Nový Lexus IS ako jedna z najočakávanejších noviniek tohto roka hlavne na americkom kontinente sa oficiálne predstaví svetu na autosalóne v Detroite už budúci týždeň. Webové stránky šíria prvé oficiálne fotografie.
PRAHA. Najprv sme zaznamenali dva úniky na dvoch rôznych serveroch súčasne a vzápätí sa objavila séria kvalitnejších snímok na nemeckom webe Auto Motor und Sport. Toľko teda k pôvodu obrázkov.
Zrejme nejde o žiadny neplánovaný únik materiálov. Usudzujeme tak pre rozsah fotogalérie a tiež vzhľadom na to, že do premiéry zostávajú iba štyri dní. Na fotkách si už teda môžeme dôkladne prezrieť auto zo všetkých uhlov.
Máme dokonca jednu fotku z jazdy a vieme aj to, ako bude vyzerať interiér. Aby som nezabudol, na fotkách je zvečnený model so športovým paketom F- Sport. Obyčajný IS bude vyzerať mierumilovnejšie. Zároveň pripomínam, že hovoríme o IS F-Sport a nie o novej generácii IS – F ako konkurentovi pre BMW M3.
Dizajn
V ostatnom čase často nahrávam prvé fotky dôležitých noviniek na facebook ešte predtým, ako napíšem článok, aby som si urobil malý prieskum verejnej mienky.
Výsledky sú zaujímavé. Napríklad v tomto prípade sú prvé reakcie veľmi rôznorodé, ako to pri hodnotení dizajnu japonských modelov býva.
Sám nerád hodnotím autá z prvých fotiek. Nejaký názor si však vytvoríte práve z prvého dojmu. Podľa mňa vyzerá nové IS ako čisto japonské auto. A ako úplne čistý Lexus.
Línia, ktorá sa tiahne od polovice bočného prahu cez zadný blatník a plynulo nadväzuje na dolný roh ostro vytvarovaného zadného svetla, sa mi nepáči a pripomína mi viac kórejský ako japonský prvok. Určite sa veru mýlim a dizajnéri to vysvetlia svojim typickým zložitým jazykom, ktorému väčšinou nikto z nás nerozumie.
Oceňujem, že sa Lexus inšpiroval stylingom svojich dvoch koncepčných štúdií, ktoré modelu predchádzali, LF-LC a LF-CC. Vráťme sa však k tej línii, ktorá sa mi nepáči.
Pri pohľade zboku má za úlohu opticky preniesť hmotu do zadnej časti. Ako ste si určite sami všimli, dizajn exteriéru stavia aj na novom poňatí združených svetlometov v charakteristickom prevedení, vrátane denných svetiel v tvare písmena L pod hlavnými svetlami.
Interiér
Kokpit nového IS-ka vyzerá čisto a elegantne. Čakali ste niečo iné? Ostatná generácia modelu GS a tiež vlajková loď LS po facelifte sú autá, o ktorých premýšľam, či ich kvalita a štýl interiéru nepredčia aj Audi a či teda luxusná odnož Toyoty dnes náhodou nenavrhuje a nevyrába najlepšie interiéry na Zemi.
Samozrejme je to aj o špičkovej ergonómii a materiáloch. Nové IS vďaka väčšej šírke a dlhšiemu rázvoru vraj ponúka oveľa viac miesta na zadných sedadlách i v batožinovom priestore.
Výsledkom predĺženého rázvoru a tenšej konštrukcie predných sedadiel je údajne najväčší priestor na kolená v danej triede a súčasne aj ľahšie nastupovanie a vystupovanie. Ďalej IS používa nové sedadlá delené v pomere 60:40 s možnosťou sklápania.
Sedadlo vodiča bude pohodlnejšie a s lepším bočným vedením. Posed za volantom sa znížil a zmenšil sa uhol sklonu nového volantu. O tom Lexus hovorí, že sa inšpiroval superšportom LFA. Predĺžil sa rozsah pozdĺžneho nastavovania volantu, aby vodič mohol zaujať ideálnejšiu pozíciu.
V novom IS sa budeme hrať s najmodernejšími technológiami rozhrania HMI, budeme si užívať pohľad na kvalitné analógové hodiny, do ktorých sme sa zamilovali už v GS, alebo si budeme regulovať klimatizáciu dotykom prsta, čo nám umožnia nové elektrostatické spínače.
Paket F SPORT
Vozidlá F SPORT sa budú líšiť agresívnejším dizajnom masky chladiča a predného nárazníka. Deliaca línia masky chladiča je posadená o niečo vyššie ako v štandardnom vyhotovení, čím sa zväčšila plocha spodnej časti masky kvôli zlepšeniu parametrov sania.
IS F SPORT má tiež iný dizajn sedadiel s lepšou oporou a integrovanou penovou konštrukciou, vďaka ktorej sa eliminujú medzery medzi čalúnením sedadiel a ich výplňou. Verzia F SPORT využíva odlišné palubné ukazovatele pre vodiča s pohyblivou centrálnou časťou , teda opäť prvok inšpirovaný superšportom LFA.
Nová generácia
Nový Lexus IS je teda pripravený s treťou generáciou vstúpiť do súboja s plánovaným novým Mercedesom C a treťou radou BMW. Na náš trh by malo auto doraziť okolo júna.
Technické špecifikácie zatiaľ nikto nezverejnil. Celkovo má byť nové IS tuhšie a riadenie by malo priniesť športovejší charakter s presnejším ovládaním počas rýchlej jazdy. Systém adaptívnych tlmičov má nový software, riadenie má nový elektrický posilňovač s premenlivým účinkom a prepracovali aj stabilizačný systém.
Lexus IS 300h bude vraj spájať 2.5 litrový štvorvalec s elektromotorom a nikel- metal- hybridnou batériou, pričom nemecký server AMS píše o výkone 200 koní a emisiách nižších ako 99 g CO2 na km, čo zodpovedá priemernej spotrebe 4,2 l / 100 km.
Asi Vás neprekvapí, že IS nebude v ponuke s naftovým motorom. Namiesto diesela používa Lexus elektrinu a nám sa to jednoducho páči.
Autor je redaktorom časopisu Faster.
Autor: Jakub Rejlek