SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Audi SQ5 dostane benzínový šesťvalec s kompresorom v jeho strede

Nemecké prémiové Audi sa rozhodlo uspokojiť aj americký trh a na výstave v Detroite oficiálne predstaví model SQ5 s benzínovým šesťvalcom prepĺňaným kompresorom.

Audi SQ5 s benzínovým motorom 3.0 TFSI bolo špeciálne vyrobené pre USA, Kanadu, Čínu, Rusko, Singapur, Južnú Kóreu a Južnú Afriku, Mexiko, Brazíliu, Argentínu, Chile a Ukrajinu. V Európe s benzínovým motorom v tomto aute nepočítajú.Audi SQ5 s benzínovým motorom 3.0 TFSI bolo špeciálne vyrobené pre USA, Kanadu, Čínu, Rusko, Singapur, Južnú Kóreu a Južnú Afriku, Mexiko, Brazíliu, Argentínu, Chile a Ukrajinu. V Európe s benzínovým motorom v tomto aute nepočítajú. (Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. V lete minulého roka predstavilo Audi prvý model „S“ poháňaný naftovým motorom. Audi SQ5 dostalo vtedy trojlitrový twin-turbom dopovaný šesťvalec TDI s výkonom 230 kW (313 k) a maximálnym krútiacim momentom 650 Nm.

V Ingolstadte vedia, že dieslové motory sú v Európe vo väčšej obľube ako v Spojených Štátoch, preto je dieslová verzia dostupná len na našom kontinente. Na výstavu do Detroitu si Audi pripravilo ďalšiu novinku z radu Q5 s prívlastkom „S“. Tiež trojlitrový motor, avšak tentoraz spaľuje benzín – a nebude štandardne dostupný v Európe.

Srdcom nového Audi SQ5 sa stal šesťvalcový motor s celkovým zdvihovým objemom 2 995 cm3 a maximálnym výkonom 260 kW (354 k) dostupným medzi 6 000 až 6 500 otáčkami za minútu. Bez prepĺňania to samozrejme nešlo a napriek klamlivému označeniu TFSI, vzduch do motora tlačí výhradne kompresor umiestnený medzi dvoma radmi valcov.

Dva protibežné rotory kompresora môžu dosiahnuť viac ako 20 000 otáčok za minútu. Maximálny krútiaci moment 470 Nm je k dispozícii od 4 000 ot/min. V medzichladičoch sa stlačený vzduch opäť ochladzuje, aby sa zvýšilo jeho množstvo dodávané do valcov. Rozsiahla úprava protihlukových úprav tlmí typický zvuk kompresora.

Vďaka modernému motoru, ktorý bol prvýkrát predstavený v roku 2008, osemstupňovej prevodovke Tiptronic a permanentnému pohonu všetkých štyroch kolies, automobil zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 5,3 sekundy. Maximálna rýchlosť sa nezaobišla bez elektronického obmedzenia na hranici 250 km/h.

Karoséria je pritlačená nižšie k vozovke o 30 mm voči klasickej Q5. Pneumatiky 255/45 sú štandardne obuté na 20-palcových diskoch z ľahkej zliatiny. K dispozíci bude aj rozmer 21-palcov.

Osviežený dizajn exteriéru zvýrazňuje obrovská sivá maska chladiča a sada lesklých hliníkových a chrómových doplnkov vrátane difúzora medzi dvoma pármi koncoviek výfuku. V kabíne by ste našli typické Audi so šedými „budíkmi“, športovým volantom, sedadlami s výrazným bočným vedením potiahnutými kožou a samozrejme ďalšou sadou hliníkových doplnkov.

Do siete amerických dealerov dorazí model SQ5 v treťom štvrťroku tohto roka.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  2. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  5. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  10. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 900
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 818
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 888
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 285
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 801
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 292
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 915
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 10 906
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 763
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 104
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Audi

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Minister Naď vysvetľuje podrobnosti plošného testovania (minúta po minúte)

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 prípadov nákazy novým koronavírusom pri 5 899 testoch. Pribudlo 11 úmrtí na pľúcnu formu COVID-19, celkový počet obetí je 176. Aktívnych prípadov nákazy je aktuálne 34 872.

Minister obrany SR Jaroslav Naď.
Vládna limuzína, v ktorej sedel predseda parlamentu Boris Kollár, a ktorá havarovala za Slovnaftom na ulici Mramorova v Bratislave v sobotu 24. októbra 2020.
Scenáristka a spisovateľka Hana Lasicová.
Cynická obluda

Poľovnícka výnimka

Zatiaľ čo matky nemôžu ísť ani kočíkovať do parku, poľovníci môžu hromadne chodiť strieľať na všetko, čo sa pohne.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.