Najviac kupujeme biele, čierne a strieborné autá

Štatistiky najpredávanejšej značky na našom trhu sa zhodujú s európskymi, pretože motoristi takpovediac vidia svet čierno-bielo.

Motoristi kupujú biele a čierne autá aj napriek širokému výberu farieb zo strany automobiliek.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - AUTOsme.sk/Rasťo Chvála)

Maximálne zvolia ešte prienik tých dvoch farieb v podobe sivej. Žltá a červená sú v Európe na chvoste.

BRATISLAVA. V roku 2009 sme na auto.sme.sk písali, že do módy nastupuje biela a tento trend potvrdil aj rok 2012. Pre Slovákov je ikonou Škoda Fabia v Candy Bielej, ktorú si vybralo 32 percent zákazníkov. O niečo "farebnejšie" videnie sveta má 14,8 percenta majiteľov strieborných Fabií s lakom Briliant.

Fabia svoji 13 percentami červených lakov rozbíja celkový trend bielej, čiernej a striebornej, pretože globálne predala Škoda na našom trhu najviac bielych, potom čiernych a strieborných áut.

Spomedzi kompletnej štatistiky modelov českej značky musíme vyňať Octaviu. Skúste si tipovať, v akej farbe sa najčastejšie predávala Octavia? Červená? Hnedá? Modrá? Zelená? Stále vedľa, pretože k neuvereniu je najpredávanejšou strieborná Octavia.

Pochmúrna Európa

Podľa podrobnej štatistiky svetoznámeho producenta automobilových lakov, firmy DuPont, takmer štvrtina (24 percent) áut v Európe nosí bielu farbu. A to až 22 percent áut má úplne obyčajnú bielu bez perleťového efektu. V čiernej, ktorá predstavuje 23 percent už jasne dominuje perleť.

Až 15 percent zo všetkých predaných áut v Európe má nejaký odtieň sivej a 14 percent striebornú metalízu, čiže spojenie sivej a striebornej kraľuje absolútne.

V časoch keď automobilky pri predstavovaní nových modelov výrazne rozširujú palety lakov, je výber zákazníkov vyslovene konzervatívny a ešte nejakých 8 percent siahne po modrej. Prieskum DuPont radí k šesťpercentným farbám červenú a béžovú.

Svet je tiež bez farieb

Ani na ostatných významných trhoch sveta sa farebná paleta na prvých troch miesta nemení, len sa strieda poradie bielej, čiernej a sivej. Náznak revolúcie je v Rusku, kde hneď za trojlístkom bielej, striebornej a čiernej nasleduje trinásťpercentná červená.

V Indii prerazila do prvej trojky béžová a japonskí motoristi potiahli na štvrté miesto modrú. Ani karnevalová Brazília nepriniesla pestrú zmenu, dokonca tam výrazne dominuje strieborná (29 %) nad bielou a čiernou (obe po 20%). Červená je v Brazílii až piata.

Automobilový priemysel v roku 2012 príliš nekvitol a takí boli aj motoristi, pretože najviac bolo bielych a čiernych áut.

Biele SUV a čierna limuzína

Podrobnejšie skúmanie farieb jednotlivých automobilových tried v Európe potvrdzuje popularitu bielych stredných SUV a čiernych luxusných sedanov spolu s luxusnými SUV.

Aj kompaktné a športové autá idú najviac v bielej a čiernej. V podstate vo všetkých automobilových triedach v rámci Európy je okolo 75 percent automobilov v bielej, čiernej, sivej a striebornej. Pestré však?

dupont_statistika_eu.jpg

dupont_statistika_svet.jpg

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 13 196
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 4 783
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 268
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 106
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 401
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 993
  7. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 954
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 919
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 364
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 183

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Politika, biznis, vplyv. O čo ide oligarchom v médiách

Odborník na komunikáciu a mediálne štúdiá Václav Štetka hovorí, že oligarchovia médiá skupujú výhradne kvôli svojim záujmom.

BANSKÁ BYSTRICA

V Banskej Bystrici otvorili najmodernejšiu autobusovú stanicu na Slovensku

Dopravná časť je v testovacej prevádzke.

ŠPORT

Bora upokojuje fanúšikov: Sagan je v poriadku a má veľkú motiváciu

Môže získať tretí titul majstra sveta.

Neprehliadnite tiež

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.