Kórejský Hyundai chce vyhrávať rely na svetovom šampionáte

Šampionát WRC preverí nielen pretekárske vozidlo na báze Hyundai i20, ale aj celé zázemie, ktoré továreň pre tím pripraví.

Testy predbežnej verzie špeciálu i20 WRC sa už začali v Kórei , aby bolo možné uskutočniť analýzu komponentov a podvozka pred ďalšími testami naplánovanými na rok 2013.(Zdroj: Hyundai)

Automobilka Hyundai chce vstúpiť druhý krát do tej istej rieky. Svetový šampionát WRC preverí nielen pretekárske vozidlo na báze Hyundai i20, ale aj celé zázemie, ktoré továreň pre tím pripraví.

BRATISLAVA. Automobilka Hyundai oznámila svoj zámer vrátiť sa na majstrovstvá sveta v automobilových súťažiach WRC už v septembri minulého roka na parížskom autosalóne. V súčasnosti Hyundai vyvíja špeciál podľa špecifikácie WRC na báze aktuálneho modelu i20, s ktorým chce absolvovať už celý ročník šampionátu v roku 2014.

Článok pokračuje pod video reklamou

Hyundai na to založil dcérsku spoločnosť Hyundai Motorsport GmbH, ktorá bude zastrešovať vývoj a športové nasadenie modelu i20 WRC. Prezidentom Hyundai Motorsport GmbH sa stal Gyoo Heon Choi.

Hyundai považuje WRC za ideálnu platformu na propagáciu vášne a dynamiky rastúcej značky na medzinárodnej úrovni. Hyundai nie je nováčikom vo svete WRC, v tejto prestížnej disciplíne automobilového športu pretekal v rokoch 2000 až 2003.

Hyundai v automobilových súťažiach

Spoločnosť Hyundai Motor Co. v rámci príprav na návrat do šampionátu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach WRC (World Rally Championship) angažovala ako šéfa tímu skúseného veterána Michela Nandana (na fotografii nižšie). Francúzsky technický špecialista, ktorý zastával kľúčové pozície vo WRC od polovice 90. rokov dvadsiateho storočia, bude viesť továrenský tím Hyundai pre WRC.

Značka Hyundai po prvý raz oficiálne vstúpila do automobilového športu v roku 1998, kedy po dve sezóny súťažila vo WRC v triede F2. V roku 1999 továrenský tím ohlásil, že v roku 2000 vstúpi do najvyššej triedy. S novo vyvinutým pretekárskym špeciálom WRC na báze 3-dverového modelu Accent v nej Hyundai súťažil do roku 2003.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 931
  2. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 449
  3. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 12 329
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 395
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 10 763
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 523
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 563
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 165
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 915
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 177