SME

Test: Renault Clio zaujal viac podvozkom než trojvalcom

Renault spojil v jednom aute emócie a racionálny pohľad na každodennú vynútenú jazdu do práce. Nový trojvalcový hit nám ale nesadol.

Naživo je Clio krajšie ako na obrázku a trochu maskuje svoje rozmery. Tiež by ste na prvý pohľad nepovedali, že táto dámska kabelka vie veľmi precízne vyrezávať zákruty. Jazdné vlastnosti boli väčším prekvapením než nový motor.Naživo je Clio krajšie ako na obrázku a trochu maskuje svoje rozmery. Tiež by ste na prvý pohľad nepovedali, že táto dámska kabelka vie veľmi precízne vyrezávať zákruty. Jazdné vlastnosti boli väčším prekvapením než nový motor. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Renault spojil v jednom aute emócie a racionálny pohľad na každodennú vynútenú jazdu do práce. Najmä z pohľadu šoféra a jazdných vlastností je Clio zaujímavé auto. Nový trojvalcový hit nám nesadol.

BREZNO. Štvrtá generácia Clia vyzerá na prvý pohľad ako módna hračka a rozbuška emócií, čomu sa pri neuveriteľnej vyrovnanosti áut nečudujeme.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Francúzi sú po Talianoch druhí majstri emócií, akurát, že talianskym, či francúzskym automobilkám sa už neraz v histórii stalo, že emócie znamenali skôr prepad, než úspech.

SkryťVypnúť reklamu

Po troch generáciách racionálneho Clia prichádza štvrtá, pestrá tvarmi, farbami a zábavnou elektronikou na palube. V teste nás však zaujímala racionálna stránka a pochopiteľne jazdné vlastnosti.

Obeť Laguny priniesla ovocieInteligentná karta k autu debutovala pred rokmi v Lagune a spočiatku nebola veľmi spoľahlivým doplnkom. Dnes je to jeden z detailov, ktorý robí každodenné užívanie auta ešte lepším. Ani jedna automobilka nemá tak dobre vyriešený "bezkľúčový" prístup do auta ako Renault.

Súdime na základe skúseností asi so všetkými typmi podobného prístupu k autám iných značiek. Máme na mysli Hands-free verziu karty dostupnú v najvyššej výbave Dynamique.

Na kokpite si najviac ceníme výborný výhľad von, tvarovú pestrosť a zaujímavé stvárnenie. Aj povrch prístrojovky je veľmi príjemný a nezrkadlí sa v čelnom skle. Ak sa dá, tak pri výbere dekorácií vynechajte lesklé čierne plochy. FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ.

SkryťVypnúť reklamu

Ani najvyšší stupeň vybavenia v malom Renaulte nevyzerá ako cenový strašiak, lebo so slabším motorom je top verzia k dispozícii už za 10.999 eur.

Pomer ceny a výbavy patrí podľa nás medzi najlepšie v triede, samozrejme v závislosti od preferencií. Pozor, ak sa dáte cenou a emóciami zlákať na výber nového Clia, nerozhadzujte príliš a zvážte, či súpravy doplnkov a jednotlivé imidžové balíky naozaj chcete.

Toto mi pripomenulo chlapčenské časy, keď sme stavali reproduktorové sústavy a z novodurových rúrok vyrábali basreflexové nátrubky. Clio podobný systém použil vo dverách avšak zvuk sa nám nezdal výnimočný. FOTO - TOMÁŠ BENDEIKOVIČ.

Radšej si pozrite na nejakom reálnom predvádzacom aute ako jednotlivé súpravy vyzerajú. Druhý stupeň vybavenia Expression má všetko vrátane klimatizácie a systému Media Nav s navigáciou.

SkryťVypnúť reklamu

Základnému Cliu s plným balíkom bezpečnostných prvkov vrátane ESP chýba snáď len klimatizácia dostupná za príplatok 800 eur. Okrem módneho strihu vyzerá Clio ako naozaj dobrá kúpa, pri ktorej treba zvážiť už len výber motora.

Prijateľná revolúciaPrebudenie z pomerne nudných tvarov minulej generácie novými črtami prístrojovej dosky potešilo. Prístroje sú jasné, zrozumiteľné a rovnakú dávku jednoduchosti v kombinácii s najnovším dotykovým svetom má palubný systém Media Nav s navigáciou a množstvom aplikácií.

Ovládanie palubného systému a navigácie považujeme v triede malých áut za vzorové. Prakticky dostupný slot na USB zariadenie trochu narúša celkový dizajn. FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ.

