Nový Lexus IS je na prvých fotografiách

Webové stránky šíria prvé oficiálne fotografie nového Lexusu IS ako jednej z najočakávanejších noviniek tohto roka.

Nový Lexus IS ako jedna z najočakávanejších noviniek tohto roka hlavne na americkom kontinente sa oficiálne predstaví svetu na autosalóne v Detroite už budúci týždeň. Webové stránky šíria prvé oficiálne fotografie.

PRAHA. Najprv sme zaznamenali dva úniky na dvoch rôznych serveroch súčasne a vzápätí sa objavila séria kvalitnejších snímok na nemeckom webe Auto Motor und Sport. Toľko teda k pôvodu obrázkov.

Zrejme nejde o žiadny neplánovaný únik materiálov. Usudzujeme tak pre rozsah fotogalérie a tiež vzhľadom na to, že do premiéry zostávajú iba štyri dní. Na fotkách si už teda môžeme dôkladne prezrieť auto zo všetkých uhlov.

Máme dokonca jednu fotku z jazdy a vieme aj to, ako bude vyzerať interiér. Aby som nezabudol, na fotkách je zvečnený model so športovým paketom F- Sport. Obyčajný IS bude vyzerať mierumilovnejšie. Zároveň pripomínam, že hovoríme o IS F-Sport a nie o novej generácii IS – F ako konkurentovi pre BMW M3.

Dizajn

V ostatnom čase často nahrávam prvé fotky dôležitých noviniek na facebook ešte predtým, ako napíšem článok, aby som si urobil malý prieskum verejnej mienky.

Výsledky sú zaujímavé. Napríklad v tomto prípade sú prvé reakcie veľmi rôznorodé, ako to pri hodnotení dizajnu japonských modelov býva.

Sám nerád hodnotím autá z prvých fotiek. Nejaký názor si však vytvoríte práve z prvého dojmu. Podľa mňa vyzerá nové IS ako čisto japonské auto. A ako úplne čistý Lexus.

Línia, ktorá sa tiahne od polovice bočného prahu cez zadný blatník a plynulo nadväzuje na dolný roh ostro vytvarovaného zadného svetla, sa mi nepáči a pripomína mi viac kórejský ako japonský prvok. Určite sa veru mýlim a dizajnéri to vysvetlia svojim typickým zložitým jazykom, ktorému väčšinou nikto z nás nerozumie.

Oceňujem, že sa Lexus inšpiroval stylingom svojich dvoch koncepčných štúdií, ktoré modelu predchádzali, LF-LC a LF-CC. Vráťme sa však k tej línii, ktorá sa mi nepáči.

Pri pohľade zboku má za úlohu opticky preniesť hmotu do zadnej časti. Ako ste si určite sami všimli, dizajn exteriéru stavia aj na novom poňatí združených svetlometov v charakteristickom prevedení, vrátane denných svetiel v tvare písmena L pod hlavnými svetlami.

Interiér

Kokpit nového IS-ka vyzerá čisto a elegantne. Čakali ste niečo iné? Ostatná generácia modelu GS a tiež vlajková loď LS po facelifte sú autá, o ktorých premýšľam, či ich kvalita a štýl interiéru nepredčia aj Audi a či teda luxusná odnož Toyoty dnes náhodou nenavrhuje a nevyrába najlepšie interiéry na Zemi.

Samozrejme je to aj o špičkovej ergonómii a materiáloch. Nové IS vďaka väčšej šírke a dlhšiemu rázvoru vraj ponúka oveľa viac miesta na zadných sedadlách i v batožinovom priestore.

Výsledkom predĺženého rázvoru a tenšej konštrukcie predných sedadiel je údajne najväčší priestor na kolená v danej triede a súčasne aj ľahšie nastupovanie a vystupovanie. Ďalej IS používa nové sedadlá delené v pomere 60:40 s možnosťou sklápania.

Sedadlo vodiča bude pohodlnejšie a s lepším bočným vedením. Posed za volantom sa znížil a zmenšil sa uhol sklonu nového volantu. O tom Lexus hovorí, že sa inšpiroval superšportom LFA. Predĺžil sa rozsah pozdĺžneho nastavovania volantu, aby vodič mohol zaujať ideálnejšiu pozíciu.

V novom IS sa budeme hrať s najmodernejšími technológiami rozhrania HMI, budeme si užívať pohľad na kvalitné analógové hodiny, do ktorých sme sa zamilovali už v GS, alebo si budeme regulovať klimatizáciu dotykom prsta, čo nám umožnia nové elektrostatické spínače.

Paket F SPORT

Vozidlá F SPORT sa budú líšiť agresívnejším dizajnom masky chladiča a predného nárazníka. Deliaca línia masky chladiča je posadená o niečo vyššie ako v štandardnom vyhotovení, čím sa zväčšila plocha spodnej časti masky kvôli zlepšeniu parametrov sania.

IS F SPORT má tiež iný dizajn sedadiel s lepšou oporou a integrovanou penovou konštrukciou, vďaka ktorej sa eliminujú medzery medzi čalúnením sedadiel a ich výplňou. Verzia F SPORT využíva odlišné palubné ukazovatele pre vodiča s pohyblivou centrálnou časťou , teda opäť prvok inšpirovaný superšportom LFA.

Nová generácia

Nový Lexus IS je teda pripravený s treťou generáciou vstúpiť do súboja s plánovaným novým Mercedesom C a treťou radou BMW. Na náš trh by malo auto doraziť okolo júna.

Technické špecifikácie zatiaľ nikto nezverejnil. Celkovo má byť nové IS tuhšie a riadenie by malo priniesť športovejší charakter s presnejším ovládaním počas rýchlej jazdy. Systém adaptívnych tlmičov má nový software, riadenie má nový elektrický posilňovač s premenlivým účinkom a prepracovali aj stabilizačný systém.

Lexus IS 300h bude vraj spájať 2.5 litrový štvorvalec s elektromotorom a nikel- metal- hybridnou batériou, pričom nemecký server AMS píše o výkone 200 koní a emisiách nižších ako 99 g CO2 na km, čo zodpovedá priemernej spotrebe 4,2 l / 100 km.

Asi Vás neprekvapí, že IS nebude v ponuke s naftovým motorom. Namiesto diesela používa Lexus elektrinu a nám sa to jednoducho páči.

Autor je redaktorom časopisu Faster.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 322
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 956
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 228
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 235
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 927
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 881
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 737
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 592
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 512
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 479

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: O Ficovom hlase sme viedli polemiky

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii.

ŠPORT

Zapíše sa Sagan do dejín? Rozhodnúť môže jedna vec

Vlani nebol najväčším favoritom, ale aj tak vyhral.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.