Dielňa AMG vyladila Mercedes E a pridala pohon oboch náprav

Mercedes AMG opäť stavil na výkonnosť. Nový model E 63 AMG bude dodávať s pohonom zadnej i s pohonom oboch náprav. Modelový rad doplní aj o špeciálny model E s prívlastkom „S“ a výkonom takmer 600 koní.

Divízia AMG pripravila pre priaznivcov značky extrémne modely E prvýkrát aj s pohonom oboch náprav.(Zdroj: Mercedes-AMG)

Spoločnosť Mercedes AMG opäť stavila na výkonnosť. Nový model E 63 AMG bude dodávať s pohonom zadnej i s pohonom oboch náprav. Modelový rad doplní aj o špeciálny model E s prívlastkom „S“ a výkonom takmer 600 koní.

BRATISLAVA. Nový model E 63 AMG s pohonom zadných kolies začne dodávať ako limuzínu od apríla 2013. E 63 AMG s permanentným pohonom všetkých kolies 4MATIC, ako aj model E 63 AMG s označením „S“ tiež vybavený pohonom 4MATIC - oba vo vyhotovení limuzína i kombi - prídu v júni 2013.

Nový Mercedes E 63 AMG S dostal pohon všetkých štyroch kolies 4MATIC s rozdelením síl v pomere 33:67 v prospech zadnej nápravy a agregát s výkonom 430 kW (585 k)/800 Nm.

Osemvalcový vidlicový motor s objemom 5,5-litra prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel nechce ponúknuť len enormný výkon, ale v rámci možností aj ekonomickú jazdu. Napriek tomu za zrýchlenie z nuly na 100km/h za 3,6 sekundy sa hanbiť nemusí.

Permanentný pohon všetkých kolies je na želanie dostupný aj pre ostatné modely E 63 AMG - výkon motora V8 bol v tomto prípade zvýšený z 386 kW (525 k) na 410 kW (557 k) pri krútiacom momente 720 Nm.

Podľa nového európskeho cyklu jazdy spotrebuje priemerne 9,8 litra benzínu na 100 kilometrov. Variant s pohonom všetkých kolies 4MATIC, ako aj model S zaostávajú o pár deci – od 10,3 do 10,5 l/100 km.

Výkon motora bude na vozovku prenášaný prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky AMG SPEEDSHIFT MCT 7 so štyrmi programami jazdy: „C“ (riadená hospodárnosť), „S“ (šport), „S+“ (šport plus) a „M“ (manuálny). V programe „C“ je aktívna funkcia ECO štart-stop, ktorá vypína osemvalcový motor pri zastavení vozidla.

V režimoch „S“, „S+“ a „M“, by mal motor a prevodovka reagovať agilnejšie. Funkcia automatického medziplynu pri podraďovaní a funkcia Race Start budú patriť k sériovej výbave 7-stupňovej športovej prevodovky. Špeciálne prispôsobený na permanentný pohon všetkých kolies je aj 3-stupňový systém ESP. Zadnej náprave nechýba samosvorný diferenciál.

E 63 AMG bude sériovo dodávaný s diskami z ľahkej zliatiny AMG. Na prednej náprave sú namontované pneumatiky veľkosti 255/40 R 18, na zadnej 285/35 R 18. Vozidlá s pohonom oboch náprav dostanú ešte o čosi menšie profilové číslo. Model S je dostupný aj s vysokovýkonnými keramickými kompozitnými brzdami AMG.

Napriek orientácii na výkon a extrémnu jazdu ostáva Mercedes luxusným vozidlom aj s reproduktormi Bang & Olufsen s celkovým výkonom 1200 W a 14 reproduktormi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 11 345
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 425
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 979
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 531
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 249
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 130
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 987
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 664
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 522
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 307

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.