Najviac kupujeme biele, čierne a strieborné autá

Štatistiky najpredávanejšej značky na našom trhu sa zhodujú s európskymi, pretože motoristi takpovediac vidia svet čierno-bielo.

Motoristi kupujú biele a čierne autá aj napriek širokému výberu farieb zo strany automobiliek.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - AUTOsme.sk/Rasťo Chvála)

Maximálne zvolia ešte prienik tých dvoch farieb v podobe sivej. Žltá a červená sú v Európe na chvoste.

BRATISLAVA. V roku 2009 sme na auto.sme.sk písali, že do módy nastupuje biela a tento trend potvrdil aj rok 2012. Pre Slovákov je ikonou Škoda Fabia v Candy Bielej, ktorú si vybralo 32 percent zákazníkov. O niečo "farebnejšie" videnie sveta má 14,8 percenta majiteľov strieborných Fabií s lakom Briliant.

Fabia svoji 13 percentami červených lakov rozbíja celkový trend bielej, čiernej a striebornej, pretože globálne predala Škoda na našom trhu najviac bielych, potom čiernych a strieborných áut.

Spomedzi kompletnej štatistiky modelov českej značky musíme vyňať Octaviu. Skúste si tipovať, v akej farbe sa najčastejšie predávala Octavia? Červená? Hnedá? Modrá? Zelená? Stále vedľa, pretože k neuvereniu je najpredávanejšou strieborná Octavia.

Pochmúrna Európa

Podľa podrobnej štatistiky svetoznámeho producenta automobilových lakov, firmy DuPont, takmer štvrtina (24 percent) áut v Európe nosí bielu farbu. A to až 22 percent áut má úplne obyčajnú bielu bez perleťového efektu. V čiernej, ktorá predstavuje 23 percent už jasne dominuje perleť.

Až 15 percent zo všetkých predaných áut v Európe má nejaký odtieň sivej a 14 percent striebornú metalízu, čiže spojenie sivej a striebornej kraľuje absolútne.

V časoch keď automobilky pri predstavovaní nových modelov výrazne rozširujú palety lakov, je výber zákazníkov vyslovene konzervatívny a ešte nejakých 8 percent siahne po modrej. Prieskum DuPont radí k šesťpercentným farbám červenú a béžovú.

Svet je tiež bez farieb

Ani na ostatných významných trhoch sveta sa farebná paleta na prvých troch miesta nemení, len sa strieda poradie bielej, čiernej a sivej. Náznak revolúcie je v Rusku, kde hneď za trojlístkom bielej, striebornej a čiernej nasleduje trinásťpercentná červená.

V Indii prerazila do prvej trojky béžová a japonskí motoristi potiahli na štvrté miesto modrú. Ani karnevalová Brazília nepriniesla pestrú zmenu, dokonca tam výrazne dominuje strieborná (29 %) nad bielou a čiernou (obe po 20%). Červená je v Brazílii až piata.

Automobilový priemysel v roku 2012 príliš nekvitol a takí boli aj motoristi, pretože najviac bolo bielych a čiernych áut.

Biele SUV a čierna limuzína

Podrobnejšie skúmanie farieb jednotlivých automobilových tried v Európe potvrdzuje popularitu bielych stredných SUV a čiernych luxusných sedanov spolu s luxusnými SUV.

Aj kompaktné a športové autá idú najviac v bielej a čiernej. V podstate vo všetkých automobilových triedach v rámci Európy je okolo 75 percent automobilov v bielej, čiernej, sivej a striebornej. Pestré však?

dupont_statistika_eu.jpg

dupont_statistika_svet.jpg

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 226
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 15 569
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 13 902
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 066
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 782
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 876
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 410
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 931
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 447
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 300

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Američania spozorneli. Slovenský princ je hodný Oscara

Veľký šľachtiteľský príbeh sa začal celkom nenápadne.

PRIMÁR

Od štyridsatky po sedemdesiatku. Ako sa mení sexualita?

Kvalita závisí od psychiky milencov.

Neprehliadnite tiež

F1: V Monaku vyhral Vettel na Ferrari, tretina jazdcov pretek nedokončila

Po deviatich rokoch Raikonnen opäť štartoval z pole position.

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.

Na rakúskej výstave sa veterány naživo reštaurovali

Organizátori vymysleli spôsob, ako prilákať čo najviac veteránov.