SME

Najviac kupujeme biele, čierne a strieborné autá

Štatistiky najpredávanejšej značky na našom trhu sa zhodujú s európskymi, pretože motoristi takpovediac vidia svet čierno-bielo.

Motoristi kupujú biele a čierne autá aj napriek širokému výberu farieb zo strany automobiliek.Motoristi kupujú biele a čierne autá aj napriek širokému výberu farieb zo strany automobiliek. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ - AUTOsme.sk/Rasťo Chvála)

Maximálne zvolia ešte prienik tých dvoch farieb v podobe sivej. Žltá a červená sú v Európe na chvoste.

BRATISLAVA. V roku 2009 sme na auto.sme.sk písali, že do módy nastupuje biela a tento trend potvrdil aj rok 2012. Pre Slovákov je ikonou Škoda Fabia v Candy Bielej, ktorú si vybralo 32 percent zákazníkov. O niečo "farebnejšie" videnie sveta má 14,8 percenta majiteľov strieborných Fabií s lakom Briliant.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fabia svoji 13 percentami červených lakov rozbíja celkový trend bielej, čiernej a striebornej, pretože globálne predala Škoda na našom trhu najviac bielych, potom čiernych a strieborných áut.

SkryťVypnúť reklamu

Spomedzi kompletnej štatistiky modelov českej značky musíme vyňať Octaviu. Skúste si tipovať, v akej farbe sa najčastejšie predávala Octavia? Červená? Hnedá? Modrá? Zelená? Stále vedľa, pretože k neuvereniu je najpredávanejšou strieborná Octavia.

Pochmúrna Európa

Podľa podrobnej štatistiky svetoznámeho producenta automobilových lakov, firmy DuPont, takmer štvrtina (24 percent) áut v Európe nosí bielu farbu. A to až 22 percent áut má úplne obyčajnú bielu bez perleťového efektu. V čiernej, ktorá predstavuje 23 percent už jasne dominuje perleť.

Až 15 percent zo všetkých predaných áut v Európe má nejaký odtieň sivej a 14 percent striebornú metalízu, čiže spojenie sivej a striebornej kraľuje absolútne.

V časoch keď automobilky pri predstavovaní nových modelov výrazne rozširujú palety lakov, je výber zákazníkov vyslovene konzervatívny a ešte nejakých 8 percent siahne po modrej. Prieskum DuPont radí k šesťpercentným farbám červenú a béžovú.

SkryťVypnúť reklamu

Svet je tiež bez farieb

Ani na ostatných významných trhoch sveta sa farebná paleta na prvých troch miesta nemení, len sa strieda poradie bielej, čiernej a sivej. Náznak revolúcie je v Rusku, kde hneď za trojlístkom bielej, striebornej a čiernej nasleduje trinásťpercentná červená.

V Indii prerazila do prvej trojky béžová a japonskí motoristi potiahli na štvrté miesto modrú. Ani karnevalová Brazília nepriniesla pestrú zmenu, dokonca tam výrazne dominuje strieborná (29 %) nad bielou a čiernou (obe po 20%). Červená je v Brazílii až piata.

Automobilový priemysel v roku 2012 príliš nekvitol a takí boli aj motoristi, pretože najviac bolo bielych a čiernych áut.

Biele SUV a čierna limuzína

Podrobnejšie skúmanie farieb jednotlivých automobilových tried v Európe potvrdzuje popularitu bielych stredných SUV a čiernych luxusných sedanov spolu s luxusnými SUV.

SkryťVypnúť reklamu

Aj kompaktné a športové autá idú najviac v bielej a čiernej. V podstate vo všetkých automobilových triedach v rámci Európy je okolo 75 percent automobilov v bielej, čiernej, sivej a striebornej. Pestré však?

dupont_statistika_eu.jpg

dupont_statistika_svet.jpg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 77 936
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 385
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 090
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 023
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 210
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 202
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 274
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  3. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  4. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  5. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  6. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  7. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  8. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 616
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 556
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 52 764
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 310
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 338
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 949
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 634
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 611
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu