SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Nový Lexus IS je na prvých fotografiách

Webové stránky šíria prvé oficiálne fotografie nového Lexusu IS ako jednej z najočakávanejších noviniek tohto roka.

Nový Lexus IS ako jedna z najočakávanejších noviniek tohto roka hlavne na americkom kontinente sa oficiálne predstaví svetu na autosalóne v Detroite už budúci týždeň. Webové stránky šíria prvé oficiálne fotografie.

PRAHA. Najprv sme zaznamenali dva úniky na dvoch rôznych serveroch súčasne a vzápätí sa objavila séria kvalitnejších snímok na nemeckom webe Auto Motor und Sport. Toľko teda k pôvodu obrázkov.

Zrejme nejde o žiadny neplánovaný únik materiálov. Usudzujeme tak pre rozsah fotogalérie a tiež vzhľadom na to, že do premiéry zostávajú iba štyri dní. Na fotkách si už teda môžeme dôkladne prezrieť auto zo všetkých uhlov.

Máme dokonca jednu fotku z jazdy a vieme aj to, ako bude vyzerať interiér. Aby som nezabudol, na fotkách je zvečnený model so športovým paketom F- Sport. Obyčajný IS bude vyzerať mierumilovnejšie. Zároveň pripomínam, že hovoríme o IS F-Sport a nie o novej generácii IS – F ako konkurentovi pre BMW M3.

Dizajn

V ostatnom čase často nahrávam prvé fotky dôležitých noviniek na facebook ešte predtým, ako napíšem článok, aby som si urobil malý prieskum verejnej mienky.

Výsledky sú zaujímavé. Napríklad v tomto prípade sú prvé reakcie veľmi rôznorodé, ako to pri hodnotení dizajnu japonských modelov býva.

Sám nerád hodnotím autá z prvých fotiek. Nejaký názor si však vytvoríte práve z prvého dojmu. Podľa mňa vyzerá nové IS ako čisto japonské auto. A ako úplne čistý Lexus.

Línia, ktorá sa tiahne od polovice bočného prahu cez zadný blatník a plynulo nadväzuje na dolný roh ostro vytvarovaného zadného svetla, sa mi nepáči a pripomína mi viac kórejský ako japonský prvok. Určite sa veru mýlim a dizajnéri to vysvetlia svojim typickým zložitým jazykom, ktorému väčšinou nikto z nás nerozumie.

Oceňujem, že sa Lexus inšpiroval stylingom svojich dvoch koncepčných štúdií, ktoré modelu predchádzali, LF-LC a LF-CC. Vráťme sa však k tej línii, ktorá sa mi nepáči.

Pri pohľade zboku má za úlohu opticky preniesť hmotu do zadnej časti. Ako ste si určite sami všimli, dizajn exteriéru stavia aj na novom poňatí združených svetlometov v charakteristickom prevedení, vrátane denných svetiel v tvare písmena L pod hlavnými svetlami.

Interiér

Kokpit nového IS-ka vyzerá čisto a elegantne. Čakali ste niečo iné? Ostatná generácia modelu GS a tiež vlajková loď LS po facelifte sú autá, o ktorých premýšľam, či ich kvalita a štýl interiéru nepredčia aj Audi a či teda luxusná odnož Toyoty dnes náhodou nenavrhuje a nevyrába najlepšie interiéry na Zemi.

Samozrejme je to aj o špičkovej ergonómii a materiáloch. Nové IS vďaka väčšej šírke a dlhšiemu rázvoru vraj ponúka oveľa viac miesta na zadných sedadlách i v batožinovom priestore.

Výsledkom predĺženého rázvoru a tenšej konštrukcie predných sedadiel je údajne najväčší priestor na kolená v danej triede a súčasne aj ľahšie nastupovanie a vystupovanie. Ďalej IS používa nové sedadlá delené v pomere 60:40 s možnosťou sklápania.

Sedadlo vodiča bude pohodlnejšie a s lepším bočným vedením. Posed za volantom sa znížil a zmenšil sa uhol sklonu nového volantu. O tom Lexus hovorí, že sa inšpiroval superšportom LFA. Predĺžil sa rozsah pozdĺžneho nastavovania volantu, aby vodič mohol zaujať ideálnejšiu pozíciu.

V novom IS sa budeme hrať s najmodernejšími technológiami rozhrania HMI, budeme si užívať pohľad na kvalitné analógové hodiny, do ktorých sme sa zamilovali už v GS, alebo si budeme regulovať klimatizáciu dotykom prsta, čo nám umožnia nové elektrostatické spínače.

Paket F SPORT

Vozidlá F SPORT sa budú líšiť agresívnejším dizajnom masky chladiča a predného nárazníka. Deliaca línia masky chladiča je posadená o niečo vyššie ako v štandardnom vyhotovení, čím sa zväčšila plocha spodnej časti masky kvôli zlepšeniu parametrov sania.

IS F SPORT má tiež iný dizajn sedadiel s lepšou oporou a integrovanou penovou konštrukciou, vďaka ktorej sa eliminujú medzery medzi čalúnením sedadiel a ich výplňou. Verzia F SPORT využíva odlišné palubné ukazovatele pre vodiča s pohyblivou centrálnou časťou , teda opäť prvok inšpirovaný superšportom LFA.

Nová generácia

Nový Lexus IS je teda pripravený s treťou generáciou vstúpiť do súboja s plánovaným novým Mercedesom C a treťou radou BMW. Na náš trh by malo auto doraziť okolo júna.

Technické špecifikácie zatiaľ nikto nezverejnil. Celkovo má byť nové IS tuhšie a riadenie by malo priniesť športovejší charakter s presnejším ovládaním počas rýchlej jazdy. Systém adaptívnych tlmičov má nový software, riadenie má nový elektrický posilňovač s premenlivým účinkom a prepracovali aj stabilizačný systém.

Lexus IS 300h bude vraj spájať 2.5 litrový štvorvalec s elektromotorom a nikel- metal- hybridnou batériou, pričom nemecký server AMS píše o výkone 200 koní a emisiách nižších ako 99 g CO2 na km, čo zodpovedá priemernej spotrebe 4,2 l / 100 km.

Asi Vás neprekvapí, že IS nebude v ponuke s naftovým motorom. Namiesto diesela používa Lexus elektrinu a nám sa to jednoducho páči.

Autor je redaktorom časopisu Faster.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Home (ale aj) Office
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Zelená Bratislava
  7. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Bezbariérové vozidlo
  2. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  3. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Zelená Bratislava
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Ruža zmeny
  8. Úpravy automobilov pre ZŤP
  9. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  10. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 643
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 110
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 642
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 689
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 011
  6. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 11 827
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 9 068
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 048
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 043
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 013
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Prezidentka nepodporuje sankcie za odmietnutie testovania (minúta po minúte)

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Prezidentka Zuzana Čaputová na rokovaní bezpečnostnej rady.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Premiér nie je Ali paša

Matovič si zasa nesplnil politickú úlohu.

Peter Tkačenko

Matovič hovorí o dobrovoľnosti. Kto však nebude mať test, hrozí mu karanténa

Na test stačí prísť na najbližšie odberné miesto.

Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie.
Jan Tratnik vyhral 16. etapu na Giro d'Italia 2020.
CYNICKÁ OBLUDA

Matovičova predstava dobrovoľnosti

Ak premiér hovorí, že plošné testovanie bude dobrovoľné, tak jednoducho klame.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric