Najviac kupujeme biele, čierne a strieborné autá

Štatistiky najpredávanejšej značky na našom trhu sa zhodujú s európskymi, pretože motoristi takpovediac vidia svet čierno-bielo.

Motoristi kupujú biele a čierne autá aj napriek širokému výberu farieb zo strany automobiliek.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - AUTOsme.sk/Rasťo Chvála)

Maximálne zvolia ešte prienik tých dvoch farieb v podobe sivej. Žltá a červená sú v Európe na chvoste.

BRATISLAVA. V roku 2009 sme na auto.sme.sk písali, že do módy nastupuje biela a tento trend potvrdil aj rok 2012. Pre Slovákov je ikonou Škoda Fabia v Candy Bielej, ktorú si vybralo 32 percent zákazníkov. O niečo "farebnejšie" videnie sveta má 14,8 percenta majiteľov strieborných Fabií s lakom Briliant.

Fabia svoji 13 percentami červených lakov rozbíja celkový trend bielej, čiernej a striebornej, pretože globálne predala Škoda na našom trhu najviac bielych, potom čiernych a strieborných áut.

Článok pokračuje pod video reklamou

Spomedzi kompletnej štatistiky modelov českej značky musíme vyňať Octaviu. Skúste si tipovať, v akej farbe sa najčastejšie predávala Octavia? Červená? Hnedá? Modrá? Zelená? Stále vedľa, pretože k neuvereniu je najpredávanejšou strieborná Octavia.

Pochmúrna Európa

Podľa podrobnej štatistiky svetoznámeho producenta automobilových lakov, firmy DuPont, takmer štvrtina (24 percent) áut v Európe nosí bielu farbu. A to až 22 percent áut má úplne obyčajnú bielu bez perleťového efektu. V čiernej, ktorá predstavuje 23 percent už jasne dominuje perleť.

Až 15 percent zo všetkých predaných áut v Európe má nejaký odtieň sivej a 14 percent striebornú metalízu, čiže spojenie sivej a striebornej kraľuje absolútne.

V časoch keď automobilky pri predstavovaní nových modelov výrazne rozširujú palety lakov, je výber zákazníkov vyslovene konzervatívny a ešte nejakých 8 percent siahne po modrej. Prieskum DuPont radí k šesťpercentným farbám červenú a béžovú.

Svet je tiež bez farieb

Ani na ostatných významných trhoch sveta sa farebná paleta na prvých troch miesta nemení, len sa strieda poradie bielej, čiernej a sivej. Náznak revolúcie je v Rusku, kde hneď za trojlístkom bielej, striebornej a čiernej nasleduje trinásťpercentná červená.

V Indii prerazila do prvej trojky béžová a japonskí motoristi potiahli na štvrté miesto modrú. Ani karnevalová Brazília nepriniesla pestrú zmenu, dokonca tam výrazne dominuje strieborná (29 %) nad bielou a čiernou (obe po 20%). Červená je v Brazílii až piata.

Automobilový priemysel v roku 2012 príliš nekvitol a takí boli aj motoristi, pretože najviac bolo bielych a čiernych áut.

Biele SUV a čierna limuzína

Podrobnejšie skúmanie farieb jednotlivých automobilových tried v Európe potvrdzuje popularitu bielych stredných SUV a čiernych luxusných sedanov spolu s luxusnými SUV.

Aj kompaktné a športové autá idú najviac v bielej a čiernej. V podstate vo všetkých automobilových triedach v rámci Európy je okolo 75 percent automobilov v bielej, čiernej, sivej a striebornej. Pestré však?

dupont_statistika_eu.jpg

dupont_statistika_svet.jpg

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  10. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  1. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  6. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  7. Sú "firmy na predaj" vhodné pre začínajúcich podnikateľov?
  8. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  9. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 445
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 738
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 405
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 388
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 292
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 7 881
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 899
  8. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 619
  9. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 4 140
  10. Nepodceňujte príznaky psoriázy 3 402

Hlavné správy zo Sme.sk

TV

Cez čiaru s Pavlom Fejérom: Ľudí v Humennom ovláda strach

O tom, ako v meste vládne primátorka, sa šíria nelichotivé príbehy.

DOMOV

Polícia smeruje k obvineniu Kočnera z vraždy

Zsuzsová nemala dôvod na objednávku vraždy Kuciaka, upozornil Najvyšší súd.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kočnera vodili v putách, polícia hľadala dôkazy

Ako fungoval Marian Kočner a zmenky.

Neprehliadnite tiež

Nové BMW X7 má najväčšie ľadviny v dejinách značky

Ak sa vám X5 zdá malá a nenápadná, novinka vám ulahodí.

Volvo V60: Čistokrvný Švéd myslí hlavne na posádku (test)

Škandinávske kombi jazdí komfortne a je plné praktických detailov.

Dovoz starých aut na Slovensko rastie, zaplavujú krajinu

Takmer štyri z desiatich zaregistrovaných vozidiel majú viac ako desať rokov.