SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Dielňa AMG vyladila Mercedes E a pridala pohon oboch náprav

Mercedes AMG opäť stavil na výkonnosť. Nový model E 63 AMG bude dodávať s pohonom zadnej i s pohonom oboch náprav. Modelový rad doplní aj o špeciálny model E s prívlastkom „S“ a výkonom takmer 600 koní.

Divízia AMG pripravila pre priaznivcov značky extrémne modely E prvýkrát aj s pohonom oboch náprav.Divízia AMG pripravila pre priaznivcov značky extrémne modely E prvýkrát aj s pohonom oboch náprav. (Zdroj: Mercedes-AMG)

Spoločnosť Mercedes AMG opäť stavila na výkonnosť. Nový model E 63 AMG bude dodávať s pohonom zadnej i s pohonom oboch náprav. Modelový rad doplní aj o špeciálny model E s prívlastkom „S“ a výkonom takmer 600 koní.

BRATISLAVA. Nový model E 63 AMG s pohonom zadných kolies začne dodávať ako limuzínu od apríla 2013. E 63 AMG s permanentným pohonom všetkých kolies 4MATIC, ako aj model E 63 AMG s označením „S“ tiež vybavený pohonom 4MATIC - oba vo vyhotovení limuzína i kombi - prídu v júni 2013.

Nový Mercedes E 63 AMG S dostal pohon všetkých štyroch kolies 4MATIC s rozdelením síl v pomere 33:67 v prospech zadnej nápravy a agregát s výkonom 430 kW (585 k)/800 Nm.

Osemvalcový vidlicový motor s objemom 5,5-litra prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel nechce ponúknuť len enormný výkon, ale v rámci možností aj ekonomickú jazdu. Napriek tomu za zrýchlenie z nuly na 100km/h za 3,6 sekundy sa hanbiť nemusí.

Permanentný pohon všetkých kolies je na želanie dostupný aj pre ostatné modely E 63 AMG - výkon motora V8 bol v tomto prípade zvýšený z 386 kW (525 k) na 410 kW (557 k) pri krútiacom momente 720 Nm.

Podľa nového európskeho cyklu jazdy spotrebuje priemerne 9,8 litra benzínu na 100 kilometrov. Variant s pohonom všetkých kolies 4MATIC, ako aj model S zaostávajú o pár deci – od 10,3 do 10,5 l/100 km.

Výkon motora bude na vozovku prenášaný prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky AMG SPEEDSHIFT MCT 7 so štyrmi programami jazdy: „C“ (riadená hospodárnosť), „S“ (šport), „S+“ (šport plus) a „M“ (manuálny). V programe „C“ je aktívna funkcia ECO štart-stop, ktorá vypína osemvalcový motor pri zastavení vozidla.

V režimoch „S“, „S+“ a „M“, by mal motor a prevodovka reagovať agilnejšie. Funkcia automatického medziplynu pri podraďovaní a funkcia Race Start budú patriť k sériovej výbave 7-stupňovej športovej prevodovky. Špeciálne prispôsobený na permanentný pohon všetkých kolies je aj 3-stupňový systém ESP. Zadnej náprave nechýba samosvorný diferenciál.

E 63 AMG bude sériovo dodávaný s diskami z ľahkej zliatiny AMG. Na prednej náprave sú namontované pneumatiky veľkosti 255/40 R 18, na zadnej 285/35 R 18. Vozidlá s pohonom oboch náprav dostanú ešte o čosi menšie profilové číslo. Model S je dostupný aj s vysokovýkonnými keramickými kompozitnými brzdami AMG.

Napriek orientácii na výkon a extrémnu jazdu ostáva Mercedes luxusným vozidlom aj s reproduktormi Bang & Olufsen s celkovým výkonom 1200 W a 14 reproduktormi.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  2. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  3. Magazín SME Ženy už v predaji
  4. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  5. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  6. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  7. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  8. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  9. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 400
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 606
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 821
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 265
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 066
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 388
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 409
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 135
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 357
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 264
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Prezidentka Zuzana Čaputová na stretnutí s náčelníkom generálneho štábu Danielom Zmekom a veliteľom operácie Spoločná zodpovednosť Ivanom Pachom.
Píše Janka Debrecéniová

„Spoločná zodpovednosť“ je ukážkou nezodpovednosti

Uznesenie vlády fakticky porušuje viacero základných práv a slobôd.

Testovanie na nový koronavírus v Bánovciach nad Bebravou.
Prezidentka Zuzana Čaputová.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N