Najviac kupujeme biele, čierne a strieborné autá

Štatistiky najpredávanejšej značky na našom trhu sa zhodujú s európskymi, pretože motoristi takpovediac vidia svet čierno-bielo.

Motoristi kupujú biele a čierne autá aj napriek širokému výberu farieb zo strany automobiliek.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - AUTOsme.sk/Rasťo Chvála)

Maximálne zvolia ešte prienik tých dvoch farieb v podobe sivej. Žltá a červená sú v Európe na chvoste.

BRATISLAVA. V roku 2009 sme na auto.sme.sk písali, že do módy nastupuje biela a tento trend potvrdil aj rok 2012. Pre Slovákov je ikonou Škoda Fabia v Candy Bielej, ktorú si vybralo 32 percent zákazníkov. O niečo "farebnejšie" videnie sveta má 14,8 percenta majiteľov strieborných Fabií s lakom Briliant.

Fabia svoji 13 percentami červených lakov rozbíja celkový trend bielej, čiernej a striebornej, pretože globálne predala Škoda na našom trhu najviac bielych, potom čiernych a strieborných áut.

Spomedzi kompletnej štatistiky modelov českej značky musíme vyňať Octaviu. Skúste si tipovať, v akej farbe sa najčastejšie predávala Octavia? Červená? Hnedá? Modrá? Zelená? Stále vedľa, pretože k neuvereniu je najpredávanejšou strieborná Octavia.

Pochmúrna Európa

Podľa podrobnej štatistiky svetoznámeho producenta automobilových lakov, firmy DuPont, takmer štvrtina (24 percent) áut v Európe nosí bielu farbu. A to až 22 percent áut má úplne obyčajnú bielu bez perleťového efektu. V čiernej, ktorá predstavuje 23 percent už jasne dominuje perleť.

Až 15 percent zo všetkých predaných áut v Európe má nejaký odtieň sivej a 14 percent striebornú metalízu, čiže spojenie sivej a striebornej kraľuje absolútne.

V časoch keď automobilky pri predstavovaní nových modelov výrazne rozširujú palety lakov, je výber zákazníkov vyslovene konzervatívny a ešte nejakých 8 percent siahne po modrej. Prieskum DuPont radí k šesťpercentným farbám červenú a béžovú.

Svet je tiež bez farieb

Ani na ostatných významných trhoch sveta sa farebná paleta na prvých troch miesta nemení, len sa strieda poradie bielej, čiernej a sivej. Náznak revolúcie je v Rusku, kde hneď za trojlístkom bielej, striebornej a čiernej nasleduje trinásťpercentná červená.

V Indii prerazila do prvej trojky béžová a japonskí motoristi potiahli na štvrté miesto modrú. Ani karnevalová Brazília nepriniesla pestrú zmenu, dokonca tam výrazne dominuje strieborná (29 %) nad bielou a čiernou (obe po 20%). Červená je v Brazílii až piata.

Automobilový priemysel v roku 2012 príliš nekvitol a takí boli aj motoristi, pretože najviac bolo bielych a čiernych áut.

Biele SUV a čierna limuzína

Podrobnejšie skúmanie farieb jednotlivých automobilových tried v Európe potvrdzuje popularitu bielych stredných SUV a čiernych luxusných sedanov spolu s luxusnými SUV.

Aj kompaktné a športové autá idú najviac v bielej a čiernej. V podstate vo všetkých automobilových triedach v rámci Európy je okolo 75 percent automobilov v bielej, čiernej, sivej a striebornej. Pestré však?

dupont_statistika_eu.jpg

dupont_statistika_svet.jpg

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 195
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 644
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 890
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 278
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 109
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 973
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 806
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 699
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 499
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 899

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu.

EKONOMIKA

Slovenka hľadá startupy v Keni či Vietname

Naša predstava o treťom svete je mylná.

Neprehliadnite tiež

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu

Ak natankujete Jaguar na pumpe Shell, môžete zaplatiť online priamo z auta

Platbu za palivo jednoducho potvrdíte na dotykovom displeji.

Česká vláda dá miliardu na vybudovanie nabíjačiek pre elektromobily

Pomôcť by mali aj dotácie na kúpu elektromobilov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop