia záležitosť“, ktorá má znížiť hlučnosť testovacieho vozidla na okruhu Fiorano a v jeho okolí. Predpisy a dohody s miestnymi obyvateľmi sú veľmi prísne.
Prepĺňaný motor však nie je fáma, hoci ním testovacie vozidlo disponovať nemuselo. Nový V8 motor s objemom 3,8-litra je prepĺňaný turbodúchadlom typu twin-turbo a pripravený pre Maserati Quattroporte.
Oficiálne zdroje sa však nikdy nevyjadrili, že rovnaký objem bude niekedy použitý aj vo vozidlách maranellskej stajne, hoci výkonovo by súčasnú atmosférickú V12 v pohode nahradil.
Motor V8 pre Maserati je produkovaný novou továrňou Ferrari, do ktorej spoločnosť investovala takmer 50-miliónov eur.
Talianska automobilka už skôr potvrdila, že pracuje na znižovaní objemu svojich motorov tak, aby spĺňali stále prísnejšie - nielen emisné, ale aj hlukové normy. Po 40 rokoch sa vo vozidlách Ferrari možno opäť objaví šesťvalcový motor.