Systém zhltne rovnako dobre telefón fungujúci na Androide ako aj iPhone, takže mladá generácia má dvere otvorené. Elektronická hračka má jeden zvláštny dar - bude zrozumiteľná aj pre starších vodičov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Objem ťažko nahradiťAni pri náklonnosti k novým technológiám, benzínovým motorom a tolerancii k trojvalcovému rytmu nás nový benzínový trojvalec nepresvedčil. K normálnej zvukovej kulise troch valcov nepasuje prílišné chvenie motora pri rannom štarte. V praxi je veľký rozdiel medzi úsporným režimom v nízkych otáčkach a úzkou špičkou, kde konštruktéri nahnali výkon 90 koní.

Úsporná je ešte 90 kilometrová rýchlosť, pri ktorej motor na piatom prevodovom stupni dosahuje 2250 otáčok. Pri diaľničnom tempe točí 3100 a vtedy fúka výraznejšie aj turbodúchadlo. Vzduchom preplnený motor potrebuje palivo a vypýta si tých istých 7,5 litra benzínu ako pri motore klasickej konštrukcie.

Zadné operadlá nesklopíte do roviny a medzi dnom kufra a operadlami ostáva schodík. Prínosom nízkeho dna je na danú triedu slušný objem kufra a výška po roletu. Po sklopení sedadiel odveziete napríklad škatuľu dlhú 140 cm. FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tritisíc otáčok za minútu je pre trojvalec hraničná hodnota medzi úsporou a dynamikou. Výrobcom stanovený a neuveriteľný priemer 4,5 litra benzínu na 100 kilometrov sme prekračovali rádovo o dva litre.

Auto malo najazdených len 3267 kilometrov, a preto musíme byť k údajom spotreby tolerantní. Jedinou relatívne silnou disciplínou motora je pružnosť pri zrýchlení zo 70 na 100 km/h. Porovnanie s konkurenciou nájdeteTU. Nie je to odpor k pokroku, ale tento motor nám nesadol. Ako istotu za dobrú cenu radšej odporúčame 1,5 dCi. Rokmi overený diesel je o trochu drahší ako 0,9 TCe, avšak dostupný už aj v základnej výbave.

Natrel to aj výkonnejšímTrojvalcová novinka neprepadla v dynamickým testoch, kde vhodne doplnila podvozok a vo vysokých otáčkach ponúkla aj nejaký výkon. Obrovskú radosť robí podvozok s priamejším riadením a excelentným vedením stopy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Elektronicky riadené systémy aktívnej bezpečnosti, ako ESP a ABS zasahujú len veľmi precízne a nie prehnane. Vďaka tomu pobilo Clio v okruhovej skúške auto.sme.sk aj podstatne výkonnejšie autá.

Priestor vzadu neprekypuje rekordným priestorom na ramená a hlavu. Renault sa orientoval skôr na to, aby bolo kde vmestiť nohy. FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ.

Predok ľahkého Clia dokáže viesť presnú stopu a môžete zabrzdiť až po zatočení do zákruty bez zvýraznenia nedotáčavosti. Kým iné autá pri zatočení a brzdení začnú príliš hrkotať s ABS, Clio pretaví tlak na brzdy do brzdného účinku.

Časy na testovacom okruhu auto.sme.sk

vozidlo

verzia

čas

pneumatiky

počasie

teplota

Renault Megane

R.S. 265

1:06,80

zimné

sucho, jasno

+13

Volkswagen Scirocco

R

1:06,85

zimné

sucho, jasno

+13

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hyundai i30 kombi

1,6 GDi

1:10,79

zimné

sucho, hmla

+10

Renault Clio

0,9 TCe

1:12,01

zimné

sucho, oblačno

+2,5

Volkswagen Golf

1,4 TSI

1:12,09

zimné

sucho, jasno

+10

Mercedes GLK

220 CDI

1:12,42

zimné

sucho, oblačno

+2,5

Toyota Yaris

Hybrid

1:14,79

zimné

sucho, jasno

+7

Peugeot 208

1,6 e-HDi

1:16,15

zimné

Sucho, hmla

+8

S podvozkom sa konštruktéri vyhrali a predviedli excelentnú prácu. Na letných plášťoch to musí byť neskonalá zábava, hoci daňou za brilantnú jazdu je nižší komfort pruženia na pneumatikách s rozmerom 195/55 R16.

