SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

Na elektrické Smarty sa čaká až deväť mesiacov

Pomalý nábeh výroby elektrických Smartov spôsobil dlhšie čakacie doby, ako boli za socializmu na "embéčky". Netrpezlivý záujemcovia nechcú čakať deväť mesiacov.

Dvojmiestne vozidlo umožňujúce maximálnu rýchlosť až 125 km/h a maximálny teoretický dojazd viac ako 140 km sa nestratí ani mimo mesta.Dvojmiestne vozidlo umožňujúce maximálnu rýchlosť až 125 km/h a maximálny teoretický dojazd viac ako 140 km sa nestratí ani mimo mesta. (Zdroj: Daimler)

BRATISLAVA. Záujemcovia o elektrický model osobného auta E-Smart od nemeckého koncernu Daimler budú musieť, podľa agentúry APA, naň čakať vyše deväť mesiacov. Informuje o tom agentúra TASR.

Nemenovaný významný predajca smartov v Nemecku najnovšiemu vydaniu týždenníka Automobilwoche povedal, že takú dlhú dodaciu lehotu elektroáut zákazníkom pokladá za katastrofu. Niektorí záujemcovia oň už svoje objednávky zrušili.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predstaviteľ koncernu dĺžku čakania na elektrický Smart nepotvrdil, ale povedal, že výrobca môže záujemcov uspokojovať len postupne. Nábehová krivka vozidiel novej náročnej technológie musí byť pozvoľnejšia, než je pri konvenčných modeloch. Dĺžku dodacej lehoty zrejme ovplyvní aj fakt, že elektrický Smart by sa mal už v tomto roku začať predávať vo viac ako 30 krajinách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Predaj smartov v Nemecku oddialili technické problémy o šesť mesiacov. E-Smart si možno objednať od júna minulého roku. Stal sa prvým modelom koncernu, ktorý je vybavený lítiovo-iónovými batériami vlastnej výroby. Daimler pôvodne plánoval, že už v tomto roku vyrobí najmenej 10 000 elektrických osobných vozidiel bez záložného motora na klasické palivo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  3. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  4. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  5. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  8. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  1. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  2. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  3. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  4. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  7. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  8. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 678
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 594
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 715
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 951
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 254
  6. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 089
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 084
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 580
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


13 h
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Dolní Kounice, kláštor Rosa Coeli, krása Ruže nebeskej v moravskom mestečku
  2. Roland Ondrus: Nemecko, nič sme sa nenaučili
  3. Jozef Kozár: Výber z výskumu Marsu: November 2022
  4. Dušan Koniar: V roku 2011 odtancoval v súťaži Let’s Dance homosexuálny pár. Čo to v spoločnosti spustilo?
  5. Rastislav Puchala: Neberte nám Vianoce!!!
  6. Anna Miľanová: Pán Tau na bielom poníkovi... 2022
  7. Viera Spišáková: Trapas anglický III.
  8. Stano Kočiš: A riekol majster
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 57 270
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 10 705
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 4 939
  4. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 775
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 222
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 884
  7. Jana Melišová: V závoji hmly 2 481
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 146
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu