Len dvaja vodiči z desiatich chcú schopní poskytnúť prvú pomoc

Bratislava 16. júna (TASR) - Pri dopravnej nehode treba človeku poskytnúť prvú pomoc do štyroch minút. Rýchlej zdravotníckej pomoci to trvá zvyčajne ...

Bratislava 16. júna (TASR) - Pri dopravnej nehode treba človeku poskytnúť prvú pomoc do štyroch minút. Rýchlej zdravotníckej pomoci to trvá zvyčajne desať minút, preto by vodiči mali ovládať základy prvej pomoci. Zo sto vodičov však zastaví pri zranených v priemere desať a z nich len dvaja sú schopní poskytnúť pomoc, aj keď nie vždy správne. Slovenský Červený kríž (SČK) zriadil koncom minulého roku Ústredné výučbové metodické centrum prvej pomoci. Odvtedy organizuje kurzy pre motoristov, inštruktorov SČK ako aj pre ostatnú verejnosť.

Nedávno sa konal kurz pre členov ochranky ústavných činiteľov. SČK plánuje organizovať kurzy prvej pomoci aj pre starostov obcí, primátorov miest či poslancov miestnej samosprávy. Ich cieľom je, aby si znalosti a praktické zručnosti osvojilo čo najviac obyvateľov SR, ktorí by potom mohli spoľahlivo pomáhať pri záchrane ohrozených ľudských životov.

TASR informáciu poskytla hovorkyňa SČK Margita Škrabálková.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 652
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 698
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 874
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 481
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 564
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 554
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 533
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 494
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 993
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 662

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše. Boli sme u posledného grófa Šternberka

Súkromný hrad patrí takmer osemsto rokov jednému rodu.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.