Pri výbere kolies radšej ostaňte na zemi a vyberte si rozmer 185/65 R15. Možno oželiete tie nádherné disky, ale získate komfort.

V dynamických testoch bolo Clio lepšie ako podstatne výkonnejšie autá, pretože má veľmi priame riadenie, brilantne vedie stopu a má dobre nastavenú elektroniku asistenčných systémov. Pri okruhovej skúške sme si dovolili brzdiť až dnu v zákrute. FOTO-RASTISLAV CHVÁLA.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V tabuľke našich testov si môžete porovnať schopnosti Clia oproti konkurencii. V brzdení zo 100 kilometrovej rýchlosti trpelo Clio zimnými pneumatikami.

Kupujem-nekupujem S týmto motorom nekupujem. Clio ma upútalo jazdnými vlastnosťami, výborným posedom a výhľadom z miesta vodiča smerom dopredu. Páči sa mi moderna v tvaroch a materiáloch na vrchu prístrojovej dosky.

Rasťo Chvála

Renault Clio 0,9 TCe DynamiqueCena modelu od (eur)

9.190

Cena test. verzie od (eur)

11.590

Motor

0,9 TCe

Objem (cm3)

898

Výkon (kW(k))

66 (90)

Pri otáčkach (ot./min.)

5250

Krútiaci moment (Nm)

135

Pri otáčkach (ot./min.)

2500

Priemerná spotreba (l/100km)

4,5

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

12,2

Maximálna rýchlosť (km/h)

182

Prevodovka

manuálna

Počet stupňov

5

Brzdy vpredu

kotúčové

Brzdy vzadu

bubnové

Pohotovostná hmotnosť (kg)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1084

Rezervné koleso

sada na opravu defektu (rezerva za 50 eur)

Dĺžka (mm)

4062

Rázvor náprav (mm)

2589

Šírka (mm)

1732

Výška (mm)

1448

Základný objem kufra (l)

300

Delenie sedadiel

2/3

Z testovacieho zápisníkaStav tachometra

3267 km

Počasie počas testu

oblačno

Teplota

2,5 stupňa

Stabilizačný systém

nevypínateľný

Pneumatiky

Continental ContiWinterContact

Rozmer a index pneumatík

195/55 R16

Priemerná spotreba v teste

5,8-7,5 l/100km

Zrýchlenie z 0-100 km/h

13,19s

Brzdná dráha 100 km/h-0

43,12

Čas v slalome

13,87 s

čas na okruhu

1:12,01

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň)

6,31 s

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň)

8,59 s

Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (2. stupeň)

3750 ot./min.

Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (3. stupeň)

2300 ot./min.

Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (4. stupeň)

1750 ot./min.

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (4. stupeň)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3050 ot./min.

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (5. stupeň)

2250 ot./min.

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (5. stupeň)

3100 ot./min.

Vnútorné rozmery batožinového priestorunakladacia hrana von (mm)

700

nakladacia hrana dnu (mm)

200

šírka kufra min./maximálna (mm)

1020/1020

výška kufra po roletu (mm)

54

nakladací otvor výška/šírka(mm)

780/640

dĺžka kufra min./max (mm)

65/1400

Rozmery priestoru na sedeniešírka v ramenách vpredu (mm)

1365

šírka lakte vpredu (mm)

1375

výška na hlavu šofér max. (mm)

100

dĺžka sedáku šofér (mm)

425

šírka v ramenách vzadu (mm)

1300

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1385

výška krajné sedadlá (mm)

910

výška stredné sedadlo (mm)

880

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

440/430

Renault

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 977
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 498
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 372
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 576
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 879
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 349
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 963
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 723
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Karas: Mýtus o rovnakom štarte: O tých, čo bežia bosí za dôstojnosťou
  2. Jozef Huljak: Apple Intelligence v Číne: Prečo si Apple vybral Alibabu a ako geopolitika ovplyvňuje nasadenie AI v iPhonoch
  3. Martin Fronk: Dolná Strehová nie je len o termálnej vode. Tu sa zrodila Tragédia človeka!
  4. Viktor Pamula: Ako mestská televízia vláde pomáha
  5. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  6. Otilia Horrocks: Poplach v Smere SD spôsobil Europoslanec p.T. Zdechovský / plus 2 x video/
  7. František Kukura: Konformizmus: Ako si pomaly zradíš dušu a ešte sa pri tom usmievaš
  8. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 78 997
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 793
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 188
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 175
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 055
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 477
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 5 882
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 874
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu