SME

Test: Volvo V40 kombinuje modernu s klasikou a prestupuje o triedu vyššie

Nový model patrí medzi drahšie, pohodlnejšie a rozmermi väčšie autá triedy. S benzínovým turbom jazdí veľmi presvedčivo a nechýba mu výkon pri dobrej spotrebe.

Volvo zapadlo medzi kompakty pre náročných so všetkým, čo k tomu patrí, vrátane  svojských  tvarov karosérie. Kombi však pod vyšším zadkom nečakajte.Volvo zapadlo medzi kompakty pre náročných so všetkým, čo k tomu patrí, vrátane svojských tvarov karosérie. Kombi však pod vyšším zadkom nečakajte. (Zdroj: Gustáv Budinský)

S vnútorným priestorom je na tom skromne a pre komfort potrebuje pneumatiky s vyšším profilom.

BREZNO. Volvo V40 čakalo na prvú testovaciu do neskorých nočných hodín opustené na parkovisku. Jazda v tme po návrate zo zahraničia bola ako vždy previerkou ergonomickej ústretovosti auta k užívateľovi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po naštartovaní zažiarilo namiesto nevtieravého podsvietenia predchádzajúcich generácií z prístrojov ostré farebné spektrum. Združený prístroj teraz vychádza z displeja, ktorý možno konfigurovať podľa vkusu vodiča.

SkryťVypnúť reklamu

Volvo V40 T4 v skratke - veľmi dobrý výkon stretávacích svetiel

- praktické upozornenie na okoloidúce autá pri cúvaní z parkoviska

- pohodlné sedadlá na dlhú cestu

- tichý a silný motor s prijateľnou spotrebou

- výborne naladené asistenčné systémy

- zaujímavé príplatkové prvky do kufra a interiéru

- konečne normálny odkladací box v strede medzi prednými sedadlami

- drahá doplnková výbava

- na 18 palcových pneumatikách obmedzený komfort

- slabšia ponuka vnútorného priestoruV celej škále ponúknutých vizuálnych tém som nenašiel takú, ktorá by sa mi páčila, len takú, čo akceptujem. Priznávam, má to svoju logiku a zrejme je to smer, ktorému sa nevyhneme.

Iba si dovolím poznamenať, že k noblese a serióznosti, ktorú v sebe volvo V40 má aj po tme, mi tento štýl nepasuje. Výrobca si takto uľahčil cestu k zobrazeniu všetkých dát a musíme uznať, že na ich indikovanie potrebuje menej priestoru, ako pri analógových prístrojoch. Vodič si prepne to, čo chce práve vidieť.

SkryťVypnúť reklamu

Konzola zmeny neprinieslaAni po zjednodušení ovládania a odobratí pár tlačidiel nevyzerá stredová konzola Volva V40 ako nová generácia ale pripomína skôr facelift. Volvo si ponecháva svoj štýl ovládania navigácie a palubného systému viacnásobným použitím tlačidiel. Príkladom veľmi dobrej ergonómie je volant s prehľadným a logickým ovládaním.

Práve v noci sme si všimli, že Volvo sa zameralo akoby na dve úrovne využívania ovládacích prvkov. Tá prvá a priama upravuje parametre ako hlasitosť alebo smer fúkania ventilácie jednodotykovo a jednoducho. Čo sa nemá alebo nemalo by sa nastavovať počas jazdy, to je trochu zložitejšie.

Švédsky kompakt dokáže sledovať priestor za autom, ak cúvate do ulice. Považujeme to za jeden z najpotrebnejších prvkov. FOTO-VOLVO

SkryťVypnúť reklamu

Popritom, ako Volvo V40 dbá systémom aktívnych bezpečnostných prvkov na dianie okolo auta, je ovládanie hračkou. Bez zbytočného rozťahovania uzavriem tému konštatovaním, že farebnej moderny a displejov sa mi zdá ku klasickému Volvu nepomerne veľa.

Možno je to len železná košeľa zvyku v prípade švédskej značky, lebo v kompaktnom vane doma displej v strede akceptujem.

Motor autu pasujeNajskôr studené kožené sedadlá ukázali po 250 kilometroch svoju skutočnú tvár. Ani o druhej v noci sa mi nechcelo vystúpiť von, lebo sú perfektné. Práve to bol moment, kedy sa ukázala kvalita jazdy nového kompaktného auta na prémiovej úrovni.

Motor 1,6 turbo s výkonom 132 kilowattov si v noci tíško priadol a chcel iba 7,8 litra benzínu. Napokon spotreba klesla na 7,3 litra benzínu, čo je pri výkone 180 koní a krútiacom momente 240 Nm paráda. Nerobte si veľké ilúzie, že dosiahnete výrobcom stanovenú spotrebu 5,5 litra na 100 km, ktorá je zrejme dielom nízkych otáčok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z tohto uhla pohľadu vyzerá Volvo V40 klasicky v duchu značky. Všetko jednoznačné, prívetivé a nabité technikou, ktorá funguje tak, že ju ani nevnímate. Len pri neštandardnej situácii, zrazu spozorujte, aký systém auto má. FOTO - GUSTÁV BUDINSKÝ

Prepĺňaný štvorvalec má krútiaci moment posadený nízko, aby mohol existovať aj pri extrémne nízkych otáčkach. Vtedy však výkonom neprekypuje, lebo na 180 koní treba až 5700 otáčok za minútu. Samozrejme som neodolal a dal som motoru poriadne napiť pri jazde podľa môjho gusta.

Vtedy chcel prijateľných deväť litrov. Kombinácia šesťstupňovej manuálnej prevodovky, motora a podvozka dokáže okúzliť. Jazdu považujem za prémiovú a naozaj veľmi lahodnú. Presne toto má vodič dostať, ak už za auto vysolí nemalé peniaze. Akurát treba ostať nohami na zemi pri výbere diskov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Krása a tvrdé rázy idú spoluTestované Volvo s aerodynamickými doplnkami a 18 palcovými diskami netradičného vzhľadu vyzeralo k svetu a pútalo okolie. Akurát prínos aerodynamiky takmer plných diskov kolies ku spotrebe je podstatne menší ako ujma na komforte podvozka.

Brilantné správanie podvozka na nových častiach cesty R1 sa v uliciach hlavného mesta razom zmenilo na tvrdé. Nešlo pri o tvrdé prekonávanie vĺn, to bolo v poriadku, ale záplaty a seky sa do interiéru prenášali prisilno. Ak si odmyslím na slovenské pomery trochu nevhodné obutie, s Volvom V40 je radosť jazdiť.

Batožinový priestor nemá objemu na rozdávanie a ponúka skôr zaujímavé doplnky. FOTO- VOLVO

Možno aj preto, že sústava bezpečnostných prvkov dôsledne bdie okolo auta. V mojej vnútornej polemike, či takáto pomoc nerobí vodičov ľahostajnejšími, lebo sa opovážlivo spoliehajú na auto a nie na seba, vyzdvihujem doplnok stráženia mŕtveho uhla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Systém totiž dáva pozor na okolie, ak cúvate z parkovacieho miesta. To je neoceniteľné v obchodných centrách, kde sa na parkovisku autá doslova hemžia jedno popri druhom.

Nečakajte kombiOznačenie V40 má zrejme pripomenúť zjednotenie kombi s hatchbackom do jedného atraktívneho celku. Pokiaľ ide o tvary a kvalitu jazdy, jednoznačne súhlasím. Akurát výťažnosť vnútorného priestoru z pomerne veľkých vonkajších rozmerov, ktoré v mnohom predstihujú aj Golf, je slabšia.

Volvo natiahlo vonkajšie rozmery preto, aby bolo kde dať bezpečnosť a tá je tiež popri jazde prémiová. Zoberme už len taký airbag pre chodcov alebo celý balík asistenčných systémov. Pre krátkosť času a pre počasie sme nemohli urobiť tradičné merania a protokol testu ako u ostatných áut.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prístrojový panel urobili v novom štýle, ktorý zobrazí všetko, ale nemusí potešiť každého. Táto "téma" sa zdala byť najschodnejšia. FOTO -VOLVO

Hoci o Volve V40 T4 nám chýbajú údaje v databáze našich testov, získali sme poznatok o vskutku dobrej kombinácii motora, podvozka a interiéru.

Pri takto emočnom a štýlovom poňatí auta ostáva racio a centimetre trochu stranou. Niekoho poteší komunikácia auta v slovenskom jazyku a tiež fakt, že v navigácii sú aj nové cesty R1 z Nitry do Banskej Bystrice.

Za peniaze aj v Prahe domVolvo v40 patrí okrem nákupnej ceny aj jazdou, komfortom a rozmermi medzi "fajnové kompakty" a ak za jeho konkurentov považujeme Mercedes A, BMW 1, Audi A3 a Lexus CT, tak to myslíme vážne.

Jedinou horšou stránkou je slabá výťažnosť z priestoru z daných rozmerov karosérie. Vysvetľujeme si to bezpečnostným brnením vyplývajúcim z charakteru značky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vzadu sa odvezú dvaja, pretože pre troch je tu úzko, čo dokazuje aj tvarovanie a koncepcia sedadiel. FOTO-VOLVO.

Ľudia hľadajúci vnútorný priestor priamoúmerný k cene nech idú radšej inde, avšak kto si spája cenu s kvalitou jazdy je na dobrej adrese, lebo tu má kde peniaze minúť.

Za model V40 Summum s motorom T4 zaplatíte 29.950 eur a s príplatkovým vybavením testovaného modelu celkom 36.980 eur.

Najdrahší bol vo výbave balík Business Pro za 1600 eur s navigáciou a multimediálnym systémom. Nuž prémiovosť áut je aj v tom, že sa platí za to, čo je inde v sérii. Aby sme to tolerovali, musia byť jazdné vlastnosti o stupeň vyššie a to sa Volvu podarilo.

Kupujem nekupujem Mám rád výnimočné a hlavne osobité autá s vlastnou tvárou. Volvo V40 takým určite je a ponúka vysokú úroveň jazdy. Ak opomeniem prísne racionálny pohľad na kompaktné auto a zvíťazí pôžitok, tak kupujem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je to vozenie na úrovni strednej triedy zabalené v malom. Ak potrebujete v kompakte hlavne miesto vzadu, kúpte si Hyundai i30 alebo Volkswagen Golf. Od pomyselnej kúpy by ma vedel odradiť snáď len prístrojový panel na báze displeja.

Rasťo Chvála

Volvo V40 T4 - základné údajeCena modelu od (eur)

22.900

Cena test. verzie t4 Summum od (eur)

29 950

Motor

1,6 Turbo

Objem (cm3)

1596

Výkon (kW(k))

132 (180 k)

Pri otáčkach (ot./min.)

5700

Krútiaci moment (Nm)

240

Pri otáčkach (ot./min.)

1600 - 5000

Spotreba podľa výrobcu (l/100km)

5,5

Spotreba v teste (l/100km)

7,3

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

7,7

Maximálna rýchlosť (km/h)

225

Prevodovka

manuálna

Počet stupňov

6

Brzdy vpredu

kotúčové

Brzdy vzadu

kotúčové

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1474

Dĺžka (mm)

4369

Rázvor náprav (mm)

2647

Šírka (mm)

1802

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výška (mm)

1445

Základný objem kufra (l)

335

Priemer otáčania (m)

10,5

šírka v ramenách vpredu

1396 mm

výška nad šoférovým sedadlom

953 mm

šírka v ramenách vzadu

1349 mm

výška na hlavu vzadu

932 mm

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 449
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 401
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 047
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 784
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 625
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 572
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 029
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  2. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  3. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  4. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  5. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  6. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  7. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  8. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 737
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 685
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 366
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 805
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 315
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 075
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 464
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 500
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu