SME
Sobota, 28. január, 2023 | Meniny má Alfonz

Audi SQ5 dostane benzínový šesťvalec s kompresorom v jeho strede

Nemecké prémiové Audi sa rozhodlo uspokojiť aj americký trh a na výstave v Detroite oficiálne predstaví model SQ5 s benzínovým šesťvalcom prepĺňaným kompresorom.

Audi SQ5 s benzínovým motorom 3.0 TFSI bolo špeciálne vyrobené pre USA, Kanadu, Čínu, Rusko, Singapur, Južnú Kóreu a Južnú Afriku, Mexiko, Brazíliu, Argentínu, Chile a Ukrajinu. V Európe s benzínovým motorom v tomto aute nepočítajú.Audi SQ5 s benzínovým motorom 3.0 TFSI bolo špeciálne vyrobené pre USA, Kanadu, Čínu, Rusko, Singapur, Južnú Kóreu a Južnú Afriku, Mexiko, Brazíliu, Argentínu, Chile a Ukrajinu. V Európe s benzínovým motorom v tomto aute nepočítajú. (Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. V lete minulého roka predstavilo Audi prvý model „S“ poháňaný naftovým motorom. Audi SQ5 dostalo vtedy trojlitrový twin-turbom dopovaný šesťvalec TDI s výkonom 230 kW (313 k) a maximálnym krútiacim momentom 650 Nm.

V Ingolstadte vedia, že dieslové motory sú v Európe vo väčšej obľube ako v Spojených Štátoch, preto je dieslová verzia dostupná len na našom kontinente. Na výstavu do Detroitu si Audi pripravilo ďalšiu novinku z radu Q5 s prívlastkom „S“. Tiež trojlitrový motor, avšak tentoraz spaľuje benzín – a nebude štandardne dostupný v Európe.

Srdcom nového Audi SQ5 sa stal šesťvalcový motor s celkovým zdvihovým objemom 2 995 cm3 a maximálnym výkonom 260 kW (354 k) dostupným medzi 6 000 až 6 500 otáčkami za minútu. Bez prepĺňania to samozrejme nešlo a napriek klamlivému označeniu TFSI, vzduch do motora tlačí výhradne kompresor umiestnený medzi dvoma radmi valcov.

Dva protibežné rotory kompresora môžu dosiahnuť viac ako 20 000 otáčok za minútu. Maximálny krútiaci moment 470 Nm je k dispozícii od 4 000 ot/min. V medzichladičoch sa stlačený vzduch opäť ochladzuje, aby sa zvýšilo jeho množstvo dodávané do valcov. Rozsiahla úprava protihlukových úprav tlmí typický zvuk kompresora.

Vďaka modernému motoru, ktorý bol prvýkrát predstavený v roku 2008, osemstupňovej prevodovke Tiptronic a permanentnému pohonu všetkých štyroch kolies, automobil zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 5,3 sekundy. Maximálna rýchlosť sa nezaobišla bez elektronického obmedzenia na hranici 250 km/h.

Karoséria je pritlačená nižšie k vozovke o 30 mm voči klasickej Q5. Pneumatiky 255/45 sú štandardne obuté na 20-palcových diskoch z ľahkej zliatiny. K dispozíci bude aj rozmer 21-palcov.

Osviežený dizajn exteriéru zvýrazňuje obrovská sivá maska chladiča a sada lesklých hliníkových a chrómových doplnkov vrátane difúzora medzi dvoma pármi koncoviek výfuku. V kabíne by ste našli typické Audi so šedými „budíkmi“, športovým volantom, sedadlami s výrazným bočným vedením potiahnutými kožou a samozrejme ďalšou sadou hliníkových doplnkov.

Do siete amerických dealerov dorazí model SQ5 v treťom štvrťroku tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Už len dnes: Predplatné SME.sk za jedinečnú cenu 30 eur
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 355
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 4 591
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 4 377
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 331
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 598
  6. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 550
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 508
  8. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 500
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


16 h
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


21 h
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Malá Mača
  2. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie
  3. Elena Antalová: "Kecy a fakty o tzv.demokracii". Kniha Karola Ondriaša vyšla síce v roku 2004, no chcela by udávať smer Smeru.
  4. Anton Kovalčík: Afganské fiasko ZSSR 3.
  5. Adam Austera: Ako budú farmaceutickí giganti bojovať proti COVID v roku 2023?
  6. Lucia Žárska: Microsoft masovo prepúšťa zamestnancov, na výsledkoch to zatiaľ nevidno
  7. Irena Šimuneková: Čierno biely svet
  8. Radoslav Medzihradský: Novoročný výstup na Turniansky hrad
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 479
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 17 217
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 026
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 939
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 735
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 725
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 699
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 396
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu