SME

Kórejský Hyundai chce vyhrávať rely na svetovom šampionáte

Šampionát WRC preverí nielen pretekárske vozidlo na báze Hyundai i20, ale aj celé zázemie, ktoré továreň pre tím pripraví.

Testy predbežnej verzie špeciálu i20 WRC sa už začali v Kórei , aby bolo možné uskutočniť analýzu komponentov a podvozka pred ďalšími testami naplánovanými na rok 2013.Testy predbežnej verzie špeciálu i20 WRC sa už začali v Kórei , aby bolo možné uskutočniť analýzu komponentov a podvozka pred ďalšími testami naplánovanými na rok 2013. (Zdroj: Hyundai)

Automobilka Hyundai chce vstúpiť druhý krát do tej istej rieky. Svetový šampionát WRC preverí nielen pretekárske vozidlo na báze Hyundai i20, ale aj celé zázemie, ktoré továreň pre tím pripraví.

BRATISLAVA. Automobilka Hyundai oznámila svoj zámer vrátiť sa na majstrovstvá sveta v automobilových súťažiach WRC už v septembri minulého roka na parížskom autosalóne. V súčasnosti Hyundai vyvíja špeciál podľa špecifikácie WRC na báze aktuálneho modelu i20, s ktorým chce absolvovať už celý ročník šampionátu v roku 2014.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Hyundai na to založil dcérsku spoločnosť Hyundai Motorsport GmbH, ktorá bude zastrešovať vývoj a športové nasadenie modelu i20 WRC. Prezidentom Hyundai Motorsport GmbH sa stal Gyoo Heon Choi.

Hyundai považuje WRC za ideálnu platformu na propagáciu vášne a dynamiky rastúcej značky na medzinárodnej úrovni. Hyundai nie je nováčikom vo svete WRC, v tejto prestížnej disciplíne automobilového športu pretekal v rokoch 2000 až 2003.

Hyundai v automobilových súťažiach

Spoločnosť Hyundai Motor Co. v rámci príprav na návrat do šampionátu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach WRC (World Rally Championship) angažovala ako šéfa tímu skúseného veterána Michela Nandana (na fotografii nižšie). Francúzsky technický špecialista, ktorý zastával kľúčové pozície vo WRC od polovice 90. rokov dvadsiateho storočia, bude viesť továrenský tím Hyundai pre WRC.

SkryťVypnúť reklamu

Značka Hyundai po prvý raz oficiálne vstúpila do automobilového športu v roku 1998, kedy po dve sezóny súťažila vo WRC v triede F2. V roku 1999 továrenský tím ohlásil, že v roku 2000 vstúpi do najvyššej triedy. S novo vyvinutým pretekárskym špeciálom WRC na báze 3-dverového modelu Accent v nej Hyundai súťažil do roku 2003.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 79 352
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 410
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 117
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 928
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 236
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 206
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 299
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  5. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 651
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 565
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 50 109
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 103
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 375
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 958
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 697
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 10 476
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu