SME

Dielňa AMG vyladila Mercedes E a pridala pohon oboch náprav

Mercedes AMG opäť stavil na výkonnosť. Nový model E 63 AMG bude dodávať s pohonom zadnej i s pohonom oboch náprav. Modelový rad doplní aj o špeciálny model E s prívlastkom „S“ a výkonom takmer 600 koní.

Divízia AMG pripravila pre priaznivcov značky extrémne modely E prvýkrát aj s pohonom oboch náprav.Divízia AMG pripravila pre priaznivcov značky extrémne modely E prvýkrát aj s pohonom oboch náprav. (Zdroj: Mercedes-AMG)

Spoločnosť Mercedes AMG opäť stavila na výkonnosť. Nový model E 63 AMG bude dodávať s pohonom zadnej i s pohonom oboch náprav. Modelový rad doplní aj o špeciálny model E s prívlastkom „S“ a výkonom takmer 600 koní.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Nový model E 63 AMG s pohonom zadných kolies začne dodávať ako limuzínu od apríla 2013. E 63 AMG s permanentným pohonom všetkých kolies 4MATIC, ako aj model E 63 AMG s označením „S“ tiež vybavený pohonom 4MATIC - oba vo vyhotovení limuzína i kombi - prídu v júni 2013.

Nový Mercedes E 63 AMG S dostal pohon všetkých štyroch kolies 4MATIC s rozdelením síl v pomere 33:67 v prospech zadnej nápravy a agregát s výkonom 430 kW (585 k)/800 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Osemvalcový vidlicový motor s objemom 5,5-litra prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel nechce ponúknuť len enormný výkon, ale v rámci možností aj ekonomickú jazdu. Napriek tomu za zrýchlenie z nuly na 100km/h za 3,6 sekundy sa hanbiť nemusí.

Permanentný pohon všetkých kolies je na želanie dostupný aj pre ostatné modely E 63 AMG - výkon motora V8 bol v tomto prípade zvýšený z 386 kW (525 k) na 410 kW (557 k) pri krútiacom momente 720 Nm.

Podľa nového európskeho cyklu jazdy spotrebuje priemerne 9,8 litra benzínu na 100 kilometrov. Variant s pohonom všetkých kolies 4MATIC, ako aj model S zaostávajú o pár deci – od 10,3 do 10,5 l/100 km.

Výkon motora bude na vozovku prenášaný prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky AMG SPEEDSHIFT MCT 7 so štyrmi programami jazdy: „C“ (riadená hospodárnosť), „S“ (šport), „S+“ (šport plus) a „M“ (manuálny). V programe „C“ je aktívna funkcia ECO štart-stop, ktorá vypína osemvalcový motor pri zastavení vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

V režimoch „S“, „S+“ a „M“, by mal motor a prevodovka reagovať agilnejšie. Funkcia automatického medziplynu pri podraďovaní a funkcia Race Start budú patriť k sériovej výbave 7-stupňovej športovej prevodovky. Špeciálne prispôsobený na permanentný pohon všetkých kolies je aj 3-stupňový systém ESP. Zadnej náprave nechýba samosvorný diferenciál.

E 63 AMG bude sériovo dodávaný s diskami z ľahkej zliatiny AMG. Na prednej náprave sú namontované pneumatiky veľkosti 255/40 R 18, na zadnej 285/35 R 18. Vozidlá s pohonom oboch náprav dostanú ešte o čosi menšie profilové číslo. Model S je dostupný aj s vysokovýkonnými keramickými kompozitnými brzdami AMG.

Napriek orientácii na výkon a extrémnu jazdu ostáva Mercedes luxusným vozidlom aj s reproduktormi Bang & Olufsen s celkovým výkonom 1200 W a 14 reproduktormi.

SkryťVypnúť reklamu
Načítavam video...
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 78 744
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 399
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 112
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 974
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 222
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 205
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 289
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 629
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 561
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 51 466
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 203
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 350
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 956
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 666
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 925
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Tupou Ceruzou: Businessman
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu