BRATISLAVA. Honda pri prvých testoch pretekárskeho špeciálu na Slovakia Ringu oznámila, že jej cieľom je urobiť rýchle auto dostupné aj pre súkromné tímy.
Okrem stajne J.A.S Motorsport , ktorá pre Hondu pretekárske auto postavila, došlo k prvej dohode so súkromným tímom a naplneniu cieľa.
Po novom pretekárskom náradí, Honde Civic s preplňovaným motorom, siahol maďarský Zengő Motorsport a zároveň potvrdil dvojročnú účasť v pretekoch najvyššieho formátu počas nasledujúcich dvoch sezón.
Majú skúsenosti
Tento tím aj jeho pilot Norbert Michelisz nie sú vo svetovej súťaži nováčikovia, pretože vo WTCC pôsobia od roku 2010. Micheliszovi sa hneď v prvej sezóne sa podarilo získať víťazstvo v Macau aj v tvrdej konkurencii továrenských tímov.
Nečudo, že po výkonoch v prvej sezóne bol Norbert Michelisz vyhlásený za nováčika roka. Vlani vyhral podujatie WTCC na domácom okruhu Hungaroring a tiež zvíťazil v súťaži nezávislých jazdcov bez podpory továrne, ktorú vo WTCC organizovala pneumatikárska spoločnosť Yokohama.
Celkom dobre rozbehnuté preteky na Slovakia Ringu prekazil Micheliszovi kontakt s jazdcom továrenského tímu Chevrolet, ktorý Micheliszovo oranžovo-čierne BMW doslova odpálil z trate.
Išiel ako po rebríku
Norbert Michelisz má za sebou vzorovú kariéru v motoristickom športe od malých a najslabších áut až po tie najsilnejšie. Začínal so Suzuki Swift, potom presedlal na pohárovú súťaž Renault Clio Cup a neskôr zažiaril víťazstvom v Seat Leon Supercup.
Auto japonskej značky vyrobené v Talianskej dielni J.A.S. Motorsport má pred sebou prvú kompletnú sezónu a hlavne dôveru od maďarského tímu , ktorý pracuje na presadení talentovaného jazdca v okruhových pretekoch.
Mojou úlohou je pomôcť Norbertovi Micheliszovi rozvíjať jeho talent a poskytnúť mu k tomu čo najlepšie vybavenie, pretože ak si sadne skvelý jazdec do skvelého vozidla, môžu sa diať zázraky,“ povedal riaditeľ tímu Zoltán Zengő.
Odštartovali už vlani na stupňoch víťazov
Samozrejme okrem stajne Zengő Motorsport vstúpi do WTCC aj materský J.A.S Motorsport pod krídlami Hondy a dvomi autami pilotovanými Gabrielom Tarquinim a Tiagom Monteirom. Štvorvalcový motor 1,6 HR-412 E s turbodúchadlom vyvinula samotná Honda a starostlivosť nad motormi prevzala divízia Mugen.
Honda vlani splnila svoj prvý cieľ, keď sa na posledných pretekoch sezóny v Macau ukázala na štarte ale získala aj prvé umiestnenie na stupňoch víťazov. V roku 2013 plní ďalší cieľ poskytnutia pretekárskeho náčinia súkromným tímom.
Autor: rch