SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

V Honde Civic nepoznať, že ide o deviatu generáciu

Kompaktná Honda vyznáva čaro na dnešné časy objemného naftového motora a dáva šoférovi precítiť cestu so všetkým čo na nej je. V niečom je svojská a výrazná, v inom sa však zastavil čas.

Civic si zachoval vlastnú tvár, aj keď je otázne, či sa generačný posun uberá správnym smerom. Predchodca vyzeral navonok masívnejšie.Civic si zachoval vlastnú tvár, aj keď je otázne, či sa generačný posun uberá správnym smerom. Predchodca vyzeral navonok masívnejšie. (Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA, ZELTWEG. So zatvorenými očami by som dokázal rozoznať, že šoférujem Hondu Civic, akurát neviem, či by som rozpoznal, že ide o deviatu generáciu.

S otvorenými očami to ide už ľahšie, pretože kokpit sa predsa len zmenil, nevyzerá tak pestro ako v minulej generácii a štartovanie je konečne buď kľúčom alebo tlačidlom, a nie kombinácia oboch ako pred tým.

Horizontálne vrstvený kokpit má také svoje čaro, že Civicu uveríte a máte pocit, že takto to má byť. Zabudnete, že konkurencia máva väčší displej kamery na cúvanie alebo viac miesta nad hlavou.

Kompaktnú Hondu buď na začiatku prijmete takú, aká je aj s cenami, alebo začnete porovnávať a potom výsledok nedáva zmysel.

Názory na kokpit sa rôznia, avšak táto koncepcia má svoje čaro a zmysel. Hlavne po prvom kilometri jazdy vodič vie, v čom sedí a to je správne. DNA Honda ostalo zachované a pocit z riadenia nezmenený.

Nový Civic je oproti novým konkurentom v triede ťažší, drahší a nemá mnoho prvkov vo vybavení, ktoré sa dnes začali nosiť.

Presne pre ľudí, ktorí nechcú nosiť to čo iní, vznikla deviata generácia postavená s drobnými vylepšeniami oproti minulej.

V pozícii užívateľov netuctového kompaktného auta sme sa vybrali na automobilové preteky na rakúsky A1 Ring. Po úvodnej rozcvičke v meste, čakala na Civic dlhá cesta a na nás pozorovanie, aké to auto je.

Odvezie veľa

Pri nakladaní batožiny sa Civic javí ako jedno z najobjemnejších kompaktných áut a skutočne má limity podstatne ďalej než konkurencia a bude vyhovovať užívateľom, ktorí potrebujú voziť plný kufor. Aj vyklápanie sedadiel s označením Magic Seat má niečo do seba.

Podľa skúseností tretieho cestujúceho v našom tíme, vzadu je príjemné sedenie ale pre neexistujúci priestor medzi podlahou a prednými sedadlami málo miesta na chodidlá.

Pohodlie predných sedadiel nemožno napádať a pri hodnotení dojmov z jazdy nesmieme zabudnúť na vyšší hluk v diaľničnom tempe.

Objem batožinového priestoru je automobilkou vyčíslený na 477 litrov a jeho dominantou je hĺbka. Na pomery triedy je batožinový priestor naozaj slušný a možno trochu ukrojil aj z miesta na sedenie vzadu.

Jednak posádka počuje ako sa kolesá odvaľujú po ceste a tiež rozozná každý kamienok pod blatníkom, čo je nezmenená charakteristická črta vozidiel Civic. Diaľničné tempo odhalilo ešte jednu klasickú črtu dobrej starej školy.

Objem robí svoje

V spleti motorov s nízkym objemom, ktoré sa už aj u naftových verzií v tejto triede pohybujú okolo 1,6 litra je štvorvalec 2,2 i-DTEC skutočným exotickým kúskom. Nechá o sebe vedieť pri naštartovaní, ale po tom stíchne.

Čím ide auto rýchlejšie, tým sa 2,2 litrový agregát lepšie cíti a chutí mu zrýchlenie. Popri tých nových malých a dokonalých motoroch je táto klasika príjemnou spomienkou a zároveň reálne dobrým motorom, ktorému nechýba objem ani sila.

Nie je 110 kW ako 110 kW, pretože kilowatty z 2,2 litrového diesela v Honde sú poctivé a pri rýchlom tempe na diaľnici spotreba príliš nestúpa a udrží sa na 5,4 l/100km.

Spotreba na druhej strane zasa nevie klesnúť tak dole, ako pri malých motoroch, avšak výkyvy sú menšie.

Honda Civic ponúka vlastný systém manipulácie so zadnými sedadlami. Patentované Magic Seat predstavujú riešenie, ako do auta dostať veľké predmety. Svojim spôsobom to môže čiastočne suplovať niektoré funkcie kombi.

Motor urobil svoju prácu poctivo a hoci dvíha pohotovostnú hmotnosť Civicu na dnes už neštandardné čísla, stále má čo povedať. Hlavne jazdí s rezervou a to môže byť aj z dlhodobého hľadiska dôležité.

Päťdesiatlitrová nádrž mu bohato stačí, lebo keď chce, bez problémov jazdí pri spotrebe 4,6 litra na 100 kilometrov.

Ostal vo vlastnej triede

Podvozok Civicu nemá maniere úplne odfiltrovaných šasi, ktoré robia falošnú bariéru medzi šoférom a cestou. Kompaktná Honda sprostredkuje z cesty do kabíny úplne všetko a aj to, čo by nemusela, pretože priečne nerovnosti a drobné záplaty na cestách netreba vždy počítať.

Na obranu auta vyzdvihujem riadenie, ktoré je stále pomerne priame a vie dať šoférovi dobrý pocit z vedenia vozidla. Honda Civic si po rokoch zachováva svoje črty a ostáva sama sebou, čo môže istej skupine motoristov imponovať a vtedy prestanú porovnávať s konkurenciou.

Táto svojská generácia už iná nebude, ale pri tej ďalšej by Honda nemusela ostať len sama sebou a povoliť uzdu kopírovaniu dobrých vecí od konkurencie.

Dnešným modelom, jeho cenami, hmotnosťou a štýlom osloví asi len úzku skupinu ľudí. O to väčšiu radosť má však ten, komu Civic brnkne po strune.

ico

Kupujem - nekupujem

Honda si udržala svoj štýl aj smer, čo je v dnešných časoch ozaj veľmi cenné. Pre mňa je medzigeneračný skok v porovnaní s konkurenciou malý, preto nekupujem.

Rasťo Chvála

Honda Civic 2,2 i-DTEC

Cena modelu od (eur) 15.590
Cena test. verzie od (eur) 19.990
Motor diesel 2,2 i-DTEC
Objem (cm3) 2199
Výkon (kW(k)) 110 (150)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 350
Pri otáčkach (ot./min.) 2000 - 2750
Priemerná spotreba (l/100km) 4,2
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 8,3-8,8
Maximálna rýchlosť (km/h) 217
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1441
Dĺžka (mm) 4300
Rázvor náprav (mm) 2595
Šírka (mm) 1770
Výška (mm) 1440
Základný objem kufra (l) 477
Svetlá výška podvozka(mm) 140
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 519
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 805
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 676
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 289
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 344
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 369
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 291
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 306
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 296
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 482
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Honda
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.