SME
Utorok, 6. december, 2022 | Meniny má Mikuláš

Hyundai i30 v dlhodobom teste jazdí spoľahlivo a svižne

Krátke video sumarizuje dojmy z rodinného kombi po najazdení 11 000 kilometrov. Spotreba ešte nenaplnila naše predstavy tak, ako pedantne a prakticky navrhnuté kombi.

Po 11000 kilometroch spotreba klesla iba minimálne, ale auto ako celok sa ukazuje v dobrom svetle. Najmä podvozok, radenie a vnútorný priestor robia veľkú radosť. Tiež poteší naladenie ESP na snehu.Po 11000 kilometroch spotreba klesla iba minimálne, ale auto ako celok sa ukazuje v dobrom svetle. Najmä podvozok, radenie a vnútorný priestor robia veľkú radosť. Tiež poteší naladenie ESP na snehu. (Zdroj: autor)

BREZNO. Po dlhej jazde na zasnežených cestách zastavujeme pred panelákom v Otrokoviciach, kde máme zobrať kameramana aj s príslušenstvom. Je to opäť jeden z prípadov, keď strávime za volantom veľa času a musíme oceniť sedadlá v hnedom kombi.

Sú svetlé, majú kožený kraj a látkový stred, čo je ideálna kombinácia. Hlavne tvar sedadiel a elektricky nastaviteľná bedrová opierka vodiča vyhovujú dlhým cestám.

V kompaktnej triede mjú lepšie sedadlá Volvo, BMW, Audi a Volkswagen. Tieto nám doslova prirástli k zadku, pretože v i30 často absolvujeme dlhé cesty.

Pohodlie na palube patrí k hlavným výhodám tohto auta. Pri sedení vzadu nám prekáža iba vysoká hrana dverí a nízke okno s pocitom utopeného sedenia.

Kvôli pripravovanej novej relácii o autách prekladáme žeriav z Octavie kombi do nášho testovacie i30 kombi. Kameraman najskôr pochybuje, či sa náklad vmestí, pretože v jeho Octavii rameno žeriava siahalo od konca kufra takmer až k radiacej páke. Hyundai má na prvý pohľad aj reálne kratší kufor, avšak rameno malo koniec sotva za lakťovou opierkou.

Hyundai má dlhú kabínu pre cestujúcich a to je jeho výhodou, preto sa súčasná Octavia II kombi nemohla vnútorným priestorom ani len chcieť porovnávať s i30.

Práve Dalibor, ktorý má doma Octaviu kombi 1,6 benzín za Mladou Boleslavou neveriacky krúti hlavou nad na diaľnici tichým motorom a slušnou dynamikou nášho kameramanského auta. Hyundai plne naložený technikou dosiahol na ceste z Brezna za Mladú Boleslav priemernú spotrebu 7,8 litra na 100 kilometrov.

Tvrdá služba. Hyundai i30 kombi funguje aj ako produkčné auto, v ktorom vozíme kamery, statívy a príslušenstvo. Podieľa sa na vzniku novej relácie, ktorá bude mať premiéru na auto.sme.sk.

Počas krátkych jázd na trase Praha - Mladá Boleslav spotreba ešte klesla na 7,6 litra. V ostatnom čase pribúdali kilometre ako na bežiacom páse, avšak 90 percent pribudlo na diaľniciach, preto celková priemerná spotreba stúpla na 7,8 l/100 km.

Má dve tváre

Nový štvorvalcový motor 1,6 GDI patrí medzi najlepšie odhlučnené motory danej kategórie. Zvlášť v nízkych otáčkach je príjemný a úsporný. Už sme minuli aj nádrž so spotrebou 5,6 litra na 100 kilometrov. V tomto režime mu pasujú prevody a cítiť deficit krútiaceho momentu na zrýchlenie.

Inak povedané, diesel od nízkych otáčok lepšie zatiahne a to by priaznivcom TDI asi najviac na benzínovom motore prekážalo. V tichu a veľmi ochotne dokáže 1,6 GDI odovzdať výkon nad hranicou 3500 otáčok a vtedy sa dokáže šofér odviesť s pocitom benzínového dvojlitra.

Pri rýchlosti 130 km/h sa 1,6 GDI začína zobúdzať a práve vtedy by potreboval ešte pridať. Pritom stále ostáva tichý a spontánne reaguje.

prvý diel testu a úvodné merania nájdete TU

Ani dnešné nároky na emisie nepochovali radosť z benzínového motora v objemovej kategórii, ktorá je dnes výrobcami zaznávaná a nahradzujú ju menšími motormi s turbom. Toto je dôkaz, že aj klasika vie osloviť a urobiť jazdu dobrou.

Akurát pri dynamickej jazde a rýchlom presune po diaľniciach treba počítať so spotrebou sedem až osem litrov. Pocity z motora tejto triedy sú len tie najlepšie, ale potešilo by nás, ak by zišiel so spotrebou ešte o liter nižšie.

Pri poslednej nádrži, keď sme medzičasom prekročili 12000 kilometrov, už nemal problém aj na dlhej ceste a diaľniciach fungovať pod 7,6 litra.

Navrhnuté pre toto auto

Pri jazde v noci vždy používame vypínanie displeja, pretože ten doslova žiari. Výrobca na to myslel a urobil tlačidlo so piktogramom mesiaca. Pri vypnutom displeji by bolo dobré, keby sa navigácia prepla na malý displej medzi budíky.

To dokáže Golf aj Octavia vo vyššej výbave ale i30 nie. Hyundai i30 komunikuje kompletne v slovenskom jazyku a hlas navigácie je tiež slovenský s veľmi zvláštnou intonáciou ženského hlasu.

Na aute si okrem priestoru najviac ceníme zladenosť jednotlivých komponentov do celku. Napríklad asistenčné systémy fungujú na snehu príkladne a nie len tam.

V okruhovej skúške auto.sme.sk dosiahol Hyundai výborný čas, pretože jeho ESP nezasahuje prehnane. Škoda, že Hyundai si nechal motor 1,6 GDI iba pre najvyššiu výbavu.

Časy na testovacom okruhu auto.sme.sk

vozidlo

verzia

čas

pneumatiky

počasie

teplota

Renault Megane

R.S. 265

1:06,80

zimné

sucho, jasno

+13

Volkswagen Scirocco

R

1:06,85

zimné

sucho, jasno

+13

Hyundai i30 kombi

1,6 GDi

1:10,79

zimné

sucho, hmla

+10

Renault Clio

0,9 TCe

1:12,01

zimné

sucho, oblačno

+2,5

Volkswagen Golf

1,4 TSI

1:12,09

zimné

sucho, jasno

+10

Mercedes GLK

220 CDI

1:12,42

zimné

sucho, oblačno

+2,5

Toyota Yaris

Hybrid

1:14,79

zimné

sucho, jasno

+7

Peugeot 208

1,6 e-HDi

1:16,15

zimné

Sucho, hmla

+8

Zatiaľ veľmi dobre

Samozrejme, že je neprijateľné, aby sa po vyše 11.000 kilometroch prejavovali na aute známky opotrebenia a tak je pochopiteľné, že i30 kombi vyzerá stále ako nové.

Jedine manžeta radiacej páky je taká zvraštená, akoby to bola lacná koženka a nie koža. Zato radenie je doslova exkluzívne a málo áut je na trhu s tak presvedčivým chodom radiacej páky.

Pri pohybe v meste je to silná devíza. Aby bola obsluha auta úplne ideálna, prijali by sme iné nastavenie spojky, Podľa nás zaberá vysoko. V nasledujúcich dieloch sa zameriame vždy na jednu konkrétnu oblasť a popri tom vždy sledujeme prevádzkové náklady.

Zatiaľ sme okrem paliva dokúpili štyri náplne do ostrekovača, dovedna za 21 eur, ochrannú fóliu na čelné sklo za 5 eur (teda len takú fóliu na noc, na zakrytie okna pred námrazou) a diaľničné známky. Napíšte nám, ktorá oblasť vás najviac zaujíma a čomu sa máme podrobne venovať už na budúce.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  2. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  3. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  4. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  5. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  6. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  7. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  1. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  2. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  3. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. Developer projektu Metropolis sa stal Lídrom roka 2022
  5. Nepotrebné telefóny pomáhajú na Vianoce deťom a rodinám v núdzi
  6. Tisíc líp aj pre včely od slovenskej prezidentky
  7. Changes to the System of Remedies
  8. How to succeed when acquiring a business in Slovakia
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 413
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 575
  3. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 4 845
  4. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 4 734
  5. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 442
  6. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 158
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 048
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 442
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Ivan Mlynár: Hrozba smrti zdravej spoločnosti.
  2. Soňa Fröhlichová: Hollywood – synonymum amerického filmového priemyslu, deň číslo 18 a 19
  3. Rastislav Jusko: Čo s tebou ďalej, paragraf 363?
  4. Anna Miľanová: Luster podobný lampiónu...
  5. Michala Guľasová: Andrea Rimová – 29. február - knižná recenzia
  6. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka
  7. INESS: O platoch zdravotníkov nemajú rozhodovať ministri
  8. Internátny život UK: Decembrový internát: 10 tipov na dlhé zimné večery
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 177 400
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 7 567
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 839
  4. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 285
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 057
  6. Jana Melišová: V závoji hmly 2 969
  7. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 805
  8. Café Európa: Čo sa môžeme naučiť od starších demokracií v právach LGBTI+ komunity? 1 940
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  3. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  5. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  6. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  8. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
SkryťZatvoriť reklamu